İkinci El araç kaç km'ye kadar makbul olur?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
12.000 kilometreyi geçmeyecek valla tabi bu değer 1 1.5 yaşa kadar.
25.000 kilometre 2 3.5 yaş arası olmalı.
50.000 5 ile 7 yaş arası olmalı. Bu böyle uzar gider valla :D.
 
Atmosferikte 150 turboluda 100bin altına bakarım araba alacak olursam tabi bu değerler 5 yaşından fazla araçlar için kriterim
 
  • Beğeni
Tepkiler: ceyhansuyu
Kafamdaki ideal her yıl için en fazla 10-15 bin km yapmış olması. Üstte yazıldığı gibi turboluysa 100 bin sonrasına temkinli yaklaşırım. Vermeyi düşündüğüm tutar yükseldikçe km sınırını indiririm, mesela 100 bin liraya gidipte 100 bin kmde araba almam (arabanın markasına-modeline göre değişir bu ama o kadar pahalı arabayı ikinci el olarak almam).
 
2012 model 2.0 dizel otomatik zafira yı 137k deyken aldık 1 sene de 160k ulaşmıştır çok şükür bir sıkıntı yaşamadık. Ayrıca km çokta önemli olduğunu düşünmüyorum en önemli olan bakımı düzgün ve düzenli yapılmış olması. 2. Si ise kullanıldığı şehir istanbulda 20k km deki araba ile sivas taki 20k deki araba aynı şekilde yıpranmaz önemli olan motorun ne kadar çalıştığı.
 
Son düzenleme:
Km Bence önemli tabiki. her ikisinin de bakımları düzgün yapıldıysa, hor kullanilmadiysa ve ikisi de küçük veya buyuksehirde ise km si düşük olana yonelirim. Yılda 15 bin km altında yapmış araçları alırım.
 
Ben bu konuda biraz farklı düşünüyorum biraz da benzer düşünüyorum sene de en fazla 10-15 bin km yapacak bir araç her zaman makul olur ama taa kii 200 bin km psikolojik sınırına kadar, bu sınıra takılan araçları tercih etmemeye çalışırım istisnai olarak şu da var kimi bakımlı araba var 400 bin km'si diğer aracı 100 bin km'sine denk bu sebepten dolayı da eğer bir aracın kasası çok çok düzgünse ve bakımlı, kayıtlı ilk sahibinden bir araç ise bence yüksek km'li olmasında bir sakınca yok hatta bilerek o aracı alırım çünkü diğer az km'liler gibi piyasasından binlerce tl yukarıdan almak zorunda kalmam.Yani uzun lafın kısası birinci tercihim herkes gibi benzinli araçta yıllık maksimum 10-15 bin km üst sınır 200 bin km ama gel gelelim şu piyasa da bu şartları sağlayan(örneğin:50 bin km) bir araç 60 bin tl ise ve ben servis kayıtlı ilk sahibinden orijinal kasası düzgün bir 280 bin km liyi 30-40 bin tl'ye almaya her halükarda razı olurum.
 
Son düzenleme:
Şimdi genel anlamda düşünelim yılda 20.000 km civarı kullanılmış ve bakımları düzenli yapılmış bir araba temizdir kefesini açalım ve bu kefeye koyacağımız arabalar hakkında tartışalım;
Bu rakamları usturuplu kullanılarak görmüş bir arabayla haldır huldur, dikkatsizce işkence edilerek görmüş bir araba aynı kefeye konulamaz. Arabayı almadan önce kullanınca ne olduğu az çok anlaşılıyor. Anlamıyorsanız da anlayan birinden yardım isteyin canım :)
Örneğin 6-7 yaşına kadar alacağınız arabanın servis faturaları, yapılan işlemler, kazası varsa onarım faturası, kaza görüntüleri bulunabiliyor. 10 yaşını geçmiş bir araba için de elektronik donanımlarını kullanıp kontrol edip, motoru çalıştırıp özellikle uygun yollarda yüksek süratlerde kullanıp test etmek az çok fikir sahibi olmamıza yardımcı oluyor. Mutlaka bir servise, ustaya göstermek ondan da fikir almak yapılması gereken şeylerden biri (tanıdık ustanızın olmasının faydaları). Ekspertiz yerlerinde yapılan testlerde benim için boya ve kaporta raporu önemli daha çok. Dyno testlerinin sonucuna pek güvenemiyorum açıkçası.

96 model 260.000'de corolla aldım motoruna anahtar değmemişti tek nokta (eski tip) lpg vardı üzerinde kim bilir belki 50.000'deyken takılmıştı..
 
Km meselesi tabii ki önemli de, asıl o km'ler boyunca nasıl kullanıldığı daha önemli diye düşünüyorum. Eğer; bakımları düzgün yapılmışsa, ciddi bir kazası yoksa, elektronik bir problemi yoksa 200.000 'deki araba da alınır diye düşünüyorum. Mesela 2007 model Ford S-Max'imiz vardı,8 yıl bizde kalmıştı. Uzun yol da yaptık, İstanbul'da da her gün kullanıyorduk. 2.0 litre dizel olmasına ve 200.000'de olmasına rağmen bir yakınımıza sattık. Hala çok memnun olduklarını ve bir problem yaşamadıklarını söylüyorlar.
 
Senede 15-20 bin km yapmış araba makbuldür bence.2007 model araba bakıyosun mesela araba 10 yaşında 150-200 bin km bandında olması gayet normal bence.Önemli olan arabanın genel temizliği bence.Motor şanzıman alt takım şasi podyalar vs.gibi.Gerçi ben boyaya değişene ve ya kaportasal hasarlara da pek takmıyorum yürüyeni vs temiz olduğu sürece.Senede 15-20 bin km yapan araba makbüldür bence.
 
Ben epey farkli dusunuyorum milletten. Ulkemizde boya ve km olayina asiri derecede dert ediliyor motorun durumundan ziyade boyali parca varmi diye bakiliyor once tabiki 1000 km deki araba 200 bindekine gore daha iyidir buna kimse birsey demez ancak boyle durumdada oldukca yuksek fiyat cekiyorla hakli olarak zamaninda araba alacagim 5 bin 10 bkn km golfere bakiyorum pek golf yoktu piyasada bu kadar az yol gitmis araclara sifir parasi cekiyorlar niye 3 5 bin tl icin ikinci el alacaksin 0 km araba varken bnce sacma ama alanida cok. Az km arac alip sorun. Cikaranda oluyor. Yuksek km alip sikintisiz kullananda. Yurt disindan arac ile gelen akrabaarimiz var 300 bini dert etmio adamlar bizde 100 bin 10 yasinda araba cok mu die birbirine soruyor millet. Bunun sebebi de bnce ekonomik durumdan kaynaklanio millet aracina binmeeye korkuyor yakittan dolayi 4 5 tl yakit olmus. Daha once hic bir aracimda sikinti olmadi.2 yasinda aracim var 80 bine geldi daha balatasi bitmedi duzgun surup aracla ilgilendikten sonra km sikinti degil sadece omru biten parcalar degistirisin o kadar. Basta dedigim km az km her zaman iyi yilda 5 bin 10 bin km yapmis ancak pahali ayrica insanlar yilik 5 bin km icin neden arac alir neden satar onu da anlamis degilim
 
  • Beğeni
Tepkiler: ceyhansuyu ve yaso
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...