Hız aşımına emsal karar; Mahkeme cezayı iptal etti

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
D-100 kara yolunda 88 kilometre/saatlik hız limitini 1 kilometre aştığı için 235 lira idari para cezasına çaptırılan sürücü için emsal karar çıkarıldı.
İstanbul’da duruşma giden bir avukat olan Okan İlmen, beklemediği bir trafik cezası ile karşılaştı. D-100 kara yolunda  “hız koridoru” uygulaması yapıldığı için  88 kilometre/saatlik hız limitini aşarak 89 kilometre/saat  ortalama hız ile yol alan sürücü 235 liralık idari para cezasına çarptırıldı. Ancak o karara itiraz etme kararı aldı. Okan İlmen daha sonra bu aşımın radar sistemlerinin ölçüm hassaslığının yeterli olmayacağından bile kaynaklanabileceğinin altını çizdi. Ayrıca 1 kilometrelik aşımın da tehlike yaratmadığı söylendi. Böylece önemli bir emsal karar ortaya çıktı.
Talebi inceleyen İstanbul Anadolu 6. Sulh Ceza Hakimliği sürücüyü haklı buldu. “Hava ve yol durumu gibi çevresel...

Okumaya devam et...


 
Ya bunun hassaslığının olmaması nedeniyle zaten %10 tolerans yok mu?

82 limitli yolda 91 le ceza yiyip itiraz ediyo millet, e buranın limiti 90 değil ki 82 biz boşa mı 80-85e düşüyoruz, onlar her şeyi ucu ucuna kullanıyorsa risk alıyolar demektir %10 dan sonrasına itiraz kabul edilmemeli bence
 
Son düzenleme:
Bence saçma bir karar. Benim anladığım zaten %10 luk tolerans, sürücü, cihaz, çevre vs. gibi faktörlerden kaynaklanabilecek hatalar için konmaktadır. O toleransı da aşanın ceza yemesi normal. 1 birim aştı diye cezayı iptal edersek, 2 birim aşan da benimkini de iptal edin der. Oranın hız limiti zaten 80 ise, 88'e kadar tolerans konmuştur. Ben 89 yaptım deyince sen 1 birim aşmış olmuyorsunki. 9 birim aşmış oluyorsun. Ben anlamadım bu kararı.
 
Yıllar önce "turuncu forum" konularında da böyle bir dava açarak kazanan bir arkadaş vardı. Hız limiti +%10 + 3km ye kadar dava açarak cezanın iptalini sağlamıştı. Sanırım %10+3km/h tolere edilebiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: omrcetin
30 derece sicakta 10 arabadan en az 4'unde disleri sicaktan parcalanmis kis lastikleri goruyorum. Bir fren yapsa imkani yok guvenli mesafede duramaz. Ben demiyorum ki hiz cezasini mazur gorelim, kaldiralim, esnetelim. Neticede ikisi de ayri guvenlik unsuru iceriyor. Lakin bu ulkede yazilan hiz cezalarinin hic biri guvenligi saglamak icin yazilmiyor. Hiz limitinden cok daha tehlikeli durumlar olusturanlara hic bir denetim yapilmiyor. Hiz cezalari devletin gelir kapisi olarak gordugu bir uygulama haline gelmis. Sirf bu bakis acilarindan ve zihniyetlerinden dolayi hiz cezalarina islevsel bir gozle bakamaz hale geldim. Milletten para koparabilmenin en kolay yolu olarak gorulen bir uygulama haline getirildi.
 
Ne ala memleket. Zaten %10 aşma hakkını vermiş devlet bunun fazlasını yok makine kalibresi falan fişman diyerek iptal etmek saçmalığın daniskasıdır. Bir tane akıllı adam çıkıp savunamamış şunlara karşı. Arabaların sapmasını ekleyince minimum 92-93 yazan ibreyle gidiyor 80 sınıra sahip yolda ama ceza iptal ediliyor. Analog ibrede bile hızı ayırt etmek çok kolayken böyle saçma sapan durumlara girmek çok acı. Sözde avukat olup adaleti savunacaklar, herkes koparabildiğiyle ilerliyor mükemmel bir durum.
Trafik cezalarının her türünün oldukça gevşek uygulandığına inanıyorum. Hız cezasıdır, egzozdur, saçma sapan farlardır, makastır bunların hepsinin daha sık denetlenip çok daha ağır cezalarla uygulanması gerekiyor ki azıcık rahat edelim.
 
Bugün 10 artı 3 tolore oluyorsa yarın 10 artı 4 diye devam etsin.Sonra doğal seleksiyonla ölelim hepimiz.Hız yapanlar ölsün geri kalanlar güzel güzel yaşayalım.Saçma bir karar.Güzel Ülkem Canım Ülkem.neden böyle yapıyorsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt, yaso ve Toprak
İyi hoşta farzedelim itiraz ettik ve haksız bulunduk masraflar kime kitlenecek tabi ki bize e avukatta değiliz o zaman ne olacak paşa paşa ödeyin benden söylemesi
 
Savunmayı yapan iyi yapmamış ya da ayrıntılı incelenmemiş, hız koridorunda anlık yaptığı hız ölçülmez, belli bir mesafede iki nokta arasında ortalama hız hesaplanır. 88 km/sa. ortalaması olan araç defalarca daha fazla hız limitini aşmıştır. Belki de 150- 200 km. hızlara çıktı. Ortalamayı düşürmek için bekledi. Taşıtların hız kadranları %4-5 civarı fazla gösterir ki itiraz eden kişi kadranda zaten daha fazla hız gördüğü halde ayağını gaz pedalından çekmemiş.
 
