Herkese selamlar öncelikle, forumda yeniyim fakat uzun zamandır bir otopark.com takipçisiyim. Bunun sonucunda foruma da katılmaya kara verdim. Henüz ehliyetimi yeni almış olamama rağmen tecrübemin yerinde olmasından dolayı sizlere aile aracımız ile ilgili düşüncelerimi aktarmak istiyorum. Hatalarımdan ötürü af ola.
Babam esnaf ticaretle uğraşıyor bundan kaynaklı geniş bir bagaj hacmine ihtiyacımız vardı. Bundan önceki araçlarımız da station wagon du göz aşinalığı ve station sedasından dolayı bu araç bize yakın gelmişti. Önceki aracımız eski modelli olduğundan bu araç B segmenti olmasına rağmen bize oldukça hoş gelmişti.
Aracımız 1.5 dci motor (90 bg) herkesin bildiği ölümsüz Renault motoru zaten anlatmama gerek yok sanırım, bu yüzden ben bu motorun sw clio da nasıl iş yaptığını anlatacağım. Araç tam olarak 1255 kg en azından ruhsatta o şekilde yazıyor. Bu motorun bu kasayı çekişi açıkçası gayet yeterli geldi bize aracın hem yüklü hem boş çekişi gayet güzel tabi 90 beygir model için konuşuyorum. Hatta 2. vitese kadar patinaja sarabiliyor anlamadığım bir şekilde (lastiklerimden ötürü olabilir). Aracımın özelliklerini anlatmam gerekirse 2014 model haziran ayı çıkışlı 90 beygir edc otomatik vites icon paket donanıma sahip Türkiye galericisi tabiriyle sanruf hariç en fulü diyebiliriz. 4 kişilik bir aileyiz bize yeterli geldiğini söyleyebilirim babamın mesleği gereği yüklediğimiz yükü de rahat kaldırabiliyor. Siz de maksimum 5 kişilik bir aile iseniz ve geniş bagaj hacmine ihtiyacınız varsa cidden aradığınız araç clio sport tourer.
Bana kalırsa başlıca avantajları station olmasına rağmen park yeri sıkıntısı yaşatmaması, fiyatına rağmen donanım özellikleri ve tasarımı beni cezbeden özellikler. Fabrika çıkışı 195/55/R16 continental contipro jant lastikle çıkıyor. Multimedya olarak gayet yeterli navigasyon orta halli çalışıyor eğer güncel tutarsanız yandex navi yerini bile alabilir. Bluetooth aux ve usb bağlantılarını destekliyor. Mirrorlink ve Apple carplay ise makyajdan sonra (2016 modelden itibaren) kullanılabiliyor. Bass Reflex adını verdikleri bir ses sistemi var bassları ön plana çıkarırsanız yeterli gelebiliyor fakat belirli bir ses seviyesini geçince her standart ses sistemi gibi seste bozulmalar başlıyor.
Otomatik vitesi gayet güzel açıkçası Edc 6 ileri vitesi ile ne vites geiçşlerini hissettiriyor ne de bir tork konvertörlü tam otomatik kadar fazla yaktırıyor. Aracımız 190.000 km ye gelmesine rağmen şanzıman herhangi bir sıkıntı çıkarmadı. Arka yaşam alanı hb karoserden bozma olduğu için dar fakat basık değil sw uzunluğu baş mesafesini kurtarıyor diye biliriz. İcon donanım ile birlikte gelen elektrikli kapanan aynaların anahtar üzerinden kapanmaması kötü araç içinden ayna ayar joyistiğini arkaya çevirerek aynalar kapatılabiliyor.
