İyi şoförün özellikleri nedir?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

furkan duman

Profesör
144
Marka
Volvo
Herkese merhabalar. Aslında herkesin ailesi, çevresi, eşi-dostu ile tartıştığı, görüşlerini paylaşıp fikir ayrılığına düştüğü bir durum iyi şoförün ne olduğu. Son zamanlarda bende bu konuda farklı görüşlerdeki insanlarla tartışıyorum. Aklıma gelenlerden bir kaçını yazacağım. Forum ahalisinin de görüşlerini merak ediyorum.

1) Oldukça sakin ve temkinli kullanmak.(Ancak yakıt tüketimi/ hız vs düşünmeksizin.) Örneğin 100-120 km'lik hızı kaldıran bir yol ve trafikte 80'i geçmemek. Yolcular rahatsız olmadığı sürece iyi kullanıyorum bahanesi oluyor:) Ben sanki kendine güvenmiyormuş diye düşünüyorum bu şahısları.
2) Hızlı ve kuralları ihlal ederek kullananlar, ayrıca makas atarlar ve her haltı yaparlar. Sorsanız hiç kazaları yoktur ancak bu genelde diğer sürücülerin dikkati sebebiyle önlenir.
3) Yeri geldiğinde hız yapıp aynı zamanda yakıt tüketimini yoldaki trafik durumunu hesaba katanlar. Trafik ve yol durumuna göre nerede yavaş ve daha dikkatli nerede süratli olmaları gerektiğini belirleyip sürüş stilini buna göre ayarlayanlar.
4)Kural, yakıt tüketimi, sürüş pozisyonu, ideal lastik basıncı, yol durumu vb değişkenlerin hiçbirini bilmeden yada göz önüne almadan direkt yola çıkanlar.(Bunların tabiki de iyi şoför olmadığı aşikar, kural ihlalcilerinin de trafik teröristi olduğunu tartışmaya gerek yok ancak benim ifrit olduğum bir grup 1 numarada bahsettiğim grup. Yanımdaki hiç rahatsız olmuyorsa iyi şoförüm diyor. Ulen otoyolda 50 ile gidersen tabi kimse rahatsız olmaz).

Aslında yazabileceğim daha bir çok sürüş stiline sahip insanlar var ve bunların hepsi de iyi şoför olduğunu iddia ediyorlar ki bence bu iddalarının dayanakları da hiç kaza yapmamak vs gibi saçma şeyler olabiliyor. Berbat yazma becerimle sizi boğmayıp biraz da sözü size bırakmak istedim.
 
Sanırım ben 3e dahil oluyorum. Normalde sakin ve hep temkinli giderim, fakat otoyol giriş/çıkışlarında bildiğim virajlarda kendimi ve aracı zorlamayı severim
 
  • Beğeni
Tepkiler: furkan duman
Çok zor değil ya düşünceli ve sabırlı olmak. Cadde üzerinde sokağa dönüş yapacak adama yol veririm çünkü trafiği ciddi anlamda tıkıyoruz bu hareketi yaparken. Sağdan soldan en öne geçmeye çalışmadan düzgünce şeritte kalmak çok zor değil 2dk daha beklicen en fazla. Aklıma gelenler bunlar düşüncesiz şoförlere çok üzülüyorum yazıklar olsun dedirtiyolar bazen.

Şehirlerarası yolda trafiğin akışını tıkamamak için biraz sağa çekilip arkasındakine yol veren ağır vasıta şoförleri kalp ben
 
Son düzenleme:
Çok zor değil ya düşünceli ve sabırlı olmak. Cadde üzerinde sokağa dönüş yapacak adama yol veririm çünkü trafiği ciddi anlamda tıkıyoruz bu hareketi yaparken. Sağdan soldan en öne geçmeye çalışmadan düzgünce şeritte kalmak çok zor değil 2dk daha beklicen en fazla. Aklıma gelenler bunlar düşüncesiz şoförlere çok üzülüyorum yazıklar olsun dedirtiyolar bazen.

