Honda Civic Type-r(FK8) 50-230KMH

alper1001

Taklacı Güvercin
Katılım
23 Eyl 2019
Mesajlar
52
Beğeni Puanı
96
Yaş
33
Konum
Kocaeli
Marka
Honda
Fikir vermesi açısından, yaptığım ara hızlanma ölçümü, araç tamamiyle stock, pbox tada 100-180 ,8.4sn, 100-200kmh 12.1sn gibi veriler aldım, eğim 0 a yakın, araçta 2 kişi mevcut.

 

nacker

Elit Apaçi
Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
196
Beğeni Puanı
316
Konum
İstanbul
Foruma renk katan bir konu daha.

Bu arada diyorum bu kullanıcı adı çok tanıdık. Şimdi youtube kanaliniza bakınca volvolardan hatırladım hocam. Burada da görmek iyi oldu :). Eski s40'ları denk geldikçe izlerim hala.
 

alper1001

Taklacı Güvercin
Katılım
23 Eyl 2019
Mesajlar
52
Beğeni Puanı
96
Yaş
33
Konum
Kocaeli
Marka
Honda
Foruma renk katan bir konu daha.

Bu arada diyorum bu kullanıcı adı çok tanıdık. Şimdi youtube kanaliniza bakınca volvolardan hatırladım hocam. Burada da görmek iyi oldu :). Eski s40'ları denk geldikçe izlerim hala.
Aile aracım olan s40 la başlamıştım ilk 😀, güzel günlerdi, çok daha heyecanlıydık tabi o sıralar, şimdi biraz daha durulduk sakinleştik, bende çok severdim s40 ı ancak, yaş geçtikçe kronik sorunlar vs ler, 3 ay önceye kadar ailemdeydi hala araç, sonunda kurtulabildik açıkcası, o eski videolar hatıra kaldı, 2005 yılından beri devam bu yolda 😀
 

yty

Joseph
Panpa
Stage 1
Katılım
27 Ara 2017
Mesajlar
1,937
Beğeni Puanı
4,246
Yol çok çok tanıdık araba da iyi gidiyor kazasız belasız sürüşler 😁😂😂
 

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,303
Beğeni Puanı
35,445
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
@bt abi biz de sülümanla kapışsak mı burda bir 🐼 vs sülüman
suadiye ışıklarda kırmızı yanarsa ben duramam. :D
Fikir vermesi açısından, yaptığım ara hızlanma ölçümü, araç tamamiyle stock, pbox tada 100-180 ,8.4sn, 100-200kmh 12.1sn gibi veriler aldım, eğim 0 a yakın, araçta 2 kişi mevcut.

hocam video sonundaki 231 ile başındaki kavşaktan hoplayarak geçerken videonuzu da görebilirsek tam olur :) Ben yaklaşık 130'la filan yapıyorum (araba oraya kadar daha fazla hızlanamıyor zaten :'D), Scirocco'lar aynı hızda deneyemiyor. Yalnız benim arabada video çekmek kimsenin aklına gelmiyor o sıra, bari siz çekin =)
 

alper1001

Taklacı Güvercin
Katılım
23 Eyl 2019
Mesajlar
52
Beğeni Puanı
96
Yaş
33
Konum
Kocaeli
Marka
Honda
suadiye ışıklarda kırmızı yanarsa ben duramam. :D

hocam video sonundaki 231 ile başındaki kavşaktan hoplayarak geçerken videonuzu da görebilirsek tam olur :) Ben yaklaşık 130'la filan yapıyorum (araba oraya kadar daha fazla hızlanamıyor zaten :'D), Scirocco'lar aynı hızda deneyemiyor. Yalnız benim arabada video çekmek kimsenin aklına gelmiyor o sıra, bari siz çekin =)
burayı tam anlayamadım ya :) 231 gördükten sonra gazı bırakıyorum bir süre sonra o üst geçidin altından geçiyorum, döndüğüm gibi hiç bırakmazsam i 245e kadar çıkıp ışıklarda durabiliyorum, orda pek hoplatma yok bildiğim kadarıyla
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

