Kış Lastikleri Hakkında Merak Ettiklerim

hoodie54

Profesör
110
Marka
Opel
Merhaba,
Yasadıgım sehir ılıman iklim oldugu icin hic kıs lastigi kullanmadım, tecrubem yok, 4mevsim ve yaz lastigi tecrübem var. 4 mevsim lastik hafif karlı yollarda gayet yeterli oluyor. Yazın da asırı sıcak olmadıgı icin yeterli oluyor.

Sallıyorum, bildigim kadarıyla goodyear kış lastiklerinin traction force'u çok yüksek. fiyatı da pahalı. Bir de linglong marka ucuz çin malı kış lastiği var.

Mesela kışın ağır geçtigi bir şehirde, Bu iki lastiği aynı arabalara taksak sert kış kosullarında şehir içi kullanımda 30-40 kmh hızlarda frenleme ve tutuş olarak performans farkı olur mu?

Ucuz kış lastiği ve pahalı kıs lastiginin sehir ici kullanımda bana pek performans farkı olmaz gibi geliyor,
Daha cok sehirlerarası kullanımda daha yuksek suratlarde frenleme ve tutus olarak kalite farkını hissettirir gibi geliyor.

Yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Bahsettiğiniz ayardaki kışlık lastikler ilk sezonundaki karlı zeminlerde genelde iyi oluyor evet, ancak bi sonraki kışlarda genelde çöp oluyor. Bir de ek olarak ne kadar kışlık lastik de desek hayatının çoğunu kar olmayan kuru ya da ıslak zeminlerde geçiriyor, dandik kışlıkların ıslak zemin performansı ortalama bi yazlık lastiğin soğuk havadaki performansından daha kötü oluyor genelde
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
Bahsettiğiniz ayardaki kışlık lastikler ilk sezonundaki karlı zeminlerde genelde iyi oluyor evet, ancak bi sonraki kışlarda genelde çöp oluyor. Bir de ek olarak ne kadar kışlık lastik de desek hayatının çoğunu kar olmayan kuru ya da ıslak zeminlerde geçiriyor, dandik kışlıkların ıslak zemin performansı ortalama bi yazlık lastiğin soğuk havadaki performansından daha kötü oluyor genelde
Toprak Bey'e destek olarak, benim de yakın çevrem ve kendimin tecrübeleri aynı şeyi söylüyor.

Dandik Kışlık Lastik
Kar, kış, kıyamet --> Gördün mü çok iyi lastik, boşuna o kadar para vermedim
Islak Zemin --> Aman abicim dikkatli gidelim bak
Sıcaklıklar Biraz Artınca --> Beni bi sal abicim
İkinci sezon --> Ne oldu ya, iyiydin sen niye böyle oldu yaa..

Kaliteli Kışlık Lastik
Kar, kış, kıyamet --> İyi para verdik ama hakkını veriyor
Islak Zemin --> Sıkıntı yok, devam
Sıcaklıklar Biraz Artınca --> iyiyiz, güzeliz çok sıkıştırma yinede
İkinci sezon --> Lastikler daha yeni abi sadece bi sezon kullandık, devamm

Kısaca dandik kışlıklar alındığı sezon tazeyken iyidir, mutlu eder. Ama çalışma koşulları çok sınırlıdır. Ilıman iklim de genellikle kendi çalışma koşullarını çok yakalayamaz. İkinci sezondan itibaren de iyice adaya veda etmeye başlar.
Kaliteleri kışlıklar ise, sıcaklık ve çalışma koşulları daha geniştir. Daha uzun süreler kullanılır. Tabi yaz sıcağında kışlıkla gezmediğiniz sürece. Geçiş mevsimlerinde de tedirgin etmez.
 
