KAPALI Honda Civic 2007 Erken ABS Sorunu?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

serkanbb06

Profesör
109
Arkadaşlar Merhaba..
2007 model Civic sahibiyim aracımda erken ABS'ye girme sorunu yaşıyorum.
Mesela;
- 20'yle giderken hafif bir tümsek, tırtıklı bozuk yolda hafif bir frene dokunduğunda ABS devreye giriyor.
- 20-30 KM hızla giderken önünüze birinin atladığını düşünün ani frende ABS'nin devreye girmemesi gerekirken (diğer arabalardan edindiğim tecrübeden ötürü bunu diyorum) ABS devreye giriyor ve araç kızaklıyor.
- Yolda 100-120 arası seyir halindeyken ani hız düşürmelerde mesela 100KM>70Km'e hıza düşüşlerde ABS devreye giriyor.

Velhasılkelam çözüm için yaptıklarımsa iki fren ustasına gittim "her şeyden yapar, uğraşma" dedi. Ankara'da bir servise gittim "disk ve balatadan dedi

10.000 Bakımımda gelmişti bakımları yaptırırken ön disk ve balataları değiştirdim. Balatalar Nissin, Diskler Brembo taktırdım.

Sonuçsa, yine aynı değişen hiçbir şey olmadı.

Yani bu bir sorun mu evet, ha kullanımda seni ürkütüyor mu hayır ama daha temkinli kullanmanızı gerektiriyor.

Çözüm önerileriyse sanayideki çalışanların
- Abs beyni değişecek
- Abs sensörleri değişecek
- Abs okuyucuları temizlenecek
- Lastikleri değiştirin ( Mayısta Nokian Line2017 5. ay tarihli alındı, jantlar orjinal)
vs..
1f642.png
:)
Yer: Ankara
1f642.png
:)

Bugün sabahsa ABS ustasına gittim ve test etti aracı sürüş halinde test sonuçlarını aşağıda ekledim ve dediği şudur ki "Senin lastiklerin bu araç için uygun yumuşaklıkta değil o yüzden erken ABS'ye giriyor. Daha uygun yumuşak lastiklerle değiştir."
Aracımda da söylediğim gibi Nokian Line 205-55-16 91v lastiklerim var.
Sizin lastik öneriniz ne olurdu?
V32Jlr.jpg


Bu ABS sorununu en net anlatan video aşağıda
1f642.png


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Geçmiş olsun.. Nokian'dan önce kullandığınız lastiklerde de bu problem görülüyor muydu ?
Aracı 1 ay önce aldım arkadaşımdan ve 5 ay önce takılmış lastikler bir sorayım ama o da kışlıkları söküp yeni lastikleri takmıştı

hocam net lastikten bu dediğiniz sorunlar başka bir sebebi olması zor lastiklerinizi daha kaliteli bir modelle değiştirmek bütün sorunlarını çözer
Önereceğiniz bir lastik var mıdır?
Servis concinantal contact 5 önerdi aradım az önce
 
Aracı 1 ay önce aldım arkadaşımdan ve 5 ay önce takılmış lastikler bir sorayım ama o da kışlıkları söküp yeni lastikleri takmıştı
O zaman lastikten olması ihtimali daha kuvvetli. Zaten lastiklerin yola tutunamadığı belli de Nokian gayet kaliteli bir lastiktir. Hani eski üretim tarihli falan da değil o yüzden şaşırdım. Bu ebatlarda frenleme olarak iyi bir lastik arıyorsanız Michelin pilot sport 4 ve continental premium contact 5 önerebilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: serkanbb06
O zaman lastikten olması ihtimali daha kuvvetli. Zaten lastiklerin yola tutunamadığı belli de Nokian gayet kaliteli bir lastiktir. Hani eski üretim tarihli falan da değil o yüzden şaşırdım. Bu ebatlarda frenleme olarak iyi bir lastik arıyorsanız Michelin pilot sport 4 ve continental premium contact 5 önerebilirim.

