Kar Beyazı Ford Courier 1.5 TDCI 95HP Titanium

FocusMonster

Profesör
700
Merhaba Otopark ailesi. Bir ay önce aldığımız Ford Courier’i size tanıtmak istedim. Ayrıca @Berkin ’in izni olursa konuyu günlük olarak kullanmayı da düşünüyorum.

Aracın donanımı “1.5TDCI 95HP Titanium”.
Aracımız kar beyazı renginde. 19 bin km’de aldık. Şu an 20 bin km’de. Aracı şahıstan aldık. Temiz kullanılmış bir araçtı.

Courier’de kamyonet ve otomobil olmak üzere iki çeşit bulunmakta. Biz otomobil ruhsatlı almayı tercih ettik. Bilgi sahibi olmak isteyenler için söyleyeyim; Courier otomobil ruhsatlı olunca arka koltukta üçüncü boyunluk oluyor. Bir şey daha var ayırt etmek için. Arka koltuğun şaft tünelinin üzerindeki orta koltuk kamyonet ruhsatlılarda otomobil olanına göre daha yüksek bir durumda. Çünkü kamyonet olduğundan 4 kişilik olarak geçiyor ruhsatta. Bu durum hepsinde geçerli. Yalnızca otomobil olanlarında koltuk normal.

Aracın beğendiğim yönlerini yazayım.
+ Dijital klima
+ Yağmur sensörü
+ Far sensörü
+ Bluetooth

Aracın beğenmediğim ya da keşke şöyle olsaydı dediğim yönlerini yazayım.
- Keşke Sync 3 Lite yerine daha gelişmiş ve dokunmatik olan Sync 4 olsaydı. Ama bu dediğim Titanium Plus paketinde var.
- Park sensörü yok. Sadece Titanium Plus paketinde ön ve arka park sensörü var.

Aracın yakıt tüketimi:
Yoğun şehir içi tüketimi (15 km ortalama hızda) 8 litre. Ama son kullanımımdan sonra bu tüketim 6.7 litreye kadar düştü.

Depoyu tam doldurduktan sonra aracı 480km kullandık. Bu tüketimde şehir dışına çıkılmadı sadece şehir içinde kullanıldı. Depoyu tam doldurduktan 480km sonra yakıt aldık. Ama yol bilgisayarında 110 km daha gider yazıyordu. Yol bilgisayarının hata payını göz önüne alırsak yaklaşık 90-100 km daha yol giderdi. Yani şehir içi yoğun + sakin trafikte tam depo ile 550-580 km civarı yol gidebiliyor. Tabi bu kullanımda aracı olması gerektiği gibi kullandım. Ne çok zorladım ne de tın tın gittim.

Veee assolistimiz;
0373535B-D85B-4E6A-A264-10528D1ED26B.jpeg


CA475ED3-008C-48EC-BA29-E84340D046E0.jpeg


5F1DD162-43A5-4809-9ACD-8FE0395A21C0.jpeg


B7-C68-CE1-068-D-4-FE9-BAD9-9059493-D3-DBC.jpg


1F924EC2-188C-44D3-B1DF-F69CD28C3610.jpeg
 
Oooo sallamışsınız ama multimedya bayağı toparlamış ya. Ben 2016 Titanium Plus kullanmıştım. Buna göre daha ilkeldi ve kullanımı daha zordu. Güle güle kullanın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Oooo sallamışsınız ama multimedya bayağı toparlamış ya. Ben 2016 Titanium Plus kullanmıştım. Buna göre daha ilkeldi ve kullanımı daha zordu. Güle güle kullanın.
Teşekkür ederim. Makyajsız kasada multimedya sistemi Fiesta ile aynı hemen hemen. Makyajla birlikte çok değişiklik olmadı. Bildiğim kadarıyla makyajla birlikte gelen değişiklikler;
Ön sis farı tasarımı, multimedya sistemi. Başka bir değişiklik yok diye biliyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
#09.09.2019
Aracın bizden önceki sahibi 15 bin km’de bakım yaptırmış. Aracın bakımını kontrol etmek amacıyla bugün hava filtresini söküp kontrol ettim. Hava fitresi temizdi ve aracın orjinal hava filtresiydi. İsteyenler için hava filtresi kodu: FOMOCO GN15 9601 AA
39-AF495-C-D1-D7-4-A62-A89-C-95363380-CE10.jpg


Ayrıca yağımız kontrol edildi. İyi durumda.
Lastikler 195/55 r16 Continental ContiPremium Contact 2. Lastik durumu da iyi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve kalender195
Hayırlı uğurlu olsun kardeşim. Allah kaza bela göstermesin. Merak ettiğim bir konu var; pazar konumlandırması gereği Doblo - Connect ile rakip, Fiorino da Courier ile rakip bildiğim kadarıyla. Geçenlerde yeni kasa Fiorino'da arkada yolculuk etme fırsatı buldum. Açıkçası ticariden öteye gidebilecek bir yanı yoktu. Arka koltukta gerek şehir içi gerek şehir dışı yolculuk tam eziyet. Her çukur ve tümsekte arka koltukta ki yolcuların beli, poposu ciddi şekilde darbe alıyor, belli süre sonrada ağrımaya başlıyor. Courier'de durum nasıl ?
 