Son düzenleme:
Bahsettiğiniz ayardaki kışlık lastikler ilk sezonundaki karlı zeminlerde genelde iyi oluyor evet, ancak bi sonraki kışlarda genelde çöp oluyor. Bir de ek olarak ne kadar kışlık lastik de desek hayatının çoğunu kar olmayan kuru ya da ıslak zeminlerde geçiriyor, dandik kışlıkların ıslak zemin performansı ortalama bi yazlık lastiğin soğuk havadaki performansından daha kötü oluyor genelde
yanıtınız için tesekkur ederim. autobild bu sene 215/55 R17 ebat kıslık lastiklerde karda 50kmden 0'a frenleme test yapmıs.

goodyear 28.1metre
linglong 29.4metre

sehir içi cok sert karlı ortamds ortalama 35kmh gittigimizi düsünelim. 50kmhden 35kmh ye kinetik enerji %51 azalır. %49 olur. fren tepki süresi + normalizasyon için extra %6 veriyorum. fren mesafemiz ilk duruma gore %55 olsun.

35kmh ile frenlemede;
goodyear 15.45 metrede duracak.
linglong 16.17 metrede duracak.

72cm fren mesafesi farkı kayda değer bir fark değil gibi duruyor. yani şehir içinde pek performans farkı olmayacak gibi duruyor.

ki bu kıyaslamayı 30km hızla ile yapsak fren mesafesi 50cm falan olacak.

bana kalırsa ucuz kıslık lastik ile pahalı kıslık lastik yuksek hızlarda otoban kullanımlarında farkeder.

tabi bir de ıslak zemin frenlemelerinde.
 
Toprak Bey'e destek olarak, benim de yakın çevrem ve kendimin tecrübeleri aynı şeyi söylüyor.

Dandik Kışlık Lastik
Kar, kış, kıyamet --> Gördün mü çok iyi lastik, boşuna o kadar para vermedim
Islak Zemin --> Aman abicim dikkatli gidelim bak
Sıcaklıklar Biraz Artınca --> Beni bi sal abicim
İkinci sezon --> Ne oldu ya, iyiydin sen yine böyle oldu yaa..

Kaliteli Kışlık Lastik
Kar, kış, kıyamet --> İyi para verdik ama hakkını veriyor
Islak Zemin --> Sıkıntı yok, devam
Sıcaklıklar Biraz Artınca --> iyiyiz, güzeliz çok sıkıştırma yinede
İkinci sezon --> Lastikler daha yeni abi sadece bi sezon kullandık, devamm

Kısaca dandik kışlıklar alındığı sezon tazeyken iyidir, mutlu eder. Ama çalışma koşulları çok sınırlıdır. Ilıman iklim de hatta genellikle kendi çalışma koşullarını çok yakalayamaz. İkinci sezondan itibaren de iyice adaya veda etmeye başlar.
Kaliteleri kışlıklar ise, sıcaklık ve çalışma koşulları daha geniştir. Daha uzun süreler kullanılır. Tabi yaz sıcağında kışlıkla gezmediğiniz sürece. Geçiş mevsimlerinde de tedirgin etmez.
yanıtınız icin tesekkur ederim, pahalı lastik=daha uzun life cycle.
 
yanıtınız için tesekkur ederim. autobild bu sene 215/55 R17 ebat kıslık lastiklerde karda 50kmden 0'a frenleme test yapmıs.

goodyear 28.1metre
linglong 29.4metre

sehir içi cok sert karlı ortamds ortalama 35kmh gittigimizi düsünelim. 50kmhden 35kmh ye kinetik enerji %51 azalır. %49 olur. fren tepki süresi + normalizasyon için extra %6 veriyorum. fren mesafemiz ilk duruma gore %55 olsun.

35kmh ile frenlemede;
goodyear 15.45 metrede duracak.
linglong 16.17 metrede duracak.