Michelin pilot sport 4 420 TL civarında gezdiği için bütçem ona yetmiyor ama ontinental premium contact 5 için muadili derseniz ona yöneleceğim. Daha önce Golf 5 vardı onda da Goodyear Efficientgrip vardı memnundum. O nasıldır?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Michelin pilot sport 4 420 TL civarında gezdiği için bütçem ona yetmiyor ama ontinental premium contact 5 için muadili derseniz ona yöneleceğim. Daha önce Golf 5 vardı onda da Goodyear Efficientgrip vardı memnundum. O nasıldır?
Ben Goodyear egp modelini premium contact 5'den daha çok seviyorum. İki lastiği de tecrübe ettim. İkisinin de fren mesafesi ve frenlemesinde bir sıkıntı görmedim. Fakat egp modelinde kuruda ki frenleme konusunda şikayet eden, kuruda biraz daha zayıf olduğunu söyleyen kullanıcılara da rastladım. O sebeple frenleme konusunda işinizi garantiye almak isterseniz premium contact 5 iyidir. Genel özellikler bakımından ise egp iyidir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: serkanbb06
O zaman lastikten olması ihtimali daha kuvvetli. Zaten lastiklerin yola tutunamadığı belli de Nokian gayet kaliteli bir lastiktir. Hani eski üretim tarihli falan da değil o yüzden şaşırdım. Bu ebatlarda frenleme olarak iyi bir lastik arıyorsanız Michelin pilot sport 4 ve continental premium contact 5 önerebilirim.
Kışın düzgün saklanmadıysa hamuru bozulmuştur belki abi.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ben Goodyear egp modelini premium contact 5'den daha çok seviyorum. İki lastiği de tecrübe ettim. İkisinin de fren mesafesi ve frenlemesinde bir sıkıntı görmedim. Fakat egp modelinde kuruda ki frenleme konusunda şikayet eden, kuruda biraz daha zayıf olduğunu söyleyen kullanıcılara da rastladım. O sebeple frenleme konusunda işinizi garantiye almak isterseniz premium contact 5 iyidir. Genel özellikler bakımından ise egp iyidir.

O zaman tercihimi contact 5'den yana değiştiriyorum bu durumda :) Peki aradaki o 3db fark çok fark ettirir mi sizce?
 
  • Beğeni
Tepkiler: serkanbb06
5. Ay cikisliysa henuz 4 aylik lastikte bir bozulma olmasi zor. Lastigin kendi yapisal ozelliginden kaynaklidir frenleme durumu.
Evet, 3 desibel fark isitsel olarak cok rahat sekilde duyuluyor, kendini belli ediyor.

Nokian Line'da 71Db olduğu için bir sorun yaşamam sanırım :)

Ama en büyük korkum bu 5 aylık lastikleri sattıktan sonra yeni aldığım lastiklerde de aynı sorunu yaşarsam :)) o zaman gülerim gerçekten :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Nokian Line'da 71Db olduğu için bir sorun yaşamam sanırım :)

Ama en büyük korkum bu 5 aylık lastikleri sattıktan sonra yeni aldığım lastiklerde de aynı sorunu yaşarsam :)) o zaman gülerim gerçekten :)
O zaman bir problem çıkmaz. İki lastiğinde gürültü seviyesi benzer gözüküyor.

Aslında bir sorun çıkacağını pek sanmıyorum. Yani premium contact 5'i kendi aracımda kullanıyorum, bir kaç defa kesin vurdum dediğim yerde çok iyi şekilde yola yapıştı. Eğer sıkıntı lastiktense ortada sorun kalmayacaktır. Ama hala devam ederse abs sisteminin gözden geçmesi gerekecektir. Bu arada lastikleri aldığınızda ilk 100-150 km boyunca performanslı sürüş yapmayın, abs'yi denemek için ani ve sert fren yapmayın. Lastik rodajını tamamlasın, telleri iyice otursun, aracın ağırlığına ve yola alışsın. Üzerindeki kaygan tabaka kaybolsun. Ondan sonra istediğiniz gibi kullanabilirsiniz :)
 
O zaman bir problem çıkmaz. İki lastiğinde gürültü seviyesi benzer gözüküyor.

Aslında bir sorun çıkacağını pek sanmıyorum. Yani premium contact 5'i kendi aracımda kullanıyorum, bir kaç defa kesin vurdum dediğim yerde çok iyi şekilde yola yapıştı. Eğer sıkıntı lastiktense ortada sorun kalmayacaktır. Ama hala devam ederse abs sisteminin gözden geçmesi gerekecektir. Bu arada lastikleri aldığınızda ilk 100-150 km boyunca performanslı sürüş yapmayın, abs'yi denemek için ani ve sert fren yapmayın. Lastik rodajını tamamlasın, telleri iyice otursun, aracın ağırlığına ve yola alışsın. Üzerindeki kaygan tabaka kaybolsun. Ondan sonra istediğiniz gibi kullanabilirsiniz :)

Az önce arabanın yanındaydım stepneden orjinal lastiğine baktım Continental Conti Premium Contact 2 205/55R16 91V takmışlar fabrika çıkış. 2 ve 5 ne derece farklı sizce?
 
Az önce arabanın yanındaydım stepneden orjinal lastiğine baktım Continental Conti Premium Contact 2 205/55R16 91V takmışlar fabrika çıkış. 2 ve 5 ne derece farklı sizce?
Aralarında bayağı fark var. 2 öyle güzel bir lastik değildir. Zorunlu durumlarda anı kurtarmak için stepne olarak saklanabilir ama uzun vadede sürekli olarak kullanılacak bir lastik değil bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: serkanbb06
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...