KAPALI Hot hatch tercihi (Corsa Opc nasıldır?)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

hollandali

Profesör
75
Öncelikle herkese selamlar. Hepimize hayırlı olsun forum tekrardan.

Yaklaşık 1-2 aydır abim ile beraber hot hatch grubundaki araçları düşünüyoruz ve kafamıza yatan olursa alabilmeyi umuyoruz. Malumuz yaşta geçiyor yavaştan ve gençlik çağımızı noktalamadan kullanabileceğimiz bir hot hatch'imiz olsun istiyoruz. 100 bini geçmemize imkan dahilinde gözükmüyor. Fiesta, Ibiza Cupra, Corsa Opc, 208gti gibi araçlar üzerinde durduk.
208 gereksiz pahalı gözüküyor baktığımız araçlar arasında en pahalısı.
Fiesta'nın performans değerleri diğerlerinin gerisinde ama sürüş keyfinin övüldüğü okudum baya.

Sözün özü ibiza cupra(1.8 TSI 192 HP) ve corsa opc(1.6T MT-6 OPC 207 HP) arasında kaldık.

Burada sormak istediğim bir şey var
Corsa Opc 78. bin liste fiyatı ama opsiyon olarak OPC Performans Paketi satıyorlar bunun içinde: Brembo yüksek performanslı fren sistemi, Kilitli diferansiyel ve 18" alaşımlı, OPC tasarımlı jantlar varmış bununla beraber 90'e dayanıyor sanırım. Bu opsiyona kesin alınmalı der misiniz? Fren ve diff cezbediyor açıkçası ama fiyat kafayı karıştırıyor. Az bir meblağ değil.
Curpa'da otopark incelemesinde dediği gibi "tr şartlarında" fiyatı uygun gözüküyor.

Yorumlarınızı tavsiyelerinizi bekliyorum. En azından şu an gerçekten alma niyetimiz olmasa bile en azından fikir edinmek istiyoruz. Türkçe hot hatch hakkında sınırlı bilgi var. Aramaya kalktığınızda genelde birbirinde yazı kopyalayan siteler var. Yabancı sitelerden ingilizcem yettiği kadar okuyabildim. Başkaları da hot hatch konusunda yardıma ihtiyacı olup google'da burayı bulması için hot hatchler hakkında fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.


İyi forumlar Teşekkürler.
 
Ben zaten Fiesta ST ile ilgili şahsi yorumda bulunmadım. Gördüklerimi ve okuduklarımı aktarıyorum.
Kendim alır mıydım? Seneye kasa değiştirme ihtimali olduğundan hayır. Onun yerine biraz da piste daha uygun olduğu için 208 gti by PS alırdım.
Şu videoyu mutlaka izleyin ne dediğimi daha iyi anlayacaksınız.
 
Tam CAR'ın uzun dönem testinde Corsa OPC'yi yerden yere vurduğundan bahsedecektim ki @assettocorsaa zaten paylaşmış

O şunu demiş bu beğenmemiş pek sözünü etmem genelde zira kendi tecrübemiz bazen bambaşka çıkabiliyor. Ama 4 senedir bu dergiyi (ingilizce) okuyorum ve yorumları büyük oranda benimkilerle örtüşüyor, ondan yazdım

Ben de öncelikle Fiesta ve 208'e bakardım. Hatta 208 benim için biraz daha ağır basıyor çünkü Fiesta çok sert diyorlar (Red bile fenaydı ST taş gibidir muhtemelen)
 
@hikmetkara ve @and konuyu seviyeli bir yere çektiği için ben de artık kendi yorumumu yapabilirim. Zira daha öncesinde yaptığım çok basit yorum beğenilmemişti :) 2013 senesi başından beri bu arabalar hakkında onlarca video izledim,yazı okudum. Zaten kendim de bu arabaların sınıfında bir araba kullanıyorum. Dolayısıyla edindiğim bilgiler sadece araştırdıklarım çerçevesinde değil kendi tecrübelerimi de içeriyor. Onlarca inceleme sonucunda tester'ların incelemerinden vardığım ortak sonuç şudur ki;

-Fiesta ST en eğlenceli olarak kabul ediliyor. Arkası ile oynamaya izin vermesi büyük etmen.
-Drag yarışlarının galibi Clio Rs (launch control)
-3 sıra için 208 gti ve Polo gti aralarında kapışıyor.

