Hyundai i20 Style Panorama OV 2014 (Yeni Aracımız Hakkında)

emre67z

Elit Apaçi
13 Kas 2017
73
13
970
Merhaba Arkadaşlar,

Forumdaki arkadaşlarında başlarını ağrıttım. Sonunda araçta karar verip temiz bir araç bulabildim. Bu hususta bir kaç eksik bilgimi giderme adına tekrardan size danışmaya geldim.
Öncelikle araçta yokuş kalkış desteği var. Ancak az yokuş olan yerde bile kaçırdığını fark ettim, incelikleri var mı? nasıl devreye girer bu sistem bilgi verirse arkadaşlar sevinirim. Ayrıca gösterge panelinde devreye girince bir işaret yanıyor mu.

İkinci olarak arka park sensorü var ancak geri görüş kamerası mevcut değil. Multimedya ekranı ufak eski tiplerden.
Arka sensörlere ek olarak ön tarafada taktırmak istiyorum ancak SANAYİCİLER ellerinde ne varsa takıyorlar(Arkadaş taktırdı trafikde bile ötüyor deli olduk) bilgi sıfır. Mağdur olmama adına nasıl bir yol izlemeliyim. Taktıran kullanıcı varsa görüşünü alabilirim. 10 km hızı geçince devre dışı kalan sensörler varmış. onlardan nasıl bulabilirim daha doğrusu. Bağlantısı nasıl yapılıyor

üçünkü olarak araç az yokuşta 65 den sonra dip gaz dahi yapsanız bile öyle kalıyor manuele çekiyorum 3.e atıyorum bayılıyor 2 ye atıyorum az toparlasa da pek etkilemiyor. Uzun yolda sollama yapma durumu zor gibi. Sağ yol faresi ancak eşim için ideal bir araç onu düşünerek aldık. (ileride 1.2 turbu 120 beygir clio gördüm ona yapışacam araştırıyorum)
1,4 olması bu kadar üzeceğini bilemedim, 1,6 dizel qq dan sonra at eşşek muhabbeti geldi başıma ancak bu durum normaldir diye umarak dan sormak istedim.
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,034
3
4,926
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Ön tarafa da yapılan park sensörlerinin kaliteli olması gerekir bu dediğiniz durumların yaşanmaması için.Yokuş kalkış frene tam sıkı bastığınızda aktif olabilir deneyin ve gözlemleyin.Motor konusunda ise beklentinizi yüksek tutmayın zira bunlar atmosferik düşük hacimli ve torku düşük olan motorlar,avantajı uzun ömürlü,lpgye tam uyumlu olması ve nispeten ekonomik olmasıdır.Aynı motordan benim aracımda da var lakin benim ki CVT şanzımanla kombine edilmiş,kesinlikle bu motorun CVT ye dah uyumlu olduğunu söyleyebilirim,zaten Accente CVT koyup i20 ye 4 ileri nuh nebiden kalma şanzıman koymanın nasıl bir mantığı vardır onu da anlamıyorum.Yokuşlarda hızlanma beklemiyorsanız 4k devir olacak şekilde girerseniz çoğu yokuşu hızınız düşmeden bitirebilirsiniz,zira bu motor tam torkunu tepe noktası olan 4k devirde veriyor.Atmosferik motorda devir çevirmek kesinlikle şart.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve S.Asil

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,205
45,797
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Emre hayırlı uğurlu olsun. Allah kaza bela göstermesin inşaallah.

Yokuş desteği için frene sertçe dip basman gerek. Yani sonuna kadar freni ezmen gerek. Buna rağmen hala geriye kaydırma yapıyorsa ya yapısı öyledir ya da yetkiliye götürüp bir baktırabilirsin. Sistemi bir kontrol ederler çalışmasında anormallik olup olmadığı konusunda.

Ön park sensörleri üzerinde sıfır olarak gelen araçlar genelde seyir halinde, düşük trafik hızlarında cisimlere karşı uyarı verir. Sıfır araçların bile bir çoğunda ön park sensörleri garip çalışabiliyor ki sonradan taktırılanlarda bu işi ayarlamak daha zor oluyor. Bazı sıfır otomobillerde bir düğme yardımıyla ön park sensörlerini devre dışı bırakma işlevi olabiliyor. Alacağın ürünün kaliteli olması dışında on/off şeklinde kullanılabilme imkanı olan sensörler varsa onları seçebilirsin.. Sonradan taktırılan sensör işine oldukça uzağım. O yüzden bu alanda son nesil ürünler neler sunuyor hiç bilmiyorum.