Hayırlı uğurlu olsun kardeşim. Allah kaza bela göstermesin. Merak ettiğim bir konu var; pazar konumlandırması gereği Doblo - Connect ile rakip, Fiorino da Courier ile rakip bildiğim kadarıyla. Geçenlerde yeni kasa Fiorino'da arkada yolculuk etme fırsatı buldum. Açıkçası ticariden öteye gidebilecek bir yanı yoktu. Arka koltukta gerek şehir içi gerek şehir dışı yolculuk tam eziyet. Her çukur ve tümsekte arka koltukta ki yolcuların beli, poposu ciddi şekilde darbe alıyor, belli süre sonrada ağrımaya başlıyor. Courier'de durum nasıl ?
Courier sahibi cevap verir de 3 yıl fiorino geçmişi olan birisi olarak cevap vereyim aile kullanımına Ford daha uygun. Fiat biraz daha ekonomi tarafında önde oluyo konfor fedakarlığı karşılığında. Bir de fiorinonun arkası hakkında böyle düşünüyorsanız 2010 öncesi makaslı doblo ve 2010 fiorinoyu biz aynı anda bayiden çıkardık, doblodan sonra fiorino binek gibi geliyordu düşünün Doblo nasıl :D
 
Hayırlı uğurlu olsun kardeşim. Allah kaza bela göstermesin. Merak ettiğim bir konu var; pazar konumlandırması gereği Doblo - Connect ile rakip, Fiorino da Courier ile rakip bildiğim kadarıyla. Geçenlerde yeni kasa Fiorino'da arkada yolculuk etme fırsatı buldum. Açıkçası ticariden öteye gidebilecek bir yanı yoktu. Arka koltukta gerek şehir içi gerek şehir dışı yolculuk tam eziyet. Her çukur ve tümsekte arka koltukta ki yolcuların beli, poposu ciddi şekilde darbe alıyor, belli süre sonrada ağrımaya başlıyor. Courier'de durum nasıl ?
Teşekkür ederim. Evet sizin de dediğiniz gibi Courier Fiorino ile rakip. Genel olarak şunları söyleyebilirim. Courier bagaj hacmi olarak Fiorino'dan daha iyi. Ön camın geniş ve daha ileriye konumlandırılmasından dolayı aracın içerisi daha ferah gözüküyor.

Ben hem Courier hem de Fiorino'nun arkasında yolculuk yaptım. Fiorino'nun hafif ticarilerden farkı yok desem yeridir.
Courier Fiorino'ya göre konfor anlamında daha iyi. Genel olarak Courier hafif ticarilere göre oldukça konforlu. Örneğin yolda ilerlerken hafif tümsekten geçince otomobil kadar rahatça geçebiliyor ve yolcuları pek rahatsız etmiyor.

Ama Courier'in yapısı gereği tam anlamıyla otomobil konforu beklemek bence doğru olmaz. Örneğin yan aynalar epeyce büyük ve bu sebepten 110'dan itibaren yanlardan rüzgar sesi alıyor ve 140-150 civarında rahatsız edebiliyor. Bunun haricinde konfordan bahsedecek olursam internette sıkça bahsedilen trim sesi sorunu bizim aracımızda yok. Sadece orta konsolun boş olması ve tabanında yalıtım malzemesi kullanılmamasından dolayı orta konsola şişe, eşya vb. şeyler konulduğunda ses yapabiliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Courier sahibi cevap verir de 3 yıl fiorino geçmişi olan birisi olarak cevap vereyim aile kullanımına Ford daha uygun. Fiat biraz daha ekonomi tarafında önde oluyo konfor fedakarlığı karşılığında. Bir de fiorinonun arkası hakkında böyle düşünüyorsanız 2010 öncesi makaslı doblo ve 2010 fiorinoyu biz aynı anda bayiden çıkardık, doblodan sonra fiorino binek gibi geliyordu düşünün Doblo nasıl :D
Teşekkür ederim. Evet sizin de dediğiniz gibi Courier Fiorino ile rakip. Genel olarak şunları söyleyebilirim. Courier bagaj hacmi olarak Fiorino'dan daha iyi. Ön camın geniş ve daha ileriye konumlandırılmasından dolayı aracın içerisi daha ferah gözüküyor.

