AÇIK KIA SPORTAGE 1.6 CRDI DPF Rejenerasyonu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan GT-R R35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

GT-R R35

Senkromeççi
36
23
Marka
Kia
2020 1.6 Dizel Sportage aracımda sanki sık DPF Rejenerasyon işlemi oluyor. Servise Ağustos sonu gittiğimde Cihazdan DPF temizliğini sağlamıştık. Ondan sonra yaklaşık 180 KM Sonra tekrar araç Rejenerasyon yapmıştı. Bu akşam tekrar 400 kilometre sonra bu işlemi yaptı.
Bu işlemi yaptığını gösterge Ekranının ortasında bulunan Anlık Yakıt Grafiğinden anlayabiliyorum. Bu anlık Yakıt Grafiği bu işlem sırasında 3.Viteste iken 0'a düşmüyor. Fakat Vites 4'te iken 0'a düşüyor. Yani bu sırada Rejenerasyon mu yapıyor, ya da bana mı öyle geliyor tam olarak anlayamadım sanırım hala. Araç herhangi bir DPF Arıza Işığı yakmadı hiç şimdiye dek. Ama bu yaptığı işlem sıklığıı normal mi? Ya da bu tamamen normal ve benim fazla dikkatimden dolayı mı oluyor?

İlginen herkese şimdiden teşekkür ederim.

@M.Shadows bu konu hakkında fikriniz var mı?
 
Gayet normal. Piyasada çoğu insan, dpf'i 100-150 binde tıkanıyor sanıyor. Aslında dpf rejenerasyon yapmadan maksimum 500-600 km gider. Çoğu zaman da rejenerasyon yaptığını anlamazsınız.

O çok yüksek km'lerdeki tıkanıp bir daha açılmama hikayesi kurumdan ötürü değil külden ötürüdür. Onun kaynağı da kükürtü yüksek kalitesiz yakıt ve ucuz motor yağıdır.

 
Gayet normal. Piyasada çoğu insan, dpf'i 100-150 binde tıkanıyor sanıyor. Aslında dpf rejenerasyon yapmadan maksimum 500-600 km gider. Çoğu zaman da rejenerasyon yaptığını anlamazsınız.

O çok yüksek km'lerdeki tıkanıp bir daha açılmama hikayesi kurumdan ötürü değil külden ötürüdür. Onun kaynağı da kükürtü yüksek kalitesiz yakıt ve ucuz motor yağıdır.

Hocam yani bu Rejenerasyon sıklığı normal mi diyorsunuz?
Biraz sık mı yoksa, bu yaptığı aralık ideal mi Aracın?
 
Son düzenleme:
İdeal. Neredeyse her araç bu aralıkta yapıyor. Full şehiriçi kullanan araç 200-300 km'de bile rejenerasyon yapabilir.
Evet araç full şehir içinde kullanılıyor. Bir de serviste dediğim DPF Temizlik işlemi tam anlamıyla bitmeden usta yarıda kesmişti işlemi. Ondan dolayı araç 180 KM sonra otomatik tekrar Rejenerasyona girdi. Daha sonra 400 KM sonra en son Dün Akşam yaptı bu işlemi.

Yani ortalama olarak her 400 Km'de bir yapıyor araç ve hep şehir içinde kullanılıyor. Uzun yola senede 1 kere gidiyor sadece.


Biliyorsunuz, bu işlem sırasında Motor Yağına bir miktar Mazot karışabiliyor haliyle. Bunun uzun vade de bir zararı söz konusu mudur?
 
Evet araç full şehir içinde kullanılıyor. Bir de serviste dediğim DPF Temizlik işlemi tam anlamıyla bitmeden usta yarıda kesmişti işlemi. Ondan dolayı araç 180 KM sonra otomatik tekrar Rejenerasyona girdi. Daha sonra 400 KM sonra en son Dün Akşam yaptı bu işlemi.

Yani ortalama olarak her 400 Km'de bir yapıyor araç ve hep şehir içinde kullanılıyor. Uzun yola senede 1 kere gidiyor sadece.


Biliyorsunuz, bu işlem sırasında Motor Yağına bir miktar Mazot karışabiliyor haliyle. Bunun uzun vade de bir zararı söz konusu mudur?
Şehiriçinde daha fazla gerçekleşiyor bu mazot karıştırma işi. Yağ bakım periyodu olan km'ler içinde kritik eşiklere yaklaşmıyor olsa da gene de çok ideal bir durum değil tabi. Gerekirse 15 bin yerine 12 binde falan yağ değiştirmekte fayda var.
 
Şehiriçinde daha fazla gerçekleşiyor bu mazot karıştırma işi. Yağ bakım periyodu olan km'ler içinde kritik eşiklere yaklaşmıyor olsa da gene de çok ideal bir durum değil tabi. Gerekirse 15 bin yerine 12 binde falan yağ değiştirmekte fayda var.
10 binde bir değişiyor Motor Yağı, Yetkili Servis tarafından. Bu sıklık ideal sanırım. En son Petrol Ofisi Maxima 5W30 Pro koymuşlardı Yağ olarak.
 