nacker

Elit Apaçi
Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
196
Beğeni Puanı
316
Konum
İstanbul
Aile aracım olan s40 la başlamıştım ilk 😀, güzel günlerdi, çok daha heyecanlıydık tabi o sıralar, şimdi biraz daha durulduk sakinleştik, bende çok severdim s40 ı ancak, yaş geçtikçe kronik sorunlar vs ler, 3 ay önceye kadar ailemdeydi hala araç, sonunda kurtulabildik açıkcası, o eski videolar hatıra kaldı, 2005 yılından beri devam bu yolda 😀
Bende de s40 var hocam, 6 sene 310 bin km oldu hala devam:). Ciddi bir problemi olmadı çok şükür. Benim araç makyajlı kasa, o yüzden biraz daha modern hissettiriyor. Ama motoru 1.8 maalesef. Aklımda her zaman var bir T4 veya 2.0T, alıp biraz tadına bakmak istiyorum:D. Sonra da S80 falan bakarım herhalde konforu için.
 

alper1001

Taklacı Güvercin
Katılım
23 Eyl 2019
Mesajlar
52
Beğeni Puanı
96
Yaş
33
Konum
Kocaeli
Marka
Honda
Bende de s40 var hocam, 6 sene 310 bin km oldu hala devam:). Ciddi bir problemi olmadı çok şükür. Benim araç makyajlı kasa, o yüzden biraz daha modern hissettiriyor. Ama motoru 1.8 maalesef. Aklımda her zaman var bir T4 veya 2.0T, alıp biraz tadına bakmak istiyorum:D. Sonra da S80 falan bakarım herhalde konforu için.
bence bu dönemden sonra uzak durmak lazım, atmosferik modellerde genelde sorun daha az oluyor, ancak turbo modeller ciddi masraflı, aracın ilk sahibi olmamıza rağmen, 2 kez motor yaptırdım, son 5-6 yıldada yıllık ortalama 6-7 bin tl masrafı oluyordu ekstradan, çok uğraştım toparlamak, restore etmek için. Sonunda pes ettim, baktım olacak gibi değil, tabi volvo çıkmacıları ve ustalarıyla ahbap oldum çok ciddi dostluklar gelişti. O dönem için ütopik sayılacak ciddi modifikasyonlar uyguladım, çok keyif alıyordum o dönemler, ancak günümüzdeki araçlara göre kullanımı zor bir araç, yakıt tüketimi vs de hesaba katınca 12-13 lt altına düşemezdim pek şehiriçi, yaklaşık 19 yıldır, çocukluk gençlik çağımdan beri volvo kulüpleri, marka takımları ve aktiviteleri içinde yer aldım, ehliyetim yokken otobüsle dolmuşla buluşmalara katılırdım,. Şu dönemde 2.0t, t4 almak büyük cesaret, o arabaları 160-200hp sağlıklı güç ve verime getirmek için büyük servet harcarsınız, s80 2.0t, 150-200k km lerde düzgün kullanılmış bir araç çok daha mantıklı olur gibi, ama illaha bu topa girecekseniz benim eski aracı alın😀, en azından içi sıfırlandı, dışı elden geçti, 15-20bin harcarsanız uzun süre keyifle binersiniz
 

petrich

Profesör
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
482
Beğeni Puanı
788
Konum
İzmit
Marka
Mazda
suadiye ışıklarda kırmızı yanarsa ben duramam. :D

hocam video sonundaki 231 ile başındaki kavşaktan hoplayarak geçerken videonuzu da görebilirsek tam olur :) Ben yaklaşık 130'la filan yapıyorum (araba oraya kadar daha fazla hızlanamıyor zaten :'D), Scirocco'lar aynı hızda deneyemiyor. Yalnız benim arabada video çekmek kimsenin aklına gelmiyor o sıra, bari siz çekin =)
O hızlarda kavşak sıkıntı değil de ilerdeki sağa viraj sıkıntı içerden alırken bazen sağdan hafriyat kamyonu bağlanıyor yola hiç hoş olmuyor :confused:
 

