His mi Hız mı?

Sizce hangisi

  • Hızlı, güçlü ve dinamik ama resmi olan.

    Kullanılan: 45 61.6%
  • Yavaş, yola silah zoruyla tutunan ama eğlenceli olan.

    Kullanılan: 28 38.4%

  • Kullanılan toplam oy
    73
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

aydingokce

Profesör
11 Eyl 2016
85
187
1,060
Performans, keyifli bir sürüş için gerçekten etkili bir araçtır ve yeri doldurulmaz bir tarafı vardır. Bunu inkâr etmenin, hele ki konuyu açık açık ya da imâ yoluyla "siz araba kullanmayı bilmiyorsunuz ondan güçlü araba seviyorsunuz" gibi saçma yerlere çekmenin hiç anlamı yok. Şahsen, çılgın bir virajcı değilim, bu konuda üst düzey sürüş meziyetlerine sahip değilim. Bu konuda bir iddiam yok. Lakin, ömrüm boyunca böyle kalacağım diye bir kural da yok. Virajlarda üst düzey sürüş becerileri, çalışarak geliştirilebilecek becerilerdir. Çalışırsınız, pratik yaparsınız. Hatta, benim gibi, bu konuda doğuştan yetenekli olmayanlardansanız, gidip parasını verir, profesyonel kurumlardan eğitimini alırsınız, o eğitimin üstüne bol bol pratik yaparsınız, sonunda o üst düzey pilotaj becerilerini geliştirirsiniz. Ama, ister deliler gibi çalışın, ister bu konuda doğuştan allâme - i cihan olun, gitmeyen bir arabayı gider hale getiremezsiniz. Altınızda güçsüz bir araba varsa eğer, altında çok güçlü bir araba olan ama pilotajı benim düzeyimde birini, belki tamamında bir virajın bitip anında diğerinin başladığı bir parkurda, geçebilirsiniz. Ama virajların arasında 200 - 300 metrelik düzlükler varsa, net söylüyorum, geçemezsiniz. O nedenle, elma ile armudu kıyaslamanın anlamı yok.
 

anl_akl

Panpa
8 Eyl 2016
1,247
3,438
3,720
Ankara
Performans, keyifli bir sürüş için gerçekten etkili bir araçtır ve yeri doldurulmaz bir tarafı vardır. Bunu inkâr etmenin, hele ki konuyu açık açık ya da imâ yoluyla "siz araba kullanmayı bilmiyorsunuz ondan güçlü araba seviyorsunuz" gibi saçma yerlere çekmenin hiç anlamı yok. Şahsen, çılgın bir virajcı değilim, bu konuda üst düzey sürüş meziyetlerine sahip değilim. Bu konuda bir iddiam yok. Lakin, ömrüm boyunca böyle kalacağım diye bir kural da yok. Virajlarda üst düzey sürüş becerileri, çalışarak geliştirilebilecek becerilerdir. Çalışırsınız, pratik yaparsınız. Hatta, benim gibi, bu konuda doğuştan yetenekli olmayanlardansanız, gidip parasını verir, profesyonel kurumlardan eğitimini alırsınız, o eğitimin üstüne bol bol pratik yaparsınız, sonunda o üst düzey pilotaj becerilerini geliştirirsiniz. Ama, ister deliler gibi çalışın, ister bu konuda doğuştan allâme - i cihan olun, gitmeyen bir arabayı gider hale getiremezsiniz. Altınızda güçsüz bir araba varsa eğer, altında çok güçlü bir araba olan ama pilotajı benim düzeyimde birini, belki tamamında bir virajın bitip anında diğerinin başladığı bir parkurda, geçebilirsiniz. Ama virajların arasında 200 - 300 metrelik düzlükler varsa, net söylüyorum, geçemezsiniz. O nedenle, elma ile armudu kıyaslamanın anlamı yok.
Şahsen burda kimse olayı ''siz araba kullanmayı bilmiyorsunuz o yüzden güçlü araba seviyorsunuz''a getirmedi ben ilk mesajda sadece o tür arabaların sürücüye daha çok şey kattığını savunduğumu dile getirdim.Kaldı ki altını çizerek söylüyorum burada olay hisler ve eğlence faktörü.Burada herkes leon cupra'nın eski bir 205'e boy boy sallayacağını biliyor.Bizim tartıştığımız arabanın virajı ne kadar hızlı döndüğü değil o dönüş sırasında size ne sunduğu neler hissettirdiği.Kendim için söylüyorum Leon Cupra'yı kötüleme gibi bir şey söz konusu değil günümüz standartları için oldukça iyi bir araba.Burda kimsenin sürüşüne dil uzatmadım uzatmakta haddime değil bu düşünceye attığım mesajdan vardığını düşünerekten bir açıklama getirmek istedim @aydingokce abi yanlış anlama.Saygılar.
 

