İnceleme | Toyota C-HR & Peugeot 3008

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Araç: Toyota
Modeli: C-HR
Yılı: 2017
KM'si: ?

Artıları:
+
Tasarım
+ Konfor
+ Şanzıman
+ Fiyat/performans

Eksileri:
-
Donanıma göre değişken malzeme kalitesi
- Direksiyondaki tuşların kalite hissi
- Direksiyonla birlikte dönen cruise control kumanda kolu
- Panik frende beklenmeyen fren tepkileri
- Klostrofobik arka yaşam alanı

Araç Hakkında:

Ben tercih etmem ama araba iyi.

Araç: Peugeot
Modeli: 3008
Yılı: 2017
KM'si: ?

Artıları:
+
Tasarım
+ İşçilik ve malzeme kalitesi
+ Şanzıman
+ Dönüş çapı
+ Ferah iç mekan

Eksileri:
-
Ağır bagaj kapağı
- Tamamen ESP temelli yol tutuş
- Auto hold yok
- Göstergeleri kısmen perdeleyen direksiyon simidi

Araç Hakkında:

Bu da iyi.
 
Son düzenleme:
Abi bizim orada citroen ve pejo aynı güzergahta test yaptırıyor ortalamaları bile aynıydı :) direksiyon,gaz,fren tepkileri,arka kameranın kalitesizliği kadar aynı.
Bide c4 Picasso test ederken sinyal sesine özellikle dikkat et bakalım ne düşüneceksin :)

308'de en sevdiğim şeylerden biride sinyal sesiydi. :D
Videonun 1:24 dakikasında duyuluyor o ses.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve alfhonso
@berkertekin abi emeğine sağlık, sakin kafayla rahat rahat okudum. Bir derginin testi havasında düzenli ve etkileyici bi anlatım olmuş öncelikle bunun için teşekkürler. 3008 dizel otomatik kullanmışsın gerçi ama bildiğim kadarıyla CH-R'dan daha ağır bi araba, 1.2 turbo benzinli performansa yeterli geliyor mu yahu? Ch-R için seninde onayını aldım, sıra milli piyango bileti almaya geldi. Tasarım olarak zaten standartları çok seven biri değilim, bu arabanın tasarımını gerçekten çok seviyorum. Ama olumlu yorumların sayısı giderek artıyor. Teşekkürler emeğin için :)
Edit: Süleyman başka abi, onla kıyaslaman Süleymana hakaret :))
Teşekkürler. Bazı eksiklerim var ama imkanımlarım el verdikçe onları tamamlayarak incelemeye çalışırım.
1.2 motor 3008'in performansına yeterli gelir mi? Evet gelir. Düz yolda hızlanması etkileyici olmaz, araç fazla büyük ve konfor odaklı olduğu için bütün hızlanma hissini sönümleyecektir. Ama dediğim gibi, sportiflik arayanlar için tasarımının aksine bu araba hiç uygun değil. Sakin kullanımına da her türlü yeter.
 
Elinize sağlık abi.Kendi aracımı tanıtırken söylemeyi unuttuğum yerleri çok iyi açıklamışsınız.Yazınızın üzerine çilek kıvamında şunu diyebilirim: C-hr segmentinin en mantıklı arabası değil ama en heyecan vericisi..
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve bt
Elinize sağlık abi.Kendi aracımı tanıtırken söylemeyi unuttuğum yerleri çok iyi açıklamışsınız.Yazınızın üzerine çilek kıvamında şunu diyebilirim: C-hr segmentinin en mantıklı arabası değil ama en heyecan vericisi..
Tasarım olarak gerçekten çok heyecan verici. Ama sürüş olarak daha büyük heyecanlar yaşadığım modeller oldu :) Tasarımda fonksiyon olarak Crossover'lar sadece şehirde altının vurmamasını vaat ediyor, onun dışında kalıbından daha dar bir iç hacim sunuyor. Ama heyecan faktörü aranıyorsa, geniş araç aramayan bekar veya tek çocuklu evliler için filan çok başarılı bir sınıf bence. :) C-HR da sınıfında piyasaya en son çıkan agresif tasarımlı model olmasının avantajını bu heyecan faktöründe kullanıyor işte :D Hele bir de aydınlatmalarda donanım yükseldikçe LED altyapı filan gelince daha da hoş oluyor
 
Vallahi trafikte mavi bir chr ve kırmızı bir 3008 gördüğüm anda gözden kaybolana kadar süzüyorum. Tasarım mühendisleri kimdir bilemiyorum ama oldukça sağlam ve güzel dizaynlar çıkarmışlar helal olsun.
 
