Kaplama ya da Seramik? Kararsızım

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Arkadaşlar selamlar,

Aracımı biliyorsunuz, 2005 model GTC.

Aracın boyası iyi durumda değil açıkçası şaşırmayacağınız üzere. Araç normalde hatasız boyasız, ama harbiden boyasızlığa doğru yol alıyor :D

Tavan boyası yanmış, aldığım abi aynı renk kaplattırmış. Kaput gidici gibi, yani yavaş yavaş açılıyor.

Aklımda boyayı korumak için 2 yöntem var:

1. Seramik koruma

2. Kaplama yaptırmak

Açıkçası seramik korumanın türlüsünü gördüm, hepsi 1 yıl sonra nanay oluyor. Bakımı zor, yok yıkamasına dikkat, yok kür yap vs. tamam yüzeyi koruyor ama uçuyor. Ayrıca pasta aşamasında boyayı 3-6 mikron arasında aşındırdığı aşikar. Ayrıca arabanın rengi de hoşuma gitmiyor.

Kaplama yaparak mevcut boyayı koruyup arabanın görünüşü güzelleştirmek daha çekici geliyor. Yüzey hazırlığı için ince pasta şart elbette. Yakın bir abim Alman ORAKAL kaplama firmasının distrübitörü, bana bayi fiyatının yarısına malzeme temin edecek sağolsun. Kaplama tabii bakım olarak daha zor ve sökerken boyaya zarar verme riski var.

Siz olsanız ne yapardınız? Kaplama yapacaksam açık veya koyu nardo düşünüyorum, renk önerilerinize açığım, jantlar füme ya da siyah olacak, kaliperleri kırmıza boyatıp brembo yazdıracağım orijinal şekilde, brembo kalıbını lazerle glass dan kesip ben götürücem zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Detailing’e taşıdım.

Belki kaplama yapıcam, o zaman detailing olmuyo cano :D

Neyse, ben foto paylaşayım örnek:

Mevcut arabamız

WhatsApp Image 2020-07-31 at 12.06.52.jpeg


Düşündüğüm renkler(ruhsatla uğraşmama gerek kalmayacak):

1597414110891.png


1597414120750.png
 
Son günlerde takip ettiğim bir firma boyasız ve verniksiz güneş yanığı tamiri yapıyor. Hatta bu işleme 5 yıl garanti veriyor. Sizin düşündüklerinizden değil belki ancak kesin çözüm gibi duruyor. Tabi ki araştırılmadan, yaptıranlarla tanışmadan ya da yapılan aracın öncesini ve sonrasını görmeden olacak iş değil ancak çok iddialılar. İsterseniz firmayı size paylaşabilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
renk değiştirmek gerçekten göze güzel gelir gibi duruyor.
seramik kaplamaya ben de oldum olası sıcak bakmadım. yurt dışından chemical guys jetseal aldım arada hızlı cila ile tazeleyerek 1 sene civarı gidiyor, 2000₺’lik seramik kaplama da aynı bakımla max 2 sene gider diye düşünüyorum. aradaki fiyat farkı muazzam fazla.
kaplama yapılırsa da ya kendiniz yıkamalısınız ya da oto yıkamasıyla akraba olmalısınız çünkü köşelere sert girildiğinde kalkma tarzı şeyler oluyor diye biliyorum.
ruhsatta renk değişikliği olmayacaksa bence boyayı korumak ve göze hitabet için kaplama daha iyi olacaktır ancak iyi bir detailing ve arada bir katı wax ile cilasını tazelemek (ben de ankaradayım ben bile seve seve yaparım katı wax’ı) aynı korumayı sağlar diye düşünüyorum.
tercih sizin ben profesyonel bir demir tozu temizliği-kil-pasta-cila şeklinde gidip katı wax tarzı ürünlerle arada tazelemek daha mantıklı olur diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Normal bir Astra GTC olmadığı için sıradan bir renk de aracı sıradanlaştıracaktır.Dolayısıyla arabanın yüklü(güçlendirilmiş) olması sebebiyle kaplama öneririm, olmuşken tam olsun :). Ama Nardo yapmayın herkes Nardo yapıyor, ilk attığınız gümüşümsü(Edit: Mevcut haliymiş, ama ona yakın olan folyolar bence daha güzel olur nardo baydı :) )olan fena durmuyor, kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve fujiwara
Araç hayırlı olsun öncelikle. Fabrika sonrası boyası varsa kaplama tavsiye etmemislerdi bana, çıkarırken boyayi alma ihtimali yüksekmiş. Bir de model ilerledikçe de ayni risk oluyormuş. Sizin araç da 15i devirmiş, seramik mantıklı bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
araba hatasız olmasaydı en ideali boyatma olurdu.kaplama kalktı orası aktı burası oynadı derdi olmadan mis gibi boya ideal olurdu.ama madem durum bende oyumu kaplamadan yana kullanıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Başal Metin