72cm fren mesafesi farkı kayda değer bir fark değil gibi duruyor. yani şehir içinde pek performans farkı olmayacak gibi duruyor.

ki bu kıyaslamayı 30km hızla ile yapsak fren mesafesi 50cm falan olacak.

bana kalırsa ucuz kıslık lastik ile pahalı kıslık lastik yuksek hızlarda otoban kullanımlarında farkeder.

tabi bir de ıslak zemin frenlemelerinde.
Bu hesaplama doğru olsa bile bu sadece ilk sene için. İlerleyen senelerde bu farklar katlanarak ucuz kış lastiğinin aleyhine artacak. Ucuz mal ile pahalı mal arasındaki fark, etkili kullanım süresidir. 2.sene itibariyle özellikle 5.yılına gelene kadar aradaki fark artık metrelerle ölçülecek dereceye gelecektir. Lastiği alıp 1-2 sene kullanıp değiştirecekseniz tamam. Ama normal kullanım ömrü olan 5 yıl civarı kullanacaksanız bu fark hissedilecektir
 
  • Beğeni
Tepkiler: hoodie54
yanıtınız için tesekkur ederim. autobild bu sene 215/55 R17 ebat kıslık lastiklerde karda 50kmden 0'a frenleme test yapmıs.

goodyear 28.1metre
linglong 29.4metre

sehir içi cok sert karlı ortamds ortalama 35kmh gittigimizi düsünelim. 50kmhden 35kmh ye kinetik enerji %51 azalır. %49 olur. fren tepki süresi + normalizasyon için extra %6 veriyorum. fren mesafemiz ilk duruma gore %55 olsun.

35kmh ile frenlemede;
goodyear 15.45 metrede duracak.
linglong 16.17 metrede duracak.

72cm fren mesafesi farkı kayda değer bir fark değil gibi duruyor. yani şehir içinde pek performans farkı olmayacak gibi duruyor.

ki bu kıyaslamayı 30km hızla ile yapsak fren mesafesi 50cm falan olacak.

bana kalırsa ucuz kıslık lastik ile pahalı kıslık lastik yuksek hızlarda otoban kullanımlarında farkeder.

tabi bir de ıslak zemin frenlemelerinde.
Hesaplamanız doğru bence. Ancak ben lastik alırken güvenlik açısından felaket senaryosunu düşünüp alma taraftarıyım. Bir kere ihtiyacın olur onda da altında ne olduğu hayatta kalmanı etkileyebilir. O nedenle ekonomi yapılacak en son şeyler lastik, fren gibi ekipmanlar. Atıyorum şanzıman bozulsa, motor bozulsa en fazla yolda kalırsın, lastik kötüyse, fren tutmazsa ölür gidersin. 50km/h için 72cm az değil bu arada. İstanbul gibi yerlerde çoğu araç bu kadar takip mesafesi bile bırakmadan gitmeye çalışıyor. Bir de tabii bu anında frene basabilirsen. 2sn geç kalsan senaryolar değişiyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi
yanıtınız için tesekkur ederim. autobild bu sene 215/55 R17 ebat kıslık lastiklerde karda 50kmden 0'a frenleme test yapmıs.

goodyear 28.1metre
linglong 29.4metre

sehir içi cok sert karlı ortamds ortalama 35kmh gittigimizi düsünelim. 50kmhden 35kmh ye kinetik enerji %51 azalır. %49 olur. fren tepki süresi + normalizasyon için extra %6 veriyorum. fren mesafemiz ilk duruma gore %55 olsun.

35kmh ile frenlemede;
goodyear 15.45 metrede duracak.
linglong 16.17 metrede duracak.

72cm fren mesafesi farkı kayda değer bir fark değil gibi duruyor. yani şehir içinde pek performans farkı olmayacak gibi duruyor.

ki bu kıyaslamayı 30km hızla ile yapsak fren mesafesi 50cm falan olacak.

bana kalırsa ucuz kıslık lastik ile pahalı kıslık lastik yuksek hızlarda otoban kullanımlarında farkeder.

tabi bir de ıslak zemin frenlemelerinde.
Dedikleriniz doğru sayılabilir, ancak 72cm az bir fark değil. 5-10 santimetrelerle kazalardan kurtardığımızda kendimizi ne kadar şanslı saydığımızı düşününce 50-60cm pek de kısa bi mesafe değil. Ek olarak iki lastikle de duramadığımız bi senaryoda vuruş hızını azaltarak zararı (can veya mal) azaltabileceğimizi de düşününce yine ciddi bir kazanç oluyor.

