HABER Hyundai i30 Elite 1.6 CRDi | TEST

Sanırım Hyundai ve Kia nın aktarma sistemlerinde kayıp oranı fazla... buna bir parça ağırlıkta eklenince gerek tüketim artıyor, gerekse motor gücünden beklenen performans ortaya konamıyor.. diğer rakiplerinden %15-20 fazla tüket me durumu değişmemiş .. bu durumda gerek ilk alımı gerekse işletme maliyeti daha düşük olan 1.0 veya 1.2 turbo benzinli diğer modeller bencede biraz daha cazip
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Zaten takıldığım nokta da bu. Genel görüş olarak hacim artmadığı sürece düşük hacimli turbo dizel motorlarda tork artışı yakıt tüketimini düşürmede çok işe yarar
Bu teori bir yerden sonra sökmüyor mesela c sınıfı 1.6 160lik dizeller genel olarak 7.5 ortalama ile geziyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bu teori bir yerden sonra sökmüyor mesela c sınıfı 1.6 160lik dizeller genel olarak 7.5 ortalama ile geziyor
Orada kritik bir eşik var işte. 150 hp üzerine çıktıkça yakıt artmaya başlıyor. Altında kaldığı ve 150'ye yakın olduğu sürece en verimli hale geliyor. Aslında burada beygir gücünden çok, tork daha önemli. 150 hp'lik bir araç zaten 300 nm tork bandında dolaşıyor. Yaklaşık 300-350 tork arasında ise tüketim/performans değerleri gayet iyi.
 
Orada kritik bir eşik var işte. 150 hp üzerine çıktıkça yakıt artmaya başlıyor. Altında kaldığı ve 150'ye yakın olduğu sürece en verimli hale geliyor. Aslında burada beygir gücünden çok, tork daha önemli. 150 hp'lik bir araç zaten 300 nm tork bandında dolaşıyor. Yaklaşık 300-350 tork arasında ise tüketim/performans değerleri gayet iyi.
160lık dizellerin torkları 360 civarı diye biliyorum. O zaman başka bir örnek vereyim bizde 1.6 hdi (109bg 240tork)-1.6 ehdi (115bg 270tork) olmak üzere 2 tane c4 Picasso var. 1.6 ehdi da ek olarak motor kapatma da var. Aynı şehir aynı sürüş tarzı, aynı kasa ile ehdi 0.4-0.5 daha fazla yakıyor.
 
160lık dizellerin torkları 360 civarı diye biliyorum. O zaman başka bir örnek vereyim bizde 1.6 hdi (109bg 240tork)-1.6 ehdi (115bg 270tork) olmak üzere 2 tane c4 Picasso var. 1.6 ehdi da ek olarak motor kapatma da var. Aynı şehir aynı sürüş tarzı, aynı kasa ile ehdi 0.4-0.5 daha fazla yakıyor.
Ben kendi deneyimim üzerinden gittim biraz da. Aracım stok olarak 1.6 TDI 110hp 250nm tork. Gerek performans gerek tüketim yönünden yetersiz gördüğüm için yazılım ile birlikte aldığım yaklaşık değerler. 1.6 TDI 150hp 320nm tork. Yazılımdan sonra uzun yol tüketiminde 1 L'ye yakın düşüş yaşandı. Şehir içi tüketimi ise aynı seviyelerde. Ayrıca ara hızlanmalar da bariz seviyede artış gösterdi. Benim buradan çıkardığım sonuca göre de güç artmasına rağmen yakıtta ciddi bir düşüş yaşandı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Arabayı boşverin test bana da akıcı geldi acaba i30 u merak ediyorum diye bana mı öyle geldi dedim öyle değilmiş test güzel olmuş çok hoşuma gitti. 125 e v40 alırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Komşuda durumlar bu :D
i30.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
4 5 gündür oradaydım. bedavaya yaşıyorlar bunu net söyleyebilirim. ülkede asgari ücret 650 eur civarı. çoğu şeyin fiyatı 1 ile 15 eur arasına sıkışmış durumda. en pahalı telefon 950 eur falan. arabalar zaten gördüğün gibi ortada. 1 eur'u 1 tl gibi hesaplamak lazım sonuçta eur kazanıyorlar. fazla düşününce akli dengem sarsılıyor. eur kullanan gördüğünm en ucuz avrupa ülkelerinden biri..
 
