Birkaç küçük örnek de benden gelsin:
Bayii: Pendik ATM
Araç: 2012 Meriva 1.3cdti
1. Araba bir gün babamın elindeyken, bir çevreyolu çıkışına zorunlu olarak hızlı girmesi, hiç bir yere çarpmadan ön tekerleklerin akstan ayrılmasıyla sonuçlanıyor. İlk başta durumu anlamıyor taa ki araba durduktan sonra 1 metreden fazla yürüyemeyince inip bakana kadar. Tekerlekler birbirine bakıyor. Kaza deseniz değil, olay yeri inceleniyor. Herhangi bir çarpma yok, tekerlekte filan da çarpma izi yok. Sonuç: Ayıplı mal olduğu ispatlanamıyor ve kayıtlara kaza olarak geçiyor, onarımı kaskodan yapılıyor.
2. Aynı arabada arka tekerleklerde anormal deformasyon tespit ediliyor ve bir rot balans ayarı sırasında arkada torsiyon çubuğunun yamuk olduğu tespit ediliyor. Kullanıcı hatası deniyor fakat arabanın hiçbir şekilde öyle bir darbeye maruz kalmadığından herkes emin. Sonuç: Kullanıcı hatası, onarıma verilmiyor, bol ağırlık kullanarak balans ayarlanmaya çalışılarak idare ediliyor.
3. Yine aynı arabada seyir halinde hızı hiç farketmez aniden motor stop ediyor ve kontak kapanıyor. Servis sorunu bulamıyor.
Sonuç: 2. ve 3. arızalar üzerindeyken araç takasta iyi bir para verilmesi sayesinde 0km Leon alınırken Seat bayiine veriliyor.
Bayii: Pendik ATM
Araç: 2014 Astra
Maltepe Ziebart'ta karşılaştım. Amcanın biri isyandaydı. Boya koruma için getirmiş ve oradaki görevliler aracın bir tarafının komple boyalı olduğunu fark ediyor. Aracı sıfır km alıyor ve arabanın yarısı boyalı. Gözümle de gördüm, bari işçiliği iyi yapsalardı diyebildim. Sonucu bilmiyorum.
Bayii: Maltepe Değer (eski adıyla Erpaş)
Araç: 2001 Corsa
1. Aracı satın alır almaz servise bıraktım. Yaklaşık 4000 TL kadar servis faturasıyla geri aldım. İkramımız olur dedikleri hiçbir şey ikram değildi, çatır çatır faturaya girmişti. Çok da önemsemedim. Ama bomba o değildi. Onardık dedikleri yerlerden arka sis lambası ve arka rezistans hiç çalışmıyordu. Daha sonra sanayide bir ustaya uğradım ve rezistansın bağlanmadığını, sis farına ise ampul takılmadığını görerek öğrendim.
2. Bir gün baktım sağ cam kapanmıyor, sona gelip geri açılıyordu. Bu arkadaşlar içinde kırılan bir parçayı sökmüşler, sebep bu demişler. Fakat ellerinde olmadığı için yenisini takmamışlar. 100TL işçilik alıp parça gelince ararız demişler. Aracı babam götürmüştü, ben olsam kesinlikle kabul etmezdim. 2 yıl oldu, o parça hala gelmedi.
3. Küçük bir kaza yaptım. Sol çamurlukta yaklaşık 200-300TL lik bir işlem vardı. Tampon aldığımdan beri hasarlı zaten. Hazır işlem yapılacakken tamponu da değiştirelim dedik. SONUÇ: tampon altı lipler için 3 hafta beklettiler. Arada arayıp ön kromaj paslanmış, değiştirelim mi dediler. Dedim dalga mı geçiyorsunuz, plastik üstü alüminyum folyo kaplamanın nesi paslanır. Servisin verdiği bilgi deyip geçtiler. Daha sonra aracı iyice sıkıştırmam sonucu yağmurlu bir akşam 8den sonra servisten kendim aldım. Baktığımda söyledikleri kaplama kabararak kalkmıştı. Muhtemelen tamponun belli süre sabit kalması için tutturdukları bant, sökülürken kaplamayı kaldırmıştı ve pişkince böyle bir şey söylemişler. Ayrıca sol farımın arka kapaklarını düzgün takmamışlar, içi su almıştı. Bir de alakasız şekilde işlem mi yaptılar, darbeye mi maruz bıraktılar nedir, kaputun ön kısmında ve farların monte edildiği öndeki metal bölümün üzerinde paslanmalar başlamıştı. Hemen her gün kaputu açan insanım, önceden olsa mutlaka bilirdim. Gel de ispatla...