Vallahi trafikte mavi bir chr ve kırmızı bir 3008 gördüğüm anda gözden kaybolana kadar süzüyorum. Tasarım mühendisleri kimdir bilemiyorum ama oldukça sağlam ve güzel dizaynlar çıkarmışlar helal olsun.
İşte ben de bunu diyerek program yapmadan evden çıkınca bu iki aracı test edip öyle döndüm.:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve Cenk
Tasarım olarak gerçekten çok heyecan verici. Ama sürüş olarak daha büyük heyecanlar yaşadığım modeller oldu :) Tasarımda fonksiyon olarak Crossover'lar sadece şehirde altının vurmamasını vaat ediyor, onun dışında kalıbından daha dar bir iç hacim sunuyor. Ama heyecan faktörü aranıyorsa, geniş araç aramayan bekar veya tek çocuklu evliler için filan çok başarılı bir sınıf bence. :) C-HR da sınıfında piyasaya en son çıkan agresif tasarımlı model olmasının avantajını bu heyecan faktöründe kullanıyor işte :D Hele bir de aydınlatmalarda donanım yükseldikçe LED altyapı filan gelince daha da hoş oluyor
Evet aynen öyle cüssesine göre iç mekan göz kamaştırmıyor.Arada acaba tavan döşeme siyah değil de başka birşey olsaydı ferahlatır mıydı diye düşünmüyor değilim:)
 
Elinize sağlık düzenli ve akıcı bir yazı olmuş. 3008 almayı kafaya koyan biri olarak agresif sürüşte düşük performanslı olması üzdü. Ancak belki de daha hayırlıdır benim için. Chr için benim söyleyebileceğim tek şey dar olduğu. Fuar incelemesi ile yorum yapmak ne kadar doğru olmasa da araca oturduğum anda o yanlardan sıkıştırılmış olma hissiyatını sevmedim.

500l ile 3008 kıyaslamasında iç hacim ve bagaj harici 500l tarafında başka artı var mı dikkatinizi çeken?

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Elinize sağlık düzenli ve akıcı bir yazı olmuş. 3008 almayı kafaya koyan biri olarak agresif sürüşte düşük performanslı olması üzdü. Ancak belki de daha hayırlıdır benim için. Chr için benim söyleyebileceğim tek şey dar olduğu. Fuar incelemesi ile yorum yapmak ne kadar doğru olmasa da araca oturduğum anda o yanlardan sıkıştırılmış olma hissiyatını sevmedim.

500l ile 3008 kıyaslamasında iç hacim ve bagaj harici 500l tarafında başka artı var mı dikkatinizi çeken?

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Çok teşekkürler. =)
3008'de agresif sürüş yaparsınız ama keyif vermez. Arabayı güvenlik sınırları içerisinde yoğun esp ile de olsa tutabiliyor. Sadece sınıfının üstüne çıkamıyor. İnsan direksiyonuna ilk kez geçerken fazlasını beklediği için eleştirdim.

c-hr konusunda size katılırım. Aslında çok dar değil ama klostrofobik tasarım nedeniyle öyle hissettiriyor.

- Ben 3008'den ziyade 500x'i crossover olarak c-hr ile karşılaştırmaya aldım. 500L derseniz iş bayağı değişir. Yazıda hiç bahsetmedim ama sorarsanız hatırladığım kadarıyla 500L ile karşılaştırayım:
- İç hacim olarak 500L açık ara daha geniş ve ferah. 3008 bu konuda karşılaştırmaya giremez.
-500L'nin bagaj hacmini hiç hatırlamıyorum. Kağıt üstündeki değerlere bakmak lazım.
-3008 güvenlik konusunda 500L'nin önünde. 500x kendini IIHS testlerinde TSP+ ödülü alarak fazlasıyla kanıtlamış bir araç ama 500L vasat sonuçlar alıyor.
- 500L yakın zamanda makyajlandı. Fotoğraflarına baktım, bazı noktalarda kaliteyi 500x seviyesine çıkarmaya çalışmışlar. Ama bazı noktalarda. :) 500x de bence yeni nesil Alfa Romeo, Lancia seviyesinde bir kaliteye sahip; tasarım amaçlı sert ama kaliteli plastikler barındırıyor. 3008 ise yumuşak plastiklerle ve sıkı kumaş kaplamalarla gerçek premium hisleri veriyor. 500L, iç mekan kalitesinde makyajlı haliyle de 3008'e yaklaşamaz, çünkü hala bilinen Fiat kalitesinden tam olarak kurtulabilmiş değil. :)
- 500L'nin dualogic şanzımanı bildiğim kadarıyla robotize-manuel şanzıman. Kullanımı için özel bir alışkanlık gerekir. Alışanlar memnun, alışamayanlar direk arabayı satıyor. :) 3008'de ise harika bir tork konvertörlü şanzıman var. Tek eksik gördüğüm tarafı uzun trafik ışığı beklemelerinde kendiliğinden freni basılı tutan auto-hold fonksiyonunun olmamasıydı. =)
- 3008'in 1.2turbo benzinli motorunun 500L'de karşılığı yok, zorlarsak 1.4 atmosferik var. 1.6 dizelinin karşılığı ise 500L'de 1.3 multijet. :) Bu motor tercihlerinden anlayacağımız şu: 3008, Avrupa piyasasında rekabetçi SUV yaratmaya çalışıyor ama 500L direk 7 kişilik büyük sürgülü kapılı mpv'ler gibi performansı hiç aramadan sakin kullanımı benimseyecekler için hazırlanmış, geniş iç hacimli aile aracı. Dacia Lodgy'ler LoganMCV'ler gibi (konfor ve kalite karşılaştırmıyorum:)) geniş aile aracı arayanlara hitap eden, "aman ailemi taşıyorum performans, hız benim neyime" diye düşünenleri hedef alan bir araç. Belki ilk başta öyle düşünülmemiştir ama şu anda Fiat'ın ürün gamında biçtiği rol bu.
- 500L hiç kullanmadım ama bindiğim zaman ideal oturma pozisyonunu bir türlü bulamadım. Bayağı bayağı Ford Transit koltuğunda oturur gibi orantısız şekilde yüksekte hissettim kendimi. Koltuğu en aşağı alsam bile pedallar fazlasıyla aşağıda kalıyordu. Çocuk gibi hissetmiştim kendimi :) Tabii bu kadar satıldıysa herkes gidip kendine göre denemeli arabayı. Ama vites kolu da bu şekilde biraz aşağıda kalıyor ve en aşağıda saklama gözü ve usb girişi gibi yerler var. Onlar da Clio Symbol'lerdeki gibi fazla aşağıda kalıyor. Sürüş sırasında erişim mümkün olmaz. 3008'de ise oturma pozisyonu ve küçük direksiyon gayet başarılı.
- 500L'nin fiyatlarına az önce bir baktım da, bütün eksi tarafları göz ardı edilerek alınabilir bir araba. :) Özellikle Rockstar donanımındaki Beats Audio ses sistemi opsiyonu bulunmaz nimet, benim gibi müziği seven kişilere tek başına sürüş keyfi sunabilecek unsurdur. Fiyatı da 100k liranın altında. 3008'in opsiyonlarında böyle bir ses sistemi var mıdır bilmiyorum ama 100k liranın altında bir modeli olduğunu sanmıyorum. Varsa da alınabilir değildir.

İki model de fiyatının karşılığını verecek araçlardır.

Umarım yardımcı olmuşumdur. =)
 
Yeni 3008'i kısa bir süre test etme şansım oldu. İçi hoşuma gitti, tasarımı farklı. Multimedya sistemine alışmak biraz zaman alıyor. Aisin şanzıman iyi çalışıyor, motor performansı yeterli
Ancak bu otomobil yol tutmuyor. Üzerinde fabrika çıkışı gelen Continental cross contact'lardan mı kaynaklanıyor bilmiyorum ancak araç virajlarda kopmaya çok yatkın. Zaten ESP de bu söylediklerimi doğrular gibi belli bir süratin üzerinde kesinlikle kapanmıyor, otomatik olarak tekrar devreye giriyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
C-hr kullanıcısı olarak 3008 testinde virajda 3008 in bayıldığını düşünmüştüm.Yatmalar fazla
 
Ben öyle çok zorlama fırsatım olmadı ama tutuşu esp ile baya iyi gözüküyor. Öyle petrolheadlik bir tepki vermiyor hatta baya yatıyor ama esp güzel kurtarıyor arabayı. Geyik testini 80 ile dönmek büyük meziyet özellikle böyle bir suv un
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
Ben öyle çok zorlama fırsatım olmadı ama tutuşu esp ile baya iyi gözüküyor. Öyle petrolheadlik bir tepki vermiyor hatta baya yatıyor ama esp güzel kurtarıyor arabayı. Geyik testini 80 ile dönmek büyük meziyet özellikle böyle bir suv un

Valla tutuşu iyi falan değil, araba en basit virajda bile yatmaya o kadar müsait ki...Hiç öyle güven veren bir yol tutuşu yok
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...