KAPALI Honda Civic 2007 Erken ABS Sorunu?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

serkanbb06

Profesör
109
Arkadaşlar Merhaba..
2007 model Civic sahibiyim aracımda erken ABS'ye girme sorunu yaşıyorum.
Mesela;
- 20'yle giderken hafif bir tümsek, tırtıklı bozuk yolda hafif bir frene dokunduğunda ABS devreye giriyor.
- 20-30 KM hızla giderken önünüze birinin atladığını düşünün ani frende ABS'nin devreye girmemesi gerekirken (diğer arabalardan edindiğim tecrübeden ötürü bunu diyorum) ABS devreye giriyor ve araç kızaklıyor.
- Yolda 100-120 arası seyir halindeyken ani hız düşürmelerde mesela 100KM>70Km'e hıza düşüşlerde ABS devreye giriyor.

Velhasılkelam çözüm için yaptıklarımsa iki fren ustasına gittim "her şeyden yapar, uğraşma" dedi. Ankara'da bir servise gittim "disk ve balatadan dedi

10.000 Bakımımda gelmişti bakımları yaptırırken ön disk ve balataları değiştirdim. Balatalar Nissin, Diskler Brembo taktırdım.

Sonuçsa, yine aynı değişen hiçbir şey olmadı.

Yani bu bir sorun mu evet, ha kullanımda seni ürkütüyor mu hayır ama daha temkinli kullanmanızı gerektiriyor.

Çözüm önerileriyse sanayideki çalışanların
- Abs beyni değişecek
- Abs sensörleri değişecek
- Abs okuyucuları temizlenecek
- Lastikleri değiştirin ( Mayısta Nokian Line2017 5. ay tarihli alındı, jantlar orjinal)
vs..
1f642.png
:)
Yer: Ankara
1f642.png
:)

Bugün sabahsa ABS ustasına gittim ve test etti aracı sürüş halinde test sonuçlarını aşağıda ekledim ve dediği şudur ki "Senin lastiklerin bu araç için uygun yumuşaklıkta değil o yüzden erken ABS'ye giriyor. Daha uygun yumuşak lastiklerle değiştir."
Aracımda da söylediğim gibi Nokian Line 205-55-16 91v lastiklerim var.
Sizin lastik öneriniz ne olurdu?
V32Jlr.jpg


Bu ABS sorununu en net anlatan video aşağıda
1f642.png


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yeni nesil asfaltların içinde eski kullanılmış lastik artıkları da kullanılmaya başlandı bu hem oluşan lastik gürültüsünü azaltma hem de asfalta farklı bir konu kazandırarak frenleme mesafesine katkı sağlama amacı taşımakta.
Özellikle uzun yollarda asfaltlar arası geçişlerde araç lastiklerinin oluşturduğu gürültü düzey farklılıklarını hissetmişsinizdr.
genellikle GRİ renkte olan asfaltta taş zift oranına bakıldığında taş(1cm ile 2cm arası boyutta taş kırığı) oranının fazla olduğu görülür. Bu taşların lastik ile sürtünen üst kısımlarında belli süre sonunda parlama ve pürüzsüz yapı oluşmaya başlar. bu pürüzsüz yüzey sert olduğu için lastik için tutunmayı zorlaştırır ve erken kızakmaya neden olur. SICAK ASFALT olarak tabir edilen asfaltta tanecikler küçüktür ve zift oranı ve eski lastik kırıntıları ile iyi harmanlandığından yüzeye lastiklerin teması daha fazladır. bu fazlalık tutunmada önemli etkiye sahiptir ve kızaklamanın önüne geçmektedir.
NOT:Özellikle yokuşlarda ağır tonajlı araçların dur kalk yapmak zorunda kaldıkları kırmızı ışıkların olduğu yerlere yaklaşırken de tutunmanın az olabileceğini erken kızaklama yaşanabileceğini unutmamak gerekir.
Dur kalklarda özellikle ağır tonajlı araçlardan asfalt yüzeye yağ vb atıklar dökülebilmekte bu da tutuşu engelleyebilmektedir.
Yaz lastiki Michelin kış lastiği Continental diyebilirim
 
