KAPALI KAÇ BİN KİLOMETREYE KADAR ALINIR

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Korkmaz

Senkromeççi
4
Merhaba
Uzun zamandır aklıma ciddi ciddi takılan bir konu var. Ülkemizde 100.000 kilometreyi geçen dizel araçlara ölmüş bitmiş muamelesi yapılıyor. Bu aracı üreten adamlar milyon kilometrelerce test edildiğini söylüyorlar halbu ki.. Onlar mı yalan söylüyor, toplum mu yanlış biliyor? Mesela 2014, kazasız, değişensiz bir Astra Sedan buluyorum, kilometre 164.000 olunca herkes uzak dur diyor.. Ben Opel motorunun 164.000 de ölceğine ihtimal vermiyorum. Sizce haklılık payı var mı bu 100.000 km üstü motorun bitik olma konusunun.. Gerçekten çekinmem gereken bir durum mu 150-200 bin km durumu?
 
Normal şartlarda 200-300 bin km’de arabalar durumuna göre bakılıp alınabilir ama kişiden kişiye değişiyor. Mesela biz 100 bin kö görmedik hiç. Kullandığımız en yüksek km araba 80 bin km. Ama zor şartlarda 200 bin km’ye kadar araba alırım.
 
Dünya genelini bilmem ama Türkiye'de arabaların iyi kullanıldığını düşünmüyorum. Gereksiz hırpalayan çok kişi var. Atmosferik dışında 100 bin üstüne kolay kolay yanaşmam. Hele de dizellere, hele hele şirket aracı olma potansiyeli olan (marka-model olarak) dizellere...

Valla istisnasiz her otomobil sirket araci olma potansiyeline sahip :) Bazilari bas bas bagiriyor ayri mesele
 
Dünya genelini bilmem ama Türkiye'de arabaların iyi kullanıldığını düşünmüyorum. Gereksiz hırpalayan çok kişi var. Atmosferik dışında 100 bin üstüne kolay kolay yanaşmam. Hele de dizellere, hele hele şirket aracı olma potansiyeli olan (marka-model olarak) dizellere...
Bu potansiyeldeki arabaların en başında Accent Blue geliyor herhalde. İstanbul'da bütün taksiciler bu arabaya geçecek herhalde bu gidişle..
 
Valla istisnasiz her otomobil sirket araci olma potansiyeline sahip :) Bazilari bas bas bagiriyor ayri mesele

Dünya genelini bilmem ama Türkiye'de arabaların iyi kullanıldığını düşünmüyorum. Gereksiz hırpalayan çok kişi var. Atmosferik dışında 100 bin üstüne kolay kolay yanaşmam. Hele de dizellere, hele hele şirket aracı olma potansiyeli olan (marka-model olarak) dizellere...
Sirket araclarini dislamayin o kadar yarin muhtac kalacagiz. B segment 150, C segment +200 bin liraya ciktiginda bir kac sene sonra ilanlarda hususi kullanimli otomobiller azalmaya basladiginda piyasa cogunlukla sirket cikmasi araclardan olusacak. 2023'de focus'a golf'e 250 bin lira veremeyecek olanlar mecbur sirket cikmalarina gececek :D
 
Valla istisnasiz her otomobil sirket araci olma potansiyeline sahip :) Bazilari bas bas bagiriyor ayri mesele

Jetta, Corolla gibi araçlar ile Mazda 3'ün ne bileyim Lancer'ın, Auris'in potansiyeli aynı değil hocam. :) Demek istediğim buydu.
Civic şirket aracıda gördüğümü hatırlamıyorum mesela.
Tek tük her araçtan görülebilir tabii ama çok nadir durumda kalır diğerlerinin yanında.

Bu potansiyeldeki arabaların en başında Accent Blue geliyor herhalde. İstanbul'da bütün taksiciler bu arabaya geçecek herhalde bu gidişle..
Accent Blue, i20, Linea, Egea, Clio, Fluence, Megane, Corolla, Jetta, Golf, Passat, Polo, Fiesta, Focus, Octavia, Corsa, Astra, Insignia (şuan aklıma bunlar geldi, unuttuğum olabilir)
bu araçların şirket/kiralık olma ihtimali diğer bineklere göre daha fazla gözlemime göre (Lodgy, Tourneo vs. panelvanları saymıyorum).