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
Performans, keyifli bir sürüş için gerçekten etkili bir araçtır ve yeri doldurulmaz bir tarafı vardır. Bunu inkâr etmenin, hele ki konuyu açık açık ya da imâ yoluyla "siz araba kullanmayı bilmiyorsunuz ondan güçlü araba seviyorsunuz" gibi saçma yerlere çekmenin hiç anlamı yok. Şahsen, çılgın bir virajcı değilim, bu konuda üst düzey sürüş meziyetlerine sahip değilim. Bu konuda bir iddiam yok. Lakin, ömrüm boyunca böyle kalacağım diye bir kural da yok. Virajlarda üst düzey sürüş becerileri, çalışarak geliştirilebilecek becerilerdir. Çalışırsınız, pratik yaparsınız. Hatta, benim gibi, bu konuda doğuştan yetenekli olmayanlardansanız, gidip parasını verir, profesyonel kurumlardan eğitimini alırsınız, o eğitimin üstüne bol bol pratik yaparsınız, sonunda o üst düzey pilotaj becerilerini geliştirirsiniz. Ama, ister deliler gibi çalışın, ister bu konuda doğuştan allâme - i cihan olun, gitmeyen bir arabayı gider hale getiremezsiniz. Altınızda güçsüz bir araba varsa eğer, altında çok güçlü bir araba olan ama pilotajı benim düzeyimde birini, belki tamamında bir virajın bitip anında diğerinin başladığı bir parkurda, geçebilirsiniz. Ama virajların arasında 200 - 300 metrelik düzlükler varsa, net söylüyorum, geçemezsiniz. O nedenle, elma ile armudu kıyaslamanın anlamı yok.
205 gti savunan arkadaşlar zaten parkurda hızlı olacağını iddia etmemiş ki. Daha keyifli olduğunu söylemişler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan ve anl_akl

aydingokce

Profesör
11 Eyl 2016
85
187
1,060
Arkadaşlar orada keyif kavramının öznelliği giriyor devreye. Bana göre keyif, bir parkurda, fazlaca bir ölüm, sakat kalma ya da birilerinin ölümüne, sakat kalmasına neden olma korkusu yaşamaksızın, insancıl üstü hızlarla gidebilip, düzde olsun virajda olsun, o muhteşem g kuvvetini iliklerine kadar hissedebilmektir. Bunun araba kullanmayı bilmemekle ilgisi yok dediğim gibi.
 
Son düzenleme:

ilhan55

Profesör
12 Eyl 2016
1,250
3,043
3,720
Subaru Brz arada kalıyor sanki, kullananlar kolayca spin atabilme eğilimi gösterdiğini ama o noktaya kadar güzel kontrol edilebildiğini söylüyor. motor çok torklu değil ama devirli olduğu için yürütüyor falan bana aradaymış gibi geldi.
Katılıyorum.

+4000 Rpm üzeri ''hızlı'' olmasada ''atak'' bir araç ağırlık merkezi,yol tutuş,sürüş zevki vs modern bir araç için ''çok iyi'' denilebilir.Güzel bir örnekti:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Arkadaşlar burada manuel vitesin devri geçti, hiç cazip değil, dikkat dağıtıyor diyen var. Modern arabalarla eskileri tur zamanı hesabıyla karşılaştıranlar var. Tüm yorumlayanların tabii ki kendine göre sebepleri var. Ben de fikirlerimi şöyle ifade edeyim.

