HABER Hyundai i30 Elite 1.6 CRDi | TEST

Arkadaşlar, iki şeyden sözetmek istiyorum: 1) Testte verilen yanlış bir bilgi var. Aracın ağırlığı 1368 kg değil, yanlış hatırlamıyorsam (tekrar bakmaya üşendim) 1518 kg. 1368 kg i30'un cam tavansız ve donanım olarak en boş versiyonu için geçerli. Aracı kullanmadığımdan bilmiyorum ama eğer bu fazladan ağırlık başka konularda artı olarak bize dönüyorsa (örneğin yüksek sürat stabilitesi, ben sevmesem de pek çok kişiye keyif veren, segmentinde eşi benzeri zor bulunur bir sunroof), bunun neden olduğu fazladan yakıt tüketimi de normal karşılanabilir. Bu arada, 10.6 saniyelik 0 - 100 değeri de 1368 kg versiyon için geçerli, bu versiyon için bu veri kesinlikle 11 saniyenin üstünde çıkacaktır. 2) Bundan daha az yakan Euro 5 motorlu araçlar var demişsiniz ama...Zaten dizelde emisyon normları yükseldikçe yakıt tüketimi artıyor arkadaşlar. Ters gelecek ama durum böyle. Temel mantık şu: Dizeldeki temel sorun CO2 değil NOx emisyonları. Yakıt tüketimini düşük tutabilmek için yanma odasındaki sıcaklığı arttırarak verimi yükseltmek gerekiyor ama bu da NOx emisyonlarını arttırıyor. NOx emisyonu yakıttan gelen bir şey değil. Havada bulunan azot ve oksijenin yüksek sıcaklıkta tepkimeye girmesi ile oluşan gazlar bunlar. Kısacası, EU5 motorlu araçların EU6 motorlulardan az yakıp çok kaçmasında şaşılacak bir şey yok. Not: 182 beygirlik Civic'imle gayet mutluyum. Tutup da 124 bin liraya bu arabayı almam :)

Civic ile normal kullanımda tüketiminiz nedir ?
Çok çok fazla yakmayan, ama iyi giden araçlara bakıyorum da,.. Civic in motor gücü çok iyi.. son hızı sınırlandırılmış ama hadi onada ok diyelim... normalde Turbo benzinli araçlarım oldu (Golf 6, Leon Mk3) gazlanmadığı sürece oldukça makul yakarlardı ... Civic de de aynı durum var mı ? Yoksa direk motor gücünü yakıta yansıtıyor mu ?
 
Veren insanlar olur olmaz mı :) mesela bu donanımlarla astra 126k hem adaptif cc yok hemde sunroof küçük :(
İmkanı yok ki artık ben c segmente para vermem. Vermeye çalışanı da elimden geldiğince ikna etmeye çalışırım. Şu saatten sonra 2.el d segment veya sıfır b segment benim radarımda. Evet, b segmentin de fiyatları çok arttı ve hak etmiyor. Ama 120-130 bin lira nerede 80-90 bin lira nerede. Kötünün iyisi şeklinde bir tercih mecburiyetinden dolayı bu saatten sonra sıfır araba kriterim b segmentten ibaret maalesef :(
 
İmkanı yok ki artık ben c segmente para vermem. Vermeye çalışanı da elimden geldiğince ikna etmeye çalışırım. Şu saatten sonra 2.el d segment veya sıfır b segment benim radarımda. Evet, b segmentin de fiyatları çok arttı ve hak etmiyor. Ama 120-130 bin lira nerede 80-90 bin lira nerede. Kötünün iyisi şeklinde bir tercih mecburiyetinden dolayı bu saatten sonra sıfır araba kriterim b segmentten ibaret maalesef :(
B sınıfı arabalarda 85 leri buldu direk 2. el demiyorum çünkü orada da acayip pahalı satılan arabalar var. Artık direk uygun 2. el arabalara bakmak lazım 308,mondeo,insignia,v40,s60 gibi
 
B sınıfı arabalarda 85 leri buldu direk 2. el demiyorum çünkü orada da acayip pahalı satılan arabalar var. Artık direk uygun 2. el arabalara bakmak lazım 308,mondeo,insignia,v40,s60 gibi
2.el belli süre için çare ama eski sıfır fiyatlar üzerinden alınan ve şuan 2.el araç olarak piyasada duran modeller tükendiğinde, yerlerine 2015-16-17 modeller çoğunluklu olarak gelmeye başladığında maalesef 2.el piyasası da çok yükselecek. Yani 2.el fiyatlarında, sıfıra göre oluşan nispeten uygunluk durumu en fazla bir kaç sene idare eder otomobil piyasasını. Sonra onların da fiyatları yükselecektir. Pahalı fakat bütçe sınırı olarak alınabilir kalan tek sıfır model b segment olarak kaldı maalesef.
 
Son düzenleme:
Civic de gazlanmadığı sürece tüketimi fazla coşmuyor. Uzun vadeli tüketimim (4000 km'yi geçtim) 6.8 litre / 100 km. Salt şehir içi tüketimde ise, 7.5 litre civarı bir ortalamam var sakin kullanımda. Ama şunu belirteyim: Trafiğe girmiyorum. Lakin çok fazla hızlan - yavaşla yapmak zorunda kalıyorum. Pek çok turbo benzinli gibi bunda da gazlayınca tüketim korkunç boyutlara ulaşıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Arkadaşlar bu arabanın belli bir güzergahtaki geçici bir sürüş profiliyle kaydettiği 8.8 tüketimine neden bu kadar takılıyorsunuz ki? Dün gözümün önünde ortalama 5.2 ile giden 1.2 TSI motoru benim 30-40 lt'lerle kullandığım oldu. Egea 1.6mjet'te 8.5 civarlarını gördüm. Clio Cup'ta 1.5dci ile 12lt civarları görülmüştü diye hatırlıyorum. Yani nasıl kullanıldığını bilemezsiniz arabanın. Normal kullanıma 5.8 demiş ki ağırlığı 1.5 tona yaklaşan bir araba için bence gayet makul. C sınıfı dizellerin ortalaması İstanbul'da 6lt civarları.

Araba, ağırlık dezavantajını tolere edebiliyorsa handikap olmaktan çıkar. Sırtımızda taşımıyoruz sonuçta. :) Eski kasasında ağırlık nedeniyle sınıfına göre 1-2lt fazla tüketimi vardı, süspansiyonu da aynı sebepten ötürü fazla salınıyordu ve dip yapabiliyordu. Bu sorunlar tekrar baş göstermiyorsa boşverin, tekerleği ayağımızın üstünden geçmedikçe sorun olmaz.

Konforlu bir C sınıfı arayanlar için bence gayet sorunsuz gözüken bir model. Tek kabullenemeyeceğim şey deri döşemenin sürücü tarafında aşınmaya başlamış olması. 50-60 bin km'de gözükmeye başlasa burun kıvıracağım şey olmuş. Direk deri döşemesini eleyip kumaş alırım. Tabii sabah akşam salladığım Megane ve Astra, koltuklarında ısıtma soğutmayı geçip masaja başlamışken, bunun da en azından ısıtma-soğutma özelliklerini opsiyonda bile olsa sunmasını ben de beklerdim. B sınıfında direksiyon ısıtma kullanalı 2 sene oldu. Bu arabada yine bir kış paketi gibi birşeyle sunulmasını bekler insan. En azından donanımıyla ünlü Hyundai bu beklentileri yaratıyor. Ford olsa Xenon far ile park sensörüne şükrediyoruz :D

Fiyat olarak bir yorum yapamıyorum, maalesef piyasa böyle.

Bir de test gerçekten dolu dolu çok güzel olmuş. Ellere dillere sağlık. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Maalesef yakıt tüketimi fazla, hem de bayağı fazla. 1368 kg ağırlık muadil rakiplerinden 30-70 kg arası daha fazla ama tüketim konusunun sadece ağırlıktan kaynaklandığını düşünmüyorum, en azından crdi motorda. Bir çok euro 5 motorlu rakibi bu araçtan daha az yakıyor. 8.8 litrelik tüketim ( sıkıştırılarak elde edilse bile ) fazla. 2.0 dizel bir araç değil ki bu. Üstelik dizel diye o kadar para verip sıkıştırınca 9 litre bandına çıkıyorsa 1.2-1.0 turbo benzinli muadillerini daha uygun fiyata alırım ki bir çok kişinin sıkıştırarak kullanımında o motorda 9 litre yakar. Biraz daha fazla yaksa da benzin-dizel sıfır fiyat farkını gider yakıta verirsin. Üzgünüm ama tüketim dizel bir otomobil için fazla.
1368 kg dediği katolog verisi. bence o arabanın ruhsatında daha fazla yazıyordur kesinlikle yakıt tüketimi gibi hep öyle acayip rakamlar görüyoruz.
yine bir eleştiri otoparka önceden olsa katalogdan değil gözümüz önünde ruhsata bakıp söylerlerdi.
dediğiniz gibi kesinlikle sıkıştırmada o kadar yakmamalı.
BİRDE ŞÖYLE BİR MEVZU VAR SİNAN HER CÜMLEYE BAŞLAYIŞINDA NEREDEYSE FİYAT DEDİ. DEMEK Kİ ARABAYA İYİ DERKEN Kİ ALDIĞI HİSSİYAT O FİYAT BANDINDA OLSAYA GÖRE YORUM YAPTIĞINI ANLAMAMIZ GEREKİYOR mu sizce_?. daha açık söylemek gerekirse süspansiyon: 124 bin tl liğe göre aslında kötü
malzeme kalitesi 124 binliğe göre kötü vs. vs.
 
Ben kendi deneyimim üzerinden gittim biraz da. Aracım stok olarak 1.6 TDI 110hp 250nm tork. Gerek performans gerek tüketim yönünden yetersiz gördüğüm için yazılım ile birlikte aldığım yaklaşık değerler. 1.6 TDI 150hp 320nm tork. Yazılımdan sonra uzun yol tüketiminde 1 L'ye yakın düşüş yaşandı. Şehir içi tüketimi ise aynı seviyelerde. Ayrıca ara hızlanmalar da bariz seviyede artış gösterdi. Benim buradan çıkardığım sonuca göre de güç artmasına rağmen yakıtta ciddi bir düşüş yaşandı.
sadece yazılım mı yaptırdın_? yani kat iptali yada başka bişey de yaptırdın mı_?
 
Son düzenleme:
1368 kg dediği katolog verisi. bence o arabanın ruhsatında daha fazla yazıyordur kesinlikle yakıt tüketimi gibi hep öyle acayip rakamlar görüyoruz.
yine bir eleştiri otoparka önceden olsa katalogdan değil gözümüz önünde ruhsata bakıp söylerlerdi.
dediğiniz gibi kesinlikle sıkıştırmada o kadar yakmamalı.
BİRDE ŞÖYLE BİR MEVZU VAR SİNAN HER CÜMLEYE BAŞLAYIŞINDA NEREDEYSE FİYAT DEDİ. DEMEK Kİ ARABAYA İYİ DERKEN Kİ ALDIĞI HİSSİYAT O FİYAT BANDINDA OLSAYA GÖRE YORUM YAPTIĞINI ANLAMAMIZ GEREKİYOR mu sizce_?. daha açık söylemek gerekirse süspansiyon: 124 bin tl liğe göre aslında kötü
malzeme kalitesi 124 binliğe göre kötü vs. vs.
Vallahi hyundai araçlarının ağırlık verilerini takip etmekten ben yoruldum öyle diyeyim. Katalog ayrı, ruhsat ayrı, cam tavanlı ayrı değerler. Her opsiyonda farklı bir değer çıkıyor. Beni yordu açıkçası :)
124 bin lira fiyatı insanlar değerlendirirken tabii akıllarında çok seçenek ve soru beliriyor. Her ne kadar bu işi profesyonel yapsalar da insanlar hala fiyatlara alışamadı. Mantığın ötesine geçen şeyleri insanlar zor kabullenir, anlamakta, uyum sağlamakta güçlük çeker ya bu da öyle bir şey.
Otomobili genel anlamda beğendi fakat fiyatını hak edecek herhangi bir özelliğinin ya da donanımının olmadığının kendi de farkında. Dolayısıyla beğenisi ve fiyatı kafasını karıştırdı gibi geliyor haliyle.
 
4 5 gündür oradaydım. bedavaya yaşıyorlar bunu net söyleyebilirim. ülkede asgari ücret 650 eur civarı. çoğu şeyin fiyatı 1 ile 15 eur arasına sıkışmış durumda. en pahalı telefon 950 eur falan. arabalar zaten gördüğün gibi ortada. 1 eur'u 1 tl gibi hesaplamak lazım sonuçta eur kazanıyorlar. fazla düşününce akli dengem sarsılıyor. eur kullanan gördüğünm en ucuz avrupa ülkelerinden biri..
o yüzden herkes yurtdışı tatili diye oray gidiyor bence :) burda 15 tl yemek yiyorsun ordada 10-15 avro. kur hesabı yapmassan bedava.
 
Vallahi hyundai araçlarının ağırlık verilerini takip etmekten ben yoruldum öyle diyeyim. Katalog ayrı, ruhsat ayrı, cam tavanlı ayrı değerler. Her opsiyonda farklı bir değer çıkıyor. Beni yordu açıkçası :)
124 bin lira fiyatı insanlar değerlendirirken tabii akıllarında çok seçenek ve soru beliriyor. Her ne kadar bu işi profesyonel yapsalar da insanlar hala fiyatlara alışamadı. Mantığın ötesine geçen şeyleri insanlar zor kabullenir, anlamakta, uyum sağlamakta güçlük çeker ya bu da öyle bir şey.
Otomobili genel anlamda beğendi fakat fiyatını hak edecek herhangi bir özelliğinin ya da donanımının olmadığının kendi de farkında. Dolayısıyla beğenisi ve fiyatı kafasını karıştırdı gibi geliyor haliyle.
evet kesinlikle kafası karışmış. bir uyumsuzluk söz konusu oldu. o kadar + lar almış aldığı puan 3.6
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Vallahi hyundai araçlarının ağırlık verilerini takip etmekten ben yoruldum öyle diyeyim. Katalog ayrı, ruhsat ayrı, cam tavanlı ayrı değerler. Her opsiyonda farklı bir değer çıkıyor. Beni yordu açıkçası :)
124 bin lira fiyatı insanlar değerlendirirken tabii akıllarında çok seçenek ve soru beliriyor. Her ne kadar bu işi profesyonel yapsalar da insanlar hala fiyatlara alışamadı. Mantığın ötesine geçen şeyleri insanlar zor kabullenir, anlamakta, uyum sağlamakta güçlük çeker ya bu da öyle bir şey.
Otomobili genel anlamda beğendi fakat fiyatını hak edecek herhangi bir özelliğinin ya da donanımının olmadığının kendi de farkında. Dolayısıyla beğenisi ve fiyatı kafasını karıştırdı gibi geliyor haliyle.
evet kesinlikle kafası karışmış. bir uyumsuzluk söz konusu oldu. o kadar + lar almış aldığı puan 3.6

Bence olay şu. Hyundai nin imajı. Bu paralara c sınıfı hyundai mi alınır diye kendini sorgulamıştır bende ilk öyle düşündüm sonra bu donanımlarla rakiplerinin fiyatlarına bakınca gayet uygun geldi aslında. Araba ne kadar övülse de bütün forum olarak almıyoruz farkındaysanız.
3.6 ın verilme sebebi direk iç mekan olmuş. Eğer ona da 3.5 gibi bir değer verilseydi 4 e doğru iyicene yaklaşırdı.
 
Bence olay şu. Hyundai nin imajı. Bu paralara c sınıfı hyundai mi alınır diye kendini sorgulamıştır bende ilk öyle düşündüm sonra bu donanımlarla rakiplerinin fiyatlarına bakınca gayet uygun geldi aslında. Araba ne kadar övülse de bütün forum olarak almıyoruz farkındaysanız.
3.6 ın verilme sebebi direk iç mekan olmuş. Eğer ona da 3.5 gibi bir değer verilseydi 4 e doğru iyicene yaklaşırdı.
Zaten sadece Hyundai'nin imajı değil, 120-130 bin lira bandında hiç bir c segmenti otomobilin markası alınabilir imajı sergilemez. Premium'ları saymazsak c segmentte hiç bir markanın, buna vw'de dahil, imajı bu paraların verilmesine yetecek ölçüde değil. Yarın mk4 focus lansmanı olduğunda gırtlak dolusu muhtemelen 130 bin bandında olacak. Hyundai'den de pahalıya satılacağı görüşündeyim fakat bu yine de i30'un da pahalı olduğu ve o parayı hak etmediği gerçeğini değiştirmeyecek.

Neticede alayı pahalı. Ben c segment bitmiştir derken fiyatlara tepki olsun, duygusal hezeyanımı belirteyim diye dememiştim. C segment mantıklı insanlar için hakikaten bitti.
 
Zaten sadece Hyundai'nin imajı değil, 120-130 bin lira bandında hiç bir c segmenti otomobilin markası alınabilir imajı sergilemez. Premium'ları saymazsak c segmentte hiç bir markanın, buna vw'de dahil, imajı bu paraların verilmesine yetecek ölçüde değil. Yarın mk4 focus lansmanı olduğunda gırtlak dolusu muhtemelen 130 bin bandında olacak. Hyundai'den de pahalıya satılacağı görüşündeyim fakat bu yine de i30'un da pahalı olduğu ve o parayı hak etmediği gerçeğini değiştirmeyecek.

Neticede alayı pahalı. Ben c segment bitmiştir derken fiyatlara tepki olsun, duygusal hezeyanımı belirteyim diye dememiştim. C segment mantıklı insanlar için hakikaten bitti.

Tabiki hepsi pahalı ama ben elimizdeki seçenekleri değerlendirip kötünün iyisini düşünüyorum.
 
Tabiki hepsi pahalı ama ben elimizdeki seçenekleri değerlendirip kötünün iyisini düşünüyorum.
Öyle.. Kötünün iyisi de var muhakkak ama çıkan para öyle yüksek ki insan bu kadar parayı ' kötünün iyisi ' olarak düşündüğü bir modele vermeyi pek hayal edemiyor maalesef.
 
Öyle.. Kötünün iyisi de var muhakkak ama çıkan para öyle yüksek ki insan bu kadar parayı ' kötünün iyisi ' olarak düşündüğü bir modele vermeyi pek hayal edemiyor maalesef.
Benimde aklım almıyor açıkcası ama satan firmalarında bu konuda eli kolu bağlı. Bence bundan sonra bir arabanın fiyatına eksi veya artı ermek için rakipleri bu motor,donanım seviyesindeki fiyatı ile karşılaştırmak lazım. Şimdi adil bir karşılaştırma için bu kombinasyonla sıfır kilometre astra,auris,ceed,focus,golf,megane vb. modellerin fiyatı ne kadar onu bulup değerlendirmemiz lazım.
Yoksa bütün arabalar yıllardır olması gereken den pahalı konu kilit zaten.
 
Bence olay şu. Hyundai nin imajı. Bu paralara c sınıfı hyundai mi alınır diye kendini sorgulamıştır bende ilk öyle düşündüm sonra bu donanımlarla rakiplerinin fiyatlarına bakınca gayet uygun geldi aslında. Araba ne kadar övülse de bütün forum olarak almıyoruz farkındaysanız.
3.6 ın verilme sebebi direk iç mekan olmuş. Eğer ona da 3.5 gibi bir değer verilseydi 4 e doğru iyicene yaklaşırdı.
herşeyini geçtim en başta arabanın her bir yeri farklı bir arabadan alınmış olduğu için özgünlük olmadığı için sınıf geçemedi bizim gözümüzde.
 
Benimde aklım almıyor açıkcası ama satan firmalarında bu konuda eli kolu bağlı. Bence bundan sonra bir arabanın fiyatına eksi veya artı ermek için rakipleri bu motor,donanım seviyesindeki fiyatı ile karşılaştırmak lazım. Şimdi adil bir karşılaştırma için bu kombinasyonla sıfır kilometre astra,auris,ceed,focus,golf,megane vb. modellerin fiyatı ne kadar onu bulup değerlendirmemiz lazım.
Yoksa bütün arabalar yıllardır olması gereken den pahalı konu kilit zaten.
Öyle tabii ama dediğim gibi içlerinden bir ya da bir kaç tane harbi iyi otomobil seçsek bile fiyatını hak ettiği anlamına gelmeyecek. Yani segmentinin en iyi otomobilini alıyorum algısı oluşsa bile bende neticede segmenti belli. Karşılaştırmayı ve hangisinin ne sunduğuna bakma olayını tabii ki yaparız ama dediğim gibi yorum olarak kalmaktan öteye gitmez benim için ve eminim bir çok kişi için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
herşeyini geçtim en başta arabanın her bir yeri farklı bir arabadan alınmış olduğu için özgünlük olmadığı için sınıf geçemedi bizim gözümüzde.
https://www.otopark.com/forum/threa...nsignia-i30-civic-rs-kodiaq.4637/#post-155840
bende 1 ay önce test sürüşüne çıkmıştım ve iç mekanı bırakın sinan abinin beğendiği direksiyon kalitesi,yol sesini ve konforunu beğenmemiştim. Ben hala onları nasıl beğendi anlamadım ama sonuç olarak hem benden daha uzun kullandı hemde benden daha tecrübeli vardır bir bildiği diyorum :)