Bir de önceki mesajımda da dediğim gibi aracımızda 4-5 ay takılı kalan kışlık lastikler en azından benim kullanım şartlarımda en fazla 3-5 gün karla temas ediyor, onun dışında çok büyük oranda ıslak asfalt üzerinde gidiyoruz ki zaten ıslak performansı konusunda da sizle hemfikiriz. Bir de sizin şehir içi şartlarınızı bilemem tabi ama ben Ankara'da yaşıyorum, şehrin içinde hız limiti 82 olan yollar var, ulaşım için sık sık kullandığımız 130 hız sınırına sahip çevreyolu var. Uzun yola gitmiyorum zaten diyip şehir içinde işimi görebilecek bi lastik alamam çünkü şehrin içindeki ulaşımımda 120-130 gibi hızları görebiliyorum sık sık. Son olarak da dediğim gibi o ucuz lastiği ikinci sezonda kullanamayınca zaten iyi lastikten pahalıya gelmiş oluyor
 
Dedikleriniz doğru sayılabilir, ancak 72cm az bir fark değil. 5-10 santimetrelerle kazalardan kurtardığımızda kendimizi ne kadar şanslı saydığımızı düşününce 50-60cm pek de kısa bi mesafe değil. Ek olarak iki lastikle de duramadığımız bi senaryoda vuruş hızını azaltarak zararı (can veya mal) azaltabileceğimizi de düşününce yine ciddi bir kazanç oluyor.

Bir de önceki mesajımda da dediğim gibi aracımızda 4-5 ay takılı kalan kışlık lastikler en azından benim kullanım şartlarımda en fazla 3-5 gün karla temas ediyor, onun dışında çok büyük oranda ıslak asfalt üzerinde gidiyoruz ki zaten ıslak performansı konusunda da sizle hemfikiriz. Bir de sizin şehir içi şartlarınızı bilemem tabi ama ben Ankara'da yaşıyorum, şehrin içinde hız limiti 82 olan yollar var, ulaşım için sık sık kullandığımız 130 hız sınırına sahip çevreyolu var. Uzun yola gitmiyorum zaten diyip şehir içinde işimi görebilecek bi lastik alamam çünkü şehrin içindeki ulaşımımda 120-130 gibi hızları görebiliyorum sık sık. Son olarak da dediğim gibi o ucuz lastiği ikinci sezonda kullanamayınca zaten iyi lastikten pahalıya gelmiş oluyor
haklısınız toprak bey. ben ankarada yaşıyor olsaydım kaliteli kış lastiği alırdım. sizin oralar karasal iklim. kar dısında hava eksi derecelere de düsüyordur. suan tekirdagdayım kısın max 5cm kar oluyor kumho 4 mevsim lastik yetiyor, komsumda clio3 var petlas 4 mevsim takıyor o bile yeterli oluyor yazın da hava asırı sıcak olmuyor :)
 
haklısınız toprak bey. ben ankarada yaşıyor olsaydım kaliteli kış lastiği alırdım. sizin oralar karasal iklim. kar dısında hava eksi derecelere de düsüyordur. suan tekirdagdayım kısın max 5cm kar oluyor kumho 4 mevsim lastik yetiyor, komsumda clio3 var petlas 4 mevsim takıyor o bile yeterli oluyor yazın da hava asırı sıcak olmuyor :)
Şuan ben de kumho 4 mevsim kullanıyorum arabanın üstünde taze şekilde gelince uğraşmak istemedim yazlık kışlık işiyle. Bence zaten iyi 4 mevsim lastikler de dandik kışlıktan yine iyidir karlı zeminde dikkat ettikten sonra. Geçen başka bi yere yazmıştım buraya da özet şekilde yazayım. Geçen arkadaşlarımla peşpeşe yolculuk yaparken 4-5 derece havada ıslak olduğunu hatırladığım zeminde bi ani fren yapmamız gerekti duruş sırası iyiden kötüye şöyleydi;

