JD F7R Ufaktan Isınma Turları :)

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
1,596
42
Marka
Dacia
Gece trafiğin olmadığı saatte ufaktan bir yoklama çekmek istedim. 210 a kadar olan bölüm çok tatlı bir yokuş yukarı güzergahta. Sonrası düz yol. Esasında tamamı düz yol sayılır ama normal şartlarda o güzergahta viraj sonrası anlık yakıt 4 küsür olurken viraja kadar yani 210 a kadar olan bölümde 6 küsürler de geziyor tersi istikamette de durum aynı. Her neyse. Aldığımdan bu yana performansa yönelik olarak yapılan işlemler zaten garaj başlığımda mevcut. Ana hatları ile özetlersem; Öne hafif jant ve 1 boy ufak lastik taktım (15" spoon jant ve 195 50 15 lastik) LPG tamamen iptal edildi, zaruriyetten de olsa sübaplar yenilendi, debriyaj seti yenilendi, açık hava filtresi takıldı (fıratpen pimaş boru ve dirsek sonada ufak boy mantar filtre), oval kazan oem uç 60 lık girişli çıkışlı kumandalı çakma varex takıldı. Kabaca durum bu. Vitesleri de bilerek çok seri atmıyorum malum en son insanlık dışı vites atmamda volan saplamaları kesilmiş başıma bir ton masraf çıkmıştı. Kadrandan çok fiir vermez lakin km sensörü vs yeni olduğundan standardından fazla bir sapma yok. Her arabada olduğu kadar yani. Hız yapmış olmam haricinde olumlu olumsuz yorumlarınızı paylaşırsanız çok memnun olurum. Malum pist imkanı olmayan bir ilde yaşıyorum.

 
Eski halinden bi video vardı öncesi sonrası farkı görmek adına onuda paylaşacaktım ama bulamadım o anki sinirle belkide silmişimdir. Aynı yolda canını çıkarmıştım lakin daha uzun mesafede 210 da tıkanıp kalmıştı. Polis çakarını görmesem devir kesecekti gibi duruyor (Son hız 240-242 km gibi normalde zaten)
 
Gece trafiğin olmadığı saatte ufaktan bir yoklama çekmek istedim. 210 a kadar olan bölüm çok tatlı bir yokuş yukarı güzergahta. Sonrası düz yol. Esasında tamamı düz yol sayılır ama normal şartlarda o güzergahta viraj sonrası anlık yakıt 4 küsür olurken viraja kadar yani 210 a kadar olan bölümde 6 küsürler de geziyor tersi istikamette de durum aynı. Her neyse. Aldığımdan bu yana performansa yönelik olarak yapılan işlemler zaten garaj başlığımda mevcut. Ana hatları ile özetlersem; Öne hafif jant ve 1 boy ufak lastik taktım (15" spoon jant ve 195 50 15 lastik) LPG tamamen iptal edildi, zaruriyetten de olsa sübaplar yenilendi, debriyaj seti yenilendi, açık hava filtresi takıldı (fıratpen pimaş boru ve dirsek sonada ufak boy mantar filtre), oval kazan oem uç 60 lık girişli çıkışlı kumandalı çakma varex takıldı. Kabaca durum bu. Vitesleri de bilerek çok seri atmıyorum malum en son insanlık dışı vites atmamda volan saplamaları kesilmiş başıma bir ton masraf çıkmıştı. Kadrandan çok fiir vermez lakin km sensörü vs yeni olduğundan standardından fazla bir sapma yok. Her arabada olduğu kadar yani. Hız yapmış olmam haricinde olumlu olumsuz yorumlarınızı paylaşırsanız çok memnun olurum. Malum pist imkanı olmayan bir ilde yaşıyorum.

Trabzon da pist yok belki yok ama yeşil yeşil dağ yollarında gazlamanın tadı da başka hiç bi şeyde yok :)
JD her geçen gün çok daha iyi bir hale geliyor. İşin güzel yanı bu iyileşme hem mekanik hem de kozmetik anlamda iki cepheden ilerliyor :) Yeni iyileştirmeleri sabırsızlıkla bekliyoruz
 
Son düzenleme:
Keşke dağ yollarıyla alakalı düşünceler pratiktede öyle yemyeşil olsa :( Maalesef özellikle dağ yollarımız çok bakımsız ve özellikle standart araçlar için mekanik anlamda aşırı yıpratıcı oluyor. Alt takımda salıncakları yenilemeden evvelsi gün köyüme giderken biraz dağ yollarında viraj kasayım arkadan itişli gibi davranmasını sağlayayım dedim inanın içim acıdı. O yüzden düz yol gazcılığına devam. En masrafsız ve güvenli olanı şimdilik bu. O kadar dolgu alanları yapılıyor bi tane off-road pisti haricinde bişey yok. Orayada zaten biz giremiyoruz girsekte malum ilerleyemiyoruz.
 
Beni bilen bilir, pek Renault seven insan sayılmam fakat bunu alkışlamazsam, ağzım yüzüm yamulur :)

Makinenin gideri iyi. Maşallah, Allah nazardan saklasın. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61
İyi dilekleriniz için çok ama çok teşekkürler arkadaşlar. Kozmetik işlere gelmeden evvel altyapı anlamında yapılacak birkaç kalem iş daha var. Komple disk + balata değişimi (Havaların ısınmasını bekliyorum sıcakken bolca yağmura suya maruz kaldıkları için) yakıt hortumlarının çelik örgülü hortumlarla değişimi eğer gerek varsa fren hortumlarının çelik hortumlarla değişimi, map sensörü (GM marka) 51 lik krom egzoz boruları (benim bazı noktalar 51 bazı noktalar 48 saçma sapan bir halde) gibi. Allah zaman ve en önemlisi maddiyat verdikçe hepsi olacak. Volan faciası ve sübaplar vs derken kozmetik işleri bir süre daha ötelemek zorunda kaldım. Değilse şimdiye boya ve döşeme işide bitmiş olacaktı :(