Öncelikle manuel vitesin dikkat dağıtması tamamen alışkanlıkla ilgili. Şahsen ben manuel vites olmadığı zaman en başta fren mesafemi kestiremiyorum, arabanın ne zaman kaymaya başlayacağını kestiremiyorum. Otomatik viteste o yüzden ciddi dikkatim dağılıyor. Ayrıca bazen arabayı zorlamak istediğimde otomatik viteslilerin (mercedes dahil) kesinlikle manueller kadar dayanıklı olmadığını defalarca tecrübe ettim. İstanbul dışında yaşayan belli bir kitle için manuel vites uzun süre daha tercih edilmeye devam edecektir.
Açıkçası canavar gibi yeni nesil otomatik m3 m5 gibi araçlar hakkında tecrübem yok. En baba tecrübem dsg'li a6 3.0quattro'dur. Evet muazzam bir keyfi vardı. Yapıştırıp gidiyorsun, G kuvvetini dönüşlerde hissediyorsun. Bahsettiğiniz modern araç zevkini bu arabada tattığımı düşünüyorum. Ama bana bir şeyleri eksik gelmeye devam etti. Onunla 140 ile kafam rahat döndüğüm yeri kendi arabamla aynı hava koşullarında 50-70 arası bir hızda dönerim. Şimdi aynı keyfi yaşamak isteyince sürüş güvenliği hangisinde daha iyi burada bir ikilem çıkıyor, zaten oraya hiç girmeyeceğim. :)
Elim ve ayağım 150 hp'ye kadarki araçlara bir hayli alışık. Çoğu zaman keyfi de bunlarda alabildim. Tanıdığım araçlarda yeri geldi mi hill&toe, yeri geldi mi yarım kavrama ile sınırlarda dönüşler yaptığım olmuştur. Bunları elektrikli direksiyon ve otomatik vitesle yapmayı hiçbir zaman tercih etmedim. Kullandığım arabada elektroniğin son noktası airbag ve immobiliser. Açıkçası bunların ötesinde sadece ABS aradım bugüne kadar. O da acil durumda ne olursa olsun kaçışın daha garanti olması sebebiyle. ESP'si çat diye beni rayına sokan bir arabayı bugüne kadar aramadım.
Bu arada benim imkanlarım vardı. Ayaklarım pedallara yetiştiğinden beri araba kullanabileceğim yerler vardı. Arabayı iyice öğrendikten sonra trafiğin olmadığı çok güzel araba zorlamalık parkurlar da vardı. Ben de ergenliğimi çok boş geçirmeyerek bu nimetlerden faydalandım. Ama herkeste bu imkanlar olmayabilir, trafikte güvenli sürüş bilgisi de bunları bilmekten daha önemlidir zaten. O yüzde ESP'nin zorunlu donanım olmasını sonuna kadar destekliyorum. Ama kapatılabilir olması şartıyla. Emin olun günlük trafikte ESP'li aracım olsa, ben de çoğu zaman kapatmam.
Bugün aracımı satacak olsam nasıl bir araba almak istediğimi @motorsinann çok iyi biliyor. Kesinlikle sürüş hissi iyi, kontrolü kolay ve eğlenceli, bu eğlence sırasında çok seri olması da gerekmeyen bir arabam olmasını tercih ederim. Zira modern arabalara ısınamadım. Bugün yeni nesil modeller arasında en eğlenceli sürüşe sahip arabalardan biri olarak gösterilen Ford Fiesta var ailemizde. Ben hala 2001 model, sürüşü ancak zamanına göre iyi sayılabilecek arabamın hislerini (şanzıman dışında) güncel Fiesta'dan bile fazla beğeniyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan

ilhan55

Profesör
12 Eyl 2016
1,250
3,043
3,720
Bu arada unutmadan..

His'ten kasıt 2000 Küsür model görece modern oyuncaklar olmamalı..

79 4 İleri şanzımanlı Çift boğazlı Weber karbüratörlü 980 Kg ascona'm sizi çağırıyor ''his''çiler..
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheMachinist ve bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bu arada unutmadan..

His'ten kasıt 2000 Küsür model görece modern oyuncaklar olmamalı..