  • Beğeni
Tepkiler: serkanbb06 ve Ugur
Yeni nesil asfaltların içinde eski kullanılmış lastik artıkları da kullanılmaya başlandı bu hem oluşan lastik gürültüsünü azaltma hem de asfalta farklı bir konu kazandırarak frenleme mesafesine katkı sağlama amacı taşımakta.
Özellikle uzun yollarda asfaltlar arası geçişlerde araç lastiklerinin oluşturduğu gürültü düzey farklılıklarını hissetmişsinizdr.
genellikle GRİ renkte olan asfaltta taş zift oranına bakıldığında taş(1cm ile 2cm arası boyutta taş kırığı) oranının fazla olduğu görülür. Bu taşların lastik ile sürtünen üst kısımlarında belli süre sonunda parlama ve pürüzsüz yapı oluşmaya başlar. bu pürüzsüz yüzey sert olduğu için lastik için tutunmayı zorlaştırır ve erken kızakmaya neden olur. SICAK ASFALT olarak tabir edilen asfaltta tanecikler küçüktür ve zift oranı ve eski lastik kırıntıları ile iyi harmanlandığından yüzeye lastiklerin teması daha fazladır. bu fazlalık tutunmada önemli etkiye sahiptir ve kızaklamanın önüne geçmektedir.
NOT:Özellikle yokuşlarda ağır tonajlı araçların dur kalk yapmak zorunda kaldıkları kırmızı ışıkların olduğu yerlere yaklaşırken de tutunmanın az olabileceğini erken kızaklama yaşanabileceğini unutmamak gerekir.
Dur kalklarda özellikle ağır tonajlı araçlardan asfalt yüzeye yağ vb atıklar dökülebilmekte bu da tutuşu engelleyebilmektedir.
Yaz lastiki Michelin kış lastiği Continental diyebilirim


Teşekkür ederim ilginiz için.




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bugün bir lastikçiye gittik lastiğe baktılar kontrol ettiler ve test sürüşüne çıktık. Bana söylediği lastiklerinde bir problem yok. Frenciye gitmen gerek dedi.
ABS esnasında abs devreye girdikten sonra arabanın durmasına 1 saniye kala tabiri caizse "cuvv" diye bir ses geliyor :)
Bu bir sorun dedi kendince ama 4 mekanik ustası 1 abs ustası bunu fark edip sorun demedi. :)

Ayrıca daha önce bir frenciye bu konuyu danıştığımdaysa bu işe girersek cok para harcarız hiç uğraşma böyle bin dedi :)

Sonuç olarak; anlayamıyorum ben bu insanları :))

Bu da benim çektiğim video :)



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Sanki plastik bir şey oluşan titreşimden etkilenip titreşiyor ve bu titreşimde sese neden oluyormuş gibi.
Bence ne ABS ne de lastik sesi. yerinden oynamış bir plastik parça muhtemelen
pek sanmıyorum ama fren hortumları vardır metalden tekerlerklere giden ince bunlardan biri klipsinden kurtulduysa abs nedeniyle farklı hidrolik basınçları sonucu titreyerek ses yapıyor olabilir lifte kaldırıp bir kontrol edilebilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve serkanbb06
Bugün bir lastikçiye gittik lastiğe baktılar kontrol ettiler ve test sürüşüne çıktık. Bana söylediği lastiklerinde bir problem yok. Frenciye gitmen gerek dedi.
ABS esnasında abs devreye girdikten sonra arabanın durmasına 1 saniye kala tabiri caizse "cuvv" diye bir ses geliyor :)
Bu bir sorun dedi kendince ama 4 mekanik ustası 1 abs ustası bunu fark edip sorun demedi. :)

Ayrıca daha önce bir frenciye bu konuyu danıştığımdaysa bu işe girersek cok para harcarız hiç uğraşma böyle bin dedi :)

Sonuç olarak; anlayamıyorum ben bu insanları :))

Bu da benim çektiğim video :)



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Genelde şunu da derler, amaaan sat gitsin uğraşma :) Parayı kazanacak sensin sen masrafı söyle de yapıp yapmayacağıma ben karar vereyim değil mi :) Frenden daha ciddi bir şey yok ki nasıl böyle bin diyorlar ki özellikle frenciler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: serkanbb06
hocam son yüklediğiniz videoyu izledim ama kulaklık olmadığı için bahsettiğiniz sesi tam duyamadım. bende de 2011 civic vardı, otomobil ile alakalı en şikayetçi olduğum konu buydu. frenaj halindeyken lastiklerden biri ufak da olsa bir çukura denk gelirse abs devreye giriyordu hemen. hatta çukur değil asfalt bozukluklarında bile oluyordu. artık böyle yerlerde önceden ayağımı frenden çekmeye alıştırmıştım.

