Kendi kendine gidip kaza yapan Megane !

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Çok alengirli bir konu. Araç kesin olarak stop ettirildi mi? Vites Dde mi bırakıldı, N de mi, P'de mi? Bunlarda mekanik el freni olması lazım, el freni çekildi mi? Kullanıcı hepsini düzgün yaptı diyelim, araç çalışacak (ki çalışıyor olsa gündüz farları yanar), P'den D'ye geçecek, el freni inecek ve harekete başlayacak. Ya çok ciddi elektronik+mekanik bir problem var yada kullanıcı otomatik araç kullanmayı bilmiyor.
 
Son düzenleme:
Çok alengirli bir konu. Araç kesin olarak stop ettirildi mi? Vites Dde mi bırakıldı, N de mi, P'de mi? Bunlarda mekanik el freni olması lazım, el freni çekildi mi? Kullanıcı hepsini düzgün yaptı diyelim, araç çalışacak (ki çalışıyor olsa gündüz farları yanar), P'den D'ye geçecek, el freni inecek ve harekete başlayacak. Ya çok ciddi elektronik+mekanik bir problem var yada kullanıcı otomatik araç kullanmayı bilmiyor.
Bende ornegin vites d konumunda ise anahtari cikarmana izin vermiyor arac.sadece p ye cekilirse izin veriyor.yani alirkende dediler bana ama otomatiklerde p de kalmasi coook dik yokus olmadikca yeterli zaten (balata yeme vs konularini teget geciyorum ) kisacasi rezalet.
 
Benim kullandıgım 1.5 dci clio araba edc şanzımanda park ederken n de unutup el frenini çektigimde uyarı verdi lütfen vitesi p ye alınız diye
Bu araba da edc şanzıman ise böyle bir uyarı vermesi gerekirdi
Kullanıcı hatası başka bir durum olabilir belki
 
Son düzenleme:
El freni çekili de madem çarptıktan sonra sağ arka teker fıldır fıldır dönüyor bu birinci rezalet.

Kartla çalışan ve keyless go olmayan hiçbir otomatik Renault, vitesi P'ye almadan kartı vermez.

Aklıma gelen tek olasılık var. Adam el frenini çekmeyi unuttu + park ettikten sonra P'ye almadan motoru stop etti sonra P'ye alıp indi, bu sırada şanzımanın elektronik beyni ya D modunda ya N modunda bıraktı arabayı. Sonunda da böyle bir şey gerçekleşti.

Her ne olursa olsun bu rezillik değil marka adına çok büyük bir hata.

Benim arabadan örnek verecek olursam, geldim park ettim. Vites D'de iken motoru stop edersem şanzıman kendini otomatik olarak P moduna alıyor.

Diyelim ki park ettim ve N moduna aldım sonra motoru stop ettim. El freni çekili olsun (yokuşta), olmasın (dümdüz bir zeminde) indikten sonra uzaktan kumandadan kapıları kilitleme tuşuna bastığım anda dat dat diye 2 kere kornaya basar kendisi ve kapıları kilitlemiyorum uyarısı verir. Akşam yaşanırsa bu olay bi-xenonları da kapatmaz. Otomatik olarak noluyo lan dersiniz, otomobile geri dönersiniz ve bir bakarsınız kontak açık uyarısı vardır. vitesi P'ye alır sonra aracı terk edebilirsiniz.

Bu tip güvenlik uyarılarının standart olması gerekir artık.
 
Son düzenleme:
El freni çekili de madem çarptıktan sonra sağ arka teker fıldır fıldır dönüyor bu birinci rezalet.

Kartla çalışan ve keyless go olmayan hiçbir otomatik Renault, vitesi P'ye almadan kartı vermez.

Aklıma gelen tek olasılık var. Adam el frenini çekmeyi unuttu + park ettikten sonra P'ye almadan motoru stop etti sonra P'ye alıp indi, bu sırada şanzımanın elektronik beyni ya D modunda ya N modunda bıraktı arabayı. Sonunda da böyle bir şey gerçekleşti.

Her ne olursa olsun bu rezillik değil marka adına çok büyük bir hata.

Benim arabadan örnek verecek olursam, geldim park ettim. Vites D'de iken motoru stop edersem şanzıman kendini otomatik olarak P moduna alıyor.

Diyelim ki park ettim ve N moduna aldım sonra motoru stop ettim. El freni çekili olsun (yokuşta), olmasın (dümdüz bir zeminde) indikten sonra uzaktan kumandadan kapıları kilitleme tuşuna bastığım anda dat dat diye 2 kere kornaya basar kendisi ve kapıları kilitlemiyorum uyarısı verir. Akşam yaşanırsa bu olay bi-xenonları da kapatmaz. Otomatik olarak noluyo lan dersiniz, otomobile geri dönersiniz ve bir bakarsınız kontak açık uyarısı vardır. vitesi P'ye alır sonra aracı terk edebilirsiniz.

Bu tip güvenlik uyarılarının standart olması gerekir artık.
Güzel bir bilgilendirme olmuş size katılıyorum..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Arabanın bu kadar süre hareketsiz kalıp hareket etmesi hiç normal değil. Kapı kilitli değilse birisi el frenini indirmiş olabilir. Bana hiç mantıklı gelmedi. Eğer sürücü hatası olsaydı en baştan hareket etmesi gerekirdi. Sonuçta hafif rampa var.
 
bence hata araçta araç çalışır durumda ve vites D konumunda olsa rölantide okadar hızlanacağını sanmam. N de olsa anahtarı çıkartamazdı. Ki nissan juketa dahi bizzat yaşadım aracın elfreni dahi tutmadığından N ye alıp elfrenini çekip P ye alıyorum. N de stop ettirmiştim hatta farketmeyip birazda telaşlanmıştım neden çıkmıyor anahtar diye. ilginç bir sorun ben aracın hatalı olduğunu düşünüyorum
 
Daha önce bende garentadan megane sedan kiraladim keyless oluyor kartli sistem degil anahtarda yok hem otomatiginde hemde duzunde eger hepsi ayni paketse meganlarin garentada keyless var cok garip bi durum el freni cekilmis olsa o tekerler kaza yaptiktan sonra bosa donemez 5 dakika sonra arabanin gitmesi dahada garip
 
Daha önce bende garentadan megane sedan kiraladim keyless oluyor kartli sistem degil anahtarda yok hem otomatiginde hemde duzunde eger hepsi ayni paketse meganlarin garentada keyless var cok garip bi durum el freni cekilmis olsa o tekerler kaza yaptiktan sonra bosa donemez 5 dakika sonra arabanin gitmesi dahada garip
Öyleyse el frenini çekmeyi unutmuş, viteste N'de kalmış. Başka açıklaması yok.
 
Otomobilin içine şeytan girmiş ya la jsbhdfsdıhgbdıfhgbhfdg
Bir yorum yapmak için tek taraflı bakmak yanlış. Adamın ne yaptığını bilmiyoruz, sadece yaptıklarını beyan ediyor, el freni çektim vs.. diye..Üzerinden topu atıyor bu araç sorunlu diyor..El freni çekilen aracın arka lastikleri nasıl hareket eder o da enteresan
Haklı da olabilir, fabrika çıkışlı bir hata da olabilir..Bu da ihtimal dahilinde
Gel gelelim eskilerin uyguladığı çok basit bir kural vardır..Bu kaza hiç yaşanmayabilirdi..Yeni otomobillerde belki çoğumuz bunu yapmıyoruz ancak ne kadar doğru bir yöntem olduğu böyle durumlarda gün yüzüne çıkıyor :
Otomobil eğimli bir yoldaysa eğer ve otomobilin yanında kaldırım, duvar, ağaç vs.. varsa lastikler her zaman o yöne bakmalı. Eğer aracın lastikleri sola dönük olsaydı (ağaç ve duvarın olduğu tarafa doğru) böyle bir olay yaşanmazdı..Veya kaza ufak bir hasarla atlatılırdı ;)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Otomobilin içine şeytan girmiş ya la jsbhdfsdıhgbdıfhgbhfdg
Bir yorum yapmak için tek taraflı bakmak yanlış. Adamın ne yaptığını bilmiyoruz, sadece yaptıklarını beyan ediyor, el freni çektim vs.. diye..Üzerinden topu atıyor bu araç sorunlu diyor..El freni çekilen aracın arka lastikleri nasıl hareket eder o da enteresan
Haklı da olabilir, fabrika çıkışlı bir hata da olabilir..Bu da ihtimal dahilinde
Gel gelelim eskilerin uyguladığı çok basit bir kural vardır..Bu kaza hiç yaşanmayabilirdi..Yeni otomobillerde belki çoğumuz bunu yapmıyoruz ancak ne kadar doğru bir yöntem olduğu böyle durumlarda gün yüzüne çıkıyor :
Otomobil eğimli bir yoldaysa eğer ve otomobilin yanında kaldırım, duvar, ağaç vs.. varsa lastikler her zaman o yöne bakmalı. Eğer aracın lastikleri sola dönük olsaydı (ağaç ve duvarın olduğu tarafa doğru) böyle bir olay yaşanmazdı..Veya kaza ufak bir hasarla atlatılırdı ;)
Cok haklisiniz hocam , babami dik bayirlarda durduğunda bu konuda uyarıyorum cogunlukla kendisi yapar ama bazende gerek yok diyor . Viteste bırakmaya dahi gerek duymadigi oluyor ben ise işi takoz koymaya kadar ilerletiyorum baya garantici adamim yaa :)



Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...