Ben hem Courier hem de Fiorino'nun arkasında yolculuk yaptım. Fiorino'nun hafif ticarilerden farkı yok desem yeridir.
Courier Fiorino'ya göre konfor anlamında daha iyi. Genel olarak Courier hafif ticarilere göre oldukça konforlu. Örneğin yolda ilerlerken hafif tümsekten geçince otomobil kadar rahatça geçebiliyor ve yolcuları pek rahatsız etmiyor.

Ama Courier'in yapısı gereği tam anlamıyla otomobil konforu beklemek bence doğru olmaz. Örneğin yan aynalar epeyce büyük ve bu sebepten 110'dan itibaren yanlardan rüzgar sesi alıyor ve 140-150 civarında rahatsız edebiliyor. Bunun haricinde konfordan bahsedecek olursam internette sıkça bahsedilen trim sesi sorunu bizim aracımızda yok. Sadece orta konsolun boş olması ve tabanında yalıtım malzemesi kullanılmamasından dolayı orta konsola şişe, eşya vb. şeyler konulduğunda ses yapabiliyor.
Aman aman makaslı araçlar düşman başına. Yeni kasa sprinter v.s onların bile makaslıları tam eziyet. O noktada Fiorino kesinlikle daha iyi hissettirecektir eminim. Benim pek fazla ticari tecrübem olmadığı için Fiorino'yu yadırgamadım. Ama ailemi alır güzelce uzun seyahatler yaparım deniyorsa maalesef üzer. İlk bindiğinde fazla yadırgamıyorsun ama araç içinde belli süre yolculuk ettikten sonra iyiden iyiye batmaya başlıyor. Sekip zıplama yapmasını doğal karşılıyorum ama vuruntuların yolcularda darbe etkisi yapması can sıkabilecek bir durum.

Courier deneyimim hiç olmadı. Ama bahsedilen şekilde yolculara rahatsızlık vermiyorsa direkt tercih sebebidir. Hatta aile kullanımına alacaksam donanımlardan, motordan bile öncelikli tutabilirim bu hususu. Çünkü birlikte yaşamayı zorlaştıracak bir konu bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Aman aman makaslı araçlar düşman başına. Yeni kasa sprinter v.s onların bile makaslıları tam eziyet. O noktada Fiorino kesinlikle daha iyi hissettirecektir eminim. Benim pek fazla ticari tecrübem olmadığı için Fiorino'yu yadırgamadım. Ama ailemi alır güzelce uzun seyahatler yaparım deniyorsa maalesef üzer. İlk bindiğinde fazla yadırgamıyorsun ama araç içinde belli süre yolculuk ettikten sonra iyiden iyiye batmaya başlıyor. Sekip zıplama yapmasını doğal karşılıyorum ama vuruntuların yolcularda darbe etkisi yapması can sıkabilecek bir durum.

Courier deneyimim hiç olmadı. Ama bahsedilen şekilde yolculara rahatsızlık vermiyorsa direkt tercih sebebidir. Hatta aile kullanımına alacaksam donanımlardan, motordan bile öncelikli tutabilirim bu hususu. Çünkü birlikte yaşamayı zorlaştıracak bir konu bu.
Courier kesinlikle daha iyi ama ben fiorinoyu da o kadar kötü bulmuyorum, aceba tek sürgülü olanlardan mıydı sizin bindiğiniz onlar daha panelvanımsı çünkü. Bizim aldığımız zamanda combi-cargo-combimix olarak satılırdı mix olan koltuklu panelvandı aslında eğer öyleyse bindiğiniz ekstra konforsuz his vardır
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Hayırlı uğurlu olsun kardeşim. Allah kaza bela göstermesin. Merak ettiğim bir konu var; pazar konumlandırması gereği Doblo - Connect ile rakip, Fiorino da Courier ile rakip bildiğim kadarıyla. Geçenlerde yeni kasa Fiorino'da arkada yolculuk etme fırsatı buldum. Açıkçası ticariden öteye gidebilecek bir yanı yoktu. Arka koltukta gerek şehir içi gerek şehir dışı yolculuk tam eziyet. Her çukur ve tümsekte arka koltukta ki yolcuların beli, poposu ciddi şekilde darbe alıyor, belli süre sonrada ağrımaya başlıyor. Courier'de durum nasıl ?
Makyajlısını bilmem ama makyajsız Courier'nin arkası hiç rahat değildi diz mesafesi az ve tümseklerde zıplatıyordu. Fiorino hem ön hem arka koltukta rahatsız, Courier ön rahat, arka rahatsız.

