HABER Honda'dan Civic göçüklerine ilişkin açıklama geldi!

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
Yeni Honda Civic Sedan, son dönemde kaportada aniden yaşanan göçük vakaları ile gündeme geliyor. Japon üretici, yaşanan durum ile ilgili bir açıklama yaparak iddiaları cevapladı.

Honda Türkiye: Civic’te üretimden kaynaklı sorun yok!

Bazı FC5 kasa Honda Civic Sedan kullanıcıları, otomobillerinin C sütununda göçük ve dalgalanma sorunları olduğunu ifade ediyor. Yaşanan sorun, üretimi Türkiye’de gerçekleşen sedan kasa otomobillerde görülürken, İngiltere üretimi hatchback modellerde ise sorun gözlenmiyor.

Artan şikayetlerden sonra harekete geçen Honda Türkiye, kullanıcıları ilgilendiren çok önemli bir açıklama yayınladı. Açıklamada aracın fabrika çıkışında sorun olmadığına vurgu yapılırken, gelen şikayetlere istinaden detaylı araştırma ve analizlerin başladığı bildiriliyor. Söz konusu açıklamanın tamamı şu şekilde;

“Halihazırda kullanımda olan bazı Honda Civic Sedan modeli araçların C sütununda yaşandığı iddia edilen sınırlı sayıdaki kaporta göçükleri ile ilgili, Honda Türkiye olarak resmi bir açıklama yapılması gereği doğmuştur.

Bu konuda almış olduğumuz müşteri başvuruları ve tespit ettiğimiz bazı sosyal medya paylaşımları üzerine, gerek teknik ekiplerimizce gerekse bağımsız ve tarafsız otoritelerce yapılan test ve incelemelerde araçlarımızın fabrikadan çıkışlarında hiçbir sorunu olmadığı kayıt altına alınmıştır. Ancak yine de, müşterilerimizin beyanlarına istinaden söz konusu araçlarla ilgili detaylı bir teknik inceleme ve araştırma devam etmekte olup, bir sonuca varıldığında bilgiler muhatapları ile derhal paylaşılacaktır.”

Read the whole post here.
 
İngiltere üretimi kasalarda yok ama Türkiye üretimi olanlarda var he mi :)

İnsan şaşırmıyor aslında

Aslinda uretim yeriyle alakali degil, sedanlarda bu problem var HB'de yok. ABD'de de bu problemi yasayan kullanicilar var. ABD'ye giden sedanlar TR'den gitmiyor. Aracta cok ciddi bir sikinti var ancak olayi su anda ort pas ediyorlar

http://www.civicx.com/threads/dent-above-passenger-doors-accident-or-body-issue.3002/

Honda TR'nin aciklamasi da hic tatmin edici degil. Kriz yonetimini yapamayacaklari bu aciklama ile belli oldu. Fabrikadan cikarken bir sikinti yok nasil bir aciklamadir ya ? Boyle bir sey olabilir mi ? 2000 kusur arac bu sorundan etkilenmis hepsine kullanici hatasi demisler. Birbirinden haberi olmayan hastalikli 2000 kisiye arac sattin ve bu kullanicilar araca ayni yerden hasar verdi ha ?
Sonra da incelemeler devam ediyor vs.. vs.. Bu olayin ustune yatacaklar
 
Son düzenleme:
Tam Türk usulü şerefsizce yapılan klasik "Yetkili Servis" veya "Satıcı" üslupları. İlla o sahipler toplanacak "Ayıplı Mal" davası açacaklar, onu istiyorlar. Aynen katılıyorum, sorundan etkilenmiş herkes kendisi yapmış öyle mi? Yumruk atmışsınızdır deselermiş bari :) İncelesinler, yakında DSG gibi bir sürü dava ile karşılaşırlarsa "seve seve" VW grubu gibi garanti - iyi niyet garantisi vs. şekillerde halletmek zorunda kalırlar. İşin daha acı yanı, bunların yedek parça değil, kaporta sorunu olması. Araçları garantiden bile yapsalar boyalı-değişenli vs. olacak. Çok güzel iade-değişim davası açılır, of of of of :) Bizdeki şu adalet daha hızlı işlese müthiş şeyler yapılır da... Herkes bundan rahat davranıyor zaten.
 
Böyle bir sorunda aracımın işlem görmesini ve tamir olmasını tüketici olarak kabul etmezdim. Hasarlı araç kullanıyor gibi satarken edeceğim zararı kim karşılayacak ? Ben civic sahiplerinin yerinde olsam ya aracı geri alacaklar ve güncel değeri üzerinden parasını iade edecekler ya da araçları geri almıyorlarsa yüklü bir tazminat davasını göze alacaklar şeklinde bir yol izlerdim. Bu işin Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne kadar yolu var. Tüketicilerin yerinde olsam derhal iş birliği yapıp süreci başlatırım. Belli ki bunlar müşterileri oyalayıp salak yerine koymaya devam edecek.
 
Böyle bir sorunda aracımın işlem görmesini ve tamir olmasını tüketici olarak kabul etmezdim. Hasarlı araç kullanıyor gibi satarken edeceğim zararı kim karşılayacak ? Ben civic sahiplerinin yerinde olsam ya aracı geri alacaklar ve güncel değeri üzerinden parasını iade edecekler ya da araçları geri almıyorlarsa yüklü bir tazminat davasını göze alacaklar şeklinde bir yol izlerdim. Bu işin Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne kadar yolu var. Tüketicilerin yerinde olsam derhal iş birliği yapıp süreci başlatırım. Belli ki bunlar müşterileri oyalayıp salak yerine koymaya devam edecek.

Gerçekten çok komik..Tüketiciyi aptal yerine koymaktan başka bir şey değil..Var mı böyle bir olay veya böyle bir mantık ? Fabrikadan çıkarırken bir sorun yok yazmışlar..Hadi ya Valla mı ? Bir de inceledik bağımsız kurumlarla vs.. bir sorun yok, sonraki cümle incelemeye devam ediyoruz. Oğlum şaka mısınız ? Oldu olacak tüketicinin eline çocuk gibi bir lolipop verip susturun.."Bayiye gittiğinizde lolipopunuzu ücretsiz olarak danışmanlarımızdan isteyebilirsiniz"
Bu basın açıklamasına onay veren üst düzey yöneticiye, itibar yönetimini yapan ajansa veya yöneticiye her neyse bakkal teslim etmem net
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Cenk
Gerçekten çok komik..Tüketiciyi aptal yerine koymaktan başka bir şey değil..Var mı böyle bir olay veya böyle bir mantık ? Fabrikadan çıkarırken bir sorun yok yazmışlar..Hadi ya Valla mı ? Bir de inceledik bağımsız kurumlarla vs.. bir sorun yok, sonraki cümle incelemeye devam ediyoruz. Oğlum şaka mısınız ? Oldu olacak tüketicinin eline çocuk gibi bir lolipop verip susturun.."Bayiye gittiğinizde lolipopunuzu ücretsiz olarak danışmanlarımızdan isteyebilirsiniz"
Bu basın açıklamasına onay veren üst düzey yöneticiye, itibar yönetimini yapan ajansa veya yöneticiye her neyse bakkal teslim etmem net
Hakkını aramayı bilmeyen, ' hizmet almak ' mantığını bilmeden üstüne parasını vererek taraftarlık yapmayı bir halt sanan kullanıcı kitlesine, ' bak kardeş bunlar sizi kandırıyor ' dediğimizde de ' Almanlara hiç laf etmeyin zaten, patlak dsg hede hödüsünü ' öne süren tiplere müstehak bir açıklama. Aklı başında olan bir tüketici zaten senin, benim dediklerimizi düşünür ve ona göre davranır. Ama neticede Honda'da sosyal medyayı takip ediyor, görüyor bu tipleri. Eee sen altta kalmaya razıysan üstüne çıkmaya hevesli olan çok olurmuş. Honda'da bu kitlenin üzerine çıkmış dalga geçerek ezip duruyor.
 
Son düzenleme:
Hakkını aramayı bilmeyen, ' hizmet almak ' mantığını bilmeden üstüne parasını vererek taraftarlık yapmayı bir halt sanan kullanıcı kitlesine, ' bak kardeş bunlar sizi kandırıyor ' dediğimizde de ' Almanlara hiç laf etmeyin zaten, patlak dsg hede hödüsünü ' öne süren tiplere müstehak bir açıklama. Aklı başında olan bir tüketici zaten senin, benim dediklerimizi düşünür ve ona göre davranır. Ama neticede Honda'da sosyal medyayı takip ediyor, görüyor bu tipleri. Eee sen altta kalmaya razıysan üstüne çıkmaya hevesli olan çok olurmuş. Honda'da bu kitlenin üzerine çıkmış dalga geçerek ezip duruyor.

Almanlara laf etmeyin vs.. o çok enteresan kafa zaten
Alman, Fransız, Japon fark etmiyor. Milyarlarca euro kazanan şirketler bunlar..Oradan buradan kısacaklar, insanların emeğini sömürüp ceplerini daha fazla dolduracaklar diye bunun faturası tüketiciye ayıplı mal olarak yansımamalı
Ha buna rağmen hakkını aramayıp sempatizanlık kasan varsa ahmaktır
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Hakkını aramayı bilmeyen, ' hizmet almak ' mantığını bilmeden üstüne parasını vererek taraftarlık yapmayı bir halt sanan kullanıcı kitlesine, ' bak kardeş bunlar sizi kandırıyor ' dediğimizde de ' Almanlara hiç laf etmeyin zaten, patlak dsg hede hödüsünü ' öne süren tiplere müstehak bir açıklama. Aklı başında olan bir tüketici zaten senin, benim dediklerimizi düşünür ve ona göre davranır. Ama neticede Honda'da sosyal medyayı takip ediyor, görüyor bu tipleri. Eee sen altta kalmaya razıysan üstüne çıkmaya hevesli olan çok olurmuş. Honda'da bu kitlenin üzerine çıkmış dalga geçerek ezip duruyor.
Valla kusura bakmasin da kimse o unlu denilen 42 bin ekstrali arac hemen satiliga kusursuz hatasiz diye kondu. Bunlara mustahak beter olsunlar
 
Valla kusura bakmasin da kimse o unlu denilen 42 bin ekstrali arac hemen satiliga kusursuz hatasiz diye kondu. Bunlara mustahak beter olsunlar

Silkeleyecek keriz çok, adamın yaptığı müstehak..Piyasa koşullarına göre davranıyor jsdghbsg
Bilinçli adam küfür eder geçer zaten öyle bir ilana
Jet Fadıl'dan üst üste tokat yiyip halen akıllanmayan bir toplumda keriz bulmak zor olmasa gerek
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Almanlara laf etmeyin vs.. o çok enteresan kafa zaten
Alman, Fransız, Japon fark etmiyor. Milyarlarca euro kazanan şirketler bunlar..Oradan buradan kısacaklar, insanların emeğini sömürüp ceplerini daha fazla dolduracaklar diye bunun faturası tüketiciye ayıplı mal olarak yansımamalı
Ha buna rağmen hakkını aramayıp sempatizanlık kasan varsa ahmaktır
Valla kusura bakmasin da kimse o unlu denilen 42 bin ekstrali arac hemen satiliga kusursuz hatasiz diye kondu. Bunlara mustahak beter olsunlar
O yüzden hangi milletin markası olursa olsun sonuna kadar bu işi kovalarım. Parayı veren bensem en iyi hizmeti almak hakkımdır. Belki ben mağdur olurum, hakkım teslim edilmez ama benden sonrakiler en azından doğru düzgün muamele görür belki bizlerin uğraşları sonucunda mantığı yerleşmeli tüketicilere.

O satılık ilanı zaten apayrı bir fiyasko. Mağduruz diye ağlayıp başkasını mağdur etmeye kalkmak kaçıncı seviye karaktersizlik bilemiyorum.
 
O yüzden hangi milletin markası olursa olsun sonuna kadar bu işi kovalarım. Parayı veren bensem en iyi hizmeti almak hakkımdır. Belki ben mağdur olurum, hakkım teslim edilmez ama benden sonrakiler en azından doğru düzgün muamele görür belki bizlerin uğraşları sonucunda mantığı yerleşmeli tüketicilere.

O satılık ilanı zaten apayrı bir fiyasko. Mağduruz diye ağlayıp başkasını mağdur etmeye kalkmak kaçıncı seviye karaktersizlik bilemiyorum.
Valla bundan belki 5 sene sonra civic kalirsa anca o zaman dusunurum honda zaten benim gozumfe daha ust segmentte honda yetersiz anca bu kasa degisir uretim turkiye disina alinir anca o zaman bakarim yoksa benim icin honda kesinlikle bitmistir. Yillarca dsg ye yuklendi herkes ama iyi yada kotu ufak paralarla yirtti millet garantiden simdi honda goz gore gore arkasinda durmuyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Cenk
Valla bundan belki 5 sene sonra civic kalirsa anca o zaman dusunurum honda zaten benim gozumfe daha ust segmentte honda yetersiz anca bu kasa degisir uretim turkiye disina alinir anca o zaman bakarim yoksa benim icin honda kesinlikle bitmistir. Yillarca dsg ye yuklendi herkes ama iyi yada kotu ufak paralarla yirtti millet garantiden simdi honda goz gore gore arkasinda durmuyor
Daha önce, ilk civic type r'ın turbo motorla çıkacağı söylendiği vakit Honda'nın gelişen çağa daha fazla direnemediğini ve üretiminde mecburi güncellemeye gittiğini, bineklerine de bu güncellemeyi yansıtacağını ama bunun maliyet / sağlamlık / işçilik üçleminde geri dönüşlerinin nasıl olacağı hususunda endişem olduğunu söylemiştim. Yine bu sayfada, galerideki bir sıfır typer'ın dacia'dan berbat işçiliğini de gördük. Benim Honda'ya saygım ve sevgim hep vardır. Neticede karakterli ve bir ruha sahip otomobiller üretiyorlar. Ama bu zamana kadar eski nesil atmosferik motor, eski nesil otomatik şanzıman ve herkesten daha fazla sunmadığı teknolojik donanımlarla istatistik olarak arıza sayısı az otomobil ortaya çıkarmak en kolayıydı. Şimdi gelişen çağ ve müşteri beklentileriyle beraber onlar da dönüşüm içine girdiler. Bundan sonraki yıllarda göreceğiz üretim adına asıl mevzuyu.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Sailor
Bugun yolda yürürken bende yeni Civic'e rastladım. Çokta ufak olsa herkesin belirttigi noktada bir göçük vardı.

Sıkıntı hakikatten büyük gözüküyor.
 
Daha önce, ilk civic type r'ın turbo motorla çıkacağı söylendiği vakit Honda'nın gelişen çağa daha fazla direnemediğini ve üretiminde mecburi güncellemeye gittiğini, bineklerine de bu güncellemeyi yansıtacağını ama bunun maliyet / sağlamlık / işçilik üçleminde geri dönüşlerinin nasıl olacağı hususunda endişem olduğunu söylemiştim. Yine bu sayfada, galerideki bir sıfır typer'ın dacia'dan berbat işçiliğini de gördük. Benim Honda'ya saygım ve sevgim hep vardır. Neticede karakterli ve bir ruha sahip otomobiller üretiyorlar. Ama bu zamana kadar eski nesil atmosferik motor, eski nesil otomatik şanzıman ve herkesten daha fazla sunmadığı teknolojik donanımlarla istatistik olarak arıza sayısı az otomobil ortaya çıkarmak en kolayıydı. Şimdi gelişen çağ ve müşteri beklentileriyle beraber onlar da dönüşüm içine girdiler. Bundan sonraki yıllarda göreceğiz üretim adına asıl mevzuyu.
Bu konuda haklisin abi ama bana gore sorunsuzlugunu bu yuzden kazanmadi eskiden dayanikli uzun omurlu yaptiklari icin bana gore itibarlari bu yuzden saglam
Jazz sinifinda ilk donanimlarla geldi keza bi ara civicte baya talep edilen model olmustu kac kisi turbo olup olmamasina bakardi eskiden ? Yada kac markada turbo vardi ? Benim aklimda 99 yilindan 2012 ye kadar civic sorunsuz saglam imaji vardi sonra iste son 2 kasa hatalariyla gozumden dustu
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Cenk
Bu konuda haklisin abi ama bana gore sorunsuzlugunu bu yuzden kazanmadi eskiden dayanikli uzun omurlu yaptiklari icin bana gore itibarlari bu yuzden saglam
Jazz sinifinda ilk donanimlarla geldi keza bi ara civicte baya talep edilen model olmustu kac kisi turbo olup olmamasina bakardi eskiden ?
Onu diyorum bende. Dayanıklı ve sorunsuz ürün çıkarmamaları için önlerinde hiç bir sebep yoktu. Yıllardan beri gelen teknolojileri kullanıp daha az maliyetle sattığın vakit hem karın artıyor hem de sorun çıkarma ihtimali düşüyor. Şimdi bunu değiştirdiğin vakit, teknolojiye ayak uydurmaya başladığın vakit hem maliyetin yükselecek hem sorunsuzluk ihtimali azalacak. Yükselen maliyeti nereden kısarsın ? İşçilik, malzeme kalitesi gibi etmenlerden kısarsın eğer altyapı olarak da sağlam bir otomobil üretmek istiyorsan. Neticede ben bu konu yüzünden Honda'yı suçlamıyorum ama eski ve dayanıklı teknolojiyle maliyeti düşürüp sorunsuz ürün çıkarıyoruz demek kolaydı. Şimdi bunda sonra göreceğiz neyin ne olduğunu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve by
Onu diyorum bende. Dayanıklı ve sorunsuz ürün çıkarmamaları için önlerinde hiç bir sebep yoktu. Yıllardan beri gelen teknolojileri kullanıp daha az maliyetle sattığın vakit hem karın artıyor hem de sorun çıkarma ihtimali düşüyor. Şimdi bunu değiştirdiğin vakit, teknolojiye ayak uydurmaya başladığın vakit hem maliyetin yükselecek hem sorunsuzluk ihtimali azalacak. Yükselen maliyeti nereden kısarsın ? İşçilik, malzeme kalitesi gibi etmenlerden kısarsın eğer altyapı olarak da sağlam bir otomobil üretmek istiyorsan. Neticede ben bu konu yüzünden Honda'yı suçlamıyorum ama eski ve dayanıklı teknolojiyle maliyeti düşürüp sorunsuz ürün çıkarıyoruz demek kolaydı. Şimdi bunda sonra göreceğiz neyin ne olduğunu.
Abi ama dayanikli ve sorunsuz eski anlamina gelmez bunu bana gore kiran iki marka volvo ve mazda. Ikiside cogu istatistiklerde ilk siraya oynar ikiside iyidir benim gozumde su an. Ha biri turbosu yok birinde su yok derizde iki markada kendi olan urunlerini daha efektif daha verimli hale getirdiler. Seat vag sayesinde kalkindi mesela.yani su salak honda haric herkes bi caba icerinsinde.toyota bilemiyorum chr haric bana cekici gelmiyor.Honda hali hazirdaki elindeki materyalleri degistirme yoluna gitmeyip ben herkesin gittigi yoldan degil elimdekini guclendirip rakip olacam deseydi belkide bugun muntazam araclarla karsilasirdik. Honda uygun fiyata guclu arac cikarti cvt koydu 200 de zir diye kaldi. Ona tork konv koysalar bile olurdu bugun inanilmaz yavas degiller ustelik cogu firma tekrar geri donmeye bile basladi. Eski 4 ileri koymasinlar 6 ileri yeni tip koyun gitsin nedir bu inatlari.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Abi ama dayanikli ve sorunsuz eski anlamina gelmez bunu bana gore kiran iki marka volvo ve mazda. Ikiside cogu istatistiklerde ilk siraya oynar ikiside iyidir benim gozumde su an. Ha biri turbosu yok birinde su yok derizde iki markada kendi olan urunlerini daha efektif daha verimli hale getirdiler. Seat vag sayesinde kalkindi mesela.yani su salak honda haric herkes bi caba icerinsinde.toyota bilemiyorum chr haric bana cekici gelmiyor.Honda hali hazirdaki elindeki materyalleri degistirme yoluna gitmeyip ben herkesin gittigi yoldan degil elimdekini guclendirip rakip olacam deseydi belkide bugun muntazam araclarla karsilasirdik. Honda uygun fiyata guclu arac cikarti cvt koydu 200 de zir diye kaldi. Ona tork konv koysalar bile olurdu bugun inanilmaz yavas degiller ustelik cogu firma tekrar geri donmeye bile basladi. Eski 4 ileri koymasinlar 6 ileri yeni tip koyun gitsin nedir bu inatlari.
Yeni nesil bir tam otomatik şanzıman üretmek de oldukça maliyetli. Üretmeyip satın alsan o da maliyetli. Fakat burada volvo'nun premium bir marka olduğu mevzusunu başka yere koyarsak, mazda'nın pazarlama ve satış adına dünya pazarına bakışı ile Honda'nın ki aynı değil. Araç başına satış ve maliyet endişesine diğer markalar kadar mazda'da düşmüş olsaydı bugün en fazla honda kıvamında otomobil üretiyor olurdu. Mazda'nın üretim ve satış prensibi diğer markalara oranlar oldukça niş kalıyor. Zaten bu sebeple üretim kalitesi aşağıya inmiyor. Yarın öbür gün mazda turbo motora geçse, daha fazla maliyete sahip bir otomatik şanzımana geçse üretim kalitesi yine düşmez. Çünkü mazda yöneticilerinin de dediği gibi onlar niş marka olmayı tercih ediyor. Daha kısıtlı pazarda, daha kısıtlı müşteri adetiyle daha kaliteli ve zengin içerikli otomobil üretme anlayışındalar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: EmreKRC ve Sailor