Premium markalara bakarsakta A3 sedan, A4, C serisi, 3 serisi, 5 serisi gibi araçlarda sık sık bilmem ne filo bilmem ne rent a car yazısına denk geliyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn ve by
Şahsen ben arabanın kaporta durumunu ve alt tarafini görmek için ekspertize güvenirim. Motor konusunda tereddütlerim varsa arabayi servisine göstermeyi tercih ederim. Çünkü her ekspertizcide böyle değildir elbette ama çoğu ekspertizci motor kontrolü altında sadece birleşim noktalarında veya önemli bir yerde yağ kaçağı var mı ona bakıyor. Sonra arabayi ne derece doğru kalibrasyondaki bir dynoya sokup fabrika gücüyle oranlayip motor yüzde şu kadar diyorlar. Ben bu sonuca güvenip araba almam. Ne OBD ye bağlanıp arıza tespit yapılıyor , ne dynonun gösterdiği değer doğru. Daha geçen başımıza geldi. Astra H almıştık. Ekspertizde motor ve kaporta kontrollerini yaptırdık. 1 hafta sonra şanzıman arıza verdi. Servise götürdüğümüzde keşke bize getirseydiniz bu parça zaten daha önce tamir görmüş biz size söylerdik dedi. Üstüne üstlük ekspertizde önemsiz olan engine check simgesi OBD ye bağlaninca 10 tane hatayla karşılaştık. Turbo'nun basıncının düşük olduğu vs vs. Turbomuzun da iyi durumda olmadığını öğrendik. Buraya bir tane link bırakacağım şimdi.
Bu arkadaş da arabayı baktirmak için ekspertize götürüyor. Dynosu bozuk olan ekspertizde fabrika verisinden daha fazla güç ürettiği ortaya çıkıyor motorun. Bu durumda ekspertizci sanırım bir yanlışlık oldu ama yaptigimiz kontrollerde yağ kacagina rastlamadik" demesi gerekirken inatla motorun süper olduğunu %100 den dahi fazla olduğunu söylemeye çalışıyor. Allahtan alıcı bilinçli de durumu çok önemsemiyor.
Sonuç olarak ekspertizden ekspertize fark eder ama en iyisi kaporta ve alt takım kontrolleri için ekspertiz , motor ve yürüyen kontrolleri için kesinlikle servise gösterin. Biz yandık siz yanmayin
 
Jetta, Corolla gibi araçlar ile Mazda 3'ün ne bileyim Lancer'ın, Auris'in potansiyeli aynı değil hocam. :) Demek istediğim buydu.
Civic şirket aracıda gördüğümü hatırlamıyorum mesela.
Tek tük her araçtan görülebilir tabii ama çok nadir durumda kalır diğerlerinin yanında.


Accent Blue, i20, Linea, Egea, Clio, Fluence, Megane, Corolla, Jetta, Golf, Passat, Polo, Fiesta, Focus, Octavia, Corsa, Astra, Insignia (şuan aklıma bunlar geldi, unuttuğum olabilir)
bu araçların şirket/kiralık olma ihtimali diğer bineklere göre daha fazla gözlemime göre (Lodgy, Tourneo vs. panelvanları saymıyorum).

Premium markalara bakarsakta A3 sedan, A4, C serisi, 3 serisi, 5 serisi gibi araçlarda sık sık bilmem ne filo bilmem ne rent a car yazısına denk geliyorum.

Potansiyeli ayni degil tabi. Trafikte hangi araci daha fazla goruyorsak o aracta her turlu potansiyel mevcuttur :) Mazda 1 yilda 1000 tane Mazda 3 satiyor mu ki sirket araci olsun :D
Honda’nin ZF dizeli geldi sirketler icin guzel alternatif oldu, yakinda sikca goruruz
 
ilk ve tek sahibinden ozenle kullanilmis bakimlari eksiksiz yapilmis bir arac varsa kilometresine bakmaya gerek yok.. motor kondisyonu olcturulup alinabilir. Eger araba hor kullanilmissa 100 bin degil 30-40 binlerde bile motoru yipratmak mumkundur. Bence kilometre gostergesinden cok daha onemli kriterler var, kac sahibi oldu, bakimlari yapildi mi ? yapildiysa nasil yapildi . gibi gibi..
 