79 4 İleri şanzımanlı Çift boğazlı Weber karbüratörlü 980 Kg ascona'm sizi çağırıyor ''his''çiler..
Çift boğaz Weber en sevdiğim... Motoru yürüyeni sağlamsa oraya doğru yanlarım :)
 

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
Bu gidişle 1930'lara doğru gidecez. Hayırlısı...
1930-1934-hispano-suiza-h6c-1.jpg
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
esp siz hızlı kullanabilmek geliştirilebilir. kapanabilen bir araç istemeyi de anlarım fakat manuelin devri artık bitmiştir bence. ne verimlilk ne performans ne de kullanışlılık bakımından bir cazibesi kalmadı. ayrıca itaatkar bir f1 şanzıman da bence manuel kadar zevkli.
evet sizde diyorsunuz :) şuanda otomatik şanzıman üreticiler F1 i örnek alıp onun gibi yaptığını söylüyorlar fakat F1 şanzımanda sürücü manuel mod ile kullanıyor :) sizde manuel kadar zevkli diyorsunuz
manuel şanzımandan her zaman top seviyedir, otomatikler ne olursa olsun bi altında ve hep yetişmeye çalışılar
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
hocam bence de manuel şanzıman daha keyiflidir. (trafik olmayan bir şehirde) fakat artık manuel şanzıman ı günümüz teknolojileri çok aştı. ve ona yakın keyfi (yetişmeye çalışır sözüne katılmıyorum. zf, dsg, pdk vs manueli alır) verebiliyor. çünkü ciddi bir performans katkısı sağlıyor sürüşe. turbo motorlar için de aynı şey geçerli. ben motor ve şanzıman kısmında size katılmıyorum yeni motorlar çok daha güzel bence. ama direksiyon hissi olsun, o mekanik his olsun (virajı hızlı alırken arabanın bütün ön takımlarını hissediyorsunuz neredeyse) eski arabalar daha "ben araba kullanıyorum" hissi veriyordu. esp nin kapatılıp kapatılamaması önemli değil benim için ben arabanın arkasının gelmesini kontrollü olarak bile sevmiyorum. ama size yukarıda yazdığım konuda katılıyorum. eski arabalara günümüzün iyi otomatik şanzımanı, güzel turbo motoru ve esp takılabilse keşke. çünkü onlar o mekanik güzel hissi 80 le gidiyorken de verebiliyor. yeni arabalarda o keyfe erişmek için cidden hızlı sürmek gerekiyor arabayı. fakat yeni arabaların da keyifli olduğu ve çok daha güzel yaptığı bir dünya şey var kabul etmek lazım
Benim için yeni arabaların keyifleri:
Geri görüş kameralı hafif direksiyonlu park manevraları
Daha kaliteli ses sistemleri
Hız sabitleyici
Uzun yolda daha az yorması
Varsa kaliteli ve doğru aydınlatan Xenon far.

Sürüş keyfi? ı ıh... :)

Şanzıman olarak da, araç kontrolü bakımından hiçbir otomatik şanzımanı destekleyemiyorum. Her gün yoğun İstanbul trafiğinde zaman saatler geçirdiğim dönemlerde ben bile bir ara otm. şanzıman düşünmedim değil. Ama keyiften değildi, ihtiyaçtandı. İstanbul'dan taşındığımdan beri henüz hiç aramadım.
 

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
https://www.otopark.com/forum/threads/İmkanınız-olsa-hangisi-olmak-İsterdiniz.272/

Bu anket bana göre yukarıdaki anketle aynı, 1. seçenekteki otomobiller küçük çaplı F1 deneyimi sunarken, 2. seçenekteki otomobiller Ralli deneyimi sunuyor. ben Formula 1'i daha çok seviyorum bu yüzden debriyaj tokatlayıp 180° dönmek her türlü viraja yan girmek falan bana biraz daha ciddiyetsiz gibi geliyor. ralli izleyen arkadaşlar da otomatik şanzımanları aynı şekilde görüyor sanırım.