Anahtarsız giriş ve çalıştırma olması sizi cidden büyük bir zahmetten kurtarıyor, ayrıca siz araçtan 1 metre kadar uzaklaşınca kapıları otomatik kilitliyor. Yalnız keyless anahtarın bir sıkıntısı normal anahtara göre pilini daha hızlı bitirmesi bana kalırsa, buna çözüm olarak aracı uzun süre kullanmayacaksam kapıları normal şekilde tuştan kilitleyip keylessi iptal ediyorum.(Eğer kapıları anahtar üzerindeki tuştan kilitlerseniz keyeless go iptal oluyor ve siz aracı çalıştırdıktan sonra tekrar aktif oluyor. Virajlarda tabiiki bir hb yada sedan gibi değil fakat aracın yatma oranını düşürmek için amortisörleri sertleştirmişler ve bunun sonucunda yol tutuşunda hatırı sayılır bir artış olmuş(Bu artış arka koltukta oturanları biraz üzüyor).
Malzeme kalitesi bildiğiniz B segment kapılar sert plastik kol koyduğunuz yerler ön taraf için yumuşak fakat arkalarda sert. Sadece ön sol cam tam otomatik geri kalan camların tümü yarı otomatik. Yükseklik alçaklık ayarı sadece sol ön koltukta var, tam olarak sürüş pozisyonunu bulabiliyor muyuz peki kısmen evet diyebilirim keşke koltuk biraz daha alçalsa.
Tek yönlü bir dijital kliması var, fakat bu klimanın kronik bir arızası var bir parça var fanlı bir parça idi sanırım bu parça arıza yapıyor ve klima araç düşük devirde iken yeterli soğukluğu sağlamıyor. Soğuğu vermeye ortalama 1800 devirden itibaren başlıyor sonrası sıkıntısız zaten. Kol dayama yukarı aşağı oynuyor fakat ileri geri hareket edemiyor, bana kalırsa etmesine de gerek yok tam kıvamında. Servis bakım aralığını 25 bin km olarak belirlemiş fakat biz 10 bin km de bir yaptırmayı tercih ediyoruz. Farlar halojen ve bana kısalar pek yeterli gelmedi fakat uzunlarda bu sıkıntı yok. Dışarıda ve içeride bol bol piano black ve nikelajlı parçalar yer verilmiş araç temizken cidden çok hoş gözüküyor fakat pis olduğunda kiri cidden çok belli ediyor. Bu araçla ilgili sormak istediklerinizi buraya yazabilirsiniz deneyimlerim ile yanıt vermeye çalışacağım.

Babam esnaf ticaretle uğraşıyor bundan kaynaklı geniş bir bagaj hacmine ihtiyacımız vardı. Bundan önceki araçlarımız da station wagon du göz aşinalığı ve station sedasından dolayı bu araç bize yakın gelmişti. Önceki aracımız eski modelli olduğundan bu araç B segmenti olmasına rağmen bize oldukça hoş gelmişti.
Aracımız 1.5 dci motor (90 bg) herkesin bildiği ölümsüz Renault motoru zaten anlatmama gerek yok sanırım, bu yüzden ben bu motorun sw clio da nasıl iş yaptığını anlatacağım. Araç tam olarak 1255 kg en azından ruhsatta o şekilde yazıyor. Bu motorun bu kasayı çekişi açıkçası gayet yeterli geldi bize aracın hem yüklü hem boş çekişi gayet güzel tabi 90 beygir model için konuşuyorum. Hatta 2. vitese kadar patinaja sarabiliyor anlamadığım bir şekilde (lastiklerimden ötürü olabilir). Aracımın özelliklerini anlatmam gerekirse 2014 model haziran ayı çıkışlı 90 beygir edc otomatik vites icon paket donanıma sahip Türkiye galericisi tabiriyle sanruf hariç en fulü diyebiliriz. 4 kişilik bir aileyiz bize yeterli geldiğini söyleyebilirim babamın mesleği gereği yüklediğimiz yükü de rahat kaldırabiliyor. Siz de maksimum 5 kişilik bir aile iseniz ve geniş bagaj hacmine ihtiyacınız varsa cidden aradığınız araç clio sport tourer.
