Lotusu lotus yapan da bu düşünce.Colin Chapman der ki " Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere"
Bkz: Alfa 75 Unsprung weight'i azaltmak için arka fren disklerini bile diferansiyel çıkışına almış adamlarHafif araba daha iyi yol tutar fakat yüksek hızlarda iyi basması için downforce yaratacak kanat vb. elemanları olmalıdır. Hani hep derler ya " araba 2 ton nasıl basıyor yere " evet düz yol stabilitesi , yoldan gelen kusurların absorbe edilmesi için avantajlı olabilir ama sadece ağırlık yetmez alt takım parçalarının yani unsprung mass'ın de az olması gerekir. Bu konuda çok okudum araştırdım 2 satırla anlatılacak bir konu değil ama hafiflik candır
' Hafif araba mı yoksa ağır araba mı daha iyi yol tutar? Hangisi daha iyi viraj döner? Neden? 'Agirlik sadece etkenlerin biri. Bir aracin yol tutusuna etki edecek bir cok etken var.
Hafif her kosulda daha iyi yol tutar derseniz karsiniza GT-R cikar butun ezberlerinizi bozar.
Koseli ve surtunme katsayisi yuksek tasarim ve hayvan gibi agirlik. Ama kendinden cok daha guclu ve cok daha aerodinamik arabalardan daha hizli ve ray ustunde gider gibi bir yol tutus
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.