Hız ve Devir Bilgilendirmesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
910
29
Marka
Renault
Herkese merhaba! Yazacağım şeyin asılında bir sorun olmadığını, teknik bir karakter yapısı olduğunu biliyorum fakat bu konu hakkında yetersiz bilgiye sahibim. Aracımla yakın zamanda tekrardan uzun yola çıkacağım, İstanbul'dan Zonguldak'a, oradan da Antalya'ya seyahat edeceğim. Fakat ilginç bir şekilde bazen aracımla şehir içinde olduğundan daha çok yakıt yakıyorum uzun yolda. Otobanda sollamalar dışında zoraki kalmadıkça 120'yi geçmiyorum. 120 ile giderken aracım 3.100 devir çeviriyor. Bu oranın bana avantajı nedir? Dezavantajı nedir? Ani hızlanmalar dışında bir avantajı var mıdır? Yakıt konusunda cidden uzun yolda üzülmüyor değilim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
bu sıkıntı eski aracımızda da vardı. 1.4 city 2009 modeldi. araç yanlış hatırlamıyorsam 5. viteste 140 kmh 5 bin devir çeviriyordu. yeni araçta 200 de 4 bin devir çeviriyor. yapacak bir şey yok. 120 değil de 100 ile gidin :D
Bu defa 100 ile gideceğim o zaman evet :D 5.000 devir artık sesten araçtan inince uyuşukluk olur.
 
Sollamaları maximum tork devrinde yapın rahat sollarsınız motor zaten açılır bir süre sonra sessizleşir 98 accentte bir süre sonra 120 ile 0 motor sesş oluyordu neredeyse 3500 devir
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Sollamaları maximum tork devrinde yapın rahat sollarsınız motor zaten açılır bir süre sonra sessizleşir 98 accentte bir süre sonra 120 ile 0 motor sesş oluyordu neredeyse 3500 devir
Sollamaları tam tutturmaya çalışıyorum devir bandında. O sıfır sessizliği yakalamaya çalışacağım bu defa :)
 
sadece motor sesi olmuyor ki kardeşim. city city :D bilmeyenler için üretimi durdu. rüzgar yol sesi ile motor sesi kısılıyor az
Hocam bir ara oto yıkamada çalışmıştım, bir tane city geliyordu. Malum aracı ufak tefek kullanıyordum orada. Silerken elimin değdiği her yer içine göçüyordu aracın. Tabi esneklik iyidir ama dokunduğum her yerin tereyağı gibi içine göçmesi beni şaşırtmıştı. Allahtan rüzgar sesi lastik sesi almıyorum, kafayı yerdim. :D
 
Hocam bir ara oto yıkamada çalışmıştım, bir tane city geliyordu. Malum aracı ufak tefek kullanıyordum orada. Silerken elimin değdiği her yer içine göçüyordu aracın. Tabi esneklik iyidir ama dokunduğum her yerin tereyağı gibi içine göçmesi beni şaşırtmıştı. Allahtan rüzgar sesi lastik sesi almıyorum, kafayı yerdim. :D
Güvenlikten bahsetmiyorum bile. 120 yi geçince rüzgardan baya savruluyordu. Superb s class gibi gelmişti ilk zamanlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Uzun yolda üzmesi demek arabayı hızı arttıkça daha çok zorlayan etkenler var demektir. Araba spor versiyon olmadıkça; daha doğrusu yüksek güce sahip motoru olmadıkça fabrika çıkışı olmayan tampon, marşpiyel, spoiler, bodykit vb. modifikasyonlar tüketimde ilk vurgunu yapar. Daha sonra orijinal ebatta olmayan jantlar ve lastikler hem performans, hem de tüketimde 2. vurgunu yapar. 3. vurgun ise tabii ki aracın bakımı ve motorun kondisyonundan gelir. Ondan da emin olmak gerekir.

Arabanın çevirdiği devire takılmayın. Araba 5 vites ise 120 ile giderken 3000küsür devirlerde olması 1.6 ve altındaki hacimler için gayet mantıklıdır. Çünkü daha düşük devirde tutulursa motor daha çok zorlanıp daha fazla yakıt tüketir. Muhtemelen üreticiler bu konuda optimum değeri ayarlamıştır.
 