Şehirlerarası yolda trafiğin akışını tıkamamak için biraz sağa çekilip arkasındakine yol veren ağır vasıta şoförleri kalp ben
kamyoncuları çok seviyomuşsun :D
 
@furkan duman güzel bir beyin fırtınası güzel neticeler çıkabilir.Bence (trafikteki) iyi şöfor arabaya ve arabanın içindekilere en az zarar(yakıt tüketimi, motor boğulması, motorun ümüğünün sıkılması vites geçişleri) ve rahatsızlık(sarsıntı,mide bulantısı, saçma sapan g kuvvetleri, tak tuk sert çukurlar dahildir) veren şöfordür.Bunu otoyolda 50 km/h le ile gitmek gibi algılanmasın, aracını en az yoran en az yakıt tüketimini amaçlayan hatta ve hatta bagajda ki kovanın yerinin bir cm' bile oynamasına izin vermeden süren adam trafikteki en iyi şöfordür.Bu aşamaya ulaşmak için bol bol tecrübe gerekiyor.Böyle araç kullanan bildiğim 45-50 yıldır şöforlük yapan bir dedem var.Daha da onun gibi yumuşak kullanan görmedim.Kısacası ağzı dolu bir bardak su düşünün bu bardağı taşırmadan ve arabaya zarar vermeden kullanan adam 1. sınıf şöfordür.(Bu saydıklarımın içinde virjda limit kasmak, heel and toe yapmak vs vs işin pilotluk boyutudur yani şöforlük boyutu değildir, şöforün birinci amacı konforlu seyahati sağlamaktır)
 
Son düzenleme:
Öngörülü olmak, öndeki araca bakmakla kalmayıp trafiği genel hatlarıyla takip etmek, takip mesafesine dikkat etmek, vitesi boşa atmak yerine motor frenini gerekli yerde devreye sokmak, oturma şekline dikkat etmek şeklinde liste uzar gider. Ama bence anahtar kelime takip ve öngörü. Bu ikisini dikkate alarak hem aracınıza daha az zarar verirken hem de güzel yakıt ortalamaları elde edebilirsiniz. İyi şoför makas atan, kontrolsüz hız yapan değildir. Aracın kapasitesini bilen ve ona göre limitlerini belirleyip, garantici olandır. Araç sürerken kendimizi düşünmüyorsak bile anne, baba, eş, dostu düşünmek gerekir..
Kamu spotu gibi oldu arkadaşlar kusura bakmayın :)
 
Forumun %90'ı benden daha tecrübelidir. 6 aydır ehliyet sahibiyim, genellikle yol vermeye çalışıyorum. Yol neye müsaitse o hızda ilerliyorum. Uzun yolda da sollamamı yapar sağ şeride geçerim. Ani hareketlerden kaçınırım acil bir durum olmassa.
Kısaca direksiyonum iyi değildir ama kurallara uyuyorum.
 
Burada iyi şoförden kasıt arabayı iyi sürmek mi yoksa trafikte iyi kullanmak mı? Bence arabayı düzgün sürmektense trafikte bilinçli olmak çok çok daha önemli. Başlıca şeyler, şeritte gitmek, dönerken veya şerit değiştirirken sinyal vermek ve aynaya bakmak, sürekli aynaya bakıp etrafında kimlerin olduğunun bilincinde olmak, takip mesafesine dikkat etmek, yol şartlarına uygun seyir etmek, yol vermek yol istemek, ışıklara uymak, dönüş sırası varsa çakallık yapıp önlere kadar gidip oradan dahil olmaya çalışmamak vb. Arabayı zamanla düzgün sürer hale gelebilir herkes, önemli olan kafa yapısını değiştirmek.
 
Son düzenleme:
İyi şöför olmak için otomobili çok iyi sürücü olmak gerekiyor. Bu bahsettiğim şeyler yanlamak,makas atmak falan değil, onları biraz kafa yoran herkes yapar. Benim bahsettiğim sürücülük: Frene basarken arabayı stabil bir şekilde durdurmak, vitesleri geçirirken sarsıntı yapmaktan kaçınmak vs.vs.