1 Yıllık Kumho 4 mevsim
1 yıllık Yazlık Continental Premium Contact
2 yıllık Petlas Kışlık
 
Son düzenleme:
Şuan ben de kumho 4 mevsim kullanıyorum arabanın üstünde taze şekilde gelince uğraşmak istemedim yazlık kışlık işiyle. Bence zaten iyi 4 mevsim lastikler de dandik kışlıktan yine iyidir karlı zeminde dikkat ettikten sonra. Geçen başka bi yere yazmıştım buraya da özet şekilde yazayım. Geçen arkadaşlarımla peşpeşe yolculuk yaparken 4-5 derece havada ıslak olduğunu hatırladığım zeminde bi ani fren yapmamız gerekti duruş sırası iyiden kötüye şöyleydi;

1 Yıllık Kumho 4 mevsim
1 yıllık Yazlık Continental Premium Contact
2 yıllık Petlas Kışlık
Toprak bey, petlasın kıslıkları ıslak zeminde tutmuyor ve frenlemesi kötü, benim pederin arabada petlas kıslık var, ıslakta guven vermiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Tabiki iyi lastik her zaman iyidir fakat soruş tarzınızdan şunu anlıyorum. "Ben zaten çok sınırlarda giden birisi değilim. Şartlar da çok ağır değil. Daha baz bir lastik alsam sıkıntı yaşar mıyım?" Hayır yaşamazsınız. Çevremde pek çok kadın, yaşlı veya sakin araç kullanan insan var. Bunların birçoğu petlas, kormoran gibi markaların kış lastiğini kullanıyor. Sıkıntı yaşayan görmedim. Fakat tekrar edeyim. Bu sınırları fazla zorlamamakta yarar var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Berkin
Şuan ben de kumho 4 mevsim kullanıyorum arabanın üstünde taze şekilde gelince uğraşmak istemedim yazlık kışlık işiyle. Bence zaten iyi 4 mevsim lastikler de dandik kışlıktan yine iyidir karlı zeminde dikkat ettikten sonra. Geçen başka bi yere yazmıştım buraya da özet şekilde yazayım. Geçen arkadaşlarımla peşpeşe yolculuk yaparken 4-5 derece havada ıslak olduğunu hatırladığım zeminde bi ani fren yapmamız gerekti duruş sırası iyiden kötüye şöyleydi;

1 Yıllık Kumho 4 mevsim
1 yıllık Yazlık Continental Premium Contact
2 yıllık Petlas Kışlık
petlas kışlık hala durmaya çalışıyor olabilir
 
  • Haha
Tepkiler: Onatygt ve Toprak
Patlas snow master w651 kış lastiğini 4 sene kullandim. 3.yilinda bir tünel icine girdim. Hava yağışlı oldugu icin tünelin içi de ıslaktı. 10 derece falan da sicaklik vardi. 75 80 arasi bir hızla tünel içindeki virajı sola doğru alırken sol ön lastik ıslak zeminde bir anda patinaja kaldı. Direksiyon tabi sola çevrili oldugu icin diger lastikler de dengesini kaybedip beni hemen karşı seride atti. O kadar düşük hızla kaymasını beklemediğim icin tepki vermekte geciktim. Karşıdan da araba geliyordu. Esp devreye girip kurtardı beni. Karşıdan gelen araç panik frenle zor durdu.

Fren mesafesi her sey degil. Hic beklemediğin bir yolda, zeminde ve düşük hızda bile düşük bütçeli kışlık lastikler ilerleyen sezonlarda ölümcül tepkiler verebiliyor.

