İnceleme | Toyota C-HR & Peugeot 3008

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Araç: Toyota
Modeli: C-HR
Yılı: 2017
KM'si: ?

Artıları:
+
Tasarım
+ Konfor
+ Şanzıman
+ Fiyat/performans

Eksileri:
-
Donanıma göre değişken malzeme kalitesi
- Direksiyondaki tuşların kalite hissi
- Direksiyonla birlikte dönen cruise control kumanda kolu
- Panik frende beklenmeyen fren tepkileri
- Klostrofobik arka yaşam alanı

Araç Hakkında:

Ben tercih etmem ama araba iyi.

Araç: Peugeot
Modeli: 3008
Yılı: 2017
KM'si: ?

Artıları:
+
Tasarım
+ İşçilik ve malzeme kalitesi
+ Şanzıman
+ Dönüş çapı
+ Ferah iç mekan

Eksileri:
-
Ağır bagaj kapağı
- Tamamen ESP temelli yol tutuş
- Auto hold yok
- Göstergeleri kısmen perdeleyen direksiyon simidi

Araç Hakkında:

Bu da iyi.
 
Son düzenleme:

Şu videoya bakarak Chr 3008 seviyesindeymiş gibi gözükmüyor. Hatta testi yapanlarda söylediklerine göre pek iyi bulmamış.
C-HR'ın şöyle bir güzelliği var: Yüksek hızlarda arkasındaki o değişik spoilerlerin ekmeğini çok iyi yiyor. 3008 yerden yüksek kalıp daha fazla salınıyor ve arabayı tasarlayanlar bunun farkında olduğundan esp'yi çok temkinli ayarlamışlar. Otoyol hızlarında dönerken bile esp çok erken çalışmaya başlıyor.
Geyik testi konseptinin yol tutuşla birlikte temel öğelerinden biri de "agility" yani çeviklik kavramı. Bu noktada hiçbir SUV'den iyi sonuç beklememek lazım. Devrilmesin, tamamen kontrolden çıkıp spin atmasın yeter. C-HR'da aracın limitlerine nispeten daha fazla güvenip esp'ye daha hafif müdahale edecek şekilde ayarlamışlar. 3008 testinden de hatırlarsın, esp tedirgin edecek şekilde kütür kütür müdahalelerde bulunuyor, "ben seni az önce kaza yapmaktan kurtardım" diyor.
Bana hissettirdiklerinden farklı görmüşler o zaman. Lastikler de aynı zaten 3008 in limiti c-hr den yüksekse eğer bayağı bir ambale olurum
Valla 3008'in standart haliyle limitleri kesinlikle çok daha düşük. 50 km/h hızla giderken bile bunu hissettiriyor. Ama ESP dahil limitlerinin C-HR'dan fazla olma ihtimali yok değil. Rüzgarlı havalarda otoyolda virajı dönerken normal bir araba en fazla direksiyonunu titretirken 3008, esp'sini devreye sokar ama yine döner.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
C-HR'ın şöyle bir güzelliği var: Yüksek hızlarda arkasındaki o değişik spoilerlerin ekmeğini çok iyi yiyor. 3008 yerden yüksek kalıp daha fazla salınıyor ve arabayı tasarlayanlar bunun farkında olduğundan esp'yi çok temkinli ayarlamışlar. Otoyol hızlarında dönerken bile esp çok erken çalışmaya başlıyor.
Geyik testi konseptinin yol tutuşla birlikte temel öğelerinden biri de "agility" yani çeviklik kavramı. Bu noktada hiçbir SUV'den iyi sonuç beklememek lazım. Devrilmesin, tamamen kontrolden çıkıp spin atmasın yeter. C-HR'da aracın limitlerine nispeten daha fazla güvenip esp'ye daha hafif müdahale edecek şekilde ayarlamışlar. 3008 testinden de hatırlarsın, esp tedirgin edecek şekilde kütür kütür müdahalelerde bulunuyor, "ben seni az önce kaza yapmaktan kurtardım" diyor.

Bu durumda hıza bakarsak. 3008 de ben seni yüksek hızda ki bir kazadan kurtardım diyor. Belki de 76 ile döndüğünü izlesek esp bile dokunmamış olacak. 77 ile dönerken adamlarda esp çok şiddetli devreye girmeden akıcı bir şekilde arabayı döndürdü diyor.
 
Valla 3008'in standart haliyle limitleri kesinlikle çok daha düşük. 50 km/h hızla giderken bile bunu hissettiriyor. Ama ESP dahil limitlerinin C-HR'dan fazla olma ihtimali yok değil. Rüzgarlı havalarda otoyolda virajı dönerken normal bir araba en fazla direksiyonunu titretirken 3008, esp'sini devreye sokar ama yine döner.
6000 km ye kadar espsiz kullandım sonra primacy3 ler yüzünden esp açtım.Değişen tek şey 2 kere arabanın arkası el frenine gerek duyacak kadar açılınca.Kontrayı ben tam verecekken devreye girmesiyle gösterdi.Onun dışında devreye girmedi.3008 testimde karabağlar otoban girişinde ve çıkışında 2 kere soktum devreye.3008 in yol tutuşu esp iptal edilirse bayağı bir laçka suv havasında bana kalırsa
 