Şahsen ben arabanın kaporta durumunu ve alt tarafini görmek için ekspertize güvenirim. Motor konusunda tereddütlerim varsa arabayi servisine göstermeyi tercih ederim. Çünkü her ekspertizcide böyle değildir elbette ama çoğu ekspertizci motor kontrolü altında sadece birleşim noktalarında veya önemli bir yerde yağ kaçağı var mı ona bakıyor. Sonra arabayi ne derece doğru kalibrasyondaki bir dynoya sokup fabrika gücüyle oranlayip motor yüzde şu kadar diyorlar. Ben bu sonuca güvenip araba almam. Ne OBD ye bağlanıp arıza tespit yapılıyor , ne dynonun gösterdiği değer doğru. Daha geçen başımıza geldi. Astra H almıştık. Ekspertizde motor ve kaporta kontrollerini yaptırdık. 1 hafta sonra şanzıman arıza verdi. Servise götürdüğümüzde keşke bize getirseydiniz bu parça zaten daha önce tamir görmüş biz size söylerdik dedi. Üstüne üstlük ekspertizde önemsiz olan engine check simgesi OBD ye bağlaninca 10 tane hatayla karşılaştık. Turbo'nun basıncının düşük olduğu vs vs. Turbomuzun da iyi durumda olmadığını öğrendik. Buraya bir tane link bırakacağım şimdi.
Bu arkadaş da arabayı baktirmak için ekspertize götürüyor. Dynosu bozuk olan ekspertizde fabrika verisinden daha fazla güç ürettiği ortaya çıkıyor motorun. Bu durumda ekspertizci sanırım bir yanlışlık oldu ama yaptigimiz kontrollerde yağ kacagina rastlamadik" demesi gerekirken inatla motorun süper olduğunu %100 den dahi fazla olduğunu söylemeye çalışıyor. Allahtan alıcı bilinçli de durumu çok önemsemiyor.
Sonuç olarak ekspertizden ekspertize fark eder ama en iyisi kaporta ve alt takım kontrolleri için ekspertiz , motor ve yürüyen kontrolleri için kesinlikle servise gösterin. Biz yandık siz yanmayin
Bunlar kaç vites bilmiyorum da dyno ölçümünü 5. viteste yapacağına 4. viteste yaptığı için daha çok güç çıkmış gibi geldi bana. Eksper baştan aşağı falso zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve by
Şimdi durum şu, ben genellikle araba alırken 40-80 bin km arası almaya özen gösteriyorum ve genelde 120-130 bin km ye kadar kullanıp satıyorum. Durum şu, kimse sanayiye gidip ustalarla haşır neşir olup onların yarım yamalak yaptığı arabalara binmek istemiyor. Ayrıca yüksek km li araba hiç beklemedeğin bir noktada arıza demektir, yolda kalabilite demektir. Sen anlamazsın, temizdir araba, turbosu 180 binde bi patlar rezil olursun, hem bi dünya masraf yaparsın hem de o parçayı tamir ettirdiğin için düşük bütçe ile yüne sorun yaşama ihtimalin yüksektir. Zaten yüksek km araba alan insan arabasında sorun çıksın istemez çünkü maddi manevi zorlar, bazı arızalar olur km kaynaklı, bir türlü çözüm bulamazsın. Durum böyle açıkçası
 
Zaten genel yorum bu yönde ama gerçekten haklılar. Bilinçli ve malının kıymetini bilenin elinde eğer bir kronik sorunu yoksa dizel motorlar çok rahat 300-400 binleri görür ufak tefek tamir-bakımlarla. Ama dengesizin tekinin eline geçerse de özellikle bu geç ısınma sorunundan dolayı soğuk motorla hunharca basanlar da olacaktır. Sonuçta hangimiz duymadık dizel arabayla ışıklardan devir bitire bitire kalkanları :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Bir arabanın varsa Spritmonitör.com üstündeki loglarına bakarım. O modele denk varsa, incelerim.
Mesela bu adam aynı benim gibi 50 bin kmde enjektörülerini garantiden değiştimiş. Aynısı benimde başıma geldi .
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/748487.html

Ford courierlere bakıyom mesela https://www.spritmonitor.de/de/uebe...html?fueltype=1&power_s=75&sort=3&powerunit=2
Linkte bulamadım da enjektör değişimini hangi kısımdan gördünüz? Ben de biraz sitede araç modelleri hakkında araştırma yapacağım da :D.
 
Linkte bulamadım da enjektör değişimini hangi kısımdan gördünüz? Ben de biraz sitede araç modelleri hakkında araştırma yapacağım da :D.

Hocam only entrys deyince çıkıyor
Almanca lpg enjektörüm garantiden değişti yazmış.
Screenshot_2018-07-24-22-06-06-593_de.spritmonitor.smapp_mp.png
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: VectroN ve Akın
Bizim ülkemizin en büyük dezavantajı kötü yakıt bence. Bundan canım yandığı için ben bundan sonra 100k km üstü dizel otomobil alacak olsam nereden yakıt aldığını bildiğim seçeneklere yönelirdim şahsen.
 
Bizim ülkemizin en büyük dezavantajı kötü yakıt bence. Bundan canım yandığı için ben bundan sonra 100k km üstü dizel otomobil alacak olsam nereden yakıt aldığını bildiğim seçeneklere yönelirdim şahsen.
Bence yolların bozukluğu. Yaz aylarında gurbetçilerin getirdikler 15-20 yaşındaki arabalara bakıyorum. O kadar diri duruyorlar ki sanki galeriden yeni çıkmışlar. Bizdeki 7-8 yaşındaki arabaların bile sağı solu sarkmaya, parça aralıkları açılmaya başlıyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...