Evet i10da i20 deki ile aynı 4 ileri tork konventörlü şanzıman var. ağırlık ve motor hacminden dolayı 0.5-1 lt civarı daha az yakabilir. i10 şuan a segmentinde Türkiye de ki en iyi araç (zaten pek rakibi de yok). Yeni corsaların tam otomatikleri 6 ileri diye biliyorum ama emin değilim.
Eğer ki sıfır da 65 k ya çıkabilirseniz 208 tavsiye ederim. 6 ileri tork konventörlü şanzımanı (aisin marka diye biliyorum) ve 1.2 puretech 3 silindir turbo motoru ile hem az yakar hem sorunsuz olur diye düşünüyorum.
i20 ye gelirsek aracımdan memnunum 7 yıllık evliyim biri 5 diğeri 1.5 yaşında iki çocuğum var, araç b segmenti standartlarına göre oldukça geniş, i20 yi tercih nedenlerimden biri buydu. Diğeri Tork konventörlü şanzıman olmasıydı (sorunsuzluk açısından). bir diğeri ise 5 yıllık garanti ve nihayet fiyatıydı. (çocukların altınlarını v.s bile bozdurarak elimde ne var ne yoksa çıkabildiğim rakama bunu alabiliyordum. (skoda rapid spacback te gözüm kalmadı değil.)
Araç 1240 kg (sınıfına göre oldukça ağır) bu ve 4 ileri otomatik şanzıman birleşince oldukça fazla yakıyor. önceden söylediğim gibi şehir içi 10 lt şehir dışı 6.5 lt. birde araçta 16 inç jant var, ağırlıkla da birleştirince süspansiyon özellikle bozuk yolda rahatsız edici çalışıyor, özellikle ani çukurlara girince direksiyon mili sanki rotlardan ayrılıyormuş gibi hissediyorsun bazen (ama yine de elektirikli direksiyon olmasına rağmen hidrolik gibi olmasa da hissi fena değil, kayınçomun 2017 model full x-trail'ını kullandım direksiyonu çok daha hissizdi). Bu 2 dezavantajı dışında arabanın bence artı yönleri dediğim gibi 1.4 100 bg 135 nm tork atmosferik motor sorunsuz ve çekiş sorunu yaşamıyorsun, sadece şanzıman 4 ileri olduğu için vites aralarındaki devir yüksek. uzun yolda 120 km hızla giderken 3000 devir çeviriyor, yokuş çıkacaksın diyelim, aynı hızda çıkabiliyor ama vitesi 3'e atıp 4500 devire çekiyor. motor bağırıyor, gidiyor mu? gidiyor ama yakıtı da içiyor. şanzımana 1 planet dişli daha takıp 5 ileri olsaymış tadından yenmezmiş. ama şehir içinde sıkıntı yaşamıyorsun, yokuş 30-40 derece vs çok dik olmadıkça istesen bile geri kaçırmıyor, zaten yokuş kalkış desteği var. vites geçişlerini hissetmiyorsun, şanzıman hemen hemen hiç saçmalamıyor. Bagaj 301 lt, çocuk koltuğu, büyükçene bir bebek arabası ve yanına küçük bir kaç valizimsi çanta sığıyor. arka yaşam alanı geniş, kardeşimde megane3 var hemen hemen onunla aynı, önü çok geniş (ben rahat sığabiliyorum boyum 1.92) ve arkamada normal bir insan dizi değerek oturabiliyor.
Hyundainin servisini beğeniyorum, doğuştaki gibi insana maraba muamelesini gördükten sonra şaşırtıcı hatta
Güzel yazmışsınız, benzer bir hikaye bende de var. Bir ara garaja yazabilirsem güzel olur.