Yaallnızzz bununla da bitmiyor işler. İyi şöför olmak için otomobili iyi sürücü olmak gerekiyor, fakat asıl olay trafiği yönetmek. Geçiş önceliklerini bilmek, hız sınırlarına uymak bunun yanında yolda trafiğin düzenini bozacak kadar yavaş gitmemek, yayalara yol vermek, yolu gereksiz yere işgal etmemek (bkz. Türkiye'deki sol şerit sevdası), hatalı sollama yapmamak, şeridine uymak .... (uzaaaar gider)

Yani demek istediğim, iyi şöför olmakla iyi yanlamayı karıştırıyoruz milletçe. (Genelliyorum, kusura bakmayın)
Asıl şöför, iyi sürücü olmanın yanında trafiği doğru yönetendir.

En azından benim düşüncem böyle... Güzel konu olmuş, merak ediyorum cevapları :D:D
 
Sadece arabayı kaldırıp durdurmakla şoför olunmuyor. Benim gözümde iyi şoför trafiği iyi okumalı, karşısındakinin hata yapabileceğini düşünüp olası bir durumda o hatayı telafi edecek şekilde kullanmalı.
Sadece önüne değil belirli aralıklarda arkasına da bakmalı. (Geçenlerde arkama baktım Focus deli gibi geliyordu önüme kırıp makas atacağını düşünüp fren yaptım aynen de tahmin ettiğim gibi oldu. Eğer görmeseydim benim ön tamponu alıyordu.)
Sürüş pozisyonuna dikkat etmeli, lastik basınçlarını kontrol etmeli, kemer takmayan yolcuları uyarmalı.
Milletin götünden gidip araç kullanmamalı, takip mesafesi çok önemli. Şu an aklıma gelenler bunlar daha çok şey söylenebilir.
 
ben sadece buradan otobanlara hız koridoru uygulaması getirerek zaten sol şeridi işgal eden sapıkları daha da haklı duruma getirdikleri için bizi yönetenleri tebrik etmek isterim. sayelerinde hiçbir düzen olmayan trafiğimiz artık herkesin 100 ile yanyana gittiği bir filo halini alacaktır. zira daha öncesinde de pek fark yoktu. artık official olarak ilan edildi
 
Iyi soforluk kavramina yonelik pratik ve teorik bilgiler ogrenilebilen belli basli kural ve bunlarin zamanla kiside olusturdugu tecrubelerden olusuyor. Fakat neyi ne kadar nasil ogrenecegini ve bunlarin hangisini uygulayacagini kisi kendi secer. Kisinin davranis secimleri cevresel oldugu kadar kisiseldir de.

Sonuc olarak iyi sofor olmanin ilk kurali soforlukle ilgili kurallari ogrenmek ya da cok tecrube sahibi olmak degil, iyi ve kendini egitmis bir insan olmaktan gecer. Bencil, sabretmeyi bilmeyen, egoist, adalet duygusu gelismemis hic bir insan iyi sofor olamaz. Tipki hayatin diger konularinda oldugu gibi iyi sofor olmak icin insani yonleri gelismis bir insan olmak da gerekiyor.
 
Iyi soforluk kavramina yonelik pratik ve teorik bilgiler ogrenilebilen belli basli kural ve bunlarin zamanla kiside olusturdugu tecrubelerden olusuyor. Fakat neyi ne kadar nasil ogrenecegini ve bunlarin hangisini uygulayacagini kisi kendi secer. Kisinin davranis secimleri cevresel oldugu kadar kisiseldir de.

Sonuc olarak iyi sofor olmanin ilk kurali soforlukle ilgili kurallari ogrenmek ya da cok tecrube sahibi olmak degil, iyi ve kendini egitmis bir insan olmaktan gecer. Bencil, sabretmeyi bilmeyen, egoist, adalet duygusu gelismemis hic bir insan iyi sofor olamaz. Tipki hayatin diger konularinda oldugu gibi iyi sofor olmak icin insani yonleri gelismis bir insan olmak da gerekiyor.
Bu kesinlikle doğru iyi şöfor olmanın yönü iyi insan olmaktan geçiyor, trafik dediğimiz aslında bir nevii araçların birbiri ile olan iletişimidir, eğer bir kişi sağlıklı iletişim kuramıyorsa, sağlıklı bir biçimde araç kullanması düşünülemez.
 