Yazılan yorumlara katılmakla beraber D100 e 80 limit koyanı da ayrı tebrik etmek istiyorum. Hız cezalarında koyulan limitin insanları tatmin etmesi lazım. Verilen cezanın gelire göre caydırıcı olması lazım.
D100 e hiç yoktan 100 limit bari koy 110 u geçene yaz tamam ama 80 nedir ya uykum gelir trafiği daha çok tehlikeye atarım
Mis gibi otoyollarda hız limiti 130 sonra millet neden aşıyor diyorlar. Adam onu parası varsa zaten göze alıyor. 140 yap 154 ü geçene 5000TL yapıştır daha da zenginse 50.000TL yapıştır EyvAllah ama bu hız sınırları insanı otomobilden soğutuyor
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
56 ile ceza ödemiş aynı gerekçelerle itiraz hakkım olduğunu öğrenmiş ama ilgilenememiştim. Hız merakı olmayan kurallara riayet eden biri olarak Edirne şehir girişinde 56 km ile ceza yemek koymuştu.
 
Tolerans neden var önce ona açıklık getirelim,
80km/h hız sınırı olan bölünmemiş bir yolda önünüze 79km/h hızla giden bir araç geldi nasıl geçeceksiniz? 81 ile geçerseniz sollama 20-30 saniye sürer, bu yüzden tolerans verilmiştir, 88km hız ile sollar tekrar 80'e düşebilirsiniz, bu sırada radar 89 ölçerse ceza yemeniz adil mi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Bu iş deve çobanı ile şeytanın hesabına dönmüş. Nefsine uyup deveye çök sonra şeytana uydum de. Ne güzel dünya . Birde devletin gelir kapısı demezler mi gelde ölme. Kurallara uyup hızı aşmayacaksın ne ölecek ne ölüme sebebiyet vereceksin. Hakimin kararını uygun bulmadığım gibi asıl örnek olması gereken avukat efendimin itirazıda tamamen şovdur.
 
Hiz limitini kontrol edip ceza keseceginize,takip mesafesi korumayanlara veya sol seridi bosuna isgal edenleri neden tespit etmiyorlar. Sol serit sadece sollamak icin kullanilir ve orta veya sag serit bossa o seritten gidilir,bizimkiler 80 ile gitsede solda takili kaliyor. Bu sadece bizim ülke de böyle.
 
Hiz limitini kontrol edip ceza keseceginize,takip mesafesi korumayanlara veya sol seridi bosuna isgal edenleri neden tespit etmiyorlar. Sol serit sadece sollamak icin kullanilir ve orta veya sag serit bossa o seritten gidilir,bizimkiler 80 ile gitsede solda takili kaliyor. Bu sadece bizim ülke de böyle.
Bu konuda çok haklısın. Trafik dünya üzerinde bir kültür olarak kabul görüyor ve bu ülkemizde ne yazıkki bi 100 yıl kadar geriden geliyor. Arabası ne olursa olsun sol şeridi seviyor ülkemiz bırakamıyor sanki başka şeritte gittiğinde gitmediğini sol şeridin aynı hızlada gitse daha çabuk ulaşabileceğini düşünüyor 😊 Radar konusunda ise zaten ölçüm cihazları kalibrasyon yapılırken 3-4km eksik ölçüm yapması için pay bırakılarak ölçülüyor üzerine %10 luk aşım farkını ekliyorki trafikte herkes aynı hızda giderse sollama mümkün olmaz. Gel gelelim üzerine itiraz edildiğinde Hakimin Takdir yetkisininde belli bir % aşıma kadar daha pay vermesi değişik geldi açıkcası 😊 Radarlar geçim kapısı olsun diye konulmadığı zaman, kara nokta denilen kaza istatistiği en yüksek yerlerde ve yakın çevre yolu denilen şehiriçi bağlantı içeren yollarda olduğu zaman herkes işlevsel olduğunu düşünür ama ne yazıkki vergi işlevi yapmakta çoğu kez bu uygulamalar
 
Aynen. Emsal karar eskiden sizin dediğiniz gibiydi.
 
Tolerans neden var önce ona açıklık getirelim,
80km/h hız sınırı olan bölünmemiş bir yolda önünüze 79km/h hızla giden bir araç geldi nasıl geçeceksiniz? 81 ile geçerseniz sollama 20-30 saniye sürer, bu yüzden tolerans verilmiştir, 88km hız ile sollar tekrar 80'e düşebilirsiniz, bu sırada radar 89 ölçerse ceza yemeniz adil mi?
Bölünmemiş yolda sollamada kaza riskini azaltmak için hız sınırı yok diye biliyorum. Yanlışım varsa düzeltin