İkinci El araç kaç km'ye kadar makbul olur?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Dediğiniz gibi maddiyatla ilgili. Bende ayda en kötü 2-3 bin euro maaş alıp, 5-10-15 bin euroya Mercedes'e binebilseydim sorun etmezdim.

https://www.autoscout24.com.tr/Details.aspx?id=292438318&cd=636036564280000000&asrc=st|fs
İlk kasa CLKlar €2500'dan başlıyor. Burada bunu almak istesen 30000-40000TL'den aşağı bulamazsın.

Orada €2.850 istenen arabanın muadili burada 35.900TL, hatta buradakinin kmsi daha bile yüksek.
Şimdi bunu 4le 5le çarpanlar gelsin bakalım kaçla çarpacaklar. 10 la çarpsalar bile kurtarmıyor :D
 
Sahibi olduğumuz Octavia 2007 model ve an itibari ile 241 bin kilometreyi zorluyor.
Aldığımızda motoru ve yürüyeni iyiydi ancak kozmetik sorunları vardı tek parça boyası dışında orjinaldi ve fiyatı da çok ucuzdu. Yapacağımız masrafları göz önüne alarak satın aldık ve memnunuz.
Kilometre tabii ki önemli ancak benim için yürüyen ve motor daha önemli mesela. Yürüyeni hiç değişmemiş ve biraz dikkatsiz kullanılmış 100 bin hatta 50 bin kilometredeki araba ile yürüyeni düzgün veya değişmiş 270 bindeki araba ile karşılaştırırsam ben 270 binde olan düzgün arabayı alırım.
Kaza meselesine hiç değinmiyorum zaten. Büyük kaza geçirmiş araba ne olursa olsun ben almam şahsi fikrimdir, istediği kadar temiz olsun.
Uzun lafın kısası arabanın o anki durumu önemli, gerekli parçalar gerekli zamanlarda değişmişse (motor, yürüyen anlamında) kilometre benim için hiç önemli olmaz.
 
Son düzenleme:
Şimdi bunu 4le 5le çarpanlar gelsin bakalım kaçla çarpacaklar. 10 la çarpsalar bile kurtarmıyor :D

Çok doğru, avrupada arabalar ucuz. Fakat düşündüğümüz kadar da değil. 10-15 yıllık araçların ''Pickerl'' yani trafiğe çıkış izni 2 yılda bir güncellenmesi gereken bir olay. Her muayenede araçların yürüyeninde veya gövdesinde biraz bile pas olsa trafiğe çıkış iznini vermiyorlar.

''Eee pas alt tarafı,silinir- boyanır geçer'' derseniz ise, boya fiyatı 2.000, boyacıda kalması ise 1-2 bin Euro civarlarında oluyor. Hadi şanslıyız 3.000 Euro'ya tamamen bakımını yaptık. 7 bin Euro'ya çıktı fiyat. Vergisi ise yıllık 937 Euro. (193 beygir olduğu için) (evet avrupada araçlar beygir gücüne göre yıllık vergilendiriliyorlar. Bu bizim ÖTV değil, MTV gibi ) . 8 bin Euro'ya Mercedes-Benz CLK'ya binebiliyorsunuz. Fakat 2 yılda bir 2.000 Euro servis ve yıllık 1.000 Euro ödemek zorundasınız ki, bu da ayda 2.000 Euro kazanan bir insan için yüksek bir değer oluyor.

En azından Avusturya için durumlar böyle, bildiklerimi aktarmaya çalıştım. Tekrar söylüyorum, avrupada otomobiller çok ucuz Türkiye'ye göre. Fakat her geçen de CLK alamıyor buralarda...

Herkese hayırlı bayramlar...

Edit: Bir şey daha eklemek istedim. 15 yıllık arabanın haliyle elektronik ve yürüyen aksamıyla ilgili problemler çıkacaktır zamanla. Yaptırmak istediğinizde işçilik pahalı olduğundan dolayı, bir araba parası veriyor oluyorsunuz. Bu sebeple yanaşmıyorlar bu kadar eski arabaları almaya ...
 
Son düzenleme:
Çok doğru, avrupada arabalar ucuz. Fakat düşündüğümüz kadar da değil. 10-15 yıllık araçların ''Pickerl'' yani trafiğe çıkış izni 2 yılda bir güncellenmesi gereken bir olay. Her muayenede araçların yürüyeninde veya gövdesinde biraz bile pas olsa trafiğe çıkış iznini vermiyorlar.

''Eee pas alt tarafı,silinir- boyanır geçer'' derseniz ise, boya fiyatı 2.000, boyacıda kalması ise 1-2 bin Euro civarlarında oluyor. Hadi şanslıyız 3.000 Euro'ya tamamen bakımını yaptık. 7 bin Euro'ya çıktı fiyat. Vergisi ise yıllık 937 Euro. (193 beygir olduğu için) (evet avrupada araçlar beygir gücüne göre yıllık vergilendiriliyorlar. Bu bizim ÖTV değil, MTV gibi ) . 8 bin Euro'ya Mercedes-Benz CLK'ya binebiliyorsunuz. Fakat 2 yılda bir 2.000 Euro servis ve yıllık 1.000 Euro ödemek zorundasınız ki, bu da ayda 2.000 Euro kazanan bir insan için yüksek bir değer oluyor.

En azından Avusturya için durumlar böyle, bildiklerimi aktarmaya çalıştım. Tekrar söylüyorum, avrupada otomobiller çok ucuz Türkiye'ye göre. Fakat her geçen de CLK alamıyor buralarda...

Herkese hayırlı bayramlar...

Edit: Bir şey daha eklemek istedim. 15 yıllık arabanın haliyle elektronik ve yürüyen aksamıyla ilgili problemler çıkacaktır zamanla. Yaptırmak istediğinizde işçilik pahalı olduğundan dolayı, bir araba parası veriyor oluyorsunuz. Bu sebeple yanaşmıyorlar bu kadar eski arabaları almaya ...

0 örneği vereyim. Toyota Yaris (fiyatını bildiğim için bundan gidiyorum) 1.5 mds Almanya'da €18.290,00. Aynı araba Türkiye'de 66 bin lira. 2 bin lira maaş alan biri 33 aylık maaşını sadece arabaya yatırsa ancak alıyor. 2 bin euro maaş alan biri aynı arabayı 9 aylık maaşıyla alıyor.

Tiguan 26 bin euro'dan başlıyor, Türkiye'de 120 bin liradan başlıyor.

Oradaki yaşam giderleri falan farklıdır elbette ama çoğu şey buradan ucuz. Almanya'dan videolar çekip atan biri vardı Alman eşiyle birlikte, hayat pahalılığı kıyası için videolar atıyordu.
 
0 örneği vereyim. Toyota Yaris (fiyatını bildiğim için bundan gidiyorum) 1.5 mds Almanya'da €18.290,00. Aynı araba Türkiye'de 66 bin lira. 2 bin lira maaş alan biri 33 aylık maaşını sadece arabaya yatırsa ancak alıyor. 2 bin euro maaş alan biri aynı arabayı 9 aylık maaşıyla alıyor.

Tiguan 26 bin euro'dan başlıyor, Türkiye'de 120 bin liradan başlıyor.

Oradaki yaşam giderleri falan farklıdır elbette ama çoğu şey buradan ucuz. Almanya'dan videolar çekip atan biri vardı Alman eşiyle birlikte, hayat pahalılığı kıyası için videolar atıyordu.

Buna %100 katılıyorum. Benim bahsettiğim otomobiller genelde daha deminki ilandaki gibi olanlar. 5.000 Euro'ya 2005 Mercedes-Benz'ler, 20.000 Euro'ya Porsche'ler vs.

En doğrusu alım gücü olarak kıyaslamak yaptığınız gibi...
 
Bu böyledir. premium markalar her zaman bir tık daha iyidir. her iki araç bakımlı şasi de bir şey yok aynı parada ise mercedesi alırım şahsen. 200 bin mercedes için büyük değil ki
Hangi mercedes olduğuna da bağlı. 12k km deki cla test aracında trim sesi geliyor bayideki b serisinin torpidosunun üstündeki plastiğe ufak bir şekilde dokununca normal arabalarda bile gelmeyecek sesler geliyordu.
 
İkinci el araç alırken dikkat ettiğim her şeyi söyliyeyim.
Mümkünse yılda bin km den fazla yapmış olmasın eğer çok temzse ve bakımları düzenliyse km yi dert etmem.
Boya takıntım yoktur ama sen gidipte komple boyalı arabaya boyasızla aynı fiyatı yazarsan almam her aracın hakettiği fiyatı vermek isterim.
Servis bakımlı olmasına en azından ve en azından yapılmış olan kazanın fotoğrafının olup olmamasına dikkat ederim eğer büyükse.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...