Son düzenleme:
4 5 gündür oradaydım. bedavaya yaşıyorlar bunu net söyleyebilirim. ülkede asgari ücret 650 eur civarı. çoğu şeyin fiyatı 1 ile 15 eur arasına sıkışmış durumda. en pahalı telefon 950 eur falan. arabalar zaten gördüğün gibi ortada. 1 eur'u 1 tl gibi hesaplamak lazım sonuçta eur kazanıyorlar. fazla düşününce akli dengem sarsılıyor. eur kullanan gördüğünm en ucuz avrupa ülkelerinden biri..
Karadağ var birde:D Mükemmel ya 1 euroya günlük yemeğini alıyorsun marketten:D Makarna sosis içeceğin peynirin zeytinin.. Kasaya geliyorsun 0,95 euro diyor 5 centini geri veriyorlar falan.
 
Bu teori bir yerden sonra sökmüyor mesela c sınıfı 1.6 160lik dizeller genel olarak 7.5 ortalama ile geziyor
Söylediğim aslında klasik düzendeki düşük hacimli dizel motorlar dahilindeydi. Yeni nesil diyebileceğimiz yüksek güçlü 1.6 dizeller benim bildiğim çift turbolu ve daha farklı yapıda bir üretime sahip. Zaten o motorlar hakkında da henüz kullanım deneyimi ya da tecrübesi edinmediğim için yorum yapamam.

Zaten konu da bu değil. Benim anlatmak istediğim tek şey; i30'un rakiplerinden ölümcül düzeyde fazla yaktığı değil, test sonucunda artı hanede yorumlanması. Çünkü c segmentinde 7-8 model sayarsak, bunların da tüketim karşılaştırmalarını yaparsak i30'un ilk 3 veya 4'e girmesi pek mümkün gözükmüyorken tüketiminin artı haneye yazılması mantıksız. O vakit tüketimi daha başarılı araçları nereye koyacağımızı bulamıyorum test sonucunda.

Öznel olarak düşüncem ise; i30'un yakıtı rakiplerinden bir miktar fazla. Sebeplerini de anlayabiliyorum ama zaten 300 torka 1368 kg ağırlık çok fazla. Otomobilin yeni nesil olması ise ayrı bir düşündürücü konu. Bu segment ortalaması artık 1300 kg civarında olmalı ki mk4 focus'da 40-50 kg civarı hafifleyecek. O bakımdan i30, dizel rakipleri arasında benim için tercih edilebilir bir konumda değil.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar, iki şeyden sözetmek istiyorum: 1) Testte verilen yanlış bir bilgi var. Aracın ağırlığı 1368 kg değil, yanlış hatırlamıyorsam (tekrar bakmaya üşendim) 1518 kg. 1368 kg i30'un cam tavansız ve donanım olarak en boş versiyonu için geçerli. Aracı kullanmadığımdan bilmiyorum ama eğer bu fazladan ağırlık başka konularda artı olarak bize dönüyorsa (örneğin yüksek sürat stabilitesi, ben sevmesem de pek çok kişiye keyif veren, segmentinde eşi benzeri zor bulunur bir sunroof), bunun neden olduğu fazladan yakıt tüketimi de normal karşılanabilir. Bu arada, 10.6 saniyelik 0 - 100 değeri de 1368 kg versiyon için geçerli, bu versiyon için bu veri kesinlikle 11 saniyenin üstünde çıkacaktır. 2) Bundan daha az yakan Euro 5 motorlu araçlar var demişsiniz ama...Zaten dizelde emisyon normları yükseldikçe yakıt tüketimi artıyor arkadaşlar. Ters gelecek ama durum böyle. Temel mantık şu: Dizeldeki temel sorun CO2 değil NOx emisyonları. Yakıt tüketimini düşük tutabilmek için yanma odasındaki sıcaklığı arttırarak verimi yükseltmek gerekiyor ama bu da NOx emisyonlarını arttırıyor. NOx emisyonu yakıttan gelen bir şey değil. Havada bulunan azot ve oksijenin yüksek sıcaklıkta tepkimeye girmesi ile oluşan gazlar bunlar. Kısacası, EU5 motorlu araçların EU6 motorlulardan az yakıp çok kaçmasında şaşılacak bir şey yok. Not: 182 beygirlik Civic'imle gayet mutluyum. Tutup da 124 bin liraya bu arabayı almam :)
 