İbiza Cupra'nın çok fazla İNGİLİZCE GÖRSEL ortak incelemesini bulamıyorsunuz. birtane Fiesta ST ile vardı o da ispanyolca..Cupra 3 kere makyaj yedi daha 2009'da çıktığı için eskidi ve bu daha yeni arabalar ile karşılaştırmalarda yer bile almadı. tek incelemesi çok var ama drag,pist pek yok. 192'lik versiyonu ilerleyen günlerde daha çok karşılarştırma içinde bulabiliriz.

Corsa OPC de aynı kaderi paylaşıyor. Çok fazla ortak incelemesi yok. birtane Mini Cooper ve Clio RS ile drag yarışını gördüm orada da gerideydi.

Ben ise bir müşteri olarak şunu söyleyebilirim. Araba alırken ikinci elinin nasıl olduğuna bakmam ama motoruna,yakıtına,şanzımanına,yürüyenine,yol tutuşuna,rengine,işçiliğine,fiyatına iç ve dış dizaynına bakarım. Tüm bunları göz önünde bulundurduğumda o gün ki konjektürde benim için en iyi seçenek şuanki arabam idi. O gün Türkiye'de ne Fiesta ST ve ne de Clio RS satılmıyordu. Satışta olan arabalar 208 gti,Fabia rs,polo gti ve ibiza cupra idi. Bugün bunlara Fiesta ST,Clio RS ve Corsa OPC de eklendi,Polo Gti ve Fabia RS ise satışta değil.Bugün hothatch alacak olsam yine tüm bu kriterlere baktığımda yine aynı arabayı alırdım çünkü benim kriterlerimi en çok bu karşılıyor.

Fiesta ST'nin liderliği bariz olmasa da %99 otorite tarafından kabul edilmiş durumda. Ancak bu diğer arabaların yok hükmünde olduğunu,iyi yol tutmadığını,Fiesta'nın yanından bile geçemediği anlamına asla gelmez. Burada bariz bir üstünlük söz konusu değil. Pistlerde en tecrübeli ellerin bile kontrolünde hepsinin arasındaki fark milisaniyeler ile ya da en fazla 1 saniye ile ölçülüyor. Dolayısıyla fark günlük hayatta hissedilir boyutlarda değil. Kaldı ki her kullanıcı önden çeker arabasının arkasının gelmesini istemiyor. ESP'nin güvenlik dolayısıyla kapanmasını istemiyor. Ben ise şahsım adına arabam önden çeker ise arkası ile nasıl oynayabildiğime değil yol tutuş limitlerinin ne kadar yüksek olduğuna bakıyorum. Kendi kullandığım araba da bugüne kadar beni ne dağ yollarında,ne istanbul'un pis asfaltında ne izmirin kaymak asfaltında ne düz yolda korkutmadı. ölüme sürüklemedi. limitlerini zorladıkça beni heyecanlandırdı,yüzümde gülücükler oluşmasına sebep oldu ve mutlu etti. Bu hisler beni yeterince tatmin ediyor. Varsın en iyisi olmasın. umrumda değil ki..
 
Araçtan beklentiniz nedir bu çok önemli. Mesela boş yol buldukça gazlayayım, ileride sıkıldıkça yüklerim ve de günlük binicem diyorsanız Corsa veya İbiza güçlü motoru ve kullanışlılığıyla öne çıkar. Ama ben haftasonları pist yaparım çıkar dağ yollarında viraj yaparım onun dışında çok binmem diyorsanız ise sizi daha çok eğlendirecek fiesta ya da 208 e yönelin bence. Hothatch in asıl amacı ise bence bu gibi geliyor. Zaten b segmenti araç ile yüksek hızlara çıkmak ne kadar doğru ki. Bu arabaların asıl amacı hangisi 300 e en cok yaklasıyor ya da daha hızlı gidiyor olmamalı bence. Aracın sizi ara hızlanmaları ve de hissiyatı ile sarması gerek. Bu segmentin bunun için olduğunu düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: summi ve Renard
Hayır 2013de çıkan 1.6 200hp olanı kast ettim. Zaten şuan hepsi yenilendi incelemeleri yavaş yavaş geliyor. 192lik vaglar,rs 220,fiesta st200,208 gti by ps..
 
Merhabalar. Siz corsa opc diyince aklıma ibiza cupra geliyor. Ancak birisi ibiza cupra dediğinde aklıma corsa opc gelmiyor. demek ki burda bi paradoks var :) iyi forumlar
 
B sinifi hot hatch alsam bakacagim arac audi S1 veya mini cooper JCW olur.
Daha dusuk butcede bakiyorsam da ilk bakacagim arac opel corsa opc ikincisi fiesta ST olur.
peugeot 208 eski 206 gtilar gibi degil, ibiza cupra ise hic dusunmeyecegim bir arac.
peugeot 208 gti disindakileri kullandim, 208'e bir sans vermek bile gelmiyor icimden. Tamamen sahsi fikirlerimdir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan
Araçtan beklentiniz nedir bu çok önemli. Mesela boş yol buldukça gazlayayım, ileride sıkıldıkça yüklerim ve de günlük binicem diyorsanız Corsa veya İbiza güçlü motoru ve kullanışlılığıyla öne çıkar. Ama ben haftasonları pist yaparım çıkar dağ yollarında viraj yaparım onun dışında çok binmem diyorsanız ise sizi daha çok eğlendirecek fiesta ya da 208 e yönelin bence. Hothatch in asıl amacı ise bence bu gibi geliyor. Zaten b segmenti araç ile yüksek hızlara çıkmak ne kadar doğru ki. Bu arabaların asıl amacı hangisi 300 e en cok yaklasıyor ya da daha hızlı gidiyor olmamalı bence. Aracın sizi ara hızlanmaları ve de hissiyatı ile sarması gerek. Bu segmentin bunun için olduğunu düşünüyorum.
söylediklerinizin bir kısmına katılıyorum bir kısmına katılmıyorum. kullanışlılık açısından bakarsan bence en binilesi olan Polo gti. Medeni yapısı ve yüksek malzeme kalitesi ile diğerlerinden ayrılıyor. Modifiye açısından bakarsak hepsinde kozmetik ve motor olarak güzel işler çıkarılabilir. Viraj kasmak,eğlenmek ve özellikle bunun en güvenli yeri olarak pisti ele aldığımızda bu arabaların hepsi heyecan yaratacaktık. Çok sevdiğim bir arkadaşımın soft yazılımlı Polo GT'si ile Istanbul Park'ta F30 328i ile tatlı bir kapışmaya girdiğimiz anlarda hiç keşke altımızda 208 ya da fiesta olsa daha çok eğlenirdik dememiştik çünkü biz araba test etmiyorz ve prosefyonel değiliz. O an aldığımız keyif müthişti ve hothatch bile sayılmayan araba bizi fazlasıyla tatmin etmişti. Sonuç itibarıyla naçizane fikrimdir ki söz konusu arabaların hepsi "başlangıç seviye" pist arabasıdır. Segment büyüdükçe zevk de katlanarak büyüyecektir.
 
Hayır 2013de çıkan 1.6 200hp olanı kast ettim. Zaten şuan hepsi yenilendi incelemeleri yavaş yavaş geliyor. 192lik vaglar,rs 220,fiesta st200,208 gti by ps..
Yaptığın sıralama 2013 yılı için doğru olabilir ama bu araçlardan hiçbiri 208 gti by PS kadar evrim geçirmedi.
Clio RS ise o şanzımanla kendi ayağına sıktı. İnat etmeyip de bir manuel versiyon çıkarsalardı durum çok daha farklı olurdu.
 
Kesinlikle katılıyorum. Polo seçeneklerde olmadığı için belirtmedim yoksa zaten vag grubu hothatchler hem b hem c segmentinde kullanışlılığıyla ön plana çıkıyor bence. Ülkemiz şartlarında malum hothatche bile günlük binmek çok zor. Burada alacak kişinin günlük binip binmeyeceği ve beklentileri çok önemli o yüzden şu şundan iyi demek mantıksız. Biz otomobil tutkunları genelde daha hisli ve zevkli makinalara yöneldiğimiz için fiesta ve 208 in daha çok beğenilmesi normal. Ama hergün taş gibi ve kullanışsız bir arabaya binmek zor geleceği için polo, ibiza ön plana çıkıyor olabilir. Açıkçası forumda aracı kendimiz üretmiş gibi kavga etmenin çocukça olduğunu düşünüyorum. Benim kişisel tercihim ise 208 olurdu ama çift renk opsiyonunu almazdım çünkü hem hoş gözükmüyor hem pahalı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Öncelikle @and bey ve diğer arkadaşların değerli yorumları için teşekkür ederim. Yukarıda @inzfatih dediği gibi sonuçta kararı verecek kişi biziz evet kendi tercihlerimiz ve zevkimize göre araçları alıyoruz ama yapılan yorumları okuyarak araçlardaki bize uyan özellikleri fark ediyoruz araçların birbirinden üstünlüklerini tartma şansımız oluyor. Bu kararda illaki önemli oluyor birinin yorumu değil genel olarak yorumlara göre hareket ediyoruz diyebiliriz. En basitinden buraya konu açmadan önce 208 aklımızın ucunda yoktu. Fiyatı yüzünden ama buradan çift renk opsiyon fiyata dahil olduğunu duyduk ve peugeot yetkilerini arayarak bunu onaylattık tek renk seçiminde 9 bin lira indirip yapacaklarını söylediler. Şu an bizde 208 gti üzerinden duruyoruz en çok. Sanırım makyajlandıktan sonra yani by ps olduktan sonra araç gerçekten baya iyi bir duruma gelmiş gibi 208 gti hakkındaki yorumlar öyle iç açıcı olmasada 208 gti by ps baya övülmüş. ilk mesajda bahsettiğim opc performans pack özelliklerinin hepsini içeriyor. ve ekstra opsiyon muhabbet olmadan aracın full gelmesi de ayrı bir güzellik. Bunun yani sıra fabrika verilerinde ortalama olarak peugeot 5.4 yakıt verisi vermişken opel 7,5 vermiş. Buda ciddi bir fark günlük kullanımda da aracın illaki kullanılacağını düşünürsek önemli bir artı bence.

@Renard sizin aracının ne hocam ben yorumlarınızdan tam olarak çıkaramadım bu arada.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Öncelikle @and bey ve diğer arkadaşların değerli yorumları için teşekkür ederim. Yukarıda @inzfatih dediği gibi sonuçta kararı verecek kişi biziz evet kendi tercihlerimiz ve zevkimize göre araçları alıyoruz ama yapılan yorumları okuyarak araçlardaki bize uyan özellikleri fark ediyoruz araçların birbirinden üstünlüklerini tartma şansımız oluyor. Bu kararda illaki önemli oluyor birinin yorumu değil genel olarak yorumlara göre hareket ediyoruz diyebiliriz. En basitinden buraya konu açmadan önce 208 aklımızın ucunda yoktu. Fiyatı yüzünden ama buradan çift renk opsiyon fiyata dahil olduğunu duyduk ve peugeot yetkilerini arayarak bunu onaylattık tek renk seçiminde 9 bin lira indirip yapacaklarını söylediler. Şu an bizde 208 gti üzerinden duruyoruz en çok. Sanırım makyajlandıktan sonra yani by ps olduktan sonra araç gerçekten baya iyi bir duruma gelmiş gibi 208 gti hakkındaki yorumlar öyle iç açıcı olmasada 208 gti by ps baya övülmüş. ilk mesajda bahsettiğim opc performans pack özelliklerinin hepsini içeriyor. ve ekstra opsiyon muhabbet olmadan aracın full gelmesi de ayrı bir güzellik. Bunun yani sıra fabrika verilerinde ortalama olarak peugeot 5.4 yakıt verisi vermişken opel 7,5 vermiş. Buda ciddi bir fark günlük kullanımda da aracın illaki kullanılacağını düşünürsek önemli bir artı bence.

@Renard sizin aracının ne hocam ben yorumlarınızdan tam olarak çıkaramadım bu arada.

Turkiyede hangi opsiyonlarla hangi paralara satildigini bilmiyorum, tabi bunlar da kararinizi onemli olcude etkileyecektir, sizin icin peugeot daha mantikli gorunuyorsa eminim peugeotta sizi uzmeyecektir, bu konustugumuz araclarin hicbrinin hayal kirikligi yaratacagini dusunmuyorum. Simdiden hayirli olsun
 
şekli güzel olsun kullanımı rahat olsun otomatik olsun ve hothatc arabam olsun dersem cupra alırdım
İyi bir sürücüyümdür şahsen kendimi öyle görmüyorum @motorsinann ın sürdüğü 1.25 fiestaya bindikten sonra , arabaya hakim olmayı severim her virajda arabanın dengesini bozup toplamayı severim ve bundan zevk alırım diyorsanız fiesta st
Hiç bir pist günün kaçırmam benim için sürüş sadece çizgiden ibarettir ve arabanun görünüşü içi dışı umrumda değil dersenizde corsa opcdir şahsi fikrim fren ve diff yüzünden corsa diğerlerinden daha profesyonel bir araçtır ama bunu bizim gibi kullanıcılar anlayamaz yani opcde alsanız cuprada alsanız gtida alsanız bunların arasındaki farkı anlayamazsınız @Renard a katılıyorum arasındaki farkı anlayabilmek için profesyonel sürücü olmak gerekir , ha ben kimin bu yorumu yapıyorum 1.7 dtim var düz yol gazcısıyım çoğu hothatchle düz yolda yürürüm ama hothatch değilim bildiğin kamyonet aracım var
 
Hala fren ve diff yüzünden corsa diyenler var. Yukarda yazılanları okumadınız sanırım, büyük ihtimalle ingilizceniz de yok o yüzden opc incelemesini de okumadınız? Hepsini geçtim bari And'ın yorumunu okusaydınız.
208 gti'daki fren ve kilitten haberiniz var mı peki?
Aradaki farkı anlamayacaksak niye kasıyoruz bu kadar? Yine başa döndük tamam tipine göre alıyoruz.
 
208 gti by ps ve ibiza cupra'ya bakarım. Hangisinin fiyatı daha iyi ise, onu alırım.
Fiyat konusu daha da önemli ise ikinci el bi 1.4tsi cupra alır, geçerim.
 
Dostum biraz düşük vitesten konuşmanı tavsiye ediyorum nacizane. Mesela ben sana bir soru sorayım. Sen kilit olmayan ve listedeki en kötü Hot hatch i ne seviyede kullanabilirsin. Yani insanlar gayet tabi tasarım yüzünden de beğenmeyebilir. Hot hatch de kaliteye de bakabilir. Sürüş dinamiği tabiki önemli ama sadece o önemli olsa gider 20 bine 106 gti alırım bari param da cebimde kalır.
Haklısın biraz yülsekten konuştum ama bana da geldiler artık. 3 sayfadır yazılanları bir kalemde silip tekrar başa dönüyoruz. Sizden tek ricam OKUYUN. İlla and'ın video çekmesi mi gerekiyor anlamanız için. Yazılanlar niye dikkate alınmıyor? Gazetelerin sadece resimlerine bakan çocuklar gibi...

Tasarım konusuna gelince, hangisini alayım diyen arkadaş sence ne öğrenmek için bu konuyu açtı? Hangisinin daha güzel göründüğünü sormak için mi? Bu arkadaşın kendi zevki yok mu, bize mi soracak? Tabi ki hangisinin daha keyifli olduğunu öğrenmek istiyor.

Kilit konusuna gelince evet herkes anlar farkı. Doğan Kabak'ın 208 gti videosunu izleyin. Kendisi profesyonel pilot değil. Çok net belli. Ama viraj içinde her gaza oturduğunda kilitin etkilerini çok net görüyor. Eğer bu farkı ben anlamam diyorsanız gidin ne alırsanız alın zaten. Boşuna kasmayın
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...