KAPALI Hangi arabayı almalı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Lancer'ın kaporayı aldık, Golf'ü de yakın zamanda satarım diye umuyorum. Toplamda elde olacak para 85-86 civarı, belki üstüne annem 3-5 daha koyar alırız bir araba diyorum ama hiç koyacağını sanmıyorum. Bu ara sigarayı bıraktığı için dengesiz, ilk başta Lancer'ı satabilirsin dedi, son 3 gündür sakın satma canını okurum tavrında, geçti Bor'un pazarı...

Neyse 85-90 arasına, dizel-otomatik, C segmenti, Sedan-HB, mümkünse dolu olacak, tercihen beyaz dış renk, iç siyah döşemesi olan ne araba alabilirim ikinci el?

Aklımdan geçenler:

Ford Focus 1.5 TDCI Powershift Titanium
Peugeot 308 1.6 BlueHDI A/T Allure(bluehdi motorların bir kısmında büyük sıkıntılar var çekinceliyim)
Volvo V40 1.6D A/T
Opel Mokka X Enjoy 1.6 CDTI A/T 13500 km hatasız(bunu bana yakın bir arkadaşım ayarlayacak bu fiyata)
Seat Leon 1.6 TDI DSG Style(yetkili servis bakımlı olmalı)
Opel Astra K 1.6 CDTI A/T 10-15k km hatasız (ellerine düşerse bu araba belki, şu an yok)
Volkwagen Golf 1.6 TDI DSG Comfortline-Highline(yetkili servis bakımlı olmalı)
Audi A3 1.6 TDI Stronic(yetkili servis bakımlı olmalı)

Gönlüm istemese de benzinli belki sırf keyif için alınabilir:

Ford Kuga 4x4 1.6-1.5 Ecoboost A/T Titanium
 
Focus bir defa akla yatmış, sürüşü de keyif vermiş, başka arayışa gerek yok bence Focus üstünde odaklananın :) her ne kadar dıştan süslü püslü olmasa da sürücüsüne zevk verir, güzel gider
 
Beyler galiba DSG yuzunden yetkili servise bagimli kalmak hosuma gitmiyor. Focus veya 308 daha mantikli geliyor, bide tam emin olamadim, v40 daki otomatik islak mi kuru mu kavrama?

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-cdti-136-hp-dynamic-otomatik-501114741/detay

Buna ne dersiniz, hasari onemsizse tabi
Dsg yüzünden yetkili servise mahkum kalmayı istememek tabii ki doğru karar. Fakat işin mahkumiyeti bir yana Focus'da alacağın powershift şanzıman da arıza çıkardığı takdirde Dsg'den aşağı kalmaz maliyet anlamında. O sebeple tam otomatik şanzımanlara yönelmek gerek. 308 ve Astra çok daha iyi bu hususta. 308'in hem rakiplerinden çok daha hafif oluşu, hem eat 6 gibi kaliteli bir şanzımana sahip oluşu, hem de gayet tatminkar motor gücü oluşundan dolayı oldukça avantajlı duruyor. Diğer yandan iç hacim genişliği, viraj limitleri yüksekliği ve 308'e göre cüzzi miktarda kuvvetli motoruyla Astra'da oldukça iyi seçenek. Açıkçası ikisi arasındaki tercihini kişisel beğeni ve beklentilerini hariç tutarsak sırasıyla daha temiz, daha donanımlı ve model yılı daha yüksek olan belirler.
 