Bundan daha az yakan Euro 5 motorlu araçlar var demişsiniz ama...Zaten dizelde emisyon normları yükseldikçe yakıt tüketimi artıyor arkadaşlar. Ters gelecek ama durum böyle. Temel mantık şu: Dizeldeki temel sorun CO2 değil NOx emisyonları. Yakıt tüketimini düşük tutabilmek için yanma odasındaki sıcaklığı arttırarak verimi yükseltmek gerekiyor ama bu da NOx emisyonlarını arttırıyor. NOx emisyonu yakıttan gelen bir şey değil. Havada bulunan azot ve oksijenin yüksek sıcaklıkta tepkimeye girmesi ile oluşan gazlar bunlar. Kısacası, EU5 motorlu araçların EU6 motorlulardan az yakıp çok kaçmasında şaşılacak bir şey yok.
Aracın hayırlı uğurlu olsun hocam :) Aslında baktığında söylediklerin teoride doğru şeyler. Fakat iş pratiğe döküldüğünde i30'da olduğu gibi rakiplerinde de eu5 ve eu6 motorlu olma durumu var. Mesela eu5 1.6 tdci 115 hp'lik aracımın tüketimi 1.5 tdci 120 hp'lik eu6 motorlu versiyonundan daha fazla. İstisnalar belki kaideyi bozmaz fakat eu normları olsun, ağırlık oranı olsun, şanzıman faktörü olsun.. artık faktörler her neyse tıpkı i30'un yaşadığı dönüşümü rakipleri de yaşıyor. Dolayısıyla az ya da çok rakipleri daha uygun tüketimler sunabiliyor. Bu noktada ben i30'un sahip olduğu handikaplara göre yakıtını belki normal görebilirim ama tüketici olarak bu benim sorunum değil. Handikaplarında haklı olsa da otomobilin rakipleri kadar efektif tüketim değerlerine sahip olamadığı sonucu maalesef değişmiyor. Dolayısıyla bu da otomobili tüketim açısından belki kendi içinde ortalama ya da başarılı bir konuma getirse de rakipleri arasında başarılı bir duruma getirmiyor. Anlatmak istediğim budur.
 
Son düzenleme:
Zaten konu da bu değil. Benim anlatmak istediğim tek şey; i30'un rakiplerinden ölümcül düzeyde fazla yaktığı değil, test sonucunda artı hanede yorumlanması. Çünkü c segmentinde 7-8 model sayarsak, bunların da tüketim karşılaştırmalarını yaparsak i30'un ilk 3 veya 4'e girmesi pek mümkün gözükmüyorken tüketiminin artı haneye yazılması mantıksız. O vakit tüketimi daha başarılı araçları nereye koyacağımızı bulamıyorum test sonucunda.

İşte bende şunu diyorum bundan 1-2 ay önce 1.2 80 bg cvt şanzımanlı 900 kiloluk spacestar kullanmıştım ve 210 km sonucunda araba 9.7 yakmıştı. Şimdi bu ne kadar gerçekçi bir değer. Bende yazımda belirtmiştim arabayı aşırı derecede zorladım hatta 180 km hızlarda belirli bir süre kullandım diye de belirtmiştim ve 7 litre ile çok rahat gezileceğini belirtip yakıtını makul bulmuştum ama kimse o kısmı okumadan bu araba 9.7 yakamaz diye benimde çatışmıştı. Burada da durum aynı o 8.8 lt lik değer ortalama olarak çok bir şey ifade ettiğini düşünmüyorum büyük olasılık çıkılabilecek maximum değer de o dur.Ben hala motorun performansını arabanın ek ağırlığını düşününce 6-6.5 gibi değerlerin gayet makul olduğunu düşünüyorum ki test için 5.8 değeri verilmiş ki bu çok iyi bir değer.
 
İşte bende şunu diyorum bundan 1-2 ay önce 1.2 80 bg cvt şanzımanlı 900 kiloluk spacestar kullanmıştım ve 210 km sonucunda araba 9.7 yakmıştı. Şimdi bu ne kadar gerçekçi bir değer. Bende yazımda belirtmiştim arabayı aşırı derecede zorladım hatta 180 km hızlarda belirli bir süre kullandım diye de belirtmiştim ve 7 litre ile çok rahat gezileceğini belirtip yakıtını makul bulmuştum ama kimse o kısmı okumadan bu araba 9.7 yakamaz diye benimde çatışmıştı. Burada da durum aynı o 8.8 lt lik değer ortalama olarak çok bir şey ifade ettiğini düşünmüyorum büyük olasılık çıkılabilecek maximum değer de o dur.Ben hala motorun performansını arabanın ek ağırlığını düşününce 6-6.5 gibi değerlerin gayet makul olduğunu düşünüyorum ki test için 5.8 değeri verilmiş ki bu çok iyi bir değer.
Ben makul ve ortalama kullanımlardaki tüketimini eleştirmedim zaten. Sakin kullanımda ortalama tüketim değeri makul duruyor ama performanslı kullanıldığında tüketim 9 litre bandına kadar çıkabiliyor belli ki benim eleştirdiğim budur. Çünkü benim için önemli olan performanslı kullandığım vakit tüketimin makul seviyelerde dolaşması. Sakin kullanımda çoğu dizel zaten anormal durum olmadığı müddetçe az veya uygun tüketim sunuyor. Dizeli 1.0 ve 1.2 turbo benzinli modellere tercih etmenin tek sebebi yüksek hız ve zorlamalarda bile nispeten yüksek tüketim değerlerine ulaşamıyor olması. Ben dizeli sakin sürerken az yaksın diye almadım, bastığımda az yaksın diye aldım. O sebeple benim için tüketimi rakiplerine oranla biraz fazla.
 