Lastiklerim de Conti PC 5'ti. Bence FD6'nın en büyük sorunlarından biri bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: serkanbb06
hocam son yüklediğiniz videoyu izledim ama kulaklık olmadığı için bahsettiğiniz sesi tam duyamadım. bende de 2011 civic vardı, otomobil ile alakalı en şikayetçi olduğum konu buydu. frenaj halindeyken lastiklerden biri ufak da olsa bir çukura denk gelirse abs devreye giriyordu hemen. hatta çukur değil asfalt bozukluklarında bile oluyordu. artık böyle yerlerde önceden ayağımı frenden çekmeye alıştırmıştım.

Lastiklerim de Conti PC 5'ti. Bence FD6'nın en büyük sorunlarından biri bu.

Peki bunu bir sorun olarak görüp herhangi bir yere götürdünüz mü?
 
Peki bunu bir sorun olarak görüp herhangi bir yere götürdünüz mü?
Aslına bakarsanız ben bu durumu forumlarda dolaşırken aynen sizin gibi birinin açtığı başlıktan sonra farketmiştim. Bunun fd6'nın sorunlarından biri olduğunu okuyup bana özel bir durum olmadığına karar verip üzerine fazla da gitmedim. Satmayı düşünüyordum üstelik, fazla uğraşmadım yani.
 
  • Beğeni
Tepkiler: serkanbb06
Şimdi de forumlarda böyle bir yorum buldum aklım iyice karıştı :) adam 2012’de nokian lastik taktım sorun çözüldü demiş :)



fdcf6420fb377f28260223eeff38d4f3.png



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Arkadaşlar bugün araca yaptıklarımı bir anlatayım :)

Bugün sabahtan fren testine gittim Ankara’da bir frenciye fren testini yaptılar, yolda test yaptılar sorun var ama çözüm bulamadılar. Lastik dediler.

Sonra bir tanıdık ustanın yanına gittim beni tanıdığı bir lastikçiye gittim Ankara’da Soner Rot Balans öyle mükemmel insanlar ki anlatamam yani. Onlar da lastik konusunu bayağı bir konuştuk. lastiğin hamurunun yumuşaklığını test ettiler bir cihazla Michelin’le aynı çıktı neredeyse ve bu lastikte sorun yok dediler.
Sonra bir Honda serviste çalışmış motor ustasına gittim.

O da direkt olarak “ABS pompası bozuk” dedi. Ben de çıkmacıları vs aradım hani deneme amaçlı öğrenmek için başka bir ABS pompasında aynısını yapmak için. Ve bulamadım :)
sonra başka bir Honda özel servisine gittim. Onlar da deneme amaçlı bir ABS pompası takıldı. Sonuç olarak değişen bir şey olmadı. Bu duruma sevindim çünkü 3-4 bin tl fiyatı vardı ABS pompasının. Ve bana sonra “müsait olduğunda gel elimizdeki Balataları deneyelim Nissin sert bir Balata. Gel takarız olmazsa sökerim.” Dedi sağ olsun bu da düşünceli bir davranış. Başkası olsa bu durumda “taktım geri alamam” derdi.


Sonra lastikçi arkadaşların yanına gittim tekrardan.
Orada ABS’yi devre dışı bırakarak sorunun lastikte mi ABS sisteminde mi olduğunu öğrenmek amacıyla test sürüşüne çıktık.
ABS iptalken aracın ABS’yi girdiği yerlerde frene basınca araç kaymaya, kızaklamaya başladı ama o kadar alakasız durumda kayıyor ki araç şahin doğan daha iyi yola tutunur kaymaz yani.
Olayın lastikten olduğuna kanaat getirdik ve ellerinde bulunan %40 kombinasyonlu Pirelli bir çıkma lastik taktık araca 32 psi hava bastık ve aynı testi yaptık. Sonuçsa maalesef yine aynı çıktı. Değişen bir şey yoktu.

Şu durumda;
- Lastikler sorunsuz ( ama bu sorunu yaşamayan bir Honda Civic’in Jant lastikle söküp beni araca takmak baya mantıklı bir fikir olarak geliyor, bunu da deneyeceğim.)
- ABS beyni, okuyucuları var hidroliği sorunsuz
- Ön disk Brembo ön balatalar Nissin takılı ( Başka marka balatalar denenecek
- Merkezi fren sistemi diye de bir şey varmış ABS dışında bir de ona bakılacak.

Bu Arada gittiğim özel servisteki Honda ustası “bu Civiclerin frenleri böyle, bu modelde civic geldiğinde seni arayacağım gelip test edersin, gerekirse onun lastik jant söker buna takarız aklında soru kalmaz” dedi.