Motor performansı olarak, hele ki uzun yolda kompakt ligin 1.5-1.6 dizelleriyle küçük sınıfın atmosferik motorlarını karşılaştırmak zaten pek adil değil. Arada ciddi şekilde tork farkı mevcut. Bu motorlar daha çok şehir içi kullanımı için ideal motorlardır. Üstüne sahip olduğun şanzımanın da doğal yapısı gereği bazı güç kayıplarına sebebiyet verdiği düşünülünce sonuç normal. Uzun yolda yokuşlarda sorun yaşamak istemiyorsan yokuşa gelmeden evvel hızını arttırıp bir alt vitesle yokuşu çıkmaya başlarsan daha iyi olabilir.
 
Son düzenleme:

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,700
2
9,630
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
1.4 TK nasıl olur da yokuşta geriye kaydırır anlamlandıramadım aslında , bence bir vites kontrolü yapılması lazım yada yağının değişmesi. Yinede HH sistemi frene basma şiddetiyle devreye girmekte çoğu araçta deneyin :)

Geri kalan her şey yazılmış aynen katılıyorum :) Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,034
3
4,926
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
1.4 TK nasıl olur da yokuşta geriye kaydırır anlamlandıramadım aslında , bence bir vites kontrolü yapılması lazım yada yağının değişmesi. Yinede HH sistemi frene basma şiddetiyle devreye girmekte çoğu araçta deneyin :)

Geri kalan her şey yazılmış aynen katılıyorum :) Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın :)

TK da olsa aslında dik yokuşlarda kaçırıyor şanzıman belli bir noktadan sonra tutamıyor,bizim Teriosta da öyle.O noktada frene dip basınca yokuş kalkış devreye giriyor.Uzak doğu arabalarında bu sistem böyle çalışıyor avrupa araçlarında otomatil giriyor devreye,daha iyi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil

kaanc5

Profesör
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
904
1,201
2,320
İstanbul/Lüksemburg
Marka
BMW
Öncelikle hayırlı olsun. Park sensörünün bağlantısı için geciktiren bir röle kullanılırsa, geri vites sinyalinden sonra belli bir süre sensör devrede kalabilir. Tabi ki düğme ile aç/kapa yapmak çok daha kolay ama her seferinde basmak ve düğmeyi düzgün bir yere montajlamak gerekecek.

Motor gücü konusunda ise şirket aracım 1.4 TDI, şahsi aracım 1.8 atmosferik benzinli ve yaklaşık olarak aynı ağırlıktalar. Ara hızlanmalarda yüksek tork sayesinde bariz bir şekilde dizel daha atik, fakat iş yüksek devir çevirmeye gelince benzinli araç beygir farkını gösteriyor. Devir göstergesindeki kırmızı alana kadar devir çevirmekten korkmayın, düşük devirde motoru zorlamak çok daha zararlı bir hareket.
 

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,278
3,898
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Ben aynı motor şanzıman kombinasyonunda daha önce 5-6 kere kullanmışımdır aracı. Şirketten çıkarken eğim %4 falan dur kalkta orada hiç kaçırmamıştı şanzıman. Yolda ama başımı ağrıtmıştı falzaca, aşırı fazla yalıtımsızlık ve bas bas bağıran motor..
Ayrıca bence sizin çözümünüz araç küçültmek yerine aracı kullanan kişiye ileri sürüş eğitimi gibi olur, arabanın nereye bastığını daha iyi kavrayacak şekilde destek alması iyi olabilir. Açıkçası yer dar diye araba küçültmek veya zaten küçük olan bir araca ön park sensörü taktırmaya çalışmak değişik geliyor bana. Burada sizi eleştirmek adına söylemiyorum sadece soruna farklı açıdan bakıp daha değişik çözümler uygulanabileceğini söylüyorum. Yani burada sorun bence araba ve mekan değil. Bulunduğu mekana ayak uyduramamakta sorun. İ10 un bile zar zor geçtiği yerler olacaktır bu gün olmasa bile daha sonra. Bu yüzden bence çözüme farklı açıdan bakın derim..
 