Ben makul ve ortalama kullanımlardaki tüketimini eleştirmedim zaten. Sakin kullanımda ortalama tüketim değeri makul duruyor ama performanslı kullanıldığında tüketim 9 litre bandına kadar çıkabiliyor belli ki benim eleştirdiğim budur. Çünkü benim için önemli olan performanslı kullandığım vakit tüketimin makul seviyelerde dolaşması. Sakin kullanımda çoğu dizel zaten anormal durum olmadığı müddetçe az veya uygun tüketim sunuyor. Dizeli 1.0 ve 1.2 turbo benzinli modellere tercih etmenin tek sebebi yüksek hız ve zorlamalarda bile nispeten yüksek tüketim değerlerine ulaşamıyor olması. Ben dizeli sakin sürerken az yaksın diye almadım, bastığımda az yaksın diye aldım. O sebeple benim için tüketimi rakiplerine oranla biraz fazla.

Astra,megan,ceed şahsen ne kadar yaktığını bilmediğim için buna ne diyeceğimi bende bilmiyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Beyler Trakya universitesindeki etkinlik nisan sonundaydi sanirim, test videosu yeni mi bitmis ? 2 ay !!!
 
  • Beğeni
Tepkiler: At
Astra,megan,ceed şahsen ne kadar yaktığını bilmediğim için buna ne diyeceğimi bende bilmiyorum :)
Neyse zaten sonuç olarak bu paraları bu araçlara veren sayısı oldukça azalacağı için hangisinin daha başarılı olduğu gerçeği nispeten önemini yitirecek :D
 
Arkadaşlar, iki şeyden sözetmek istiyorum: 1) Testte verilen yanlış bir bilgi var. Aracın ağırlığı 1368 kg değil, yanlış hatırlamıyorsam (tekrar bakmaya üşendim) 1518 kg. 1368 kg i30'un cam tavansız ve donanım olarak en boş versiyonu için geçerli. Aracı kullanmadığımdan bilmiyorum ama eğer bu fazladan ağırlık başka konularda artı olarak bize dönüyorsa (örneğin yüksek sürat stabilitesi, ben sevmesem de pek çok kişiye keyif veren, segmentinde eşi benzeri zor bulunur bir sunroof), bunun neden olduğu fazladan yakıt tüketimi de normal karşılanabilir. Bu arada, 10.6 saniyelik 0 - 100 değeri de 1368 kg versiyon için geçerli, bu versiyon için bu veri kesinlikle 11 saniyenin üstünde çıkacaktır. 2) Bundan daha az yakan Euro 5 motorlu araçlar var demişsiniz ama...Zaten dizelde emisyon normları yükseldikçe yakıt tüketimi artıyor arkadaşlar. Ters gelecek ama durum böyle. Temel mantık şu: Dizeldeki temel sorun CO2 değil NOx emisyonları. Yakıt tüketimini düşük tutabilmek için yanma odasındaki sıcaklığı arttırarak verimi yükseltmek gerekiyor ama bu da NOx emisyonlarını arttırıyor. NOx emisyonu yakıttan gelen bir şey değil. Havada bulunan azot ve oksijenin yüksek sıcaklıkta tepkimeye girmesi ile oluşan gazlar bunlar. Kısacası, EU5 motorlu araçların EU6 motorlulardan az yakıp çok kaçmasında şaşılacak bir şey yok. Not: 182 beygirlik Civic'imle gayet mutluyum. Tutup da 124 bin liraya bu arabayı almam :)

hondata seni çağırıyor :cool::D
 
veren insanlar tabiki olacak arkadaşlar.. kimi insan sadece 0 km almak ister... ne olacak, 1 yıl daha fazla kredi ödeyecek .. ama yine alacak.. veya D segmenti yerine artık bu araçlar alınacak .. hem biz halk olarak arabaya ve telefona iyi bütçe ayırırız. bunlarıda alırız elbet :)

Hyundai ve Kia nın en temel sorunu arabaların olması gereken biraz daha ağır oluşu... tabiki farklı etkenlerde vardır ama en önemlisi bu ... şunki araba hem yakıyor, hemde 136hp gibi gitmediği söyleniyorki bende uzun yolda bir kaç Elentra ile denk geldim... 110luk Golf ten kopamıyor.. bence yegane problem budur...