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,303
Beğeni Puanı
35,445
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
burayı tam anlayamadım ya :) 231 gördükten sonra gazı bırakıyorum bir süre sonra o üst geçidin altından geçiyorum, döndüğüm gibi hiç bırakmazsam i 245e kadar çıkıp ışıklarda durabiliyorum, orda pek hoplatma yok bildiğim kadarıyla
O hızlarda kavşak sıkıntı değil de ilerdeki sağa viraj sıkıntı içerden alırken bazen sağdan hafriyat kamyonu bağlanıyor yola hiç hoş olmuyor :confused:
Oralar sakat, bayır aşağı başladığında ben bi daha gaza basmam. ABS yok :D

Ben lojmanlardan gelirken Tepetarla sapağını kast ettim :) Bu gece acelem vardı, 140 filan gördü araba. Benzine kıysam 150 de görürdü. Ama o kavşakta da çok uzaktan 1-2 nokta var ne olup bittiğini anlayabileceğiniz, oraları kaçırmadan bakmak gerek. Her şey çıkabiliyor kavşakta. :)
 

alper1001

Taklacı Güvercin
Katılım
23 Eyl 2019
Mesajlar
52
Beğeni Puanı
96
Yaş
33
Konum
Kocaeli
Marka
Honda
Oralar sakat, bayır aşağı başladığında ben bi daha gaza basmam. ABS yok :D

Ben lojmanlardan gelirken Tepetarla sapağını kast ettim :) Bu gece acelem vardı, 140 filan gördü araba. Benzine kıysam 150 de görürdü. Ama o kavşakta da çok uzaktan 1-2 nokta var ne olup bittiğini anlayabileceğiniz, oraları kaçırmadan bakmak gerek. Her şey çıkabiliyor kavşakta. :)
bu benim dediğim yer, askeriyenin girişinden izmit yönüne doğru 2km lik bir düzlük var, sonunda ışıklar olan, asfalt kalitesi çok iyi, ama tabiki kavşağa yaklaşırken kollamak lazım etrafı, sonunda aşağı yöne bir iniş var o bitincede 400metrelik bir düzlük ve fren mesafesi
 

alper1001

Taklacı Güvercin
Katılım
23 Eyl 2019
Mesajlar
52
Beğeni Puanı
96
Yaş
33
Konum
Kocaeli
Marka
Honda
O hızlarda kavşak sıkıntı değil de ilerdeki sağa viraj sıkıntı içerden alırken bazen sağdan hafriyat kamyonu bağlanıyor yola hiç hoş olmuyor :confused:
çıkışı görünmeyen viraj bencede her zaman tehlikelidir, sürekli kendimize emniyet payı bırakmalıyız
 

nacker

Elit Apaçi
Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
196
Beğeni Puanı
316
Konum
İstanbul
bence bu dönemden sonra uzak durmak lazım, atmosferik modellerde genelde sorun daha az oluyor, ancak turbo modeller ciddi masraflı, aracın ilk sahibi olmamıza rağmen, 2 kez motor yaptırdım, son 5-6 yıldada yıllık ortalama 6-7 bin tl masrafı oluyordu ekstradan, çok uğraştım toparlamak, restore etmek için. Sonunda pes ettim, baktım olacak gibi değil, tabi volvo çıkmacıları ve ustalarıyla ahbap oldum çok ciddi dostluklar gelişti. O dönem için ütopik sayılacak ciddi modifikasyonlar uyguladım, çok keyif alıyordum o dönemler, ancak günümüzdeki araçlara göre kullanımı zor bir araç, yakıt tüketimi vs de hesaba katınca 12-13 lt altına düşemezdim pek şehiriçi, yaklaşık 19 yıldır, çocukluk gençlik çağımdan beri volvo kulüpleri, marka takımları ve aktiviteleri içinde yer aldım, ehliyetim yokken otobüsle dolmuşla buluşmalara katılırdım,. Şu dönemde 2.0t, t4 almak büyük cesaret, o arabaları 160-200hp sağlıklı güç ve verime getirmek için büyük servet harcarsınız, s80 2.0t, 150-200k km lerde düzgün kullanılmış bir araç çok daha mantıklı olur gibi, ama illaha bu topa girecekseniz benim eski aracı alın😀, en azından içi sıfırlandı, dışı elden geçti, 15-20bin harcarsanız uzun süre keyifle binersiniz
Sizi bayağı yormuş hocam. Bizim 6-7 senede yaptığımız toplam masraf 7-8 bin tl'yi geçmemiştir. LPG var mıydı peki sizin araçta? Çünkü 2 kez motor yaptırma falan bayağı ciddi problemler.
Ama bu saatten sonra tedbirli olmak lazım kesinlikle katılıyorum. Artık bu araçların en genci bile 15 yaşını devirecek. Arabayla uğraşmayı sevmeyen, iyi ustalara denk gelmeyen birisi illallah edebilir hatta kesin eder yani.
Benimkisi şimdilik hayal tabii :) . Masraf yönünden de biraz rahatım. Şöyle ki yapabileceğim her şeyi kendim yapıyorum araçta. Bu sayede iki buçuk senedir sanayiye arıza için gitmedim, 2 defa evin önünde çekicilik olan arabayı kurtardım (biri benzin pompası, diğeri su hortumu yırtılması) bu da ciddi bir maddi tasarruf ve kafa rahatlığı sağlıyor doğal olarak. Yabancı volvo gruplarında bir kaç güzel dostluk da kurdum, yükte hafif pahada ağır malzemeleri makul fiyatlara sağolsun gönderebiliyorlar. Bütün parçaları yurtdışından temin ederek otomatik klima ve hız sabitleyici ekledim mesela sonradan.
S80'e girersem D5'den başka düşünmem herhalde. T6 da aklımı çeliyor ama arıza potansiyelini geçtim, en başta yakıtı yoracaktır.
İşin özeti bu 90'lar, 2000'lerin volvolarını çok geç olmadan sırayla denemek istiyorum. Çünkü gerçekten kendilerine münhasır araçlar. Motorları ayrı, kasaları ayrı güzel. Hoş gerçi şu sıralar v12 E38'ler girdi kafama:p, orası ayrı bir konu.
 
Son düzenleme:

alper1001

Taklacı Güvercin
Katılım
23 Eyl 2019
Mesajlar
52
Beğeni Puanı
96
Yaş
33
Konum
Kocaeli
Marka
Honda
Sizi bayağı yormuş hocam. Bizim 6-7 senede yaptığımız toplam masraf 7-8 bin tl'yi geçmemiştir. LPG var mıydı peki sizin araçta? Çünkü 2 kez motor yaptırma falan bayağı ciddi problemler.
Ama bu saatten sonra tedbirli olmak lazım kesinlikle katılıyorum. Artık bu araçların en genci bile 15 yaşını devirecek. Arabayla uğraşmayı sevmeyen, iyi ustalara denk gelmeyen birisi illallah edebilir hatta kesin eder yani.
Benimkisi şimdilik hayal tabii :) . Masraf yönünden de biraz rahatım. Şöyle ki yapabileceğim her şeyi kendim yapıyorum araçta. Bu sayede iki buçuk senedir sanayiye arıza için gitmedim, 2 defa evin önünde çekicilik olan arabayı kurtardım (biri benzin pompası, diğeri su hortumu yırtılması) bu da ciddi bir maddi tasarruf ve kafa rahatlığı sağlıyor doğal olarak. Yabancı volvo gruplarında bir kaç güzel dostluk da kurdum, yükte hafif pahada ağır malzemeleri makul fiyatlara sağolsun gönderebiliyorlar. Bütün parçaları yurtdışından temin ederek otomatik klima ve hız sabitleyici ekledim mesela sonradan.
S80'e girersem D5'den başka düşünmem herhalde. T6 da aklımı çeliyor ama arıza potansiyelini geçtim, en başta yakıtı yoracaktır.
İşin özeti bu 90'lar, 2000'lerin volvolarını çok geç olmadan sırayla denemek istiyorum. Çünkü gerçekten kendilerine münhasır araçlar. Motorları ayrı, kasaları ayrı güzel. Hoş gerçi şu sıralar v12 E38'ler girdi kafama:p, orası ayrı bir konu.
bazı şeyleri kendiniz yapmanız tabiki sizi birçok konuda kara geçirir. Aile aracında hiç lpg kullanmadık, motor yaptırma mevzuları modifiyeden ötürü oluştu, en büyük sorunlar mekanikten çok elektriksel, bir başladımı sonu gelmiyor, ne kadar fazla donanım o kadar fazla sorun. volvonun dizellerinde km ler hep yüksek. Aile aracından kendi aracıma geçtiğimde, yani volvoyu bıraktığımda hissettiğim ilk şey, araba kullanmanın ne kadar kolay olduğu. Genel olarak parça fiyatları uygun bile denilebilir gündelik araçlara göre. birkaç denemeden sonra volvo için en iyi ustaya ulaştım tr de, ustadan dolayı olumsuz geri dönüşüm hiç olmadı. Ama sene 2019, çok fazla süre geçirmem ve sevmeme rağmen bi daha asla volvo tercih etmem. 2005 ve sonrası bana göre volvo değil zaten, premium ford olarak bakıyorum.
 

