KAPALI İstanbul için Otm. Önerisi (i10, ibiza...)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mustafa.e

Panpa
2,884
26
Marka
Volkswagen
Merhaba beyler ablam istanbulda işe gidip gelmek için bir araba alacak. Kesin otomatik olacak. Yola önce 30 civarına ikinci el bakarak çıktık ama sonra sıfırlara da baktık. İ10 1.0 otomatik style paket fiyatı donanımı güzel geldi şimdilik düşünüyoruz. 1.0tsi dsg ibiza da düşünüyoruz. Acelemiz yok :D Başka tavsiyeleriniz ya da i10 hakkında yorumlarınızı bekliyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ben lpg tavsiye ederim, ama üçüncü şahislarla muhattap olmaktan yana değilim. Arabanı alıyorlar, delip biciyorlar, Kafalarınca port fuel rail yapıp sana iade ediyorlar. Arabanın garantisi bozuluyor. Ben 3 defa lpg bakımı için bu insalarlar muhattap oldum. Hiç birinden işimi halledemediğim gibi üstüne kazık yedim. Gittim hyundai şikayet ettim. Artık bana Hyundai yetkisi servisi lpg bakımı yapıyor. Benim şikayetlerim sayesinde, şu an tüm LPG li i10lara Hyundai yetkisi servisi destek veriyor.

Haklısınız hocam, bende arada tüp taktırmayı düşünmüyor değilim ancak belirttiğiniz nedenlerden tırsıyorum. Siz aracınızı tüplü olarak 0 km almıştınız değil mi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Çok doğru bir yorum; İstanbul gibi yoğun trafiği olan şehirlerde çift kavramalılardan uzak durun. Tek kavramalı robotize şanzımanlar, konforsuz, yokuş kalkış desteği v.s yok, sıkıntı. Swift, i10 hatta i20, mazda2 tam otomatik güzel araçlar, sorun çıkarmaz. ancak benim bildiğim tamamı 4 ileri tork konventörlü otomatik, bende yeni kasa i20 otomatik var 4 ileri; trafikte, yokuşta v.s çok rahat, uzun yolda iyi, çekiş sorunu yok ama 4 ileri olduğu için mecburen gaza yükleniyorsun, yüksek devir çevirmek zorunda kalıyorsun bu yüzden tek dezavantajı yakıtı, şehir içi 9.5 -10 lt, şehir dışı 6-6.5 lt. tüpe uyumlu diye söylemişlerdi, tüp takılırsa yakıt %25 düşer normal fiyata gelir diye düşünüyorum. i10 da ki şanzıman aynı sadece motor 1.2, bence şehir içi yakıt 8.5 - 9 olur. şehir dışında 6 lt yakar. @istanbul tüp tavsiye etmiyorsa en mantıklı seçenek @berkertekin in dediği gibi cvt şanzımanlı micra ve yaris daha iyi olur, bagajları çok büyük değildir ancak içleri geniştir. görüş açıları çok iyi olduğundan bayan için ideal bence. Bir de Corsa'ların 1.4 tam otomatikleri var (easytronic değil) eğer 5 veya 6 ileri ise tercih edilebilir.
Çok teşekkürler hocam tavsiyeleriniz için :) i10da da i20deki 4 ileri otomatikten vardır heralde. Genel yorumlarınız nasıl memnun musunuz şanzımandan. İ10un da yakıt tüketimi i20den bir nebze daha iyi olur sanırım. Tüp takılabilir ama önceliğimiz benzinli kullanmak. Corsalarda da 4 ileri şanzıman vardı diye hatırlıyorum ben.
 
Çok teşekkürler hocam tavsiyeleriniz için :) i10da da i20deki 4 ileri otomatikten vardır heralde. Genel yorumlarınız nasıl memnun musunuz şanzımandan. İ10un da yakıt tüketimi i20den bir nebze daha iyi olur sanırım. Tüp takılabilir ama önceliğimiz benzinli kullanmak. Corsalarda da 4 ileri şanzıman vardı diye hatırlıyorum ben.