Bana kalırsa başlıca avantajları station olmasına rağmen park yeri sıkıntısı yaşatmaması, fiyatına rağmen donanım özellikleri ve tasarımı beni cezbeden özellikler. Fabrika çıkışı 195/55/R16 continental contipro jant lastikle çıkıyor. Multimedya olarak gayet yeterli navigasyon orta halli çalışıyor eğer güncel tutarsanız yandex navi yerini bile alabilir. Bluetooth aux ve usb bağlantılarını destekliyor. Mirrorlink ve Apple carplay ise makyajdan sonra (2016 modelden itibaren) kullanılabiliyor. Bass Reflex adını verdikleri bir ses sistemi var bassları ön plana çıkarırsanız yeterli gelebiliyor fakat belirli bir ses seviyesini geçince her standart ses sistemi gibi seste bozulmalar başlıyor.
Otomatik vitesi gayet güzel açıkçası Edc 6 ileri vitesi ile ne vites geiçşlerini hissettiriyor ne de bir tork konvertörlü tam otomatik kadar fazla yaktırıyor. Aracımız 190.000 km ye gelmesine rağmen şanzıman herhangi bir sıkıntı çıkarmadı. Arka yaşam alanı hb karoserden bozma olduğu için dar fakat basık değil sw uzunluğu baş mesafesini kurtarıyor diye biliriz. İcon donanım ile birlikte gelen elektrikli kapanan aynaların anahtar üzerinden kapanmaması kötü araç içinden ayna ayar joyistiğini arkaya çevirerek aynalar kapatılabiliyor.
Anahtarsız giriş ve çalıştırma olması sizi cidden büyük bir zahmetten kurtarıyor, ayrıca siz araçtan 1 metre kadar uzaklaşınca kapıları otomatik kilitliyor. Yalnız keyless anahtarın bir sıkıntısı normal anahtara göre pilini daha hızlı bitirmesi bana kalırsa, buna çözüm olarak aracı uzun süre kullanmayacaksam kapıları normal şekilde tuştan kilitleyip keylessi iptal ediyorum.(Eğer kapıları anahtar üzerindeki tuştan kilitlerseniz keyeless go iptal oluyor ve siz aracı çalıştırdıktan sonra tekrar aktif oluyor. Virajlarda tabiiki bir hb yada sedan gibi değil fakat aracın yatma oranını düşürmek için amortisörleri sertleştirmişler ve bunun sonucunda yol tutuşunda hatırı sayılır bir artış olmuş(Bu artış arka koltukta oturanları biraz üzüyor).
Malzeme kalitesi bildiğiniz B segment kapılar sert plastik kol koyduğunuz yerler ön taraf için yumuşak fakat arkalarda sert. Sadece ön sol cam tam otomatik geri kalan camların tümü yarı otomatik. Yükseklik alçaklık ayarı sadece sol ön koltukta var, tam olarak sürüş pozisyonunu bulabiliyor muyuz peki kısmen evet diyebilirim keşke koltuk biraz daha alçalsa.
Tek yönlü bir dijital kliması var, fakat bu klimanın kronik bir arızası var bir parça var fanlı bir parça idi sanırım bu parça arıza yapıyor ve klima araç düşük devirde iken yeterli soğukluğu sağlamıyor. Soğuğu vermeye ortalama 1800 devirden itibaren başlıyor sonrası sıkıntısız zaten. Kol dayama yukarı aşağı oynuyor fakat ileri geri hareket edemiyor, bana kalırsa etmesine de gerek yok tam kıvamında. Servis bakım aralığını 25 bin km olarak belirlemiş fakat biz 10 bin km de bir yaptırmayı tercih ediyoruz. Farlar halojen ve bana kısalar pek yeterli gelmedi fakat uzunlarda bu sıkıntı yok. Dışarıda ve içeride bol bol piano black ve nikelajlı parçalar yer verilmiş araç temizken cidden çok hoş gözüküyor fakat pis olduğunda kiri cidden çok belli ediyor. Bu araçla ilgili sormak istediklerinizi buraya yazabilirsiniz deneyimlerim ile yanıt vermeye çalışacağım.

Moderatör tarafında düzenlendi: