Hyundai korozyon garantisi sorunsalı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan erkal99
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

erkal99

Erkal
Profesör
464
Herkese merhaba arkadaşlar son 2 haftada basımdan gecen olayları sizlere anlatmak istedim bastan soyleyeyim yazi uzun olacak tam 2 hafta önce arabanın yanina gittim yan aynalar katliydi aynaları duzeltmek icin uzandigimda bide ne göreyim arabanın tavanı köşeden paslanmaya baslamış detaylı bir sekilde incelemeye basladım pasların c sutunu üzerinde ve tavanda nokta nokta şeklinde devam ediyor hemen evime yakın olan hyundai coskun otoya gittim durumu anlattim baya bi beklettiler ilgilenmek istemediler , en sonunda garanti gorevlisi arkadas geldi arabanın tavaninda metal tozu var ondan olmustur buyuk ihtimalle demeye basladi ben lafa girdim arabayı duzenli olarak her ay yıkıyorum diye Garanti gorevlisi fotagraflarini cekip merkeze gönderecegini soyledi size haber veririm dedi bende servisten ayrıldım 14 kasim sali gunu aradilar coskun otodan hyundai merkezden persembe gunu gelip aracınızı incelemek istiyorlar dediler persembe sabahı yeniden götürdüm biz size aksam haber vericez dediler ama aksam saat 5 oldu aramadılar ben ariyorum cevap vermiyolar sonunda ulastim merkezden geldiler incelediler kullanici hatası olduguna karar verdiler dediler cuma sabahi araci teslim aldim Servis danismanina diyorum ben tavana napicamda kullanici hatasi olacak ? Ukala ukala cevap veriyor tas gelmistir boya catlamıstir diyor bu arabanın 6 yil korozyon garantisi var hatarini kabul etmiyorlar, dava acmayı dusunuyorum sizin önerileriniz nelerdir nasil bir yol izlemeliyim? ( Mobilden yazdigim icin bazi harflere dikkat edemedim kusura bakmayın aracın tavanındaki pas fotolarinida ekleyeceğim)
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20171118-WA0000.jpg
    IMG-20171118-WA0000.jpg
    69.8 KB · Görüntüleme: 380
  • IMG-20171118-WA0004.jpg
    IMG-20171118-WA0004.jpg
    79.4 KB · Görüntüleme: 373
  • IMG-20171118-WA0001.jpg
    IMG-20171118-WA0001.jpg
    63.6 KB · Görüntüleme: 382
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?
Benim arabada da var bu olay, söyleyeceğim şey ilginç gelebilir ancak o iş normal. BMW 10 yıl korozyon garantisi adı altında bu işlemleri boya düzeltme adı altında yapıyor dünyada satışını gerçekleştirdiği tüm ülkelerde. Hatta yurtdışında zaman zaman tüm müşterilere mail yoluyla hatıelatmalarda yapıyorlar. Ancak özel bir boyama sistemi var adamların. Mesela benim arka bagaj kapağında silecek kolu çıkışı hizasında farklı 2 noktada farklı zamanlarda oldu 2 kere. İkisinde de fotoları çekildi Almanya'ya gönderildi resimler. Yazışmalar yapıldı ve boya düzeltildi. Nasıl yapılıyor bilmiyorum ancak düzeltmeden önce düzeltilecek yerin 1 cm yanında boyayı 120 mikron olarak ölçtüm, normal değeri bu civarda zaten. Düzeltmeden sonra 135 mikrondu. Ben en az 200 mikrona çıkar diye düşünürken böyle bir şeyle karşılaşmak şaşırttı. Nasıl yapıyorsunuz diye sorduğumda detay vermediler. Kayıtlara da boya düzeltme olarak geçtiği için satarken sorunda olmuyor.

Yani Hyundai'nin prosedürleri ve düzeltme işlemi nasıldır bilemiyorum. Ancak bence çok kafaya takılacak bir durum değil.
 
Son düzenleme:
Tüketici hakem heyetiyle başlayın, ivedilikle sonuç alamazsanız oradan mahkemeye gidin.

Firmanın hukuk birimi tehditkar şekilde korkutmaya da kalkışacaktır, sakın vazgeçmeyin. Biz zamanında koskoca Koç Holding'in Ford Otosan şirketine kafa tuttuk, mahkemelik olduk, ilk duruşmadan 1 gün önce 2009 model Fiesta'mızı alıp, sadece liste fiyatı farkını vermemiz karşılığında 2010 modelini vermeyi kabul ettiler. Yeter ki iyi bir avukatla kararlı şekilde forse edin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg ve erkal99
SEN YANLIŞ BAYİYE GİDİYORSUN GARDAŞ yanılmıyorsam orası ile ilgili şu forumlarda çok sıkıntı ve sitem yer alıyorsu yanlış mı hatırlıyorum?
Senin iş genel merkezde biter
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg
SEN YANLIŞ BAYİYE GİDİYORSUN GARDAŞ yanılmıyorsam orası ile ilgili şu forumlarda çok sıkıntı ve sitem yer alıyorsu yanlış mı hatırlıyorum?
Senin iş genel merkezde biter
Evet hocam gittigim bayi ile ilgili şikayetler mevcut bu hafta istanbul kozyatağındaki hyundai genel merkezine gideceğim eger ordanda sonuc alamazsam tüketici mahkemesine başvuracağım (bayinin dedigine göre genel merkezden gelip incelemisler kullanıci hatası olduguna karar vermisler ama ben incelediklerine inanmıyorum inceleyen insan tavanın üstünü silmezmi tozlu bi şekilde incelememi olur?)
 
Arkadaşlar bir konuda size normal bu denmesi eğer mantığınıza uymuyorsa sizi tatmin etmesin. Almanya da size normal dese bir arabanın paslanması normal olamaz, aynı firma Almanyada veya Amerikada normal diyebilir mi sizce. Dikkat ettiyseniz bazı araçlar yurtdışında araç çağırıpı parça değiştirirken bizde de aynı parçalar olmasına rağmen geri çağırma yapılmıyor, nedeninin detaylarına girmek istemiyorum. Bana Kosifler Antalyada bu normal yav şeklinde esnaf ağzı ile söylenen şeyi borusanda denetçi mühendis arkadaşıma söylediğimde güldü, gereğini de yaptı. Türkiyede müşteri hizmetleri bize sorun çıkaranın işlerini halletelim zaten büyük kısmını ya kandırırız ya da uğraşmaz toplamda kar ederiz küçük esnaf mantısı ile çalışıyor. Türkiyedeki operasyonlarını kendi yöneten şirketlerde bunu görmezsiniz. mesela apple a bir cihaz götürünce kullanıcı hatası lafını gerçekten bir halt yediyseniz duyarsınız yoksa direk değişime giderler. 2 kez telefonum 3kez de aynı laptopun sorunu için götürdüm apple a ya parçayı ya da direk ürünü değiştirdiler, bana fatura bile sormadılar seri numarası yeterli dediler. Arkadaşalarımın mercedes bmw vw araçlarında da sorun çıktığında salladıklarını gördüm, yani mesela firma değil mesele ülkede insana değer verilmemesi.
 
Uzun yıllardır değişik arabalar kullandık/kullanıyoruz. Buna benzer sorun olan hatırladığım tek araç Logan'dı, onda da 5 yılın sonunda ufak tefek bir şeyler var gibiydi. Bence normal bir durum değil, 4 yıllık arabada görmek istemeyeceğim bir sorun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99 ve mcanerg
92 model şahini sıfır almıştık, 2001-2 yılında da sattık. Kaç tane ceviz ağacının altında kaldı, kaç defa üstüne reçine döküldü, kaç defa zift bulaştı o arabaya sayısını unuttum. Satarken en ufak yerinde bile pas yoktu. Sonraki araçlarımızın hiç birinde paslanma ibaresi göremedim. Tabii ki aynı araçlara sahip başka birisinde paslanma görülebilir. Neticede seri üretim araçlar. Ama önemli olan markanın bunun arkasında durmasıdır. Ben bir marka sahibi ya da çalışan olsam, 3-4 yılda paslanma ibaresi gösteren bir araca kullanıcı hatası desem utanırım. Bir otomobilin elbetteki kaporta, boya gibi aksamlarının bir ömrü vardır ama 3-4 yılda paslanma gibi şeyler normal değil. Kesinlikle bu işin peşini bırakmayıp hak aramak lazım.
 
o bölgeye kullanıcı ne yapabilirde o kadar öyle bir korozyon çıkar. ordaki korozyon beni 90lı yıllara götürdü. kuş serisi ve broadwaylerde astar sorunu sebebiyle olurdu. servis böyle sorunları sadece arşivlemek için sizden resim alıp size haber verecez vs. gibi şeyler yapıyorlar. civicteki göçük sorununa bile hala ses çıkmadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99
92 model şahini sıfır almıştık, 2001-2 yılında da sattık. Kaç tane ceviz ağacının altında kaldı, kaç defa üstüne reçine döküldü, kaç defa zift bulaştı o arabaya sayısını unuttum. Satarken en ufak yerinde bile pas yoktu. Sonraki araçlarımızın hiç birinde paslanma ibaresi göremedim. Tabii ki aynı araçlara sahip başka birisinde paslanma görülebilir. Neticede seri üretim araçlar. Ama önemli olan markanın bunun arkasında durmasıdır. Ben bir marka sahibi ya da çalışan olsam, 3-4 yılda paslanma ibaresi gösteren bir araca kullanıcı hatası desem utanırım. Bir otomobilin elbetteki kaporta, boya gibi aksamlarının bir ömrü vardır ama 3-4 yılda paslanma gibi şeyler normal değil. Kesinlikle bu işin peşini bırakmayıp hak aramak lazım.
Ben size gordugum seylerden bahsedeyim.ozellikle hyundai 3 sene onceye kadar gemilerde araclari tasirken uzerinde kalan parcalari birlestiriyordu. Bunu baska hangi markalar yapiyor bilmiyorum kotumu iyimi fikrimde yok.bu bilgiyede italya limaninda gemi personali ile muhabbetim sonucunda ulastim. Ben diyim 50 siz deyin 100 luk gruplar halinde gemiye yukleniyordu araclar.bu surecte cizilen hasar goren cok arac gordum. Artik satarken bakin boyle oldu deyip mi satiyorlar yoksa gizleyip 0 diye boyalimi satiyorlar bilmiyorum. Keza bugune kadar premium markalar dahil boyali oldugunu belirtmeden satan markalari gorduk ettik. Aklima gelen su oldu . Acaba araciniz bir kaza gordu sonra boyandimi ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99 ve Cenk
Ben size gordugum seylerden bahsedeyim.ozellikle hyundai 3 sene onceye kadar gemilerde araclari tasirken uzerinde kalan parcalari birlestiriyordu. Bunu baska hangi markalar yapiyor bilmiyorum kotumu iyimi fikrimde yok.bu bilgiyede italya limaninda gemi personali ile muhabbetim sonucunda ulastim. Ben diyim 50 siz deyin 100 luk gruplar halinde gemiye yukleniyordu araclar.bu surecte cizilen hasar goren cok arac gordum. Artik satarken bakin boyle oldu deyip mi satiyorlar yoksa gizleyip 0 diye boyalimi satiyorlar bilmiyorum. Keza bugune kadar premium markalar dahil boyali oldugunu belirtmeden satan markalari gorduk ettik. Aklima gelen su oldu . Acaba araciniz bir kaza gordu sonra boyandimi ?
Ne kadar doğru bilemem ama bazı hyundai modellerinde maliyet düşürmek için aracın muhtelif yerlerine astarsız boya atma gibi durumlar olabiliyormuş. Bunu bazı kullanıcılardan duydum ama ne kadar doğru bilemem. Fakat böyle bir durum varsa o bölgelerin paslanması kaçınılmaz. Gemi olayına gelince kim bilir kaç tane araç sonradan boyalı olarak satılıyor bilemiyoruz. Kaçımız sıfır aracı boya kontrolüne sokuyoruz ki ? Hasar görmüş araçları sıfır olarak satanlar da var, diğerlerine göre biraz daha özen gösteren de var. Ama hemen hemen hepsi bunu yapıyor. Paslanmanın olduğu yer daha önce kaza görmüştür, boyama işlemi sırasında düzgün astar vurulmadığı için paslanma görülüyor olabilir tabii ki. Fakat kesin bildiğim bir şey var ki boyası kalın olarak üretilen arabalar kolay kolay paslanmıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Bu benim arabamdaki durum.
IMG_20171119_122724-1620x2880.jpg IMG_20171119_122727-1620x2880.jpg
Bundan çok daha problemler varki. Arabaya durduğu yerde defalarca sürttüler. Hele birtane ön tampon ciziğim varki. Baktıkca küfürü basarım. Artık takmıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Bu benim arabamdaki durum.
Ekli dosyayı görüntüle 10059 Ekli dosyayı görüntüle 10060
Bundan çok daha problemler varki. Arabaya durduğu yerde defalarca sürttüler. Hele birtane ön tampon ciziğim varki. Baktıkca küfürü basarım. Artık takmıyorum.
Hocam, kaputtu, marşpiyeldi bu tarz darbeye ve taş çarpmalarına açık bölgelerde bunlar olabiliyor. Neticede bir yaya yahut araba sürtüyor astar dahil boya komple kalkıyor. Aynı şekilde kaput ucuna yahut üstüne taş vuruyor astar ve boya kalkıyor. Tabii alttan direkt olarak sac gözüküyor. Benim aracın da kaputunun ucunda buna benzer taş çarpması sonucu oluşan bir leke var. Fakat paslanma mevzusu çok daha başka. Aracın muhtelif yerlerinde darbe haricinde kendiliğinden bir paslanma oluşmaya başlamışsa o büyüyerek devam edebilir. Nitekim darbeye dayalı oluşan hasarlarla kendiliğinden başlayan paslanmayı ayırt etmek gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve Sailor
Ne kadar doğru bilemem ama bazı hyundai modellerinde maliyet düşürmek için aracın muhtelif yerlerine astarsız boya atma gibi durumlar olabiliyormuş. Bunu bazı kullanıcılardan duydum ama ne kadar doğru bilemem. Fakat böyle bir durum varsa o bölgelerin paslanması kaçınılmaz. Gemi olayına gelince kim bilir kaç tane araç sonradan boyalı olarak satılıyor bilemiyoruz. Kaçımız sıfır aracı boya kontrolüne sokuyoruz ki ? Hasar görmüş araçları sıfır olarak satanlar da var, diğerlerine göre biraz daha özen gösteren de var. Ama hemen hemen hepsi bunu yapıyor. Paslanmanın olduğu yer daha önce kaza görmüştür, boyama işlemi sırasında düzgün astar vurulmadığı için paslanma görülüyor olabilir tabii ki. Fakat kesin bildiğim bir şey var ki boyası kalın olarak üretilen arabalar kolay kolay paslanmıyor.
Bu konuda japon araclari ve porsche direk net cop. boyalari cok ince ve narin. En begendigim boya eski kasa almanlarda. Yenilerinde su bazli boya kullanildigi icin bazi markalarin modellerinde rotus yapilamiyor (cok net belli oluyor ve en ufak basincli yikamada gidiyor anlaminda ) neyse bunlar baska konu ama hyundai de daha oncede duymustum bu sorunlari
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aracı alırken 0 diye baktırmamıştım şimdi 2 seçenek var,
1. Tavandaki boyada hata var onun için paslanmaya başladı yada 2. Tavandan hasar aldı boyadılar onuda bana iteklediler valla düşündükçe moralim bozuluyor sinirleniyorum arkadaşlar aracı ekspere götürsem boyanmış veya boyanmamış olduğu ortaya çıkar herhalde?
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Aracı alırken 0 diye baktırmamıştım şimdi 2 seçenek var,
1. Tavandaki boyada hata var onun için paslanmaya başladı yada 2. Tavandan hasar aldı boyadılar onuda bana iteklediler valla düşündükçe moralim bozuluyor sinirleniyorum arkadaşlar aracı ekspere götürsem boyanmış veya boyanmamış olduğu ortaya çıkar herhalde?
Aracını 1-2 tane eksper firmasına götürüp boya kontrolü yaptır hocam. Bire bir her bölgede aynı mikron derecesinde rakamlar çıkmayabilir. Arada fark olabilir. Ama rakamsal anlamda bariz büyük farklar olduğu vakit o bölge boyanmış demektir. Zaten oradakiler bu farkları bilir ve sana söyler. En azından paslanma oluşan bölgelerde daha önce bir hasar oluştu mu oluşmadı mı sana söylerler.
 
Benim başıma geldi diye bahsettiğim olay bu değil yanlız. Ali'nin koyduğu resimlerden yola çıkacak olursam elbette bu bariz pas. Benim bahsettiğim şey boyanın kendini toplu iğne başı kadar bırakması gibi bir şey.
 
Aracı alırken 0 diye baktırmamıştım şimdi 2 seçenek var,
1. Tavandaki boyada hata var onun için paslanmaya başladı yada 2. Tavandan hasar aldı boyadılar onuda bana iteklediler valla düşündükçe moralim bozuluyor sinirleniyorum arkadaşlar aracı ekspere götürsem boyanmış veya boyanmamış olduğu ortaya çıkar herhalde?
Boyanmış olup olmadığı ortaya çıkar ama "nereden bilelim sizin dışarda boyatmadığınızı" şeklinde omurgasız bir duruş sergileyeceklerdir. O yüzden boş yere eksper parası vermeyin şimdilik. Eğer konu mahkemeye giderse o zaman bilirkişilerin incelemesi sırasında zaten bu tarz işlemler yapılacaktır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...