AÇIK KIA SPORTAGE 1.6 CRDI DPF Rejenerasyonu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan GT-R R35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

GT-R R35

Senkromeççi
36
23
Marka
Kia
2020 1.6 Dizel Sportage aracımda sanki sık DPF Rejenerasyon işlemi oluyor. Servise Ağustos sonu gittiğimde Cihazdan DPF temizliğini sağlamıştık. Ondan sonra yaklaşık 180 KM Sonra tekrar araç Rejenerasyon yapmıştı. Bu akşam tekrar 400 kilometre sonra bu işlemi yaptı.
Bu işlemi yaptığını gösterge Ekranının ortasında bulunan Anlık Yakıt Grafiğinden anlayabiliyorum. Bu anlık Yakıt Grafiği bu işlem sırasında 3.Viteste iken 0'a düşmüyor. Fakat Vites 4'te iken 0'a düşüyor. Yani bu sırada Rejenerasyon mu yapıyor, ya da bana mı öyle geliyor tam olarak anlayamadım sanırım hala. Araç herhangi bir DPF Arıza Işığı yakmadı hiç şimdiye dek. Ama bu yaptığı işlem sıklığıı normal mi? Ya da bu tamamen normal ve benim fazla dikkatimden dolayı mı oluyor?

İlginen herkese şimdiden teşekkür ederim.

@M.Shadows bu konu hakkında fikriniz var mı?
 
Dpf işleminin uzaması ya da kısalması sizin elinizde değil. Sistem otomatik olarak ne yaparsa odur. Herhangi bir akaryakıtın da dpf üzerinde yüksek oranda etki edecek bir durumu olduğunu düşünmüyorum. Sadece kötü akaryakıt almayın yeter.

Zaten olması gereken de o. Bildiğim vag grubu da benzer davranıyor. Focus'ta hiç başıma gelmedi ama benimkide kendisi temizleyemeyecek hale gelseydi muhtemelen arıza ışığı yakardı.
Ya şunu da söylemeyi unuttum. Bahsettiğim bu Rejenerasyon işleminden önce, Araç ile 3.köprü yoluna çıkıp biraz Top speed denedim. Ondan yaklaşık 4 gün sonra falan bahsettiğim bu işlem oluştu.

Yani o Performanslı kullanımımın hiç mi artısı olmadı Partikül yakma olarak bilmiyorum. Gerçi sabit devir belli bir hızda gitmedim, daha çok top speed gittim dediğim gibi.

Sanırım TP'nin yakıtı iyi değil, Opet Ultra Force, ya da Shell V-Power alacağım bi dahakine.

Ayrıca bu Rejenerasyon işlemi sırasında Motor Yağına mazot karışıyor diyorlar, endişemde bu yüzden biraz.
 
Güzel kardeşim aracında bir problem yok, adam akıllı yerden yakıt al. Maceraya girme, sonrasını da sal. DPF'in bir çalışma aralığı yok, kurum oldukça devreye girer. Sen yoluna devam et.
 
Ya şunu da söylemeyi unuttum. Bahsettiğim bu Rejenerasyon işleminden önce, Araç ile 3.köprü yoluna çıkıp biraz Top speed denedim. Ondan yaklaşık 4 gün sonra falan bahsettiğim bu işlem oluştu.

Yani o Performanslı kullanımımın hiç mi artısı olmadı Partikül yakma olarak bilmiyorum. Gerçi sabit devir belli bir hızda gitmedim, daha çok top speed gittim dediğim gibi.

Sanırım TP'nin yakıtı iyi değil, Opet Ultra Force, ya da Shell V-Power alacağım bi dahakine.

Ayrıca bu Rejenerasyon işlemi sırasında Motor Yağına mazot karışıyor diyorlar, endişemde bu yüzden biraz.

Gittiğiniz yolun eğimi(rad), havanın sıcaklığı(K°), o gün ki havanın temizlik katsayısı,(Air Quality Index/AQI/ppm), bulunduğunuz yerdeki hava basıncı (hPa), araca yansıyan güneşin etki ettiği alandaki ışıma miktarı (C/kg), kullandığınız lastik, oradaki asfaltın kalitesi gibi verileri DPF rejenerasyonu işlemi başladığı zaman not etmeniz ve diğer durumlarla karşılaştırmanız elinizde daha somut bir hipotez olması açısından faydalı olacaktır.

Yakıt almadan önce yakıtın hangi rafineriden temin ediliğini, hangi plakalı tanker ile taşındığı, depolama yapılan yerin kalite ölçümlerinin ne durumda olduğunu ve bu işlemler esnasında gerekli ekipmanların kontrol-kalibrasyonlarının en son ne zaman yapıldığını da öğrenmek gerek. Bunlara ek olarak yakıt alırken şöyle bir filtre kullanmak da mantıklı olabilir:
Not: Her yakıt aldığınızda bir miktar örnek alıp belirli bir süre muhafaza etmek, rejenarasyon erken başladığında analize göndererek sorun kaynağının daha kolay tespit edilmesinde yardımcı olabilir.

Yağ yakıt karıştırma problemi için faydalı bilgiler içeren aşağıdaki konuyu dikkatlice okumanızı tavsiye ederim.

Sevgiler.
 
Gittiğiniz yolun eğimi(rad), havanın sıcaklığı(K°), o gün ki havanın temizlik katsayısı,(Air Quality Index/AQI/ppm), bulunduğunuz yerdeki hava basıncı (hPa), araca yansıyan güneşin etki ettiği alandaki ışıma miktarı (C/kg), kullandığınız lastik, oradaki asfaltın kalitesi gibi verileri DPF rejenerasyonu işlemi başladığı zaman not etmeniz ve diğer durumlarla karşılaştırmanız elinizde daha somut bir hipotez olması açısından faydalı olacaktır.

Yakıt almadan önce yakıtın hangi rafineriden temin ediliğini, hangi plakalı tanker ile taşındığı, depolama yapılan yerin kalite ölçümlerinin ne durumda olduğunu ve bu işlemler esnasında gerekli ekipmanların kontrol-kalibrasyonlarının en son ne zaman yapıldığını da öğrenmek gerek. Bunlara ek olarak yakıt alırken şöyle bir filtre kullanmak da mantıklı olabilir:
Not: Her yakıt aldığınızda bir miktar örnek alıp belirli bir süre muhafaza etmek, rejenarasyon erken başladığında analize göndererek sorun kaynağının daha kolay tespit edilmesinde yardımcı olabilir.

Yağ yakıt karıştırma problemi için faydalı bilgiler içeren aşağıdaki konuyu dikkatlice okumanızı tavsiye ederim.

Sevgiler.
Ben yakıt alırken yanımda zeytinyağı götürüp bardakta alacağım yakıtla karıştırıyorum. Eğer yakıt zeytinyağını bastırıp üste çıkmaya çalışıyorsa şüphelenip almaktan vazgeçiyorum. Tabi zeytinyağının asit oranı ve yetiştirildiği bölge de önemli. Soğuk sıkım Ayvalık zeytinyağı önerimdir.