Son düzenleme:
Dsg yüzünden yetkili servise mahkum kalmayı istememek tabii ki doğru karar. Fakat işin mahkumiyeti bir yana Focus'da alacağın powershift şanzıman da arıza çıkardığı takdirde Dsg'den aşağı kalmaz maliyet anlamında. O sebeple tam otomatik şanzımanlara yönelmek gerek. 308 ve Astra çok daha iyi bu hususta. 308'in hem rakiplerinden çok daha hafif oluşu, hem eat 6 gibi kaliteli bir şanzımana sahip oluşu, hem de gayet tatminkar motor gücü oluşundan dolayı oldukça avantajlı duruyor. Diğer yandan iç hacim genişliği, viraj limitleri yüksekliği ve 308'e göre cüzzi miktarda kuvvetli motoruyla Astra'da oldukça iyi seçenek. Açıkçası ikisi arasındaki tercihini kişisel beğeni ve beklentilerini hariç tutarsak sırasıyla daha temiz, daha donanımlı ve model yılı daha yüksek olan belirler.

Onceki postuna cevap vereyim ilk, direksiyon soyulmasi pek umrumda degil, en kotu gider kaplatirim, ikinci cevabim ise powershift islak kavrama oldugu icin sorunsuz diye biliyorum, sorun cikaracagini dusunmuyorum, 308 icin ise tek cekincem var, bunu hic kimse bilmez, su an bile satilan bluehdi larin %10 u sikintili, motor direk yatak sariyor. Eger aldigim arabanin motoru degismisse almak istemem.
 
Onceki postuna cevap vereyim ilk, direksiyon soyulmasi pek umrumda degil, en kotu gider kaplatirim, ikinci cevabim ise powershift islak kavrama oldugu icin sorunsuz diye biliyorum, sorun cikaracagini dusunmuyorum, 308 icin ise tek cekincem var, bunu hic kimse bilmez, su an bile satilan bluehdi larin %10 u sikintili, motor direk yatak sariyor. Eger aldigim arabanin motoru degismisse almak istemem.
Şimdi bluehdi motorlar hakkında direkt bir tecrübem ya da duyumum yok. Bu motor psa'nın euro 6 motoru olarak geçiyor. Bende aynı motorun euro 5 115 hp tdci ve e-hdi versiyonlarını kullandım, kullanıyorum. Açıkçası hem c4'de hem focus'da en sağlam şey motordu diyebilirim. Hiç problem yaşamadım. Ama bluehdi'lar ne alemdedir bilemem, belki belli bir seride istisnai üretim sıkıntısı çıkmış olabilir yahut kullanıcıların yanlış hamleleri.

Onun haricinde focus'daki şanzımanı bende ıslak kavrama diye biliyorum. Focus forumlarında 1.6 atmosferik powershift kombinasyonuyla ilgili çok şikayet var. Ama 1.5 tdci powershift ile ilgili aklımda kalan bir şikayet görmedim henüz. Fakat neticede çift kavramadır, huyu suyu belli olmaz. Önceki sahibi nasıl kullandı onu da bilmek zor. O sebeple işimi şansa bırakmayayım dersen tam otomatiklere yönelmen gerek. Dersen ki ben riski göze alıyorum o zaman eyvallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Bu arada şu detayı da ekleyeyim; rakamları yanlış bulmadıysam 308 tüm rakiplerinden daha hafif. 1200 kg civarı. Focus'dan 165 kg hafif, Astra'dan da 80-90 kg hafif. Haliyle gerek tüketim, gerek çeviklik, gerek performans olarak 308 cidden iyi işler çıkaracaktır rakiplerinden.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock ve RYAN7R
1.6 atmosferik powershift olanlar kuru kavrama eski nesil powershiftler. Onlarda da hayati sorun yok, silkeleme, sert geçiş vs gibi oluyor.
İzmirde ford ustası bi abiden bilgi almıştık orada taksi olarak kullanılar ps'ler varmış ve taş gibiler dedi
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Dizel otomatik şartsa ve donanım önemliyse bence 308. Daha özgün bir araç istiyorsan Mini Cooper olabilir, temizi denk gelirse V40, garantici olmak istiyorsan en mantıklısı Focus.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
A3 tek 8 .000 TL lik cüzi hasar kaydı ahshhsh varmış pes ya anası ağlamış arabalara nasıl paralar istiyorlar
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...