Japon Otomobilleri

japon arabalarını sever misiniz ? eski modeller mi ? yeni modeller ilginizi çekiyor ?


  • Kullanılan toplam oy
    51

gokglsy

gökhan
Profesör
22 Ağu 2019
632
638
1,820
26
trabzon
Marka
Ford
japonların tasarımlarını beğeniyor musunuz ? sizce avrupalı ve amerikalı rakiplerine göre artıları ve eksilerinin olduğunu düşünüyor musunuz ? (artıları ve eksileri var ise yazabilirsiniz) fark ettim'de eski zamanlarda daha fazla spor araçlar ve modeller üretirken artık az maliyetli ve şehir için kullanışlı arabalar üretiyorlar. sizce eski nesil modeller mi yoksa yeni nesil araçlarını ilginizi çekiyor ?
(eski ve yeni modeller fark etmez sizin bildiğiniz modeller var ise yazabilirsiniz.)
nissan 350z
ELIA Tuning for Nissan 350Z | Motor1.com Photos
ELIA Tuning for Nissan 350Z

nissan 370z roadster
2018 Nissan 370Z Roadster: İnceleme
2018 Nissan 370Z Roadster: İnceleme

nissan skyline r32
Tamamen orijinal bu Nissan Skyline R32 satılıyor
Tamamen orijinal bu Nissan Skyline R32 satılıyor

nissan skyline r33
nissan-skyline-gt-r-r33-2.jpg
nissan-skyline-gt-r-r33-1.jpg

nissan skyline r34
Motor1 Efsaneleri: 1999 Nissan Skyline GT-R R34
Nissan, R33 ve R34 Skyline GT-R için yeni parçalar üretiyor

nissan gt-r 35
Nissan GT-R Haberleri ve İncelemeleri | Motor1.com
2020-nissan-gt-r-50th-anniversary-edition.jpg

nissan 300zx
Nissan 300ZX (Z32) | Nissan Fotoğrafları
Zamanında hız rekoru kırmış olan Nissan 300ZX satışa sunulacak

nissan 200sx & 240sx
nissan-200sx-240sx.jpg
1997-nissan-240sx.jpg
nissan 240sx News and Reviews | Motor1.com

toyota supra
2020 Toyota Supra: Review
2020 Toyota Supra: Review

toyota supra
1994 Toyota Supra 3000GT
1994 model Toyota Supra eBay'de satılıyor

mitsubishi 3000gt
Extremely Clean 1999 Mitsubishi 3000GT VR4 Will Bring Out the Fanboy in You
Extremely Clean 1999 Mitsubishi 3000GT VR4 Will Bring Out the Fanboy in You

mitsubishi eclipse
Paul Walker'ın Hızlı ve Öfkeli serisinde kullandığı en iyi 10 otomobil
Remembering the Mitsubishi Eclipse

mitsubishi Evo
Yeni bir 2006 Mitsubishi Evo IX için 100 bin $ verir miydiniz?
Efsane olmuş 8 Japon spor otomobil modeli - Sekiz Silindir

subaru svx
Sports Car Face Plant: Subaru SVX (1991 – 1997)
Sports Car Face Plant: Subaru SVX (1991 – 1997)

subaru impreza wrx sti
Motor1 Gelişim Kuşağı: Subaru Impreza WRX
Motor1 Gelişim Kuşağı: Subaru Impreza WRX

subaru brz
2018 Subaru BRZ tS
2017 Subaru BRZ Performance Pack: İlk Sürüş

honda s2000
Honda S2000 Edition 100
Honda S2000 Edition 100

honda cr-z
2013 Honda CR-Z
honda cr-z News and Reviews | Motor1.com

honda nsx
1990 Honda NSX
1990 Honda NSX

mazda rx-7
Geçmişe Bakış: Mazda RX-7 FD
Geçmişe Bakış: Mazda RX-7 FD

mazda mx-5
Dünden Bugüne Neler Değişti? | Mazda MX-5
Dünden Bugüne Neler Değişti? | Mazda MX-5

mazda mx-5
2018 Mazda MX-5 1.5 Power Sense | Neden Almalı?
2018 Mazda MX-5 1.5 Power Sense | Neden Almalı?
 