Uzun yolda üzmesi demek arabayı hızı arttıkça daha çok zorlayan etkenler var demektir. Araba spor versiyon olmadıkça; daha doğrusu yüksek güce sahip motoru olmadıkça fabrika çıkışı olmayan tampon, marşpiyel, spoiler, bodykit vb. modifikasyonlar tüketimde ilk vurgunu yapar. Daha sonra orijinal ebatta olmayan jantlar ve lastikler hem performans, hem de tüketimde 2. vurgunu yapar. 3. vurgun ise tabii ki aracın bakımı ve motorun kondisyonundan gelir. Ondan da emin olmak gerekir.

Arabanın çevirdiği devire takılmayın. Araba 5 vites ise 120 ile giderken 3000küsür devirlerde olması 1.6 ve altındaki hacimler için gayet mantıklıdır. Çünkü daha düşük devirde tutulursa motor daha çok zorlanıp daha fazla yakıt tüketir. Muhtemelen üreticiler bu konuda optimum değeri ayarlamıştır.
Motor kondisyonundan eminim diyebilirim, düzenli olarak kontrollerini yapıyorum. Herhangi bir yağ yakma, düzensiz çalışma durumu gözükmüyor. Orjinal ebata göre uyumsuzluk var, bu yakıt tüketimini olumsuz etkileyebilir haklısınız. 15' olması gerekirken 16' var üzerinde. Onun haricinde başka bir şey yok. Çok teşekkür ederim bilgilendirmeniz için. Çok yararlı oldu devir konusunda özellikle. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Önceden de yazmıştım zaten, Berke abi de bahsetmiş, lastiklerini orjinal ebata döndür hocam. Üstündeki jantlar da orjinal değil diye hatırlıyorum (mobildeyim şu an bakamadım :)) onları da orjinal janta döndürmen veya orjinal ebatta teneke yapman hem arabanın yürüyüşü açısından hem de yakıt açısında ferahlatacaktır :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Önceden de yazmıştım zaten, Berke abi de bahsetmiş, lastiklerini orjinal ebata döndür hocam. Üstündeki jantlar da orjinal değil diye hatırlıyorum (mobildeyim şu an bakamadım :)) onları da orjinal janta döndürmen veya orjinal ebatta teneke yapman hem arabanın yürüyüşü açısından hem de yakıt açısında ferahlatacaktır :)
Çok haklısınız hocam, zarar verecek ölçüde şuan aracın gidişine jantlarım ve lastiklerimin ebatları :) Evet orjinal jantları değil doğru hatırlıyorsunuz. Bulduğum zaman takasla orjinale döneceğim bakalım, şuan almak zor oluyor çünkü. :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Çok haklısınız hocam, zarar verecek ölçüde şuan aracın gidişine jantlarım ve lastiklerimin ebatları :) Evet orjinal jantları değil doğru hatırlıyorsunuz. Bulduğum zaman takasla orjinale döneceğim bakalım, şuan almak zor oluyor çünkü. :)
Bir de devirli kullanmazsanız eğer o da etkiler zaten, yani atıyorum araba 4. vitese düştü ama sen hala 5 de isen yakar :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Bir de devirli kullanmazsanız eğer o da etkiler zaten, yani atıyorum araba 4. vitese düştü ama sen hala 5 de isen yakar :)
Anlık yakıt tüketiminde geziyor hep gözüm malum öğrencilik durumu. Bazen 4.vitese düşmediğim oluyor evet, uzun yolda aracı henüz çok kullanmadım 4.yola çıkışım galiba uzun yolda. Dediğinizi aklımda bulunduracağım, aracı boğmuyorum fakat devirden düştüğü oluyor bazen yolun durumuna göre. 5.viteste kalıyorum, kalmayayım. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Yüksek devir çevirmesi yakıtı illa ki olumsuz etkileyecektir ama gaza fazla basmayınca veya hız sabitleyici kullanınca devrin çok da önemi kalmıyor. Az yakmanın formülü ani hızlanma ve yavaşlamalardan kaçınmak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Yüksek devir çevirmesi yakıtı illa ki olumsuz etkileyecektir ama gaza fazla basmayınca veya hız sabitleyici kullanınca devrin çok da önemi kalmıyor. Az yakmanın formülü ani hızlanma ve yavaşlamalardan kaçınmak.
Abi onu bende denedim. Acc ile 4. Viteste gidiyordum. Araç iki silindirle gidiyordu ama sürekli 6 ya at diyordu. Attığımda düz yolda daha az yaktığını gördüm. Ama yokuşta değişebilir gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...