Şimdi sizce sorun nerede :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Hocam arabayı satmasaydım senle bu testin sonuna kadar giderdim ya merakla bekliyorum cidden sorun ne çıkacak diye :)
Hatta sorun bulununca hikayesinden yüksek lisans tezi bile çıkar :D

Valla ben de çok merak ediyorum. Aracımı çok seviyorum. Satıp Jetta almak istemiyorum. Alacağım ikinci el aracın DSG sorunu var mı olacak mı 102 beygir Jetta yokuşta Lpg de yığılıyor, km’si düşürülmüş mü falan uğraşamam bunlarla ama bu aracın bu sorununu çözersem çözümünü parayla satmayı düşünüyorum [emoji23][emoji23][emoji23]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Valla ben de çok merak ediyorum. Aracımı çok seviyorum. Satıp Jetta almak istemiyorum. Alacağım ikinci el aracın DSG sorunu var mı olacak mı 102 beygir Jetta yokuşta Lpg de yığılıyor, km’si düşürülmüş mü falan uğraşamam bunlarla ama bu aracın bu sorununu çözersem çözümünü parayla satmayı düşünüyorum
emoji23.png
emoji23.png
emoji23.png



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
slm fren pedalına ve fren basınç müşürüne baktırdınız mı acep. allah yardım etsin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: serkanbb06
Fren pedalı ilginç bir yaklaşım oldu açıkcası şaşırdım. Müşür konusunda bir bilgim yok ustaya söylerim. Açar mısınız biraz pedal ve müşürün neden olduğu sebepleri


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
bak şimdi fren pedalına bastınız diyelim bastıkça arada boşluk olabilir bu yüzden direk ani fren olarak algılayabilir. Ya da müşür arızalıdır saçma şekilde veri yolluyordur abs beynine vs :D bi kontrol ettirin :)
 
bak şimdi fren pedalına bastınız diyelim bastıkça arada boşluk olabilir bu yüzden direk ani fren olarak algılayabilir. Ya da müşür arızalıdır saçma şekilde veri yolluyordur abs beynine vs :D bi kontrol ettirin :)

Çok mantıklı geldi :)
Bir daha ki hafta içi tatilimde söylerim Frenci arkadaşa :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Honda forumlarını biraz araştırdım. Sizin sıkıntınıza benzer sorunlar söyleyen üyelerin yorumlarına da baktım. Bir çok civic modelinde fren mevzusunda sıkıntı olduğu kabul ediliyor. Sorun yaşayıp çözen bir kaç kişi ' stoptech ' marka ön arka disk ve balata setiyle sorunu çözebildiğini söylemiş. Hatta google'a stoptech yazdığınızda Team Honda Turkey forumundaki ' fren problemine son ' başlığı çıkıyor direkt.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: serkanbb06
Honda forumlarını biraz araştırdım. Sizin sıkıntınıza benzer sorunlar söyleyen üyelerin yorumlarına da baktım. Bir çok civic modelinde fren mevzusunda sıkıntı olduğu kabul ediliyor. Sorun yaşayıp çözen bir kaç kişi ' stoptech ' marka fren ve balata setiyle sorunu çözebildiğini söylemiş.

Toplamda 3 kişi stoptech ile çözdüğünü söylemiş ama stoptech disk satan yok. O arkadaşlara ulaştım 6 yıl önce sattım aracı dediler. Sonrası yok düzen tuttu mu ne oldu vs yorumları yok.
“Kronik, Honda’lar da böyle, buna alış” gibi laflar epey bir duydum ve bu çok saçma. 2007 model bir Honda civic 99 Şahin’den daha iyi durmalı. Bunun açıklaması bunlar olamaz :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Toplamda 3 kişi stoptech ile çözdüğünü söylemiş ama stoptech disk satan yok. O arkadaşlara ulaştım 6 yıl önce sattım aracı dediler. Sonrası yok düzen tuttu mu ne oldu vs yorumları yok.
“Kronik, Honda’lar da böyle, buna alış” gibi laflar epey bir duydum ve bu çok saçma. 2007 model bir Honda civic 99 Şahin’den daha iyi durmalı. Bunun açıklaması bunlar olamaz :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alışılacak bir durum olduğunu sanmıyorum. Neticede fren denilen şey otomobil tarihinde yeni bulunan, henüz tam oturmamış bir teknoloji değil ki Honda fren mevzusundan anlamayan bir firma olsa her civic kasasında frenleme böyle olurdu. Demek ki sizin seride fren konusunda bir problem var. Problem varsa muhakkak çözümü de vardır. Hiç bir şekilde sorunu çözemezseniz son çare olarak yetkili servislere başvurun ve Honda Türkiye'den bir mühendis göndersinler. Fren mevzusu çok önemli çünkü. Dediğiniz gibi de açıklaması bu olamaz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...