Ekli dosyalar

  • 5b8ad4d653591_mazda_mx-5_miata_153582500159ef55611992_mazda_mx-5_miata_1534212482cd20849Miata-...jpg
    5b8ad4d653591_mazda_mx-5_miata_153582500159ef55611992_mazda_mx-5_miata_1534212482cd20849Miata-...jpg
    76.6 KB · Görüntüleme: 0
  • dunyada-nadir-kalmis-1991-model-mitsubish-3000-gt-vr-4-satista-arka-gorunum.jpg
    dunyada-nadir-kalmis-1991-model-mitsubish-3000-gt-vr-4-satista-arka-gorunum.jpg
    80.9 KB · Görüntüleme: 0
  • ca641f8fa0afd748bfe1f3b1be0a54a7.jpg
    ca641f8fa0afd748bfe1f3b1be0a54a7.jpg
    93.3 KB · Görüntüleme: 0
  • ebay181123.jpg
    ebay181123.jpg
    90.9 KB · Görüntüleme: 0

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
75hp micra'nın, 140hp opel mokka'dan daha iyi süre yaptığını gördükten sonra her türlü japoncuyum. (iki araba da aynı saat ve benim pilotajımda denendi)
Bundan sonraki arabam mutlaka honda veya toyota olur 😂
 

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Dostum attığın arabaladı çoğu insan sever ama ulaşılabilir halk tarafından binilebilir arabalarını japonların açıkçası hiç sevmiyorum. Corolla olsun civic olsun aşırı şekilsiz ve itici geliyor bana. Hele multimedia sistemleri tam bir felaket. Israrla atmosferik üretmeleri, cvt kullanmaları benim hiç hoşuma gitmiyor .
 
Son düzenleme:

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,046
1
1,125
2,570
Ankara
Marka
BMW
Dostum attığın arabaladı çoğu insan sever ama ulaşılabilir halk tarafından binilebilir arabalarını japonların açıkçası hiç sevmiyorum. Corolla olsun civic olsun aşırı şekilsiz ve itici geliyor bana. Hele multimedia sistemleri tam bir felaket. Israrla atmosferik üretmeleri, cvt kullanmaları benim hiç hoşuma gitmiyor .
cvt başlı başına ömür törpüsü o paralara aldığın arabada bence
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,066
6,944
5,020
github.com
Marka
BMW
Konunun başında belirtilen otomobilleri beğenmeyen yoktur herhalde bu forumda belki mk 5 suprayı bunun dışında sayabilirim. Her biri otomobil endüstrisinin mihenk taşları, her petrolheadin gönlünde taht kurmuş otomobiller. Lakin günlük kullanıma odaklı japon otomobillerini pek fazla beğenmiyorum. Uzun ömürlülük konusunda öne çıksalar da atmosferik ve cvt ısrarları, tasarımlardaki gariplik özellikle son kasa toyotalar haricindeki tüm toyotalar, boya mikronunun inceliği özellikle mazdada, iç mekandaki japonların kendine has kalitesiz detayları beni kendilerinden uzaklaştırıyor.
 

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
Ben bir kaç yıl Kanada'da yaşadım ve 5 yıldır Kıbrıs ta okuyorum ve Türkiye'ye kıyasla bu 2 yer Japon cenneti.

Kıbrıstaki arabaların büyük bir çoğunluğu Japonya 2. el pazarından geliyor kısacası JDM dedikleri gerçek Japonları da görüp tattım ve Japonların en büyük sorunu ortası yok. Ya acayip iyi makinalar yapıyorlar ya da acayip kötü.

Mesela kötüden örnek vereyim. Eski Mazda 2. Arabanın yürüyeni Ford Fiesta ile aynı ki. Ford Fiesta segmentindeki en iyi yürüyene sahip araba olabilir. Bu kadar becerikli şasiyi saçma bir şanzıman ve ölü bir direksiyon-gaz pedalı ile çok güzel şekilde öldürmüşler. Mazda 2 ile hayatımda ilk kez marj motorunun kasnağını kronik olarak sıyıran bir araba gördüm. Ama yeni Mazda 2 de hayran kaldım.

Bide gerçek Japon arabalarının bulunduğu Amerikan pazarı var. Bu pazar için tanıtılan Japon arabaları ile bize gelenlerin alakası bile yok. En basitinden Toyota'nın Amerikan pazarı için ürettiği D segmenti arabası Camry iken Avrupa pazarı için ürettiği Avensis di. Camry Avensis'e göre o kadar iyi arabaydı ki ülkemizde bir çok kişi Camry E segmenti olduğunu düşünüyor.