buradan çıkardığım sonuç Rallicilerin hakim olma içgüdüsü baskınken (manuel şanzımana bağlılık bu yüzden), F1'cilerin en iyi olma tutkusu baskın geliyor. bugün can sıkıntısından hız tutkusunun psikolojideki yeriyle ilgili yazılar okudum da kimse bunun sebebi hakkında ortak birşeyler söyleyemiyordu. ben de buraya konu açıp yazılanları izleyeyim merakımı gidermiş olurum dedim. ama çok garip bir bağlılık değil mi sizce de, elimize geçen hiçbir şey yok hatta hayatımızı da riske atıyoruz ama sürekli gazlamak isteyen bir topluluğuz, 4 yaşındaki çocuklardan hakkı amcaya kadar her yaştan bizim gibi insanlar var çok garip ve güçlü bi tutku.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
ben de trafiksiz yerde olsam ucuz olması ve daha zevkli olması sebebiyle manuel düşünürdüm Berker bey :) ama kontrol hissini tam anlayamadım. otomatikte sürekli 2 el direksiyonda. nasıl kontrol hissi daha yüksek oluyor. heel and toe vs. derdi de yok. sürüş keyfi dediğim gibi çok üstüne çıkmak lazım. rafinelik üzerine kasıyorlar artık. eski arabalar 50 ile gitse bile mekanik hazzı veriyor.
Kontrol hissinden kastım tabii ki direksiyon değil. İki elle direksiyon tutmak gibisi yok. :)
Arabanın ağırlık dengesi, özellikle yavaşlama sırasındaki dengesi konusunda manuel viteste her zaman daha rahat ediyorum. Şoförlüğü bugün külüstür olarak tabir edilecek arabalarda öğrendiğim için de olabilir bu alışkanlıklar. Ama sayısız çeşit modern araç kullanmama rağmen bu alışkanlığım devam ediyor. Örneğin, yokuş aşağı keskin bir viraja yaklaşıyorsam otomatik şanzımanla kesinlikle huzursuz oluyorum.
Bunun dışında yakıt ekonomisi peşine düştüğümde vites seçimlerimi tamamen kendim yapabilmek isterim. En kral otomatikte bile buna tam izin verilmiyor ve ne yaparsam yapayım istediğim ekonomiyi sağlayamıyorum. İster istemez arada şanzımanın yazılımsal dayatmalarına maruz kalıyorum.
Bunun dışında biraz ekstrem bir durum belki ama bazen virajlarda limitlere geldiğimde anlık tutunma veya denge sağlama amacıyla yarım debriyaj veya tam debriyaj yaptığım oluyor. Bunları otomatik arabayla yapamadığım için ESP gibi sistemlere işte orada ihtiyaç duyuyorum :)
 

RedLine

Profesör
11 Eyl 2016
257
349
1,395
İstanbul
Marka
MINI
Yazılanları gören de hergün yollarda viraj kasıyorsunuz sanacak. Günlük kullanacağım arabanın viraj alırken zangır zungur titreyen, debriyajı ayrı direksiyonu ayrı sorunlu olan, benzini içip, giderken "gitsemmi acaba" diyen,kaportası peynir tenekesindemn hallice 20 yaşında bir hothatch eskisi olacağına 150-200 hp aralığında,direksiyondan vitesli, cayır cayır giderken gerektiğinde esp,abs ile güvenliği sağlayan, yol tutuş konusunda da birçok eskiyi cebinden çıkartacak modern bir hothatch'i tercih ederdim.

Bol imkanım olup günlük ayrı,pistlik ayrı araç olacaksa, her yerini söküp oynayabileceğim bir 205gti,honda vti ,clio rs vs gibi birşey alabilirim ama tek araç hakkım varsa her zaman modern altyapılı,güçlü aracı tercih ederim.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Yazılanları gören de hergün yollarda viraj kasıyorsunuz sanacak. Günlük kullanacağım arabanın viraj alırken zangır zungur titreyen, debriyajı ayrı direksiyonu ayrı sorunlu olan, benzini içip, giderken "gitsemmi acaba" diyen,kaportası peynir tenekesindemn hallice 20 yaşında bir hothatch eskisi olacağına 150-200 hp aralığında,direksiyondan vitesli, cayır cayır giderken gerektiğinde esp,abs ile güvenliği sağlayan, yol tutuş konusunda da birçok eskiyi cebinden çıkartacak modern bir hothatch'i tercih ederdim.

Bol imkanım olup günlük ayrı,pistlik ayrı araç olacaksa, her yerini söküp oynayabileceğim bir 205gti,honda vti ,clio rs vs gibi birşey alabilirim ama tek araç hakkım varsa her zaman modern altyapılı,güçlü aracı tercih ederim.
Evet, cebimde benzini sakınmayacak kadar param varsa, arabada yalnızsam, yol koşulları ve arabamın durumu müsaitse denk geldikçe viraj kasıyorum. Arabama binmeye tövbeli insanlar da var, gözü kapalı güvenenler de var. Canları sağ olsun der geçerim. 20 yaşında hothatch eskisini bu kadar yerin dibine sokmanızı henüz dirisi ve sağlamıyla karşılaşmamış olmanıza yoruyorum. Gerisi konu başlığındaki sorunun cevabı olan tercih meselesidir, saygı duyarım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım