Honda Hayat Onda | Honda Civic I-DTEC 9AT 120 HP Elegance

Evet arkadaşlar. Bir aylık kullanım sonrası konuya eklemeler yapmak istedim.
Eklemelere başlamadan önce tarafsız bir şekilde eleştireceğimden şüpheniz olmasın. Çünkü almayı düşünen arkadaşlara yanlış bilgi vermek istemem.

Dış görünüm;
Bu tabiki kişiden kişiye değişebilecek bir konu. Aracın dış tasarımı bana göre oldukça sportif ve ilgi çekici. Örneğin aynı sınıfta bulunan VW Golf'ten daha güzel bir tasarımı olduğunu düşünüyorum.

Popülerlik;
Yollarda çoğunlukla görüyor muyum? Evet görüyorum. Ama nedense bizim buralarda Honda Civic'in dizel olanını görmek neredeyse imkansız gibi. Belki de dizel modelin çıkmasından itibaren uzun bir süre geçmemesinden dolayı böyledir. Çünkü dizel motor seçeneği Eylül 2018'de gelmiş bildiğim kadarıyla.

Multimedya;
Multimedya sistemi kötü değil ama çok iyi de değil Elegance modeli için konuşuyorum. Executive modelinin multimedya sistemi daha gelişmiş ve başarılı diyebilirim.

İç mekan;
İç mekan kalitesi olarak birkaç şey söylemek istiyorum. Koltukları oldukça kaliteli, kolay kolay leke tutmayacak cinsten ve koltuklar oldukça rahat. Aracın iç mekanında keşke sert plastik olmasaydı diyeceğiniz ufak tefek yerler var. Ama uzun süre dayanabilecek cinsten bir sert plastik olduğunu söyleyeyim. Ayrıca ses de çıkartmıyor. Örneğin Focus Mk3.5 aracımızda bacağımı vitesin bulunduğu orta konsola değdirdiğimde rahatsız edici düzeyde olmasa da langur lungur ses çıkıyordu. Honda Civic de böyle bir iç kaplama ses sorunu pek yok.

Direksiyon;
Direksiyon olarak kişiden kişiye beğenip beğenmeme durumu değişebilir. Ancak şunları söyleybilirim.
Direksiyon görünüm olarak hoş duruyor. Ama keşke direksiyon tuşları daha yumuşak olsaydı dedirtiyor.
Vites kulakçıları hoşuma gitti, direksiyon üzerine güzel konumlandırılmış.

Navigasyon;
Daha önceden navigasyonlu arabamız olmadığından diğer modellerle karşılaştıracak kadar bilgiye sahip değilim.
Ama navigasyonu kullanışlı buldum. Kısacası benim hoşuma gitti.

Yakıt tüketimi;
Dostlar Civic 1.6 I-DTEC motorunun yakıt tüketiminden memnun değilim. Ortalama yakıt tüketimi 7L/100KM.
1.6 TDCI Focus'a göre çok yakıyor. Onda 5.5L ortalamayı görebiliyordum. Şanzımanla alakalı olduğunu düşünüyorum. Aslında şanzıman gerek vites geçişleri olsun, gerek performansı olsun iyi ama nedense yakıt tüketimini artırıyor gibi. @BatuhanYildirm hocam sizin söylediğiniz değerlerden daha yüksek yakıt tüketimi oluyor. Bu konuda ne önerebilirsiniz? Sizin aracınız dizel otomatik mi yoksa başka bir opsiyonda mı? Çünkü dizel olanında ZF9 tam otomatik şanzıman kullanılırken benzinli olanında CVT şanzıman kullanılıyor.

Motor performansı;
120HP 1.6 I-DTEC motorun performansı gayet iyi. Spor moduna alınca yüksek devirde vites yükseltiyor. Eco modunda ise gaz tepkilerini düşürerek yakıt tüketimi yapmaya çalışıyor.

Viraj performansı;
Yaptığım araştırmalar neticesinde şunu söyleyebilirim. Aracın viraj performansı segmentindeki birçok modele göre daha iyi. Sürerken de bunu hissedebiliyorsunuz. Viraj limitini oldukça beğeniyorum.

Konfor;
Bağımsız süspansiyon olması sebebiyle konforu oldukça iyi. Ayrıca kabin yalıtımı oldukça başarılı. Ancak araçta yalnızsanız ve müzik dinlemiyorsanız. 120km+ hızlarda aynalardan doğru hafif bir ses duyabilirsiniz. Ama çok dikkat etmezseniz rahatsız etmeyecek seviyede bir ses.

Göçük sorunu ve kaput dalgalanması;
Şu an için göçük sorunuyla karşılaşmadık. Ama yüksek hızlara örneğin 120km hıza çıkıldığında ön kaputun dalgalanmasını seyredebiliyorsunuz.
Bu konuda bilgi sahibi arkadaşlar beni bilgilendirebilirse sevinirim.

Anlatmamı istediğiniz bir şey olursa sormaktan kaçınmayın. Bildiğim konuda elimden geldiğince yardım etmeye çalışırım. :)
 
Kaput olayını servisin ufak bi ayarla çözdüğünü (galiba geçici olarak) duydum. Bi danışmanızda fayda var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Daha detaylı bilgi bulabilir miyiz? Eğer çözümü var ise servise götürebilirim.
Bazı lastik takoz uygulamalarıyla kısmen çözüyorlar diye biliyorum. Ama kalıcı bir çözümü yok. Dışarıda kaporta parçası üreten yerlerde kaput sacının kalıbını çıkarttırıp daha kalın malzemeden ürettirmek gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Bazı lastik takoz uygulamalarıyla kısmen çözüyorlar diye biliyorum. Ama kalıcı bir çözümü yok. Dışarıda kaporta parçası üreten yerlerde kaput sacının kalıbını çıkarttırıp daha kalın malzemeden ürettirmek gerekiyor.
O kadar zahmete katlanmak istemem. :) Ayrıca kaput dalgalanması aşırı boyutta değil. Ama ne olur ne olmaz vakit bulunca bulunduğum ildeki yetkili servise götürmeyi düşünüyorum.
 
Bu videoda anlatılan multimedya sistemi bizimkiyle aynı. Video güzel olmuş. Benim video çekmeme gerek yoktur diye düşünüyorum. :D
 
Kaç gündür araçta CarPlay ve Android Auto bağlantısı kurmaya çalışıyordum ama olmuyordu. Biraz önce öğrendim ki bu özellikler Executive donanım paketinde varmış. Elegance paketinde olsaydı güzel olurdu.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Honda Civic’i sattık arkadaşlar. Babam arabaya ısınamıyordu. Bu sebepten sattık. Bunlar da son fotoğraflarımız. :)
1.jpg


2.jpg
 
Son düzenleme:
Aracı satmışsınız, hadi hayırlı olsun ... Babanızın neden ısınamadığını yazabilirseniz çok iyi olur...
Bazen biz detaylarda boğulup, büyük resmi göremeyebiliyoruz... dışardan, konulara daha genel bakan biri çok daha temel bir kaç problemi gözümüze sokabiliyor...

Bu ara da şu kaput dalgalanması mevzusunu hiç anlamadım, anlayamıyorum ... son model, fabrikasyon ve montaj tekniklerinin bu kadar ilerlediği bir dönemde, 0km alınan bir arabanın kaputu nasıl dalgalanır, aklım almıyor... gerçi bu araçlar da kendinden yamulan ve hiza tutmayan bagaj kapağı sorunu da vardı (sedan araçlarda) ... kaporta ile ilgili sıkıntıları olduğu aşikar ..
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Hocam kusura bakmayın bir süre foruma giremedim anca vaktim oldu,dediğim yakıt tüketimleri 10 bin gibi bir km sonrasında oturmuş verilerdi.Hatta geçen hafta didime gittim 90-120 bandında 3.8lt ile iniş yaptım :) Şanzıman olarak ZF9 bizimkinde. Biraz geç oldu aracı satmışsınız hayırlı olsun. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Arkadaşlar konudaki son birkaç mesajı göremedim çünkü bildirim gelmedi bana. Ama şimdi cevaplayacağım sorularınızı. :)
Haydaa neyine ısınmadınız?
Aracı satmışsınız, hadi hayırlı olsun ... Babanızın neden ısınamadığını yazabilirseniz çok iyi olur...
Bazen biz detaylarda boğulup, büyük resmi göremeyebiliyoruz... dışardan, konulara daha genel bakan biri çok daha temel bir kaç problemi gözümüze sokabiliyor...

Bu ara da şu kaput dalgalanması mevzusunu hiç anlamadım, anlayamıyorum ... son model, fabrikasyon ve montaj tekniklerinin bu kadar ilerlediği bir dönemde, 0km alınan bir arabanın kaputu nasıl dalgalanır, aklım almıyor... gerçi bu araçlar da kendinden yamulan ve hiza tutmayan bagaj kapağı sorunu da vardı (sedan araçlarda) ... kaporta ile ilgili sıkıntıları olduğu aşikar ..
hayırlısı olsun inşallah daha iyilerine sahip olursunuz özel değilse bende merak ettim sebebini
Daha önceden de söylediğim gibi bana kalsa arabayı uzun yıllar boyunca kullanırdım. Ama babam internette aracın göçük, kaput sallanması gibi sorunlarını görmesi ve birilerinin arabayı aşırı bir biçimde kötülemesi sonucu arabadan soğudu. Halbuki kaput sallanması harici bir sorun yoktu bizim arabamızda. Hani kaput sallanması dediğim olay 120km+ hıza çıkıldığında olan hafif bir sallanma. Çok da büyütülecek bir sorun değildi bana göre. Hem okuduğum kadarıyla servise götürülüp düzeltilenler de olmuş.

Kısacası şunu diyeyim. Benim karşılaştığım insanlar genellikle Japon arabalarını kötüleyecek cinsten oldu. Tabi hepsi değil sevenleri de var.
Ama ne diyeyim bana kalsa kesinlikle uzun yıllar boyunca keyfini çıkara çıkara kullanırdım. Hem bagajı segmentine göre çok iyi, hem konforu ve ses yalıtımı çok iyi, hem de aynı bütçedeki birçok markanın arabasından daha dolu donanım paketine sahip. Daha ne olsun? :)
Hocam kusura bakmayın bir süre foruma giremedim anca vaktim oldu,dediğim yakıt tüketimleri 10 bin gibi bir km sonrasında oturmuş verilerdi.Hatta geçen hafta didime gittim 90-120 bandında 3.8lt ile iniş yaptım :) Şanzıman olarak ZF9 bizimkinde. Biraz geç oldu aracı satmışsınız hayırlı olsun. :)
Ben de geç gördüm kusura bakmayın. Arabayı son kullandığım zamanlarda yakıt doldurduktan sonra yakıt tüketimini sıfırlayıp kullanmıştım ve işin ilginci öncekine göre yarı yarıya tüketim düşmüştü. Sanırım sürekli şehir içinde kullanmamızın etkisi de vardır. Ama sizin de dediğiniz gibi şehir dışına çıkılınca gerçekten de 3Lt civarı yakıyor. Bence gayet iyi. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: BatuhanYildirm
Arkadaşlar konudaki son birkaç mesajı göremedim çünkü bildirim gelmedi bana. Ama şimdi cevaplayacağım sorularınızı. :)



Daha önceden de söylediğim gibi bana kalsa arabayı uzun yıllar boyunca kullanırdım. Ama babam internette aracın göçük, kaput sallanması gibi sorunlarını görmesi ve birilerinin arabayı aşırı bir biçimde kötülemesi sonucu arabadan soğudu. Halbuki kaput sallanması harici bir sorun yoktu bizim arabamızda. Hani kaput sallanması dediğim olay 120km+ hıza çıkıldığında olan hafif bir sallanma. Çok da büyütülecek bir sorun değildi bana göre. Hem okuduğum kadarıyla servise götürülüp düzeltilenler de olmuş.

Kısacası şunu diyeyim. Benim karşılaştığım insanlar genellikle Japon arabalarını kötüleyecek cinsten oldu. Tabi hepsi değil sevenleri de var.
Ama ne diyeyim bana kalsa kesinlikle uzun yıllar boyunca keyfini çıkara çıkara kullanırdım. Hem bagajı segmentine göre çok iyi, hem konforu ve ses yalıtımı çok iyi, hem de aynı bütçedeki birçok markanın arabasından daha dolu donanım paketine sahip. Daha ne olsun? :)

Ben de geç gördüm kusura bakmayın. Arabayı son kullandığım zamanlarda yakıt doldurduktan sonra yakıt tüketimini sıfırlayıp kullanmıştım ve işin ilginci öncekine göre yarı yarıya tüketim düşmüştü. Sanırım sürekli şehir içinde kullanmamızın etkisi de vardır. Ama sizin de dediğiniz gibi şehir dışına çıkılınca gerçekten de 3Lt civarı yakıyor. Bence gayet iyi. :)
Zaten satmış olduğunuz için rahat konuşacağım. Babanız iyi yapmış hem Honda servislerinin rezilliğini düşününce hem de göçük kaput dalgalanması vb sorunları düşününce üretiminde tabiri caizse defo olan bir kasa. Şanzıman hakkında ben de sorunlar duydum motor konusunda da sıkıntı yaşayanlar var bir 10 yıl sonra me halde olur ucu çok açık. Her şey bir kenara 1000tl lik Telefon Lastik Beyaz eşya vb alırken bile satıcının dürüstlüğüne bakan Kişiler olarak 0 alınan araçta Göçük gibi bariz fabrikasyon hata olan durumda Honda Türkiye’nin tutumu belirli iken 100.000 lerce TL verip Honda almak zaten başlı başına sorun sıkıntı satın almak demektir.
Yazımı düşmanlık olarak nitelendirenler olacaktır emin olun düşmanlık yaparak değil gerçekleri göz önüne alarak yazıyorum lakin 0 otomobil alanlara yaşattıkları mağduriyetleri göz önüne alınca düşmanlık yapanları da haklı bulmak gerektiğini düşünüyorum