Şehiriçinde daha fazla gerçekleşiyor bu mazot karıştırma işi. Yağ bakım periyodu olan km'ler içinde kritik eşiklere yaklaşmıyor olsa da gene de çok ideal bir durum değil tabi. Gerekirse 15 bin yerine 12 binde falan yağ değiştirmekte fayda var.
Tekrar merhaba. Kusur bakmayın bir şey sormak istiyorum. Geçen sene ELM OBD Cihazıyla araç verilerine baktığımda, Ekran Görüntüsünü almış olduğum en son Rejenerasyon işleminin 2409 KM önce yapılmış olduğu yazıyordu.

Peki şu an arac niye 400 KM'de bir yapıyor olabilir acaba?
Bir fikriniz var mı? @Otto Çevrimi
 
Son düzenleme:
Neyi öğrenmek istiyorsun tam olarak ?

Ben sana senaryoyu basitçe anlatayım.

Euro standartları gereği bu araçlarda Dizel Partikül Filtre sistemi var. Bu filtrenin içerisindeki partikül miktarını okuyan partikül madde sensörü isminde bir sensör var. Hatta 2 yıl önce benim araçta bozulmuştu. Aracın kullanım şekline göre DPF içerisindeki partikül miktarı artınca PM sensör araç beynine bilgi verir ve re jenerasyon başlar. Aracınızı sürekli kısa mesafe, sık trafik gibi şartlarda kullanırsınız 200 km'de re jenerasyon yapar, 1000km yol yaparsın egzoz yeterince ısındığı için hiç re jenerasyon yapmadan partikülleri yakıp atar.

Google'a yazdığında bu yazdığım senaryoya kolayca ulaşırsın.
 
Neyi öğrenmek istiyorsun tam olarak ?

Ben sana senaryoyu basitçe anlatayım.

Euro standartları gereği bu araçlarda Dizel Partikül Filtre sistemi var. Bu filtrenin içerisindeki partikül miktarını okuyan partikül madde sensörü isminde bir sensör var. Hatta 2 yıl önce benim araçta bozulmuştu. Aracın kullanım şekline göre DPF içerisindeki partikül miktarı artınca PM sensör araç beynine bilgi verir ve re jenerasyon başlar. Aracınızı sürekli kısa mesafe, sık trafik gibi şartlarda kullanırsınız 200 km'de re jenerasyon yapar, 1000km yol yaparsın egzoz yeterince ısındığı için hiç re jenerasyon yapmadan partikülleri yakıp atar.

Google'a yazdığında bu yazdığım senaryoya kolayca ulaşırsın.
Yakıtı en son TP'den aldım. Her zaman Shell den almıyorum, arada V-power aldım ama dediğim gibi devamlı değil.
Farklı yerlerden, Opet Ultra Force vs. ler den alıyorum yakıtı.

Normalde 400 KM'de bu işlem oluşuyordu fakat, dediğim gibi dün Akşam 237 KM sonra bu işlem tekrar devreye girdi.

Herhangi bir anormallik var mı onu öğrenmek istiyorum. Araç çekişinde herhangi bir sorun yok, gayet iyi çekişi var koltuğa yaslıyor ama hâla kafamda bu işlemin sıkmı olup olmadığı var.
 
Yakıtı en son TP'den aldım. Her zaman Shell den almıyorum, arada V-power aldım ama dediğim gibi devamlı değil.
Farklı yerlerden, Opet Ultra Force vs. ler den alıyorum yakıtı.

Normalde 400 KM'de bu işlem oluşuyordu fakat, dediğim gibi dün Akşam 237 KM sonra bu işlem tekrar devreye girdi.

Herhangi bir anormallik var mı onu öğrenmek istiyorum. Araç çekişinde herhangi bir sorun yok, gayet iyi çekişi var koltuğa yaslıyor ama hâla kafamda bu işlemin sıkmı olup olmadığı var.

Yok,güvenle sürebilirsiniz.
 
Yakıtı en son TP'den aldım. Her zaman Shell den almıyorum, arada V-power aldım ama dediğim gibi devamlı değil.
Farklı yerlerden, Opet Ultra Force vs. ler den alıyorum yakıtı.

Normalde 400 KM'de bu işlem oluşuyordu fakat, dediğim gibi dün Akşam 237 KM sonra bu işlem tekrar devreye girdi.

Herhangi bir anormallik var mı onu öğrenmek istiyorum. Araç çekişinde herhangi bir sorun yok, gayet iyi çekişi var koltuğa yaslıyor ama hâla kafamda bu işlemin sıkmı olup olmadığı var.
DPF o kadar karmaşık bir şey değil hocam. Kullanım senaryonuza göre sistem temizliği daha sık da devreye girebilir, daha az da girebilir. Yani bunun şu km'de girer gibi bir standardı pek yok. DPF direkt tıkalı olsa, aracın temizlemeyeceği halde olsa zaten arıza uyarısı verir ayrı, bir de çekiş sorunları oluşur. Ama illa kafanızda soru işareti oluşuyorsa yetkili servise gidip aracı makineye bağlarlar. Dpf sensöründe sorun olup olmadığı ve dpf'in ne kadar dolu olduğu kontrol edilir basit şekilde.
 