Sonuç: İstanbul'dan taşındım o derece kaçtım bu adamlardan
Bayii: Pendik ATM
Araç: 2012 Meriva 1.3cdti
1. Araba bir gün babamın elindeyken, bir çevreyolu çıkışına zorunlu olarak hızlı girmesi, hiç bir yere çarpmadan ön tekerleklerin akstan ayrılmasıyla sonuçlanıyor. İlk başta durumu anlamıyor taa ki araba durduktan sonra 1 metreden fazla yürüyemeyince inip bakana kadar. Tekerlekler birbirine bakıyor. Kaza deseniz değil, olay yeri inceleniyor. Herhangi bir çarpma yok, tekerlekte filan da çarpma izi yok. Sonuç: Ayıplı mal olduğu ispatlanamıyor ve kayıtlara kaza olarak geçiyor, onarımı kaskodan yapılıyor.
2. Aynı arabada arka tekerleklerde anormal deformasyon tespit ediliyor ve bir rot balans ayarı sırasında arkada torsiyon çubuğunun yamuk olduğu tespit ediliyor. Kullanıcı hatası deniyor fakat arabanın hiçbir şekilde öyle bir darbeye maruz kalmadığından herkes emin. Sonuç: Kullanıcı hatası, onarıma verilmiyor, bol ağırlık kullanarak balans ayarlanmaya çalışılarak idare ediliyor.
3. Yine aynı arabada seyir halinde hızı hiç farketmez aniden motor stop ediyor ve kontak kapanıyor. Servis sorunu bulamıyor.
Sonuç: 2. ve 3. arızalar üzerindeyken araç takasta iyi bir para verilmesi sayesinde 0km Leon alınırken Seat bayiine veriliyor.
Bayii: Pendik ATM
Araç: 2014 Astra
Maltepe Ziebart'ta karşılaştım. Amcanın biri isyandaydı. Boya koruma için getirmiş ve oradaki görevliler aracın bir tarafının komple boyalı olduğunu fark ediyor. Aracı sıfır km alıyor ve arabanın yarısı boyalı. Gözümle de gördüm, bari işçiliği iyi yapsalardı diyebildim. Sonucu bilmiyorum.
Bayii: Maltepe Değer (eski adıyla Erpaş)
Araç: 2001 Corsa
1. Aracı satın alır almaz servise bıraktım. Yaklaşık 4000 TL kadar servis faturasıyla geri aldım. İkramımız olur dedikleri hiçbir şey ikram değildi, çatır çatır faturaya girmişti. Çok da önemsemedim. Ama bomba o değildi. Onardık dedikleri yerlerden arka sis lambası ve arka rezistans hiç çalışmıyordu. Daha sonra sanayide bir ustaya uğradım ve rezistansın bağlanmadığını, sis farına ise ampul takılmadığını görerek öğrendim.
2. Bir gün baktım sağ cam kapanmıyor, sona gelip geri açılıyordu. Bu arkadaşlar içinde kırılan bir parçayı sökmüşler, sebep bu demişler. Fakat ellerinde olmadığı için yenisini takmamışlar. 100TL işçilik alıp parça gelince ararız demişler. Aracı babam götürmüştü, ben olsam kesinlikle kabul etmezdim. 2 yıl oldu, o parça hala gelmedi.
3. Küçük bir kaza yaptım. Sol çamurlukta yaklaşık 200-300TL lik bir işlem vardı. Tampon aldığımdan beri hasarlı zaten. Hazır işlem yapılacakken tamponu da değiştirelim dedik. SONUÇ: tampon altı lipler için 3 hafta beklettiler. Arada arayıp ön kromaj paslanmış, değiştirelim mi dediler. Dedim dalga mı geçiyorsunuz, plastik üstü alüminyum folyo kaplamanın nesi paslanır. Servisin verdiği bilgi deyip geçtiler. Daha sonra aracı iyice sıkıştırmam sonucu yağmurlu bir akşam 8den sonra servisten kendim aldım. Baktığımda söyledikleri kaplama kabararak kalkmıştı. Muhtemelen tamponun belli süre sabit kalması için tutturdukları bant, sökülürken kaplamayı kaldırmıştı ve pişkince böyle bir şey söylemişler. Ayrıca sol farımın arka kapaklarını düzgün takmamışlar, içi su almıştı. Bir de alakasız şekilde işlem mi yaptılar, darbeye mi maruz bıraktılar nedir, kaputun ön kısmında ve farların monte edildiği öndeki metal bölümün üzerinde paslanmalar başlamıştı. Hemen her gün kaputu açan insanım, önceden olsa mutlaka bilirdim. Gel de ispatla...
Sonuç: İstanbul'dan taşındım o derece kaçtım bu adamlardan
Son düzenleme: