Hyundai i20 1.2 D-CVVT (2014) Ağır Bakım ve Sorunlar – Öneri ve Fiyat Bilgisi Marmara Bölgesi KOCAELİ

ubeydeo

Ubeyde ORAL
Takipçi
1
25
Marka
Hyundai
Merhaba arkadaşlar,
2014 model Hyundai i20 1.2 D-CVVT aracımı ağır bakıma sokacağım. Araç 115.000 km’de ve aktif olarak kullanıyoruz. Hem fark ettiğim sorunları hem de ağır bakımda yapılması gerekenleri göz önünde bulundurarak sizden fikir, fiyat ve usta önerisi almak istiyorum.
Mevcut Sorunlar:
  1. Sağ arka tekerden tok bir “lok” sesi geliyor.
  2. Ön takımda sağa/sola dönüşlerde ve kasisten geçerken ses var. Ayrıca kasisten geçerken araç sanki bir boşluğa düşüp sonra tekrar yola tutunuyor gibi.
  3. 1 veya 2. viteste sert kalkışlarda araç tekleme yapıyor (sadece gazda).
  4. Gazda araç dalgalanma yapıyor (rölanti ve normal gidiş). Benzinde bu sorun yok.
  5. Direksiyon 90 km civarında çok fazla titriyor. Araç düz yolda sağa/sola çekmiyor. Bir tanıdık direksiyon kilitleme mekanizmasından kaynaklı olabileceğini söyledi.
  6. Bir defaya mahsus, D-100’de 60-70 km hızda giderken araç aşırı titredi (direksiyon değil, tüm aksamlar). Durup 1 saat sonra tekrar hareket ettim, sorun tekrarlamadı.
Bunların dışında rutin ağır bakım işlemleri de yapılacak.
Sorularım:
  • Bu sorunlar için nelere dikkat etmeliyim?
  • Ortalama masraf ne olur?
  • Kocaeli bölgesinde önerebileceğiniz usta var mı?
Tecrübelerinizi ve önerilerinizi bekliyorum. Teşekkürler.
 
1) tekerlek bilyası olabilir.
2) Viraj demir lastiği olabilir.
5) Vibrasyonun sebebi motor takozlarından olabilir.

Sanıyorum araç ilk elden beri sende değil servis gibi bir yerde detaylı check up yaptırsan iyi olur gibi gözüküyor.
 
Anlatılanlar ile bir yorum yapmak çok zor. Sorunları teşhis edebilmek ve masraf çıkarmak için canlı olarak görmek gerekiyor. Anladığım kadarıyla araçlarla çok ilgili birisi değilsiniz. Aracınızı körü körüne güvenip de bir ustaya teslim etmemenizi öneririm.

Gazdayken karşılaştığınız sorunlar için ayrıca lpg servisine aracınızı gösterin. Diğerleri için umarım dürüst ve işinin ehli bir usta bulabilirsiniz.
 
Ankarada olsanız Bayram ustayı tafsiye ederdim, Koresan. Gruplarda yine Ankara için Emre Orak övüldüğünü göreceksiniz, ortağı Hakan her usta önerisine Emre'yi de ekler aman aman sakın ha. Eski hallerinden eser yok, 2.dükkan ve işler büyüyünce başka boyutlara dönüştü iş. Kendim bizzat 5 sene boyunca gittiğim adamdan kazık yedim, kandırılmaya çalışıldım, işçilikleri de berbat. Koreciler uzak dursun Auto Japon'dan. Bunun dışında ön takımdan gelen sesler ile ilgili bir çok parça sebep olabilir. Salıncaklar, rot kolları, rotiller, bunların burçları veya direksiyon kutusu. Direksiyon için Hyundai'nin zayıf karnı desek yalan olmaz, eps kolonu ya da kaplin bozulması sorunu olabilir. Arka ses amortisör takozyu ya da amortisörün kendisinden geliyor gibi. Diğer konular için de benzinde sorun olmaması ucuzdan pahalıya gaz-afr ayarı ile başlanabilir, filtreler, lpg enjektörleri-nozzle değişimi arızası en pahalı seçenek de gaz beyni-regülatör olabilir. Ateşleme gazda daha hassas çalıştığı için buji-bobin kontrolü yapılabilir. Direksiyona yansıyan titreme belli hızda oluyorsa teker balansları ilk sorgulayacağınız nokta olabilir.
 
Son düzenleme:
2. sorununuzun benzerini 2012 model Elantra'da yaşadık. Araç yüksek hızlarda bozuk bir yoldan geçerken sağa sola hafif savrulup geri toparlanıyordu. Bunun ilk sebebi lastikler, ikinci sebebi torsiyonlu süspansiyon sistemi. Torsiyonaa yapılacak bir şey yok diye biliyorum ama lastik değişimi ve güzel bir balans ayarı hem titremeleri hem yolda gezinme ve denge ayarlarını toparlayacaktır.

Tekleme, silkeleme, patlama gibi sorunlar LPG sisteminden kaynaklı sorunlardır. Yorum yapan arkadaşların da dediği gibi sorunu basitten karmaşığa giderek çözmeye çalışmak en mantıklı seçenek olacaktır. Bir ince ayar ve AFR muhtemelen tüm sorunları çözecektir ama AFR ayarını ustalar yapmak istemiyor. Yola çıkacağız ayarla uğraşacağız ben burada dükkanı kapatıp müşteri kaybedeceğim gibi bahaneler öne sürüyorlar :)

Diğer sorunlarınız hakkında pek bir tahminim yok ama.