KAPALI İkinci eli hızlı araç tavsiyesi. Bütçe 105k

atoprak

Aydın
Panpa
1,589
Marka
Yok
Arkadaşlar,

Geçen yıl sonu Golf aracımı sattıktan sonra işe gidip gelme ile ilgili olarak Taksi deneyimleme sürecini işlettim lakin pek başarılı olmadı.. rahat edemiyorum, aşırı yoruluyorum ve biraz da araba tutması, abuk şöförler gibi konulardan tekrar araba almak niyetindeyim.

aslında en son tahlilde Insignia GS de karar kılmış gibi olmuştum... aklımda 308 de vardı daha makul fiyatlı ve özgün bir araç olmasından dolayı ama 308 in benim boyutlarındaki birine sunduğu bazı ergonomik problemler olmasından dolayı temelli çıkarttım listedem.

Şu anda benim için aracın ikinci elinin de güçlü olması biraz daha ön plana çıktı
Bütçe olarak 105K belirledim. Değeri olursa biraz daha üste çıkabilirim.

Kriterlerim

- C Segmenti olacak. B segmentine düşmeye veya ev-iş gidip gelmek için D segmentine luzum yok. Zaten özel bir durumdan ötürü (aşağıda yazdım) çok para bağlamak ta istemiyorum.

- Ayda 4k km yapma potansiyelim var. bunun tamamı İstanbul içi ancak yarısı 3ncü köprü, açık otoban yani. Bu sebeple dizel almam mantıklı.

- Çok düşündüm ama manuel vites 1,2,3 gün den sonra sıkacak bu trafikte... o yüzden otomatik olması şart diye düşünüp karar verdim. Piyasası hızlı ve bu bütçedeki araçlar içinde Astra dışında tam otomatik yok. Düşük km li bir araç tercih edeceğimden Çift kavramaya (Hyundai dışı) talim edeceğim..

- Düşük km ve 2015 sonra sı olması iyi olur diye düşünüyorum... bu yıl kullansam aldığım arabanın üzerinde 45-50k km gelir... 50k km de bile alsam yıl sonu 100 k ya gelir ki mağlesef 2nci elde zorlanıyorlar.. ve bir de çift kavrama durumu malum .. 40k yı geçmesin istiyorum.

- Bagajın önemi yok. Arka koltukta C segmenti her araç makuldür (308 liste dışında zaten)

- Yurtdışı görevlendirme alma olasılığım var. Haliyle bu aracı alıp satarken çok bir zarar etmek istemiyorum. Hızlı olması tercihimdir.

- Bir parça konforlu olup, hızlı olması da hoşuma gider .. hızlı derken, zaten en hızlıları Astra.. diğerleri ise bir birbirlerine yakın ...


Aklımdaki modeller,

1- Megane 4 dci EDC ... EDC muhteşem bir çift kavrama değil ancak 2012 yılında şirket aracı olrak Fluance kullandığımda anormal problemler yaşamadım ... şu anda sanırım en sorunsuz ve kavrama en uzun giden çift kavrama .. Icon donanımı belki 1-2 parça boyalı olarak alınabilir... ikinci elinin hızlı olacağını düşünüyorum ...

2- Astra CDTİ Dynamic ... Otomatiği eh işte ama tam otomatik olmasından mütevellit sorunsuz (deniyor) ... hızlı olması güzel ama izolasyon problemleri de varmış... ne kadar kulağa batar bilemiyorum ... şu an da taksilere çok alışığım .. taksiden sonra eşimin şirket aracına (Focus 1.5 tdci) binince Cadillac gibi geliyor:) İkinci el hızından çok emin değilim... Forumda bir kaç arkadaş kronik electric problemlerinden de bahsetmişti

3- Focus 1.5 tdci Titanium ... Kasa değişmesi kendi nazarımda kötü oldu ... sürüşü çok güzel... PowerShift te pek bozulacakmış hissi yok, gayet iyi ... ergonomik olarak içi hoş değil ama eşimin arabasından dolayı alıştım artık :) HB olanı olabilir... 2nci eline pek güvenemiyorum ... Kavrama ömrü hakkında da çok net birşeyler bulamadım ...

VW grubundan Octavia hariç diğer C lere sahip oldum ... Golf varken pek Leon a yanaşasım gelmiyor... Golf ü de yeni sattığımdan aynı arabaya almakta istemiyorum ... düşük km li temiz Octavialar da baya kıymetli gibi gözüküyor... hoş aynı motor, aynı şanzıman .. hacme ihityaç ta yok .. Pek bir avantajı da yok Octavianın gözümde..

Deli kartlarım Toyota CHR Hybrid (tamamen başka birşey deneyimlemek ) veya Auris Hybrid ..

Siz ne dersiniz ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
@akulkerberkay Belki en mantıklısı o ... 10 küsür bin cepte kalır ve o ekstralarıyla orta donanımlı megan her zaman alıcı bulur... 2k tramer i bir araştırmak lazım ..

@Tatarzapata Hocam o fiyata dizel A3, düşük km li ve tercihen az tramerli bulmak mümkün değil .. eski kasaları saymıyorum tabi... HB nin bir avtanjı şirket aracı gibi görünmemesi .. bir diğer avantajıda (buna emin değilim, söylendite olabilir) araç İspanya montajı olduğu biraz daha sıkı deniyor Reno forumlarında... he bu arada bunlar çok belirleyici nedenler değil .. özellikle HB araştırmadım yani

@bt evet ya tam şirket spec.. hele hele evde bir tane daha olunca hepten manyağa bağlıcaz gibi ... başka renk olması şart gibi benim için.. veya HB .. ben Fluance da kullandım ve onun büyük handikapları Megane 4 te giderildiğinden çok uzak değilim .. en azından benim kullanım koşullarım ve amacım için
 
Orta donanım Megane dışında hepsi benim gözümde kabul edilebilir hocam. Megane benim gözümde ancak şımartan oyuncakları için alınabilir. Egea'da bildiğim kadarıyla adaptif cc var, diğer araçlara göre en büyük artısı o. Focus'larda içime sinmeyen tek şey renkleri ve sedan olması. Tam şirket spec =). Yoksa gayet alınabilir araçlar.

Maalesef 2016 model dizel otomatik Egea'larda ACC yok. Manuel olanlarda var. Dizel otomatiklere yanlış hatırlamıyorsam 2017'nin ilk çeyreğinin sonuna doğru geldi ACC.
Onun harici çok yavaş gitmesede satılıyor ancak bir Fiat hızında da değil. Sedan karoseri olduğundan dolayı HB daha sakin gidiyor ülkemizde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Egea lar hakkaten anlamasız pahallı... hadi anlamsız demiyim lakin ne gidip inceledim, ne de sürdüm ... felsefi olarak pahallı diyelim :) neyse...

EDC nn kaderi forumda Seat Leon a benzemeden ben bayide bir test sürüşü yapiyim :) :D... dediğim gibi Fluance da 20k kadar kullandım ki Megane 4 de bazı iyileştirmeler de olmuş ... o zamanlar (2011-12) kuru kavrama DSG ile karşılaştırıyorduk.. bazen hafif yollu saçmaladığını hatırlıyorum .. ama genel olarak, yani araç böyle zor durumların az bir kısmında bocalıyordu, normal koşullarda da pek bir problemi yoktu.. üreticisi Getrag .. yani Powershift ile aslında aynı ...

Focus 1.5tdci larda sanırım 6DCT540 modeli kullanılıyor ... zaten evde bu araç olduğundan huyunu suyunu biliyorum ... çok ta başarılı ... sanırım 2.0tdci Mondeolar da da bu kullanılıyormuş (dayanım 450nm... Megandaki version 6dct250 ve 280nm dayanımı var)... ..
 
Arkadaşlar kısa bir liste oluşturdum ...
Fiyat bandını olabildiğince sıkı tutmaya çalışıp, genellikle donanım seviyelerini de benzer almaya çalıştım..
Ne dersiniz ?

Megane - orta donanım ama ekstraları var, doluluğu gayet yeterli.. 2k trameri çıktı .. fiyatı gayet iyi gibi
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...i-gorus-plusbuyuk-ekran-plus-665554904/detay/

Megane - Dolu versiyon .. ekstrası yok, ama pek gerekte yok ... tramer yok dendiği için bakmadım
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...con-dizel-oto-plusful-plusful-665659867/detay

Megane - Dolu ve devasa ekranı mevcut..hoş pek aramadığım bir ekran bu .... - Trameri böyle ve boyalarıda gerçekten bunlarsa çok sorun değil gibi -
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...p-icon-32.000-km-genis-ekran-664499345/detay/

Egea - bence pahallı ama nedense bu donanım seviyesinde (ki öyle gırtlak ta değil) fiyatlar hep böyle ..
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...izel-34-bin-km-en-full-paket-650594336/detay/

Focus - Dolu versiyon .. ekstrası yok ... dezavantajı evde tıpatıpa aynı aracın (ama TrendX) olması :)
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...us-titanium-1.5tdci-otomatik-623487127/detay/

Bir Focus daha
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...tik-38.000-km-hatasiz-boyasiz-662917935/detay
Ben olsam ilk ilandaki Megan'ı almayı düşünürüm.
Ama satıcının arabadaki kusurları hatasız söylediğini anlamak için ekspertiz şart.
 
Otomatik vitesli epey araba kullandım, şu an en son çift kavrama almış olsam da çaresizlikten hayat tork konvertörlüde :) tork konvertörlü seçenekler ilk sıraya koyardım. Islağı da kurusu da aynı bu çift kavramanın, sorun çıkartma olasılığı yüksek.
 
Görevlendirilme yakın zamanda olma ihtimali varsa ucuz ve piyasası iyi olan bir arabayla idare edip geri kalan parayı faize koymayida düşünebilirsiniz

Aslında biraz öyle yapıyorum lakin bu bütçeninde altında C segementi, bana hitap edebilecek pek bir model de yok ... Egea ya bile dünya para isteniyor... en fazla otomatik vitesten vaz geçsem, 10k daha düşer bütçe ki bence değmez..
 
Aslında biraz öyle yapıyorum lakin bu bütçeninde altında C segementi, bana hitap edebilecek pek bir model de yok ... Egea ya bile dünya para isteniyor... en fazla otomatik vitesten vaz geçsem, 10k daha düşer bütçe ki bence değmez..
Aslında benim demek istediğim baya düşük araçlar Accent Accent era linea megane 2 corolla efsane kasa vb. 2 3 ay gibi Bi sürede belli olacaksa bu arabalara katlanılır tabi 9 10 ayı bulursa bütçeye yakın arabalar daha iyi olur