Günümüzde üretilen spor arabalarının nispeten azalmasının emisyon kuralları ve Mazda ve Mitsubishi'nin yenilenme dönemine girmesinden dolayı olduğunu düşünüyorum. Yoksa Toyota Gt86 ve Supra Honda Typer ve Nsx ve Subaru WRX gibi modeller hala üretiyor. Mazda dan RX hamlesi gelse harika olur.

Uzun lafın kısası aslında bu diyeceğim bütün arabalar için geçerli. 6 senedir Alman arabası diye kullandığımız arabanın bujilerinde made in Japon yazıyor. Artık her marka birbirinden parça alıp satıyor. Sırf bu yüzden markacı veya bir ülkeci olmanın anlamı yok. Modele özel yaklaşmak lazım.
 
Son düzenleme:

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Japonların tasarımlarını beğeniyor musunuz ?
Markadan markaya, modelden modele değişiyor.

Sizce Avrupalı ve Amerikalı rakiplerine göre artıları ve eksilerinin olduğunu düşünüyor musunuz?
Amerikan araçları hk. bilgim yok.
Avrupalılara göre öne çıktığı konu tabii ki sorunsuz olmaları. Güvenliğe önem vermeleri, insanları aldığı donanıma paketine göre temel güvenlik donanımlarından mahrum bırakmamaları.
Avrupalılara göre geride kaldığı konu konfor seviyeleri. Göz boyayan malzemeleri onlar kadar kullanmamaları. Ve bu ülke şartlarına uygun motorları onlar kadar getirmemeleri.

Fark ettim de eski zamanlarda daha fazla spor araçlar ve modeller üretirken artık az maliyetli ve şehir için kullanışlı arabalar üretiyorlar.
Bu aslında hep böyleydi. Japonların dünyada bu kadar yaygın olmasının, çok tutulmasının başlıca nedeni araçlarının sorunsuz olmaları ve az yakmaları. ABD'de Japonların ilk atılımı petrol krizine dayanır. Büyük, hantal ve çok yakan arabalara binen Amerikanlar için o zamanın Japon araçlarının değeri büyüktü. "Sorunsuz makineler" üretmenin ekmeğini dünya geneline açıldıkları tarihten (70'lerin ortalarında başlayıp, 90'larda da devam eden bir süreç bu, Türkiye'de 90'lardan önce doğru düzgün Japon aracı görülmeme nedeni de budur) beri yiyorlar. Dünyanın -amiyane tabirle- en kuytu köşe yerlerinde bunlar kullanılıyor. Afrika'da 80 küsur model Toyota'nın kasasına malzemeleri yükleyip yola çıkıyorlar, keza Kamçatka'da, ABD'nin ücra köşelerinde vs. Günlük araçlar en başından beri vardı ama spor araçlar da vardı. Artık kısıtlamalar nedeniyle eskisi kadar spor araç üretilmiyor. Bu durum sadece Japonları değil, her markayı etkiliyor.

Sizce eski nesil modeller mi yoksa yeni nesil araçlarını ilginizi çekiyor ?
Tasarım olarak ele alınca eskiler (Japonlara has değil, genel olarak eski tarz severim, öznel bir şey). Günlük kullanım için ele alınca yenilerin motor ve şanzıman teknolojileri (verimlilik nedeniyle). Üstteki modeller gibi spor modellerde eminim eskinin ve yeninin tatları farklıdır. Benim açımdan spor araçlarda eskilerin yeri ayrıdır.
Atmosferik motorları hâlen güncelleniyor, hatta yeni ar-ge sonucu ortaya çıkarılarak üretilen modeller mevcut. "20 yıllık motor" geyikleri doğru değil, bilmeden yazılan şeyler. CVT konusu ise üstte yazdığım "az yakma" durumundan dolayı kullanılan şanzımanlar. CVT şanzımanlı ile manuel şanzımanlı modeller arasında hızlanma verisi doğal olarak manuellerin lehineyken tüketim (aynı şekilde emisyon) verileri CVT şanzımanlı araçların lehine oluyor.
Ve tabii üstte yazıldığı gibi Türkiye, Avrupa'nın bir parçası olarak görülüp araçlar ona göre geldiği için biz Japonların çoğunu görmüyoruz. En önemsenmeyen kıtadayız, en az Japon aracı bu kıtada, çeşitlilik yok. Çoğumuz Japon araçlarının sadece sorunsuzluğunu ve az yakma kısmını tadabiliyoruz. Lexus, İnfiniti, Acura gibi markaları geçtim günlük kullandığımız markaların ne modelleri var...
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,205
45,797
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Adam gibi bir turbo benzinli + verimli bir tam otomatik şanzımana geçiş yapsalar Corolla, Civic, Mazda 3 fark etmez tercih ederim. Misal Psa'da ki 1.2 turbo 130 hp Eat 8 kombinasyonunu yeni Mazda 3'e koysan banko aracım olurdu. Ne yapar eder satın almak için elimden geleni yapardım.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Her cvt nin ayni olmadigini, yeni tiplerinin tipki bir tk gibi kararli davrandiklarini belirtmek isterim . Biraz on yargilarimizi kirmamiz lazim .
Donanim zenginlikleri , yol tutus ozellikleri , dayanikli olmalari her zaman takdirimi kazanmistir
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Adam gibi bir turbo benzinli + verimli bir tam otomatik şanzımana geçiş yapsalar Corolla, Civic, Mazda 3 fark etmez tercih ederim. Misal Psa'da ki 1.2 turbo 130 hp Eat 8 kombinasyonunu yeni Mazda 3'e koysan banko aracım olurdu. Ne yapar eder satın almak için elimden geleni yapardım.