nacker

Elit Apaçi
Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
196
Beğeni Puanı
316
Konum
İstanbul
bazı şeyleri kendiniz yapmanız tabiki sizi birçok konuda kara geçirir. Aile aracında hiç lpg kullanmadık, motor yaptırma mevzuları modifiyeden ötürü oluştu, en büyük sorunlar mekanikten çok elektriksel, bir başladımı sonu gelmiyor, ne kadar fazla donanım o kadar fazla sorun. volvonun dizellerinde km ler hep yüksek. Aile aracından kendi aracıma geçtiğimde, yani volvoyu bıraktığımda hissettiğim ilk şey, araba kullanmanın ne kadar kolay olduğu. Genel olarak parça fiyatları uygun bile denilebilir gündelik araçlara göre. birkaç denemeden sonra volvo için en iyi ustaya ulaştım tr de, ustadan dolayı olumsuz geri dönüşüm hiç olmadı. Ama sene 2019, çok fazla süre geçirmem ve sevmeme rağmen bi daha asla volvo tercih etmem. 2005 ve sonrası bana göre volvo değil zaten, premium ford olarak bakıyorum.
Anladım. 2001 sonrası makyajlı kasaların elektriği daha sağlıklı diyorlar hakikaten öyle o zaman. Ben hiç elektriksel bir problem yaşamadım çünkü.
Bu arada bu kolaylık kullanım anlamında mı (direksiyonun sertliği manevralar vs.) yoksa aracın yürütme zorluğu kısmında mı? Ford'lu volvo'lar benim de hoşuma gitmiyor aynı şekilde. En son çıkanları çok beğeniyorum ama onlar da ekonomiden dolayı daha gelmeden hayal oldu...
 

alper1001

Taklacı Güvercin
Katılım
23 Eyl 2019
Mesajlar
52
Beğeni Puanı
96
Yaş
33
Konum
Kocaeli
Marka
Honda
Anladım. 2001 sonrası makyajlı kasaların elektriği daha sağlıklı diyorlar hakikaten öyle o zaman. Ben hiç elektriksel bir problem yaşamadım çünkü.
Bu arada bu kolaylık kullanım anlamında mı (direksiyonun sertliği manevralar vs.) yoksa aracın yürütme zorluğu kısmında mı? Ford'lu volvo'lar benim de hoşuma gitmiyor aynı şekilde. En son çıkanları çok beğeniyorum ama onlar da ekonomiden dolayı daha gelmeden hayal oldu...
kullanımı genel olarak ağır, direksiyon hissiz bir direksiyon, oturuş konumu ve yüksekliği, içindeki gözlerin ergonomi açısından zaafiyeti ve bir çok nedenden dolayı, kullanımı zor bir araç, he tabi bu durumdayken 260kmh üstü hızlara neye güvenip çıktın derseniz, hakikaten baya cahilmişim, ondan sonra kullandığım araçlarda çok üst vs araçlar olmamasına rağmen hiç aramadım volvoyu, bakım sanayi vs işlerine götürüp getirmekte bana hep külfet geldi. Başımdan geçen kısa bir olay, s70 t5 e 10 yıl binmiş bir abim, station passat aldı, çay içerken sanayide şu lafı etmişti, s70varken her hafta birşey yaptırmaya geliyordum dükkana, şimdi bu arabayı aldım ayda bir çayını içmeye geliyorum ustanın demişti
 
Üst