Aracın 5 vites olması da bir eksiydi 6 vites olması iyi olmuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Makyajlısını bilmem ama makyajsız Courier'nin arkası hiç rahat değildi diz mesafesi az ve tümseklerde zıplatıyordu. Fiorino hem ön hem arka koltukta rahatsız, Courier ön rahat, arka rahatsız.

Aracın 5 vites olması da bir eksiydi 6 vites olması iyi olmuş.
Evet hocam. Tümseklerde geçerken arkada oturanları hiç zıplatmıyor dersem yalan olur. Ama Fiorino ile karşılaştırdığımızda çok daha konforlu geldi bana. Courier ve Fiorino'yu B segment hafif ticari olarak nitelendiriyorlar. Bu sebepten her ikisinin de arka diz mesafesi C segment arabalar kadar iyi değil. Courier'in koltukları bana rahat geldi. Örneğin elle ayarlanabilen bel desteklik ayarı var.

Dediğiniz gibi 6 ileri vites olması da çok iyi oldu. Makyajsızında 5 ileri olarak geliyordu. Bu şekilde uzun yolculuklarda hem yakıt tasarrufu hem de motorun yüksek devirlere çıkıp gürültü yapması önlenmiş oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius
Courier kesinlikle daha iyi ama ben fiorinoyu da o kadar kötü bulmuyorum, aceba tek sürgülü olanlardan mıydı sizin bindiğiniz onlar daha panelvanımsı çünkü. Bizim aldığımız zamanda combi-cargo-combimix olarak satılırdı mix olan koltuklu panelvandı aslında eğer öyleyse bindiğiniz ekstra konforsuz his vardır
Yok yok cift surgulu en full paketti. Jantlari en ust donanim, otomatik vites falandi. Ziplatma olayi oyle cok yok. Makul seviyede. Ama darbelerin iceriye yansimasi ilk etapta olmasada zamanla hissediliyor.
 
Makyajlısını bilmem ama makyajsız Courier'nin arkası hiç rahat değildi diz mesafesi az ve tümseklerde zıplatıyordu. Fiorino hem ön hem arka koltukta rahatsız, Courier ön rahat, arka rahatsız.

Aracın 5 vites olması da bir eksiydi 6 vites olması iyi olmuş.
Diz mesafesini bilemiyorum hocam. Fio'da sorun yasamadim o hususta. Boyum zaten uzun degil. Courier'de mesafe nasil bilemiyorum. Ticarilerin ziplatmasi dogal bir sey. Yeter ki cok anormal seviyede olmasin. Torsiyonlu binek otomobillerin bile bir kismi belli sartlarda o ziplatmayi yapabiliyor. Onemli olan darbeleri kabine pek yansitmamasi. Iste fio'da o biraz sıkıntılıydı.
 
Hayırlı olsun, kazasız belasız kullanmak dileğiyle. Bence, en yakışıklı Dış tasarıma sahip (Blackline ayrı güzel) hafif ticari.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Arkadaşlar bir hafta önce lastiklerin havasını kontrol ettirmiştim. Önler 32, arkalar 29 psi.

Bugün arabaya bindiğimde lastik basınç uyarısı verdi. Garajın soğuk olması sebebiyle lastik basıncı düşmüş olabilir. Buraya kadar normal. İşin ilginç tarafı lastik basıncını sıfırlamak istediğimde hata veriyor. Sizce sensör neden sıfırlanmıyor olabilir? @Cenk

11529CC5-F67B-4D3D-B30C-D7D209D4027B.jpeg

F20E392E-B028-4F93-95C9-72928869B1C9.jpeg
 
Arkadaşlar bir hafta önce lastiklerin havasını kontrol ettirmiştim. Önler 32, arkalar 29 psi.

Bugün arabaya bindiğimde lastik basınç uyarısı verdi. Garajın soğuk olması sebebiyle lastik basıncı düşmüş olabilir. Buraya kadar normal. İşin ilginç tarafı lastik basıncını sıfırlamak istediğimde hata veriyor. Sizce sensör neden sıfırlanmıyor olabilir? @Cenk

Ekli dosyayı görüntüle 20968

Ekli dosyayı görüntüle 20969
Lastik basinc sensorunun ariza haricinde uyari verebilmesi icin lastik basincinin ciddi oranda dusmesi gerekiyor. Ornegin 31-32 psi degere kaydettiysen 17-18 psi'a kadar inmesi lazim. Yani lastikte gozle gorulur bir dusus de olmasi lazim. Boyle bir dusus olmamasina ragmen hala uyari veriyorsa ve uyari bir turlu sifirlanmiyorsa lastiklere tekrar hava basmayi ve sonra sifirlamayi dene. Lastik havalari normal olmasina ragmen sifirlanma hala olmuyorsa, uyari veriyorsa muhtemelen sensorlerden biri arizalanmistir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster