KAPALI Hot hatch tercihi (Corsa Opc nasıldır?)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

hollandali

Profesör
75
Öncelikle herkese selamlar. Hepimize hayırlı olsun forum tekrardan.

Yaklaşık 1-2 aydır abim ile beraber hot hatch grubundaki araçları düşünüyoruz ve kafamıza yatan olursa alabilmeyi umuyoruz. Malumuz yaşta geçiyor yavaştan ve gençlik çağımızı noktalamadan kullanabileceğimiz bir hot hatch'imiz olsun istiyoruz. 100 bini geçmemize imkan dahilinde gözükmüyor. Fiesta, Ibiza Cupra, Corsa Opc, 208gti gibi araçlar üzerinde durduk.
208 gereksiz pahalı gözüküyor baktığımız araçlar arasında en pahalısı.
Fiesta'nın performans değerleri diğerlerinin gerisinde ama sürüş keyfinin övüldüğü okudum baya.

Sözün özü ibiza cupra(1.8 TSI 192 HP) ve corsa opc(1.6T MT-6 OPC 207 HP) arasında kaldık.

Burada sormak istediğim bir şey var
Corsa Opc 78. bin liste fiyatı ama opsiyon olarak OPC Performans Paketi satıyorlar bunun içinde: Brembo yüksek performanslı fren sistemi, Kilitli diferansiyel ve 18" alaşımlı, OPC tasarımlı jantlar varmış bununla beraber 90'e dayanıyor sanırım. Bu opsiyona kesin alınmalı der misiniz? Fren ve diff cezbediyor açıkçası ama fiyat kafayı karıştırıyor. Az bir meblağ değil.
Curpa'da otopark incelemesinde dediği gibi "tr şartlarında" fiyatı uygun gözüküyor.

Yorumlarınızı tavsiyelerinizi bekliyorum. En azından şu an gerçekten alma niyetimiz olmasa bile en azından fikir edinmek istiyoruz. Türkçe hot hatch hakkında sınırlı bilgi var. Aramaya kalktığınızda genelde birbirinde yazı kopyalayan siteler var. Yabancı sitelerden ingilizcem yettiği kadar okuyabildim. Başkaları da hot hatch konusunda yardıma ihtiyacı olup google'da burayı bulması için hot hatchler hakkında fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.


İyi forumlar Teşekkürler.
 
Ben olsam cupra alırdım.Ama opc tercih edeceksem kesinlikle OPC performans paketini alırdım.208 gti 98 ama cift ren opsiyonuyla 98.Çift renk opsiyonu almazsanız fiyattan 9 bin düşün.Cupra ile aynı fiyata geliyor o zaman.Cupra ve ya 208 gti alırdım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: And
Şahsen o fiyat seviyelerine çıkabilsem cupra veya 208 gti tercih ederdim. Çift renkli oluşu ve yakışıklılığı ile gti bi tık önde diyebilirim. Tabiki de son karar sizin :D
 
208'in tasarımı hoşuma gitmiyo yeterince hot hatch gibi değil, çift renk alıp binilebilir ama 8-9 bin gibi bir fiyatı çift renge vermek ne kadar mantıklı tartışılır.
Corsa ve İbiza arasında kalmışsınınz bu tercihin kullanıldıktan sonra yapılması daha mantıklı olucaktır tabi opc'nin dediğiniz performans paketi eklendiğindeki(bence eklenmeli) fiyatını göz önünde bulundurarak.
Fiesta'yı neden baştan elediniz onuda anlamış değilim performansının diğer rakiplerine kıyasla daha düşük olduğunu söylemişsiniz ama fiesta'nın 0-100'ü 6,9 cupra'nın 6,7 bölye düşük farkların pratikte fark edilebiliceğini bile sanmıyorum yani hot hatch dedinmi sürüş zevkini ön planda tutucaksın fiestayı bir daha düşünün derim.

Kendime alıcak olsaydım;
İbiza-Fiesta'yı test edip iki model arasında bir tercih yapardım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: JustLikeOldTimes
Bence 208 gti düşünün , hothach arabalar sürüş zevki ile efsane oldular ve bu konuda fiesta ile 208 gti çok iyiler. Türkiyede şu anlık fiesta yok ve güç olarak da sizin gibi bazı kişilere yetmiyor ( Yanlış anlamayın sizi taşladığım yok , çok sayıda kişi öyle söylüyor :) ) , 208 gti da kilitli diferansiyel olanlar da var , biraz daha pahalı olabilir ama ibiza ile karşılaştırılınca , vergiden o para çıkar diye düşünüyorum . Hepsi çok iyi arabalar , hepsinin yeri ayrı , herkes için biri daha keyiflidir ama diğeri çok da gerisinde kalmaz . Zor karar :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ben olsam cupra alırdım.Ama opc tercih edeceksem kesinlikle OPC performans paketini alırdım.208 gti 98 ama cift ren opsiyonuyla 98.Çift renk opsiyonu almazsanız fiyattan 9 bin düşün.Cupra ile aynı fiyata geliyor o zaman.Cupra ve ya 208 gti alırdım.
Teşekkürler bilgi için 208 inceleme videosunda doğan bey de bahsediyordu bu durumdan. Arayıp sormak lazım çift renk olmadan mümkün mü diye. 9 bin aşırı fazla çift renk için.

http://www.sekizsilindir.com/2016/0...-208-gti-seat-ibiza-cupra-opel-corsa-opc.html

Şurda güzel bir karşılaştırma yazısı yayınlanmış ağustos ayında 100 kilo daha hafif 208 corsaya göre, yakıtada yansımış sadece gündelik performansı da düşünürsek çift renk hariç oluyorsa 208'i göz ardı etmek saçma olur

İkinci dezavantajı olayın test sürüsü taleplerine pek geri dönülmedi şu anlık opel döndü ama onlarda yurt dışından siparişle geliyor test etme imkanı yok sizi başkasıyla görüştürelim dediler ama araya bayram girdi hayırlısı diyelim inşallah araçları test etme şansı buluruz yoksa almaya kalkışmak diğer türlü zaten saçmalık olur.
 
Son düzenleme:
Cupra veya performans paketli Corsa alınır, zevk meselesi.
Peugeot tasarım açısından felaket,dönüp bakmam bile, isterse 5 renk olsun. Fiesta'nın sürüş özelliklerinin genel olarak abartıldığını düşünüyorum, hele hothatch sınıfında konuşmaya değecek bir farkı olamayacağı gibi, performans paketli opc'den iyi olması mümkün değil.
 
Cupra veya performans paketli Corsa alınır, zevk meselesi.
Peugeot tasarım açısından felaket,dönüp bakmam bile, isterse 5 renk olsun. Fiesta'nın sürüş özelliklerinin genel olarak abartıldığını düşünüyorum, hele hothatch sınıfında konuşmaya değecek bir farkı olamayacağı gibi, performans paketli opc'den iyi olması mümkün değil.
Bu konuda size kısmen katılmıyorum hocam , Fordun spor arabaları her zaman eğlenceli olmaları ile ünlüdürler , top gear veya fifth gear karşılaştırma videolarını izleyin anlarsınız . Videoyu bile izlerken arkasının ne kadar tatlı geldiğini anlıyorsunuz :) Yani uçuk kaçık farkları yok dediğiniz gibi ama fiesta eğlence yönünde bir tık daha önde , sonra 208 geliyor , yani fiesta hepsinden daha eğlenceli ama fiestada kilitli diferansiyel yok ( yanlışım varsa düzeltin) , corsa opc büyük ihtimal fiestadan daha hızlıdır ve daha iyi yol tutar . Bunun gibi birkaç özellik ile küçük farklar oluyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: summi ve Cenk
Burada daha iyi yahut daha kötü olmak mevzusu söz konusu değil. Bu sınıftaki çoğu hothatch yüksek hızlara çıkabilir, stabil viraj alabilir. Kimisi motorundan dolayı daha hızlı gidebilir. Ford'un hothatch'lerini diğerlerinden daha farklı kılan onlardan daha iyi olması değil, sürüşe eğlence faktörü katması ve elektronik bolluk içerisinde bile hala mekanik hissettirmeye çalışmasıdır. Şase, süspansiyon ve direksiyon sistemleri de bu prensiple üretilir. Sıradan bir binek araç olan önden çeker focus'la bile 140-150 viraj alırken, sen istediğinde hafif arkasını oynatabiliyorsan ve araç bunu bilinçli yapabiliyorsa bu tamamen farklı lezzet ve karakterde sürüş sunmaları ve üretilmelerinden kaynaklıdır. Çünkü ford performance mühendislerinin elinden çıkan focus rs, st, fiesta st v.b modellerle beraber yolda her gün gördüğünüz sıradan focus ve fiestalar da bu departmanın elinden geçer. Yoksa şu daha iyi bu daha kötü mevzusu yok burada tabii ki..
 
Son düzenleme:
Bu konuda size kısmen katılmıyorum hocam , Fordun spor arabaları her zaman eğlenceli olmaları ile ünlüdürler , top gear veya fifth gear karşılaştırma videolarını izleyin anlarsınız . Videoyu bile izlerken arkasının ne kadar tatlı geldiğini anlıyorsunuz :) Yani uçuk kaçık farkları yok dediğiniz gibi ama fiesta eğlence yönünde bir tık daha önde , sonra 208 geliyor , yani fiesta hepsinden daha eğlenceli ama fiestada kilitli diferansiyel yok ( yanlışım varsa düzeltin) , corsa opc büyük ihtimal fiestadan daha hızlıdır ve daha iyi yol tutar . Bunun gibi birkaç özellik ile küçük farklar oluyor :)

4 arabayı da kendim denemedikçe ford sevici ingilizlerin kriterlerine göre karar vermem açıkçası... Eğlence faktörü de kişisel bir konu, ben 140'la giderken tren gibi gitmesini tercih ederim, arkasını sallamasını değil. Daha hızlı, daha iyi yol tutan ve park ettiğinde dönüp baktıran daha iyi seçenekler varken, iş biraz kişisel zevk meselesine dönüyor. 2 yıldır ibiza fr kullandığımdan ve yolda pek Corsa opc görmediğimden benim tericihim mavi bir opc olabilirdi.
 
4 arabayı da kendim denemedikçe ford sevici ingilizlerin kriterlerine göre karar vermem açıkçası... Eğlence faktörü de kişisel bir konu, ben 140'la giderken tren gibi gitmesini tercih ederim, arkasını sallamasını değil. Daha hızlı, daha iyi yol tutan ve park ettiğinde dönüp baktıran daha iyi seçenekler varken, iş biraz kişisel zevk meselesine dönüyor. 2 yıldır ibiza fr kullandığımdan ve yolda pek Corsa opc görmediğimden benim tericihim mavi bir opc olabilirdi.
140 ile giderken tren gibi gitmesini istersen zaten gider. Araç eğlendirme faktörünü sen istemeden kendi başına yapmıyor zaten. Senin söylediğin gibi olsaydı her viraja yan girmek zorunda kalınırdı. Öyle bir şasi düşün ki hem yanlamaya hem viraj kasmaya olanak sağlayan ve bunu şoför istediği zaman yapan bir teknolojiyle üretiliyor. Bunun ingiliz yahut amerikan sevici olmasıyla alakası yok. Motor sporlarındaki onlarca yıllık tecrübeyi ' sevici ' olarak bir kalemde çöpe atmaya çalışmak hiç de realistik olmuyor ne yazık ki..
 
140 ile giderken tren gibi gitmesini istersen zaten gider. Araç eğlendirme faktörünü sen istemeden kendi başına yapmıyor zaten. Senin söylediğin gibi olsaydı her viraja yan girmek zorunda kalınırdı. Öyle bir şasi düşün ki hem yanlamaya hem viraj kasmaya olanak sağlayan ve bunu şoför istediği zaman yapan bir teknolojiyle üretiliyor. Bunun ingiliz yahut amerikan sevici olmasıyla alakası yok. Motor sporlarındaki onlarca yıllık tecrübeyi ' sevici ' olarak bir kalemde çöpe atmaya çalışmak hiç de realistik olmuyor ne yazık ki..

Ford'un yaptıklarını çöpe attığım yok ama tek motorsport departmanı ford'da varmış gibi anlatıyrsun. OPC,RS,Seat Sport,Peugeot hepsinin bu tip performans takımları mevcut, dediğim gibi bir noktadan sonra iş kişiselleşiyor. Sen Fiesta ST al, ben Corsa OPC alayım herkes mutlu olsun.
 
Ford'un yaptıklarını çöpe attığım yok ama tek motorsport departmanı ford'da varmış gibi anlatıyrsun. OPC,RS,Seat Sport,Peugeot hepsinin bu tip performans takımları mevcut, dediğim gibi bir noktadan sonra iş kişiselleşiyor. Sen Fiesta ST al, ben Corsa OPC alayım herkes mutlu olsun.
Zaten yukarıda da bahsettim; mevzu hangisinin daha iyi olduğu değil, hangisinin ne verdiği nasıl karakterde bir otomobil olduğudur. İzlenen ve okunan testler sadece ingiliz yahut amerikan'lara ait değil. Hemen hemen bu işle uğraşan bütün test platformlarına baktığımızda aşağı yukarı bu söylediklerimiz tekrarlanıyor. Sense ' hothatch sınıfında konuşmaya değecek bir farkı yok ' diyorsun. Doğru belki yoktur, belki vardır ama bunu söyleyebilmen için bütün test ve videoları hatim etmiş, üstüne bu araçların hepsini de hatrı sayılır şekilde kullanmış olman gerekir. Bizler de yorum yaparken izlediğimiz, okuduğumuz, gördüğümüz tüm tecrübelerin neticesinde bizlere aktarılanlar üzerinden yorum yapmaya çalışıyoruz. Tüm bunların neticesinde x markanın modeli bir diğerinden daha iyi demiyoruz sadece sürüş karakteri diğerlerinden daha farklı hepsi bu.
 
Ibiza cupra alirdim.sebebi aracin motor hacminin ,gucu ile orantili olmasi.bu motorun uzun yillar sorunsuz ve/veya daha sorunsuz olacaginin işareti bence.aracla oynamayi dusunuyorsanizda fazlasiyla oynamaniza ve cok daha fazla guc almaniza olanak saglayacaktir.
 
En son 208 uzerinde cok durduk ama. Neredeyse butun firmalardan test surusu talebi istememize ragmen hepsi olumsuz dondu. Turkiyede hothatch test etmek imkasiza yakin sanirim. Test edilemeyen araclari nasil satmayi dusunuyorlar anlamadim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
bir hot hatch kullanıcısı olarak (vaktim olmadığı için) hiç lafı detaylar ile uzatmadan çok basit yorumlar ile kısa yoldan sana fikrimi vermek isterim:

208 almam (iç ve dış tasarımı kötü)

Fiesta almam (iç tasarımı çok kötü)

Performance paketli OPC ilk tercihim olurdu (hoş corsa'nın dış tasarımı bence aralarında en kötüsü ama kilit ve frenler işi değiştiriyor)

ikinci tercihim Cupra olurdu.

hepsi çok iyi yol tuttuğu için ve zaten üretiliş amacı performans olduğu için hiç "yok o bundan iyi, yok ama diğeri de şöyle, ama bak bunu da şu program çok övdü" konularına girmeyeceğim. hepsi iyi ama bence kilit ve brembo frene sahip olan daha çok keyif verebilir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...