emre67z

Elit Apaçi
13 Kas 2017
73
13
970
Öncelikle güzel dilekleriniz için teşekkürler. Dün yokuşta dediklerinizi yaptım(frene sonuna kadar bastım) araç geri kayma yapmadı. Yokuşlara hızlı girince yokuşta performans daha iyi bir oluyor. Salı günü sıfırlamıştım yakıt tüketimini ve km'yi şuan 12 litre olarak gözüküyor 35 km ortalaması tabi. Yokuş iniş/çıkış düz yol hepsi var. Manuele çekip 3 atıyorum trafikte 40 km ile anlık tütekim 4 lt gibi gözüküyor ama yokuşta 29litre bile gördüm anlık tütekimde. bu yüzden ortalama 12 civarı. Biraz can sıkıcı bence heleki dün gece gelen 21 krş zamdan sonra bal kaymak.

@Basri Amca Eşim araç kullanımına alışsın yeni bir heves getirme adına bu aracı aldık. Ki öylede oldu baya sevdi ve heveslendi kullanmak için. inşallah satarken sorun yapmaz, ben şimdiden satma hayalleri kuruyorum(200m yokuşu 29 litre ile çıkınca).
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,278
3,898
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Öncelikle güzel dilekleriniz için teşekkürler. Dün yokuşta dediklerinizi yaptım(frene sonuna kadar bastım) araç geri kayma yapmadı. Yokuşlara hızlı girince yokuşta performans daha iyi bir oluyor. Salı günü sıfırlamıştım yakıt tüketimini ve km'yi şuan 12 litre olarak gözüküyor 35 km ortalaması tabi. Yokuş iniş/çıkış düz yol hepsi var. Manuele çekip 3 atıyorum trafikte 40 km ile anlık tütekim 4 lt gibi gözüküyor ama yokuşta 29litre bile gördüm anlık tütekimde. bu yüzden ortalama 12 civarı. Biraz can sıkıcı bence heleki dün gece gelen 21 krş zamdan sonra bal kaymak.

@Basri Amca Eşim araç kullanımına alışsın yeni bir heves getirme adına bu aracı aldık. Ki öylede oldu baya sevdi ve heveslendi kullanmak için. inşallah satarken sorun yapmaz, ben şimdiden satma hayalleri kuruyorum(200m yokuşu 29 litre ile çıkınca).

Umarım bir an önce alışır ve satarsınız :)
Sakin kullanımda çok yakmıyor ama maalesef Zonguldak gibi bir yer için fazla yakmaması imkansız..
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
(ileride 1.2 turbu 120 beygir clio gördüm ona yapışacam araştırıyorum)

Kesinlikle önermem. 1.2 tce motordan da, edc şanzımandan da sorun yaşayanlar var. 1.5 hafta önce arkadaşımın tanıdığı şehirlerarası yolda kaldı, 60 bin kmde servis bakımlı bir araç. Turbo diye başlayan konu şanzımana da sıçradı. Son durum nedir öğrenmedim.

Zamanında ilgilendim, Renault Clio kullanıcısı ve aracı seven biri tarafından vazgeçirildim. Sorun çıkmasın düşüncesindeyseniz sadece Clio değil genel olarak 1.2 tce motora sahip araçlara mesafeli durmakta yarar var.
 
Son düzenleme:

emre67z

Elit Apaçi
13 Kas 2017
73
13
970
Kesinlikle önermem. 1.2 tce motordan da, edc şanzımandan da sorun yaşayanlar var. 1.5 hafta önce arkadaşımın tanıdığı şehirlerarası yolda kaldı, 60 bin kmde servis bakımlı bir araç. Turbo diye başlayan konu şanzımana da sıçradı. Son durum nedir öğrenmedim.

Zamanında ilgilendim, Renault Clio kullanıcısı ve aracı seven biri tarafından vazgeçirildim. Sorun çıkmasın düşüncesindeyseniz sadece Clio değil genel olarak 1.2 tce motora sahip araçlara mesafeli durmakta yarar var.

Toplam 80 km oldu 10,1 ortalama var giderek düşüyor tabi kükretemiyoruz motoru yavaş ve sakın kullanımda alışacağız inşallah.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım