KAPALI İ10 'dan Ceratoya geçmek

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan erkal99
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

erkal99

Erkal
Profesör
525
Arkadaşlar merhaba mevcut aracım 2013 model hyundai i10 1.2 2013 aralık ayından beri kullanmaktayım ama artık bagaj hacmi ve performansı yetersiz geliyor bu sebepden dolayı araç araştırmasına başladım bu araştırmalarım sonucu kia cerato 1.6crdi dct concept plus modelini aklıma yattı 2.el az kmde bir cerato almayı düşünüyorum sizce cerato mantıklı bi seçimmi? Aranızda kullanan arkadaşlar varmı? Görüşlerinizi yazarsanız sevinirim
 
Gayet mantıklı. Ama ona niyetlenmişken bir de yeni Hyundai Elantra'lara da göz atın derim. Altyapı aynı, kaliteleri aynı, fiyatları da birbirine yakın. Kişisel zevklerinize ve bazı detaylardaki tercihlerinize göre Elantra'yı da düşünebilirsiniz. Yalnız yoğun şehir içi veya dur-kalk'lı dik yokuş kullanımları yapacaksanız dct ısınma yaparak sizi üzebilir.
 
@berkertekin elantrayı bayiye gidip inceledim ama daha kia bayisine gitmeye fırsatım olmadı onada en kısa zamanda ugramayı düşünüyorum şu anda aklımdaki tek soru işareti istanbulda yaşadığım için dct uzun vadede problem çıkarırmı ?
 
@berkertekin elantrayı bayiye gidip inceledim ama daha kia bayisine gitmeye fırsatım olmadı onada en kısa zamanda ugramayı düşünüyorum şu anda aklımdaki tek soru işareti istanbulda yaşadığım için dct uzun vadede problem çıkarırmı ?
dct şanzımanları tecrübe ettik bir dönem. Accent Blue 1.6 CRDİ DCT kiralamıştık. 32.000 km kadar kullanıldı(babamlar şirket aracı olarak kullandı) geldiğinde 8 bin kilometredeydi. kullandığımız süre boyunca 1 defa şanzıman saçmaladı o da araba çok yüklüydü(tatile gitmiştik bir sürü bavullar vardı bide biz 4 kişi olduğumuz için epey yüklüydü araba) hiçbir zaman ısınma olmadı. şehir içinde dikkatsizde kullanıldı(çift kavramalı şanzımanların kullanım prosedürleri vardır onların hiçbiri uygulanmadan kullanıldı) ona rağmen ne bir ısınma ibaresi nede başka bir şey görmedik. 40 bin km deyken kiralama acentesiyle sözleşmemiz bitti ve arabayı geri verdik. gidişinden falan memnunduk 1.6 crdi motorla dct'nin uyumu güzel ama arada saçmaladığı oluyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheAMG56 ve bt
dct şanzımanları tecrübe ettik bir dönem. Accent Blue 1.6 CRDİ DCT kiralamıştık. 32.000 km kadar kullanıldı(babamlar şirket aracı olarak kullandı) geldiğinde 8 bin kilometredeydi. kullandığımız süre boyunca 1 defa şanzıman saçmaladı o da araba çok yüklüydü(tatile gitmiştik bir sürü bavullar vardı bide biz 4 kişi olduğumuz için epey yüklüydü araba) hiçbir zaman ısınma olmadı. şehir içinde dikkatsizde kullanıldı(çift kavramalı şanzımanların kullanım prosedürleri vardır onların hiçbiri uygulanmadan kullanıldı) ona rağmen ne bir ısınma ibaresi nede başka bir şey görmedik. 40 bin km deyken kiralama acentesiyle sözleşmemiz bitti ve arabayı geri verdik. gidişinden falan memnunduk 1.6 crdi motorla dct'nin uyumu güzel ama arada saçmaladığı oluyor

Bende kiralayıp 380 km kadar kullandım. bana çok yakıyor gibi geldi. Normal bir dizel otomobilden 1,8 litre fazla yakışı var.
 
Bencede mantıklı... dct de olsa olsa en fazla, o da olağan dışı durumlarda ısınma olabilir ki nadirdir ... onun dışında evet muadillerinden 1lt civarı fazla yakar ama siz benzinliden geçeceğiniz için hiç dert etmezsdiziniz :) genel olarak memnun kalırsınız, tek derdi pek fonksiyon eksiği olmasada çağ dışında klamış ana unite, ama yani pekte cidi bir sorun değil sizin beklentileriniz yanında ... arkadaşlarında belirttiği gibi Elentraya da bir bakın...
 
@atoprak i10 un şehiriçi tüketimi 8lt bazen 9lt leri bile görüyor cerato veya elantra şehir içinde 7 litreyi geçmeyecegini düşünüyorum tabi benim arabanın fazla yakmasındaki en büyük faktör 4 ileri tork konventörlü şanzıman hem fazla yaktırıyor hem performanstan çalıyor şehir içi performansı çok yeterli ama uzun yolda sollamalarda falan üzüyor.(klima açıksa daha da performans düşüyor)
 
@atoprak i10 un şehiriçi tüketimi 8lt bazen 9lt leri bile görüyor cerato veya elantra şehir içinde 7 litreyi geçmeyecegini düşünüyorum tabi benim arabanın fazla yakmasındaki en büyük faktör 4 ileri tork konventörlü şanzıman hem fazla yaktırıyor hem performanstan çalıyor şehir içi performansı çok yeterli ama uzun yolda sollamalarda falan üzüyor.(klima açıksa daha da performans düşüyor)
Eğer makul şekilde kullanırsanız bencede 7lt yi geçemz ki zaten dizel olmasından dolayı da maliyet avantajınız olur... ancak tabiki, neticede bir hatta iki segment üste çıkıyorsunuz ..aracınız büyüyor, ağırlaşıyor ve de güçleniyor.. 7 lt bile bu getirilerin yanında sizi üzmez ki, zaten performns konusunda Cerato ile uzun yârin lda, yüklü yüksüz hiç sorun yaşamazsınız...i10 dan sonra size spor araç gibi bile gelebilir :)
 
Sahibinden.com da cerato ile elantranın arasında yaklaşık 10bintl fiyat farkı var cerato(concept plus) 80-90 bin tl fiyatlarda bulunurken elantra (elite plus) 95-105 bin fiyatlar arasında sıfır bayi fiyatlarına yakın fiyatlar ceratonun sıfırı 100bintl elantranın ise 115 bintl sizce bayilerden iyi bir indirim yakalarsam sıfır alıyım diye düşünüyorum sizce ikinciel mi daha mantıklı olur yoksa sıfırmı?
 
Bayileri mutlaka gezin,,,cidi pazarlık yaparak, mümkünse "şu gün alacağım" diyerek pazarlık yapın....aradaki fark 10bin ve altında olursa direk 0 almak daha mantıklı olur ... yoksa çok çok az km li araçlar yerine normal km sini yapmış, temiz araçlara bakın derim
 
Arkadaşlar yeniden merhaba dün kartalda kia bayisine gittim ceratoyu detaylıca inceledim ellerinde 4 adet 2016 model kia cerato 1.6crdi dct concept plus araç kalmış bu 4 adet araç stok doldurmak amacıyla galeri kendi üstüne almış plakaları hazır en son 87000 tl ye bırakıyolar fiyat bana mantıklı geldi sizce fiyat nasıl?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...