Arkadaşlar, iki şeyden sözetmek istiyorum: 1) Testte verilen yanlış bir bilgi var. Aracın ağırlığı 1368 kg değil, yanlış hatırlamıyorsam (tekrar bakmaya üşendim) 1518 kg. 1368 kg i30'un cam tavansız ve donanım olarak en boş versiyonu için geçerli. Aracı kullanmadığımdan bilmiyorum ama eğer bu fazladan ağırlık başka konularda artı olarak bize dönüyorsa (örneğin yüksek sürat stabilitesi, ben sevmesem de pek çok kişiye keyif veren, segmentinde eşi benzeri zor bulunur bir sunroof), bunun neden olduğu fazladan yakıt tüketimi de normal karşılanabilir. Bu arada, 10.6 saniyelik 0 - 100 değeri de 1368 kg versiyon için geçerli, bu versiyon için bu veri kesinlikle 11 saniyenin üstünde çıkacaktır. 2) Bundan daha az yakan Euro 5 motorlu araçlar var demişsiniz ama...Zaten dizelde emisyon normları yükseldikçe yakıt tüketimi artıyor arkadaşlar. Ters gelecek ama durum böyle. Temel mantık şu: Dizeldeki temel sorun CO2 değil NOx emisyonları. Yakıt tüketimini düşük tutabilmek için yanma odasındaki sıcaklığı arttırarak verimi yükseltmek gerekiyor ama bu da NOx emisyonlarını arttırıyor. NOx emisyonu yakıttan gelen bir şey değil. Havada bulunan azot ve oksijenin yüksek sıcaklıkta tepkimeye girmesi ile oluşan gazlar bunlar. Kısacası, EU5 motorlu araçların EU6 motorlulardan az yakıp çok kaçmasında şaşılacak bir şey yok. Not: 182 beygirlik Civic'imle gayet mutluyum. Tutup da 124 bin liraya bu arabayı almam