Evet i10da i20 deki ile aynı 4 ileri tork konventörlü şanzıman var. ağırlık ve motor hacminden dolayı 0.5-1 lt civarı daha az yakabilir. i10 şuan a segmentinde Türkiye de ki en iyi araç (zaten pek rakibi de yok). Yeni corsaların tam otomatikleri 6 ileri diye biliyorum ama emin değilim.
Eğer ki sıfır da 65 k ya çıkabilirseniz 208 tavsiye ederim. 6 ileri tork konventörlü şanzımanı (aisin marka diye biliyorum) ve 1.2 puretech 3 silindir turbo motoru ile hem az yakar hem sorunsuz olur diye düşünüyorum.
i20 ye gelirsek aracımdan memnunum 7 yıllık evliyim biri 5 diğeri 1.5 yaşında iki çocuğum var, araç b segmenti standartlarına göre oldukça geniş, i20 yi tercih nedenlerimden biri buydu. Diğeri Tork konventörlü şanzıman olmasıydı (sorunsuzluk açısından). bir diğeri ise 5 yıllık garanti ve nihayet fiyatıydı. (çocukların altınlarını v.s bile bozdurarak elimde ne var ne yoksa çıkabildiğim rakama bunu alabiliyordum. (skoda rapid spacback te gözüm kalmadı değil.)
Araç 1240 kg (sınıfına göre oldukça ağır) bu ve 4 ileri otomatik şanzıman birleşince oldukça fazla yakıyor. önceden söylediğim gibi şehir içi 10 lt şehir dışı 6.5 lt. birde araçta 16 inç jant var, ağırlıkla da birleştirince süspansiyon özellikle bozuk yolda rahatsız edici çalışıyor, özellikle ani çukurlara girince direksiyon mili sanki rotlardan ayrılıyormuş gibi hissediyorsun bazen (ama yine de elektirikli direksiyon olmasına rağmen hidrolik gibi olmasa da hissi fena değil, kayınçomun 2017 model full x-trail'ını kullandım direksiyonu çok daha hissizdi). Bu 2 dezavantajı dışında arabanın bence artı yönleri dediğim gibi 1.4 100 bg 135 nm tork atmosferik motor sorunsuz ve çekiş sorunu yaşamıyorsun, sadece şanzıman 4 ileri olduğu için vites aralarındaki devir yüksek. uzun yolda 120 km hızla giderken 3000 devir çeviriyor, yokuş çıkacaksın diyelim, aynı hızda çıkabiliyor ama vitesi 3'e atıp 4500 devire çekiyor. motor bağırıyor, gidiyor mu? gidiyor ama yakıtı da içiyor. şanzımana 1 planet dişli daha takıp 5 ileri olsaymış tadından yenmezmiş. ama şehir içinde sıkıntı yaşamıyorsun, yokuş 30-40 derece vs çok dik olmadıkça istesen bile geri kaçırmıyor, zaten yokuş kalkış desteği var. vites geçişlerini hissetmiyorsun, şanzıman hemen hemen hiç saçmalamıyor. Bagaj 301 lt, çocuk koltuğu, büyükçene bir bebek arabası ve yanına küçük bir kaç valizimsi çanta sığıyor. arka yaşam alanı geniş, kardeşimde megane3 var hemen hemen onunla aynı, önü çok geniş (ben rahat sığabiliyorum boyum 1.92) ve arkamada normal bir insan dizi değerek oturabiliyor.
Hyundainin servisini beğeniyorum, doğuştaki gibi insana maraba muamelesini gördükten sonra şaşırtıcı hatta :)


Güzel yazmışsınız, benzer bir hikaye bende de var. Bir ara garaja yazabilirsem güzel olur.
 
Evet i10da i20 deki ile aynı 4 ileri tork konventörlü şanzıman var. ağırlık ve motor hacminden dolayı 0.5-1 lt civarı daha az yakabilir. i10 şuan a segmentinde Türkiye de ki en iyi araç (zaten pek rakibi de yok). Yeni corsaların tam otomatikleri 6 ileri diye biliyorum ama emin değilim.
Eğer ki sıfır da 65 k ya çıkabilirseniz 208 tavsiye ederim. 6 ileri tork konventörlü şanzımanı (aisin marka diye biliyorum) ve 1.2 puretech 3 silindir turbo motoru ile hem az yakar hem sorunsuz olur diye düşünüyorum.
i20 ye gelirsek aracımdan memnunum 7 yıllık evliyim biri 5 diğeri 1.5 yaşında iki çocuğum var, araç b segmenti standartlarına göre oldukça geniş, i20 yi tercih nedenlerimden biri buydu. Diğeri Tork konventörlü şanzıman olmasıydı (sorunsuzluk açısından). bir diğeri ise 5 yıllık garanti ve nihayet fiyatıydı. (çocukların altınlarını v.s bile bozdurarak elimde ne var ne yoksa çıkabildiğim rakama bunu alabiliyordum. (skoda rapid spacback te gözüm kalmadı değil.)
Araç 1240 kg (sınıfına göre oldukça ağır) bu ve 4 ileri otomatik şanzıman birleşince oldukça fazla yakıyor. önceden söylediğim gibi şehir içi 10 lt şehir dışı 6.5 lt. birde araçta 16 inç jant var, ağırlıkla da birleştirince süspansiyon özellikle bozuk yolda rahatsız edici çalışıyor, özellikle ani çukurlara girince direksiyon mili sanki rotlardan ayrılıyormuş gibi hissediyorsun bazen (ama yine de elektirikli direksiyon olmasına rağmen hidrolik gibi olmasa da hissi fena değil, kayınçomun 2017 model full x-trail'ını kullandım direksiyonu çok daha hissizdi). Bu 2 dezavantajı dışında arabanın bence artı yönleri dediğim gibi 1.4 100 bg 135 nm tork atmosferik motor sorunsuz ve çekiş sorunu yaşamıyorsun, sadece şanzıman 4 ileri olduğu için vites aralarındaki devir yüksek. uzun yolda 120 km hızla giderken 3000 devir çeviriyor, yokuş çıkacaksın diyelim, aynı hızda çıkabiliyor ama vitesi 3'e atıp 4500 devire çekiyor. motor bağırıyor, gidiyor mu? gidiyor ama yakıtı da içiyor. şanzımana 1 planet dişli daha takıp 5 ileri olsaymış tadından yenmezmiş. ama şehir içinde sıkıntı yaşamıyorsun, yokuş 30-40 derece vs çok dik olmadıkça istesen bile geri kaçırmıyor, zaten yokuş kalkış desteği var. vites geçişlerini hissetmiyorsun, şanzıman hemen hemen hiç saçmalamıyor. Bagaj 301 lt, çocuk koltuğu, büyükçene bir bebek arabası ve yanına küçük bir kaç valizimsi çanta sığıyor. arka yaşam alanı geniş, kardeşimde megane3 var hemen hemen onunla aynı, önü çok geniş (ben rahat sığabiliyorum boyum 1.92) ve arkamada normal bir insan dizi değerek oturabiliyor.
Hyundainin servisini beğeniyorum, doğuştaki gibi insana maraba muamelesini gördükten sonra şaşırtıcı hatta :)



Güzel yazmışsınız, benzer bir hikaye bende de var. Bir ara garaja yazabilirsem güzel olur.
Maalesef sıfırda 50 üstü bile zorken 60 üstü imkansız gibi bir şey :) i20'nin yakıtı gerçekten yüksekmiş ama i10 bir nebze daha düşük olursa katlanma sınırında olur. Şanzıman hakkında da verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim güzel çalıştığınj öğrenmek iyi oldu :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...