Iyi soforluk kavramina yonelik pratik ve teorik bilgiler ogrenilebilen belli basli kural ve bunlarin zamanla kiside olusturdugu tecrubelerden olusuyor. Fakat neyi ne kadar nasil ogrenecegini ve bunlarin hangisini uygulayacagini kisi kendi secer. Kisinin davranis secimleri cevresel oldugu kadar kisiseldir de.

Sonuc olarak iyi sofor olmanin ilk kurali soforlukle ilgili kurallari ogrenmek ya da cok tecrube sahibi olmak degil, iyi ve kendini egitmis bir insan olmaktan gecer. Bencil, sabretmeyi bilmeyen, egoist, adalet duygusu gelismemis hic bir insan iyi sofor olamaz. Tipki hayatin diger konularinda oldugu gibi iyi sofor olmak icin insani yonleri gelismis bir insan olmak da gerekiyor.

Süper bir noktaya değinmişsiniz, bir şey eklemek istiyorum. Bilmiyorum katılır mısınız?
Her ''10-20-30 yıllık şöförüm'' diyen adamı aynı tutmamak lazım. Tamam 30 yıl otomobil kullanmış ama nasıl kullanmış? Otomobili kullanırken kendini geliştirmeye çalışmışsa, her şeyden tecrübe edinmeye çalışmışsa tabii ki güvenilir. Fakat kasap gibi kullanan adam 100 yıl kullansa ne olur?
 
Bu kesinlikle doğru iyi şöfor olmanın yönü iyi insan olmaktan geçiyor, trafik dediğimiz aslında bir nevii araçların birbiri ile olan iletişimidir, eğer bir kişi sağlıklı iletişim kuramıyorsa, sağlıklı bir biçimde araç kullanması düşünülemez.
Kesinlikle oyle.. insani yonlerini gelistirebilmis ve kendini baskasinin yerine de koymayi basarabilen, kisacasi iyi insan olmayi basarabilen ve bunu surdurebilen herkes hayatta yaptigi her iste calisip cabaladigi surece basarili olabilir. O yuzden iyi soforluk iyi insan olmaktan gecer.
 
Süper bir noktaya değinmişsiniz, bir şey eklemek istiyorum. Bilmiyorum katılır mısınız?
Her ''10-20-30 yıllık şöförüm'' diyen adamı aynı tutmamak lazım. Tamam 30 yıl otomobil kullanmış ama nasıl kullanmış? Otomobili kullanırken kendini geliştirmeye çalışmışsa, her şeyden tecrübe edinmeye çalışmışsa tabii ki güvenilir. Fakat kasap gibi kullanan adam 100 yıl kullansa ne olur?
Ve degindiginiz noktanin da soforluk adina cok tehlikeli bir yani daha vardir ki 30 yil boyunca belli tecrubeyi edinip aliskanlik haline getirmis bir kisi, edindigi tecrubelerden yanlis olanlari kolay kabullenemez ve duzeltemez. 1-2 yillik bir surucu hatasini aliskanlik olmadan degistirmekte zorlanmayabilir ama yanlis tecrubeyi edinmis ve uzun vadede bunu uygulayanlar degistirmekte daha da zorlanir. O yuzden dediginiz gibi tecrubenin sure bazinda uzunlugundan ziyade, niteligine bakmak lazim. 30 yil yanlis tecrubeleri aliskanlik edinmis bir soforle 5 yil dogru tecrubeleri davranis haline getirmis sofor ayni degil.
 
100.000 km devirmiş bir sürücü olarak iyi sürücü yoktur. "Bence" :D

Şunu da tam yeri olan alt kısma bırakıyorum :D
404-hatasız-kul-olmaz.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve ibougur
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...