İç tasarımını çirkin bulduğunuz arabalar

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Akın
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Aslında tasarım o kadar da kişisel değildir. Egitimli gözle egitimsiz göz asla bir olamaz. Üniversitede okurken proje hocalarına "hocam tasarım kişiseldir zevkler ve renkler tartışılmaz" desem emin olun hala okulu bitirmeye çalışıyordum.
Ben mersodaki o 2 ekranı niye öyle yaptılar diye düşündüm. Benim gördüğüm kadarıyla akıcı sade bir tasarım var kabinde. Bunun üstüne geleneksel kadran tasarımı göze batar dedim. Eminimki onu tasarlayan takımda bu tarz şeyleri gözden geçirip yapmıştır. Sizce neden bu ekranları kullanmışlar? Bide işi bilen birinin yorumunu almak isterim :)
 
Ben mersodaki o 2 ekranı niye öyle yaptılar diye düşündüm. Benim gördüğüm kadarıyla akıcı sade bir tasarım var kabinde. Bunun üstüne geleneksel kadran tasarımı göze batar dedim. Eminimki onu tasarlayan takımda bu tarz şeyleri gözden geçirip yapmıştır. Sizce neden bu ekranları kullanmışlar? Bide işi bilen birinin yorumunu almak isterim :)
Şu videodan bir çıkarım yapacağım. Bu adamların yeni tasarım dilini "flow" diye özetleyeyim, yani akış akıcılık (Senin yazdığın gibi). Kabinin tümünde yatay bir çizgi hakim aslında. Bunu aşağıda eklediğim trimlerde çok rahat algılayabilirsiniz. Çok eleştirilen ekranları tespitime göre 3 farklı şekilde yerleştiriyor üreticiler (Başka var mı?).
1- Mercedes.... kadran ve ekran birleşik
2-Audi, BMW.....konsolun üstüne
3-Volvo, Renault....dikey

Bu akım konseptine bağlı kalarak tasarım yapmak istedikleri zaman zaten mecburen bu ekran yerleşimine gitmişler bence. Mesela aşağıdaki 5 Serisi'nin ekran yerleşimi imkanı yok bu tasarıma uymaz. Bir de işin ekonomik tarafı var. E'nin iki ekranı da aynı sanırım, bir taşla iki kuş vurmuş oluyorlar böylece.
 

Ekli dosyalar

  • 2016-Mercedes-E-Class-E-350-e-interior-dashboard.jpg
    2016-Mercedes-E-Class-E-350-e-interior-dashboard.jpg
    891.6 KB · Görüntüleme: 255
  • bmw-5-series-touring-interior.jpg
    bmw-5-series-touring-interior.jpg
    172.9 KB · Görüntüleme: 133
Şu videodan bir çıkarım yapacağım. Bu adamların yeni tasarım dilini "flow" diye özetleyeyim, yani akış akıcılık (Senin yazdığın gibi). Kabinin tümünde yatay bir çizgi hakim aslında. Bunu aşağıda eklediğim trimlerde çok rahat algılayabilirsiniz. Çok eleştirilen ekranları tespitime göre 3 farklı şekilde yerleştiriyor üreticiler (Başka var mı?).
1- Mercedes.... kadran ve ekran birleşik
2-Audi, BMW.....konsolun üstüne
3-Volvo, Renault....dikey

Bu akım konseptine bağlı kalarak tasarım yapmak istedikleri zaman zaten mecburen bu ekran yerleşimine gitmişler bence. Mesela aşağıdaki 5 Serisi'nin ekran yerleşimi imkanı yok bu tasarıma uymaz. Bir de işin ekonomik tarafı var. E'nin iki ekranı da aynı sanırım, bir taşla iki kuş vurmuş oluyorlar böylece.
ben e60 f10 gibi olanları seviyorum tam yerinde durmsı gerekiyor gibi duruyorlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Porsche
Ben Ford modellerinin iç tasarımını sevmiyorum. Amerika kullanıcısını bilmem ama Avrupa kullanıcısına hiç hitap etmiyor. Kaliteyi geçtim, gerçekten hem ergonomik hem görünüm açısından çok çirkin. Hadi B segmentinde çok birşey aramam ama C ve yukarısı için hiç güzel değil konsollar. Focus'un satışının yerlerde olmasının bir sebebi de bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Caria48
Sadece bagaj değil iç hacmi diyebiliriz direk tabii o iç hacmi etkileyen faktörlerden biri de çıkıntılı ve şişik konsol. Nedense gereksiz bir genişlik var fordlarda
Aynen katılıyorum iç tasarım olarak başarısız ; ne kadar iyi dinamikleri olsada bu bir eksi ve çoğu insanda bayiye
Gidip içine oturunca direk kafalarında siliyorlar arabayı (focus galp) :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...