İleri sürüş teknikleri konusunda öneriler ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Koraykaya
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Koraykaya

Koray
İcracı
1,977
Marka
Dacia
21 yaşındayım 14 ünden beri araç kullanıyorum şehir içi şehirler arası uzun vs safhasını geçmiş sayılırım artık ileri sürüş teknikleri, yanlama vs. alanlarda aracı perte çıkarmadan ustalaşmak ve teknikleri öğrenmek istiyorum bu konuda siz tecrübeli abilerim ve kardeşlerimin önerileri telkinleri ve taktiklerine ihtiyaç duymaktayım şimdiden teşekkürler :D
 
Yanlış anlamazan bir seyi açıklamak istiyorum ileri sürüş teknikleri aracı kontrolden çıkarmak için degil kontrolden çıkmış aracı kontrol altına almak için kullanılır.Gelelim sorunun cevabına yanlamak kolay iştir zor olan toplaması ve yanladıktan sonraki lastik masrafı motor yıpranması al takım yıpranması debriyaj yıpranması ve bunların can yakan masraflarıdır,göz el kol kordinasyonun iyi olması gerekir debriyajı olan arabada çok daha kolay olur.kavsağa yavaş gelirsin vitesi 2'ye çekersin döneceğin yöne direksonu çevirirsin yarım debriyaj yapar gaza 4/3oranında basarsın arka lastikler tutuşu kayıp eder araç tabiriyi caizse yanlamaya başlar sonra kavşaga bodoslama çıkmamak yada geldiğin yöne tekrar dönmemek için direksiyona ters yönde kontra verirsin ve gaz ayarlamasıyla aracı yanlamaya zorlarsın geri toplamanın en kolay yolu gazdan cok ufak miktarda ayagıni kademeli olarak çekersin arka lastikler yolu tutmaya başlar direksiyon ayarlamasıyla arabayı şeride oturtturursun olay bundan ibaret tabiki kapalı alanlarda dene yada uygula kendini ve insanları tehlikeye atmanin bir anlamı yok çok iyi yanlayınca insanlar madalya takmaz ama birinin canına mâl olursan kelepçe takar.
 
Yanlış anlamazan bir seyi açıklamak istiyorum ileri sürüş teknikleri aracı kontrolden çıkarmak için degil kontrolden çıkmış aracı kontrol altına almak için kullanılır.Gelelim sorunun cevabına yanlamak kolay iştir zor olan toplaması ve yanladıktan sonraki lastik masrafı motor yıpranması al takım yıpranması debriyaj yıpranması ve bunların can yakan masraflarıdır,göz el kol kordinasyonun iyi olması gerekir debriyajı olan arabada çok daha kolay olur.kavsağa yavaş gelirsin vitesi 2'ye çekersin döneceğin yöne direksonu çevirirsin yarım debriyaj yapar gaza 4/3oranında basarsın arka lastikler tutuşu kayıp eder araç tabiriyi caizse yanlamaya başlar sonra kavşaga bodoslama çıkmamak yada geldiğin yöne tekrar dönmemek için direksiyona ters yönde kontra verirsin ve gaz ayarlamasıyla aracı yanlamaya zorlarsın geri toplamanın en kolay yolu gazdan cok ufak miktarda ayagıni kademeli olarak çekersin arka lastikler yolu tutmaya başlar direksiyon ayarlamasıyla arabayı şeride oturtturursun olay bundan ibaret tabiki kapalı alanlarda dene yada uygula kendini ve insanları tehlikeye atmanin bir anlamı yok çok iyi yanlayınca insanlar madalya takmaz ama birinin canına mâl olursan kelepçe takar.
çok haklısın zaten konuda ki bilgisizliğimi gidermek için böyle bir başlık açtım aslında kafamdaki iki soruyu çelişkili biçimde sormuşum hata bende kelepçe mevzusunda haklısın zaten amacım magandalık düzeyinde bişiler yapmak değilde bilinçlenip konuya hakim olabilmek :)
 
çok haklısın zaten konuda ki bilgisizliğimi gidermek için böyle bir başlık açtım aslında kafamdaki iki soruyu çelişkili biçimde sormuşum hata bende kelepçe mevzusunda haklısın zaten amacım magandalık düzeyinde bişiler yapmak değilde bilinçlenip konuya hakim olabilmek :)
Bende acı yönden deneyerek ögrendim kuzenimin 3.30luyla yanlarken kavsaga çıktım 7binlira kaçmıstı 5yil önce şimdi ustalaştım fakat yapmayı bıraktım yapma diyemem ama dediğim gibi bosluk bir yer bul orda yap tek sorunun arabanın masrafları olsun.
 
Bende acı yönden deneyerek ögrendim kuzenimin 3.30luyla yanlarken kavsaga çıktım 7binlira kaçmıstı 5yil önce şimdi ustalaştım fakat yapmayı bıraktım yapma diyemem ama dediğim gibi bosluk bir yer bul orda yap tek sorunun arabanın masrafları olsun.
bende öyle düşünüyorum peki ileri sürüş teknikleri konusunda yapabileceğim antrenman slalom duba vs önerilerin varmı ?
 
Dubayla slalom yapmak istiyorsan zorlu olsun diyorsan 1.5 metre aralıklarla dene baya zorlanıyorsun ama önerim klasik 2.5 metre aralıktan başla alıştıkca aralık küçült reflekslerin artacaktır ıslak zeminde niye dönmüyor bu araba diye kafayı yiyebilirsin dikkat et :))
 
Hızı yazmayı unutmuşum ben 40 ile denemelere başlayıp 120ile bitirdim daha yüksek hızlarda kafadan kaymayı cokca yaşıyorsun ve araç gercekten dönmemeye başlıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
önce kolayında başlayıp tecrübe kazanayım çok zora gerek yok ilk başta :D
 
Yanlış anlamazan bir seyi açıklamak istiyorum ileri sürüş teknikleri aracı kontrolden çıkarmak için degil kontrolden çıkmış aracı kontrol altına almak için kullanılır.Gelelim sorunun cevabına yanlamak kolay iştir zor olan toplaması ve yanladıktan sonraki lastik masrafı motor yıpranması al takım yıpranması debriyaj yıpranması ve bunların can yakan masraflarıdır,göz el kol kordinasyonun iyi olması gerekir debriyajı olan arabada çok daha kolay olur.kavsağa yavaş gelirsin vitesi 2'ye çekersin döneceğin yöne direksonu çevirirsin yarım debriyaj yapar gaza 4/3oranında basarsın arka lastikler tutuşu kayıp eder araç tabiriyi caizse yanlamaya başlar sonra kavşaga bodoslama çıkmamak yada geldiğin yöne tekrar dönmemek için direksiyona ters yönde kontra verirsin ve gaz ayarlamasıyla aracı yanlamaya zorlarsın geri toplamanın en kolay yolu gazdan cok ufak miktarda ayagıni kademeli olarak çekersin arka lastikler yolu tutmaya başlar direksiyon ayarlamasıyla arabayı şeride oturtturursun olay bundan ibaret tabiki kapalı alanlarda dene yada uygula kendini ve insanları tehlikeye atmanin bir anlamı yok çok iyi yanlayınca insanlar madalya takmaz ama birinin canına mâl olursan kelepçe takar.
Çok güzel bir yazı olmuş +1
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaansoysal
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...