İyi şoförün özellikleri nedir?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Arkadaşların çoğu zaten makul şeyler yazmış. Ben de artistik bir yorum bırakayım bari :D
İyi şoförü;
1. kullandığı araca,
2. yolcularına,
3. trafikteki diğer şahıslara
sorarak bulmak gerekir. :)

Bir de, çevremdekilerle birlikte kendi gelişimimi de düşünerek şunu diyebilirim ki, @yahya_m5 in dediği gibi iyi bir sürücü olmak için en az 5-6 yıl boyunca farklı şehirlerin trafiklerinde aktif tecrübeye sahip olmak gerekiyor.
İyi şoför yoktur, tecrübe biriktirmiş şoför vardır.

Herkese iyi sürüşler :)
 
Forumun %90'ı benden daha tecrübelidir. 6 aydır ehliyet sahibiyim, genellikle yol vermeye çalışıyorum. Yol neye müsaitse o hızda ilerliyorum. Uzun yolda da sollamamı yapar sağ şeride geçerim. Ani hareketlerden kaçınırım acil bir durum olmassa.
Kısaca direksiyonum iyi değildir ama kurallara uyuyorum.
knk yanlş yapıon. beni biri sollayınca bnm de onu sollayasım gelio basıom gaza. adam baktı bu manyak yol werio <3 :D
 
Arkadaşların çoğu zaten makul şeyler yazmış. Ben de artistik bir yorum bırakayım bari :D
İyi şoförü;
1. kullandığı araca,
2. yolcularına,
3. trafikteki diğer şahıslara
sorarak bulmak gerekir. :)

Bir de, çevremdekilerle birlikte kendi gelişimimi de düşünerek şunu diyebilirim ki, @yahya_m5 in dediği gibi iyi bir sürücü olmak için en az 5-6 yıl boyunca farklı şehirlerin trafiklerinde aktif tecrübeye sahip olmak gerekiyor.


Herkese iyi sürüşler :)
İstanbulun farklı yerlerind eo kadar farklı sürücü var ki hepsiyle uğraşıyosun
 
Yolcuların sarsılmıyor, midesi bulanmıyor, korkmuyor, rahat rahat uyuyabiliyorsa ve trafikte korna, selektör yemiyorsan iyi şoförsün demektir. Tabi bunları yapmak için de önceki mesajlarda bahsedilen öngörü, saygı, araç hakimiyeti, çevre hakimiyeti ve tecrübe konularında ilerlemek gerekiyor :) bunlar da sadece yıl veya fazla km ile olmuyor. Sürekli araştırmak, öğrenmek, kendini geliştirmek ve "oldum" dememek lazım :) diyeceksiniz ki sen daha 18 yaşındasın ne bu afra tafra ama aklım erdiğinden ve boyum yettiğinden beri bu tutkuya sahibim çok kafa yoruyorum :D :D
 
Burada yazılan bir çok fikre katılıyorum. Öngörü, güvenli sürüş, trafiği yönetmek, yolcuları rahatsız etmemek ve bunları yaparken aracı yormamak(yakıt, frenleme, motor vs akla gelebilecek her şey) bence iyi şoförlüğü belirlemekte. 7 yıldır aktif olarak şehir içi ve yılda minimum 5( her biri ortalama 1000 km civarı) şehirlerarası yolculuk yapan biriyim. Hala kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Biraz dikkatimi çeken şu oldu yıllar geçtikçe daha temkinli olup trafiği okuyarak buna göre sürüş yapmaya başladım. Artık ani kararlardan ve ani hareketlerden daha fala kaçınmakta, daha hoşgörülü davranmaktayım. Bu sürüş tarzım eskisine nazaran bana daha çok keyif vermekte, tabi ara ara çıtır gazlamaları seviyorum. Özellikle viraj kasmaya ve yakıt tüketimini minimuma indirmeye bayılıyorum. Bana göre doğru olan bir çok iyi şoför özelliği yazılması, bu kadar fazla kişiyle görüşlerimin ortak olması beni memnun etti. Tecrübeli-tecrübesiz herkesin fikrini belirtmesi belki bunları okuyanların daha önce dikkat etmediği ama okuyunca bir de böyle deneyeyim hiç aklıma gelmedi diyebileceği şeylerin ortaya çıkmasında faydalı olabilir diye düşünmekteyim.
 
Son düzenleme:
Çok ama çok kapsamlı bir soru fakat şunu söyleye bilirimki bence türkiyede sayısı yok denecek kadar az sebebi ise yaya geçinden geçenlere yol vermek yerine tam gaz üstlerine sürüp korna çalanı var ışıklarda yeşil yanar yanmaz eli kornada bekliyip basan var yolun ortasına arabayı atıp park ettigini düşünenler var vs. Saymaya kalksam roman olur
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Yolcuların sarsılmıyor, midesi bulanmıyor, korkmuyor, rahat rahat uyuyabiliyorsa ve trafikte korna, selektör yemiyorsan iyi şoförsün demektir. Tabi bunları yapmak için de önceki mesajlarda bahsedilen öngörü, saygı, araç hakimiyeti, çevre hakimiyeti ve tecrübe konularında ilerlemek gerekiyor :) bunlar da sadece yıl veya fazla km ile olmuyor. Sürekli araştırmak, öğrenmek, kendini geliştirmek ve "oldum" dememek lazım :) diyeceksiniz ki sen daha 18 yaşındasın ne bu afra tafra ama aklım erdiğinden ve boyum yettiğinden beri bu tutkuya sahibim çok kafa yoruyorum :D :D
Spor yay takılı astrada bile, bile diyorum çünkü OEM süspansiyonlarıyla bile çok sert olan bir araba, mışıl mışıl uyuyorlar valla :D Mutlu oldum şimdi ben iyi şoför müyüm :rolleyes::p
 
@Gurdal07 @ihsan arkadaşlar haklısınız ama o eskidendi. Eskidendi derken çift kütleli volana sahip bir aracınız varsa volan deformasyonunu azaltmak için fren kullanmak şart. Çünkü bu parçanın fiyatı 1000 liradan başlıyor :D Tabi şanzıman açılmışken bilya baskı balata da değiştirilir illa oldu 1500 lira. Bakın en iyi ihtimal :D Ha bir de 200-300 lira işçilik
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve ihsan
Ben konuyu daha teknik olarak ele alıyım bana göre iyi şoförün zor durumlarda kısa sürede çözüm üretebilen arabasını iyi tanıyan limitlerini bilen ona göre kullanan refleksleri sağlam ve hakimiyeti tam olan kişidir örneğin virajda savrulan arabayı nasıl toplayacağını bilmeyen belli başlı teknikleri bilmeyen şoför iyi şoför değildir bana göre
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...