DPF o kadar karmaşık bir şey değil hocam. Kullanım senaryonuza göre sistem temizliği daha sık da devreye girebilir, daha az da girebilir. Yani bunun şu km'de girer gibi bir standardı pek yok. DPF direkt tıkalı olsa, aracın temizlemeyeceği halde olsa zaten arıza uyarısı verir ayrı, bir de çekiş sorunları oluşur. Ama illa kafanızda soru işareti oluşuyorsa yetkili servise gidip aracı makineye bağlarlar. Dpf sensöründe sorun olup olmadığı ve dpf'in ne kadar dolu olduğu kontrol edilir basit şekilde.
Hocam daha önce dediğinizi Servise belirtip Filtredeki kurum miktarına OBD ile bağlanan tabletten baktırtmıştım. 19 GR gibi bir Partikül miktarı vardı o zaman. Göstergede arıza ışı belirmiyor dediğim gibi, sadece bu Otomatik Rejenerasyon sıklığının anormal mi yoksa normal mi olduğunu merak ettim.
 
Hocam daha önce dediğinizi Servise belirtip Filtredeki kurum miktarına OBD ile bağlanan tabletten baktırtmıştım. 19 GR gibi bir Partikül miktarı vardı o zaman. Göstergede arıza ışı belirmiyor dediğim gibi, sadece bu Otomatik Rejenerasyon sıklığının anormal mi yoksa normal mi olduğunu merak ettim.
Servis doluluk oranını normal gördüyse ortada sorun yok demektir. Rejenerasyon sıklığı da kullanımınıza ve dpf doluluk oranına göre farklılık gösterir. Sık da çalışabilir az da çalışabilir.
 
Yakıtı en son TP'den aldım. Her zaman Shell den almıyorum, arada V-power aldım ama dediğim gibi devamlı değil.
Farklı yerlerden, Opet Ultra Force vs. ler den alıyorum yakıtı.

Normalde 400 KM'de bu işlem oluşuyordu fakat, dediğim gibi dün Akşam 237 KM sonra bu işlem tekrar devreye girdi.

Herhangi bir anormallik var mı onu öğrenmek istiyorum. Araç çekişinde herhangi bir sorun yok, gayet iyi çekişi var koltuğa yaslıyor ama hâla kafamda bu işlemin sıkmı olup olmadığı var.

Otto Çevrimi bu sorunun cevabını vermiş zaten.

@Cenk 'te aynı şeyi anlatıyor sana.



İdeal. Neredeyse her araç bu aralıkta yapıyor. Full şehiriçi kullanan araç 200-300 km'de bile rejenerasyon yapabilir.

DPF o kadar karmaşık bir şey değil hocam. Kullanım senaryonuza göre sistem temizliği daha sık da devreye girebilir, daha az da girebilir. Yani bunun şu km'de girer gibi bir standardı pek yok. DPF direkt tıkalı olsa, aracın temizlemeyeceği halde olsa zaten arıza uyarısı verir ayrı, bir de çekiş sorunları oluşur. Ama illa kafanızda soru işareti oluşuyorsa yetkili servise gidip aracı makineye bağlarlar. Dpf sensöründe sorun olup olmadığı ve dpf'in ne kadar dolu olduğu kontrol edilir basit şekilde.

@Cenk DPF içindeki kurumu ölçen sensörü PM sensör diye adlandırıyor KIA. Arıza olursa direk motor arıza ışığı yakıyor. Benim başıma geldi.
 
Son düzenleme:
Servis doluluk oranını normal gördüyse ortada sorun yok demektir. Rejenerasyon sıklığı da kullanımınıza ve dpf doluluk oranına göre farklılık gösterir. Sık da çalışabilir az da çalışabilir.
Bu DPF işlemini daha da uzatmak için TP'nin Dizel yakıtı mı daha iyidir, Shell V-Power ya da Opet UltraForce veyahut Total mi daha iyidir sizce?
 
Bu DPF işlemini daha da uzatmak için TP'nin Dizel yakıtı mı daha iyidir, Shell V-Power ya da Opet UltraForce veyahut Total mi daha iyidir sizce?
Dpf işleminin uzaması ya da kısalması sizin elinizde değil. Sistem otomatik olarak ne yaparsa odur. Herhangi bir akaryakıtın da dpf üzerinde yüksek oranda etki edecek bir durumu olduğunu düşünmüyorum. Sadece kötü akaryakıt almayın yeter.
@Cenk DPF içindeki kurumu ölçen sensörü PM sensör diye adlandırıyor KIA. Arıza olursa direk motor arıza ışığı yakıyor. Benim başıma geldi.
Zaten olması gereken de o. Bildiğim vag grubu da benzer davranıyor. Focus'ta hiç başıma gelmedi ama benimkide kendisi temizleyemeyecek hale gelseydi muhtemelen arıza ışığı yakardı.