Mesela şimdi aklıma geldiği için ekleme yapıyorum, eminim bilenler vardır ama bilgi olarak burada da bulunsun:

Aşağıda iki Japon şanzıman üreticisinin ürünlerinin kullanıldığı yerler hk. bilgi vereceğim, merak eden okuyabilir:

Aisin
Şu an Peugeot, Opel, Citroen modellerinde bulunan tam otomatik şanzımanlar Aisin marka (Aisin Seiki, Toyota Grup). Aynı markanın tam otomatik şanzımanlarını Toyota, Lexus, Suzuki, Mazda, Mitsubishi, Subaru, Isuzu gibi Japon markaları da kullandı ve kullanıyor.
Japon markalarının dışında; Ford (Fiesta, Fusion, Mondeo, Escape vs. bazı modellerinde), Jeep (markası çeşitli modellerinde), Volkswagen (ABD pazarında sattığı bazı modellerde ve T5 Transporter'da), Dodge (çeşitli modellerinde), Hyundai (ABD pazarında sattığı modellerde), Fiat (500 abarth ve -ülkemizde olmayan tam otomatik- 500l'de), Mercury, Lincoln, Land Rover, Chevrolet, GMC, Pontiac, Saturn, BMC, BMW, Mini, Audi, Porsche kullandı.

Jatco
Şanzımana girmişken ülkemizde Nissanlarda yaşanan şanzıman sorunlarıyla adını duyuran bir diğer Japon markası Jatco'ya girmeden olmaz. Özellikle Micra ve Pulsar'da sorun yaşayanlar duydum. Bundan dolayı "Jatco işte çöpe at" diyenler çıktı. Hatta o sorunlardan yürüyüp tüm cvtlere laf edenler, "sorunlu şanzıman tipi" damgası vurmaya çalışanlar oldu. Jatco dün ortaya çıkmış bir marka değil. Bugün alacağınız Nissan modellerinde zaten onlar var, 1.0 turbo motorlu otomatik Clio'da da aynı şanzıman yer alıyor. Mitsubishi ve Suzuki markası da CVT kullandığı modellerde bu markanın şanzımanını kullanıyor (ki Jatco'nun sahibi %75 Nissan, %15 Mitsubishi, %10 Suzuki).
Geçmişte; Hyundai, Jaguar, London Cabs, Ford, Renault/Samsung, Daimler/Chrysler, Mazda, Subaru, Volkswagen, BMW, MG, Land Rover, Isuzu gibi markalara şanzıman tedarik etmiş bir şirket.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
japonların tasarımlarını beğeniyor musunuz ? sizce avrupalı ve amerikalı rakiplerine göre artıları ve eksilerinin olduğunu düşünüyor musunuz ? (artıları ve eksileri var ise yazabilirsiniz) fark ettim'de eski zamanlarda daha fazla spor araçlar ve modeller üretirken artık az maliyetli ve şehir için kullanışlı arabalar üretiyorlar. sizce eski nesil modeller mi yoksa yeni nesil araçlarını ilginizi çekiyor ?
(eski ve yeni modeller fark etmez sizin bildiğiniz modeller var ise yazabilirsiniz.)

Japon araçları için bir lafım var doğru olduğunu düşünüyorum bilmiyorum siz ne düşünürsünüz.

Japonlar, Avrupa otomobillerini taklit ederek bugünlere gelmiştir. Haa ama yanlış anlaşılmasın Avrupalılardan farklı olarak onların eksiklerini yanlış taraflarını yapmadan taklitlerinden dahi daha başarılı oluyorlar .

Mesela AWD-4X4 sistemi(Örneğin-Binek araç için Quattro) Avrupalılarca dizayn edilip geliştirilmesine rağmen en iyi örneklerini Japonlar vermiştir.Ya da bir başka örnek benim favori aracım olan FD RX-7'nin Rotary motorunu Avrupalılar bulmasına rağmen bunu piyasada stabil bir halde pazarlayan yine Japonlardır.Bir başka örnek ise 60-70'lerin roadsterları hem İtalyan markalar hem de İngiliz markalar hafif siklet roadster yapmalarına ve bu segmenti oluşturmalarına rağmen en çok anılan ve en başarılı olan Japon temsilci MX-5 oluyor.:)

Kısacası bazen taklitlerinden daha başarılı otomobilleri yapmışlar bu zamana kadar, mekanik anlamda herkesin önünü ilikleyeceği otomobiller yapıyorlar.


Kendilerince prensipleri var kendi kendilerine standart oluşturup o standartlara uyuyorlar, Amerikalılar gibi kuralsız ve düzensiz otomobiller yapmıyorlar.Örneğin 90'lar Japon spor otomobilleri centilmenlik anlaşması gereği araçları 180 km/h'yi geçmez ve 276-280 ps ile sınırlı tutulurlar, keza Kei otomobilleri için bu sınır 64 bg'dir

Bu sınırlar içerisinde o kadar güzel teknolojiler yapmışlar ki akıl hayal durduracak türden silindir başına 5 subablı ilk otomobili 89 model bir (Mitsubishi Minica) kei otomobillerinde denediler.

Bunda ne var canım diyebilirsiniz ama herhangi bir Avrupalı firmanın 80'lerde A segmenti sıradan bir aracına böyle teknolojik bir motor koyduğunu düşünün mesela Yok? :)

Bu gibi sebepler daha uzar gider kısacası Japon otomobillerine ve Japonlara karşı hassasiyetim var ama öyle TR'deki efsaneler gibi ''gardaaaşım bu gorolla bozulmas efsana'' yada gereksiz ''bu bozulmass bu japon yhaa'' Japoncu tayfayı gördükçe midem bulanıyor inkar edemem. S2000 ci Civic'çi VTEC tayfayı hiç söylemiyorum bile.

Son olarak öncelikleri Avrupa markalarından daha farklı, Avrupalı markalar iç mekan kalitesi, yalıtım, konfor, donanım, yol tutuş gibi detaylarla birlikte bütün tek paket bir otomobil almak istiyorlar.Fakat Japonlar olayın süsünü, donanımı, yalıtımını, konforunu, malzeme kalitesini- kaporta sacı- görünür yerlerinden kısıp işin görünmeyen kısmında-mekanik, uzun ömürlülük vb gibi yerlerde- öne çıkıyorlar.

80'ler ve sonrası amerikanlarla kıyaslamak Japonlara hakaret olur.

Ama Japonsever arkadaşların da işin kaynağının Avrupa'dan geldiğini olayların Avrupa'da koptuğu bilmesi gerek.Avrupa pazarına tutunamayan bir otomobil Dünya pazarına tutunamaz.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,205
45,797
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Mk3 Mondeo'da kullanılan tam otomatik şanzıman da Jatco üretimdir. Hatta Ford'un bu zamana kadar kullandığı ( son nesil 8 ileri hariç çünkü yeni bir şanzıman olduğundan uzun vadede ne sunacağı belli değil ) en sağlam ve sorunsuz şanzımandır. Bugün 250-300 bin km'leri görmüş Mondeo Mk3'lerin hala en sağlam yeri şanzımanlarıdır. Tıkır tıkır çalışmaya devam ediyorlar.
 
Son düzenleme:

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
Kendilerince prensipleri var kendi kendilerine standart oluşturup o standartlara uyuyorlar, Amerikalılar gibi kuralsız ve düzensiz otomobiller yapmıyorlar.Örneğin 90'lar Japon spor otomobilleri centilmenlik anlaşması gereği araçları 180 km/h'yi geçmez ve 276-280 ps ile sınırlı tutulurlar, keza Kei otomobilleri için bu sınır 64 bg'dir

Yalnız bu centilmenlik anlaşması değil Japonya yollarında hız sınırı 180 olduğu için diye biliyorum. Hatta Gtr lar gps bir pistte olduğunu algılarsa bu sınır kalkıyor. Keza Kei arabaları da yasalar gereği üst sınır 64 bg olması gerekiyor yoksa otomobil güvenlik testlerine sokmaları gerekiyor.

Centilmenlik anlaşması Almanlarda 250 km sınırı ile var.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Yalnız bu centilmenlik anlaşması değil Japonya yollarında hız sınırı 180 olduğu için diye biliyorum. Hatta Gtr lar gps bir pistte olduğunu algılarsa bu sınır kalkıyor. Keza Kei arabaları da yasalar gereği üst sınır 64 bg olması gerekiyor yoksa otomobil güvenlik testlerine sokmaları gerekiyor.

Centilmenlik anlaşması Almanlarda 250 km sınırı ile var.
Sonuç olarak kendilerinin kendi kendine oluşturdukları sınırlar var kendi sınırları dahilinde otomobil yapıyorlar.Spor araçların Japonya'da olan modellerinde firmalar birbirleriyle anlaşma yaparak en fazla 276-280 bg olarak çıktı vermeleri kararlaştırılmış. Kei için dediğinizi tam hatırlamıyorum hafızam beni yanıltabilir ama yasal sınırlar genellikle boyları ve genişlikleri yönünden oluyor.Her iki ihtimalle de olsa kendi kendilerine sınırlar ve ölçüler koyarak yeni teknolojiler üretmek her üreticinin harcı değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96 ve gokglsy

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Sonuç olarak kendilerinin kendi kendine oluşturdukları sınırlar var kendi sınırları dahilinde otomobil yapıyorlar.Spor araçların Japonya'da olan modellerinde firmalar birbirleriyle anlaşma yaparak en fazla 276-280 bg olarak çıktı vermeleri kararlaştırılmış. Kei için dediğinizi tam hatırlamıyorum hafızam beni yanıltabilir ama yasal sınırlar genellikle boyları ve genişlikleri yönünden oluyor.Her iki ihtimalle de olsa kendi kendilerine sınırlar ve ölçüler koyarak yeni teknolojiler üretmek her üreticinin harcı değil.
Dogrudur . Supranin da motorunun 500 600 bg guclere tabiri caiz ise iki vida ekleyerek kaldirmasinin sebebi motorunun o donem sinirlandirilmis olmasiydi
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Sonuç olarak kendilerinin kendi kendine oluşturdukları sınırlar var kendi sınırları dahilinde otomobil yapıyorlar.Spor araçların Japonya'da olan modellerinde firmalar birbirleriyle anlaşma yaparak en fazla 276-280 bg olarak çıktı vermeleri kararlaştırılmış. Kei için dediğinizi tam hatırlamıyorum hafızam beni yanıltabilir ama yasal sınırlar genellikle boyları ve genişlikleri yönünden oluyor.Her iki ihtimalle de olsa kendi kendilerine sınırlar ve ölçüler koyarak yeni teknolojiler üretmek her üreticinin harcı değil.

Araç boyunun yanında motor hacmi üst limiti var. 660cc.

Düzenleme: 2016 itibariyle (ve değişiklik olmadıysa şu anda da geçerli) boy sınırlaması bu şekildeymiş: Uzunluk 3400mm, yükseklik 2000mm, genişlik 1480mm.
 
Son düzenleme:

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
Sonuç olarak kendilerinin kendi kendine oluşturdukları sınırlar var kendi sınırları dahilinde otomobil yapıyorlar.Spor araçların Japonya'da olan modellerinde firmalar birbirleriyle anlaşma yaparak en fazla 276-280 bg olarak çıktı vermeleri kararlaştırılmış. Kei için dediğinizi tam hatırlamıyorum hafızam beni yanıltabilir ama yasal sınırlar genellikle boyları ve genişlikleri yönünden oluyor.Her iki ihtimalle de olsa kendi kendilerine sınırlar ve ölçüler koyarak yeni teknolojiler üretmek her üreticinin harcı değil.

Kei car lar için boyut ve motor için bir sınır vardı diye hatırlıyorum ama sayılar tam aklımda değil.
Bu arada 276 bg limiti de 2004 yılında kalktı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım