Hafif araba mı yoksa ağır araba mı iyi yol tutar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Kısaca, Sinanın dediği gibi, hafiflik candır..
Zaten son yıllarda herkesin çabası araçları hafifletmek yönünde.. yol tutuşlarında katkısı yadsınamaz
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
bu video ilginizi çekecektir diye düşünüyorum. viraj konusununa ön çeker arka itiş ve 4x4 açısından bakmış
 
Agirlik sadece etkenlerin biri. Bir aracin yol tutusuna etki edecek bir cok etken var.
Hafif her kosulda daha iyi yol tutar derseniz karsiniza GT-R cikar butun ezberlerinizi bozar.
Koseli ve surtunme katsayisi yuksek tasarim ve hayvan gibi agirlik. Ama kendinden cok daha guclu ve cok daha aerodinamik arabalardan daha hizli ve ray ustunde gider gibi bir yol tutus
 
Hafif araba daha iyi yol tutar fakat yüksek hızlarda iyi basması için downforce yaratacak kanat vb. elemanları olmalıdır. Hani hep derler ya " araba 2 ton nasıl basıyor yere " :) evet düz yol stabilitesi , yoldan gelen kusurların absorbe edilmesi için avantajlı olabilir ama sadece ağırlık yetmez alt takım parçalarının yani unsprung mass'ın de az olması gerekir. Bu konuda çok okudum araştırdım 2 satırla anlatılacak bir konu değil ama hafiflik candır :)
Bkz: Alfa 75 :) Unsprung weight'i azaltmak için arka fren disklerini bile diferansiyel çıkışına almış adamlar :D
 
Son düzenleme:
Agirlik sadece etkenlerin biri. Bir aracin yol tutusuna etki edecek bir cok etken var.
Hafif her kosulda daha iyi yol tutar derseniz karsiniza GT-R cikar butun ezberlerinizi bozar.
Koseli ve surtunme katsayisi yuksek tasarim ve hayvan gibi agirlik. Ama kendinden cok daha guclu ve cok daha aerodinamik arabalardan daha hizli ve ray ustunde gider gibi bir yol tutus
' Hafif araba mı yoksa ağır araba mı daha iyi yol tutar? Hangisi daha iyi viraj döner? Neden? '

Zaten kafadan bu başlığın sorusu yanlış. Soruyu doğru sormadıktan sonra verilen her cevap her türlü yanlış olacaktır. Bu uyuşmazlık acayip gözüme batıyor :D Aslında tam otomotiv okuyan öğrencilere sınavda sorulacak sorulardan biri :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Cussler
ben şeyi anlamıyorum 180 ile otobanda viraj dönmek :D abi benim 1.7 corsam var ya ağırlık dağılımı yüzde 80e 20i önde :D bide 6 cm ön yay var hani ben 210da kesicide ikende viraha giriyorum önemli olan tek tarafa olan virajı dönmek değil o bi şekil dönülüyo ama s virajlarda ağırlık transferi yaparkenki aracın davranışı mesela ben 1.7 ile ani bi ağırlık transferi yapsam neler olur tahmin etmek zor değil otoban virajı yada uzun yoldaki virajları azıcık kendine güvenen sürücü döner ama dağ yollarında keskin ve arka arkaya virajda koyalım hafifi araba ile ağır arabayı aradaki kıvraklığa bakalım ağır arabayı süren ne kadar yorulcak görürüz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...