Her zaman lazım olmaz. Her zaman başına da gelmez. Ama hic beklemediğin anda bu tepkileri verebiliyor.

Sonraki yıllarda her zaman piyasanın en iyi kış lastiğini aldim. Onlar da ıslak zemin ve nispeten sıcak hava gorunce yüzmeye basliyor doğru. Ama nerede ne tepki vereceğini sana belli ediyor. Düşük bütçeli kış lastiklerinde tepki kestiremiyorsun maalesef.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
örnek olması için atıyorum;

aracın üzerinde 2-3 yıllık kormoran snow lastikler vardı, orta-alt sınıf bir lastik gibi daha çok. Sıcak gördüğü zaman kendini çabuk salıp tork-steer durumları yaşatabiliyordu. Yağmurlu havada ise yağmur yoğunluğuna ve sıcaklığa göre tepkisi önemli ölçüde değişiyor. Karda çok az kullandık.

videoya bakarsanız sağanak yağmur var + hava 10 derece altında, viraj içinde - yukarı eğim olmasına rağmen - su birikmesi vardı. Araç suya girdiği gibi kafadan açılıyor ve ESP yardımıyla tekrardan tutuş sağlayıp yola oturuyor. Daha ucuz türev kışlıklar benzer durumda ESP devreye girse bile hemen toparlayamayabilir. Hatta kaymaya devam bile edebilir.

Hem uzun ömürlü olması + değişken koşullara daha iyi tepki vermelerinden dolayı biraz daha parayı kıyıp kaliteli lastik almak önemli. Aracın kullanım koşullarını göze alarak tercih yapmak daha doğru olur.

yazın 35+ derece üstüne çok çıkmıyor ve kışın ılıman yağmurlu geçen yerdeyseniz dört mevsim alınabilir.

kışın kar yağışı olan yerlere gitme gibi mecburiyet durumlarınız varsa veya uzun yola çok çıkıyorsanız her türlü kışlık lastik seti alınmalı. Sizin yaşadığınız yerde 10 derece olan sıcaklık yolda giderken 0 dereceye veya daha aşağısına düşebilir. (mayısta istanbuldan antalyaya gece yolculuğu yapmıştık. evden çıkarken 15 derece olan hava sakarya civarlarında 0 dereceye düşmüştü. 3 saatlik sürüş ardından yazlık lastikler hâla soğuktu.)

sadece bir sezonda 20k km yapıyorsanız orta-alt sınıf lastikler alınabilir. Ama 5k km anca yapılıyorsa ve sık araba değiştirilmiyorsa her türlü kaliteli lastik alınmalı.
 
Son düzenleme:
örnek olması için atıyorum;

aracın üzerinde 2-3 yıllık kormoran snow lastikler vardı, orta-alt sınıf bir lastik gibi daha çok. Sıcak gördüğü zaman kendini çabuk salıp tork-steer durumları yaşatabiliyordu. Yağmurlu havada ise yağmur yoğunluğuna ve sıcaklığa göre tepkisi önemli ölçüde değişiyor. Karda çok az kullandık.

videoya bakarsanız sağanak yağmur var + hava 10 derece altında, viraj içinde - yukarı eğim olmasına rağmen - su birikmesi vardı. Araç suya girdiği gibi kafadan açılıyor ve ESP yardımıyla tekrardan tutuş sağlayıp yola oturuyor. Daha ucuz türev kışlıklar benzer durumda ESP devreye girse bile hemen toparlayamayabilir. Hatta kaymaya devam bile edebilir.

Hem uzun ömürlü olması + değişken koşullara daha iyi tepki vermelerinden dolayı biraz daha parayı kıyıp kaliteli lastik almak önemli. Aracın kullanım koşullarını göze alarak tercih yapmak daha doğru olur.

yazın 35+ derece üstüne çok çıkmıyor ve kışın ılıman yağmurlu geçen yerdeyseniz dört mevsim alınabilir.

kışın kar yağışı olan yerlere gitme gibi mecburiyet durumlarınız varsa veya uzun yola çok çıkıyorsanız her türlü kışlık lastik seti alınmalı. Sizin yaşadığınız yerde 10 derece olan sıcaklık yolda giderken 0 dereceye veya daha aşağısına düşebilir. (mayısta istanbuldan antalyaya gece yolculuğu yapmıştık. evden çıkarken 15 derece olan hava sakarya civarlarında 0 dereceye düşmüştü. 3 saatlik sürüş ardından yazlık lastikler hâla soğuktu.)

sadece bir sezonda 20k km yapıyorsanız orta-alt sınıf lastikler alınabilir. Ama 5k km anca yapılıyorsa ve sık araba değiştirilmiyorsa her türlü kaliteli lastik alınmalı.
Aynı yolun az ilerideki en dik rampasında dört mevsim lastiklerle dört çeker giulia ile 130'da arkası gelmişti gaza basınca :D
 
Tabiki iyi lastik her zaman iyidir fakat soruş tarzınızdan şunu anlıyorum. "Ben zaten çok sınırlarda giden birisi değilim. Şartlar da çok ağır değil. Daha baz bir lastik alsam sıkıntı yaşar mıyım?" Hayır yaşamazsınız. Çevremde pek çok kadın, yaşlı veya sakin araç kullanan insan var. Bunların birçoğu petlas, kormoran gibi markaların kış lastiğini kullanıyor. Sıkıntı yaşayan görmedim. Fakat tekrar edeyim. Bu sınırları fazla zorlamamakta yarar var.
aynen öyle sedat bey. aracım 77hp/ton. yani sakin kullanmak dısında cok alternatifim yok :) kumhonun dört mevsimleri var gayet yeterli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: racer
Patlas snow master w651 kış lastiğini 4 sene kullandim. 3.yilinda bir tünel icine girdim. Hava yağışlı oldugu icin tünelin içi de ıslaktı. 10 derece falan da sicaklik vardi. 75 80 arasi bir hızla tünel içindeki virajı sola doğru alırken sol ön lastik ıslak zeminde bir anda patinaja kaldı. Direksiyon tabi sola çevrili oldugu icin diger lastikler de dengesini kaybedip beni hemen karşı seride atti. O kadar düşük hızla kaymasını beklemediğim icin tepki vermekte geciktim. Karşıdan da araba geliyordu. Esp devreye girip kurtardı beni. Karşıdan gelen araç panik frenle zor durdu.

Fren mesafesi her sey degil. Hic beklemediğin bir yolda, zeminde ve düşük hızda bile düşük bütçeli kışlık lastikler ilerleyen sezonlarda ölümcül tepkiler verebiliyor.

Her zaman lazım olmaz. Her zaman başına da gelmez. Ama hic beklemediğin anda bu tepkileri verebiliyor.

Sonraki yıllarda her zaman piyasanın en iyi kış lastiğini aldim. Onlar da ıslak zemin ve nispeten sıcak hava gorunce yüzmeye basliyor doğru. Ama nerede ne tepki vereceğini sana belli ediyor. Düşük bütçeli kış lastiklerinde tepki kestiremiyorsun maalesef.
cenk abi uniroyal, semperit, viking, keleber gibi markaların kıslık lastikleri hakkında ne düsünüyorsun?
 
cenk abi uniroyal, semperit, viking, keleber gibi markaların kıslık lastikleri hakkında ne düsünüyorsun?
Viking bunlara göre ekonomik modeller üreten bir marka. Diğerleri orta seviye markalar tıpkı Nokian, Kumho, Falken gibi. Ama spesifik olarak model bazında değerlendirmek daha doğru olur. Uni, semp ve kleber'in bazı çok güzel kışlık modelleri var mesela tepedeki lastiklere kafa tutabilen.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: hoodie54