Bu durumda hıza bakarsak. 3008 de ben seni yüksek hızda ki bir kazadan kurtardım diyor. Belki de 76 ile döndüğünü izlesek esp bile dokunmamış olacak. 77 ile dönerken adamlarda esp çok şiddetli devreye girmeden akıcı bir şekilde arabayı döndürdü diyor.
Benim SUV'de kriterim: Ağırlık transferini, salınımı abartıp kaza yaptıracak kadar sakata bindirmesin. İki araba da bunu karşılıyor. C-HR'da assolist esp olsa da aracın altyapısına biraz daha fazla rol veriyor, 3008'de ise esp solo yapıyor. İkisi de ihtiyacı karşılıyor. Hissettirdikleri ise çok farklı. Orada da "şu alınır/şu alınmaz" söylemleri biraz boş kalıyor, aracı alacak kişilerin tercihlerine bakar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Benim SUV'de kriterim: Ağırlık transferini, salınımı abartıp kaza yaptıracak kadar sakata bindirmesin. İki araba da bunu karşılıyor. C-HR'da assolist esp olsa da aracın altyapısına biraz daha fazla rol veriyor, 3008'de ise esp solo yapıyor. İkisi de ihtiyacı karşılıyor. Hissettirdikleri ise çok farklı. Orada da "şu alınır/şu alınmaz" söylemleri biraz boş kalıyor, aracı alacak kişilerin tercihlerine bakar.
Burada şu alınır bu alınmaz demedim. Zaten benim bilgim de bu videolara dayalı iki aracı da alıp gazlamadım. Hatta 3008 sürüşü yeni c4 picasso ya benziyor suv gibi hissettirmiyor diye de eleştiriyordum hep.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Burada şu alınır bu alınmaz demedim. Zaten benim bilgim de bu videolara dayalı iki aracı da alıp gazlamadım. Hatta 3008 sürüşü yeni c4 picasso ya benziyor suv gibi hissettirmiyor diye de eleştiriyordum hep.
Aynen, hatırlıyorum. MPV yatışı da var araçta. Bu arada Picasso hala aklımda. Ama havalar artık bozdu, bahara kadar el sürmem herhalde. Test sürüşü yaparsam da efendi giderim ancak. 500x'te akıllandım bir kere =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Aynen, hatırlıyorum. MPV yatışı da var araçta. Bu arada Picasso hala aklımda. Ama havalar artık bozdu, bahara kadar el sürmem herhalde. Test sürüşü yaparsam da efendi giderim ancak. 500x'te akıllandım bir kere =)

Bariz mpv yatışı var ama torsiyondan arkası da rahat değil gibi :D . Psa yapacak bir şeylerde hayırlısı ile ne zaman olacak merak ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Kapışayım mı?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_8691.JPG
    IMG_8691.JPG
    722 KB · Görüntüleme: 212
Bugun arkadaşın 3008 bindim. Gt line paketti sanırım 19 inç oluyor. Lastik michelin alpin kış lastiği vardı. Baya bozuk yollara girdik sönümlemesini beğendim. Ön ve arkayı ayrı değerlendireceğim. Ön: engebelerin üzerinden gayet iyi geçiyor. Geçtiğin şeyi hissediyorsun ama rahatsız etmiyor. Arka da da aynı tepki var ama torsiyondan dolayı arabanın arkası bir türlü esnemiyor bundan dolayı engebeleri öne göre biraz daha hissettiriyor ama yine de fena değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bugun arkadaşın 3008 bindim. Gt line paketti sanırım 19 inç oluyor. Lastik michelin alpin kış lastiği vardı. Baya bozuk yollara girdik sönümlemesini beğendim. Ön ve arkayı ayrı değerlendireceğim. Ön: engebelerin üzerinden gayet iyi geçiyor. Geçtiğin şeyi hissediyorsun ama rahatsız etmiyor. Arka da da aynı tepki var ama torsiyondan dolayı arabanın arkası bir türlü esnemiyor bundan dolayı engebeleri öne göre biraz daha hissettiriyor ama yine de fena değil.
Torsiyon için iyi. Çok zıplamıyor. Öldürmüyor güldürmüyor :)
 
Torsiyon için iyi. Çok zıplamıyor. Öldürmüyor güldürmüyor :)

Aynen öyle zıplamıyor, bizim c4 picasso olsa ayranı çalkalar gibi geçerdi çoğu yerden birde kocaman lastikler var. Bide arabayla ilgili şunu düşünüyorum bu araba da maliyeti düşürmek için ne yapmışlar? Arkada torsiyon kullanmışlar ama kaliteli bir torsiyon. Arka kapı üstü sert. Cam açma kumandaları bizim arabadaki ile aynı. Geri görüş kamerasının netliği kötü. Bunların dışında başka bir şey bulamıyorum.
 
Aynen öyle zıplamıyor, bizim c4 picasso olsa ayranı çalkalar gibi geçerdi çoğu yerden birde kocaman lastikler var. Bide arabayla ilgili şunu düşünüyorum bu araba da maliyeti düşürmek için ne yapmışlar? Arkada torsiyon kullanmışlar ama kaliteli bir torsiyon. Arka kapı üstü sert. Cam açma kumandaları bizim arabadaki ile aynı. Geri görüş kamerasının netliği kötü. Bunların dışında başka bir şey bulamıyorum.
auto hold en çok aradığım şeydi. Auto hold olsa süper olurdu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
auto hold en çok aradığım şeydi. Auto hold olsa süper olurdu.
Auto hold olmamasi imkansiz degil mi abi. Benim bindigim aracta hayalet ekran bile vardi auto hold suz arac kaldimi artik. Birde otomatik vitesli araclar yokuslarda kacirma yapmaz diye biliyorum ama cahil cahil konustum herhalde
 
Auto hold olmamasi imkansiz degil mi abi. Benim bindigim aracta hayalet ekran bile vardi auto hold suz arac kaldimi artik. Birde otomatik vitesli araclar yokuslarda kacirma yapmaz diye biliyorum ama cahil cahil konustum herhalde

Tam otomatikler kaçırmıyor zaten. Auto hold dediğimiz trafikte fark etmeksizin kendisi fren yapması,öne kaçırmaması
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...