Kısaca EDC VİTES SİSTEMİ HAKKINDA

Berkaybyrm

Taklacı Güvercin
Katılım
3 Ocak 2017
Mesajlar
6
Beğeni puanı
12
Herkes tarafından büyük bir soru işareti olan edc vites hakkındaki günceler

Renault’un Efficient Dual Clutch kısa ismi EDC olarak isimlendirilen çift kavramalı altı ileri otomatik vites kutusu %17’lik yakıt tüketiminde tasarruf sağlayarak kilometre başına 30 g düşük CO2 salınımı sağlamakta.

Manuel vites sistemine göre, daha rahat vites geçişleri şeffaf sürüş keyfi veren bu sistem, çift kavramalı olduğu için motoru hareket ettiren çift dişin tek viteslerde(1-3-5), diğeride çift(2-4-6) ve geri vites dişlileri bulunmakta. Her iki kavram açık durumunda ve motorla temasız vaziyette 1. viteste hareket halindeyken bu 12km/h hıza geldiğinde, 2. vites dişlisi yerine takılı vaziyet getirilir. Sistem, 2. vitese geçtiğinde 2. milin debriyajı aktif hale gelirken, 1. mil pasif hale gelir. Böylece kesintisiz geçişlerle kısa zamanda gerçekleşerek yakıt tasarrufu sağlamakta.
 

volkanaktas6154

Asfalt Kurutucu
Katılım
2 Kas 2016
Mesajlar
31
Beğeni puanı
21
Çok teşekkürler ben edc şanzımanı gerçekten beğeniyorum.Nedeni ise çıktığı günden bu yana arıza elbette var ama öyle dsg gibi değil.Kullanan kullanıcıların çoğu memnun. Harika bir şanzıman.
 

Samed M.

Panpa
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,141
Beğeni puanı
2,803
Yaş
20
Konum
Antalya
Marka
Hyundai
Halâ güvenemiyorum şu EDC' ye, sürekli birileri bir sıkıntısını yazıyor. Algıda seçicilik olduğunu sanmıyorum. He kullanıcı kitlesi de çok normal değil biliyorum geneli filo aracı.
 

volkanaktas6154

Asfalt Kurutucu
Katılım
2 Kas 2016
Mesajlar
31
Beğeni puanı
21
Abi güzel bir noktaya değinmişsin.Dediğin gibi çoğuda flo araçları ve otomatik daha rahat olduğu için tercih ediliyor.Peki çift kavramalı bir şanzıman veya otomatik bir şanzıman sorunsuz doğru ddüzgün bir şekilde kullanılıyor mu ??? Asılsorulması gereken soru bu bence.
Örnek verecek olursak tamam otomatik ama sıkışık trafikte manuelde kullanmak gerekir veya ışıklara gelince bırak D konumunda kalsın yeter ki sağlam bas frene kendisi zaten boşa atıyor gibi gibi doğru kullanıldıktan sonra bana da kolay kolay birşey olacagı gelmiyor.Umarım anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir. :)))
 

Porsche

GALERİCİ
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
11,128
Beğeni puanı
23,286
Konum
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Herkes tarafından büyük bir soru işareti olan edc vites hakkındaki günceler

Renault’un Efficient Dual Clutch kısa ismi EDC olarak isimlendirilen çift kavramalı altı ileri otomatik vites kutusu %17’lik yakıt tüketiminde tasarruf sağlayarak kilometre başına 30 g düşük CO2 salınımı sağlamakta.

Manuel vites sistemine göre, daha rahat vites geçişleri şeffaf sürüş keyfi veren bu sistem, çift kavramalı olduğu için motoru hareket ettiren çift dişin tek viteslerde(1-3-5), diğeride çift(2-4-6) ve geri vites dişlileri bulunmakta. Her iki kavram açık durumunda ve motorla temasız vaziyette 1. viteste hareket halindeyken bu 12km/h hıza geldiğinde, 2. vites dişlisi yerine takılı vaziyet getirilir. Sistem, 2. vitese geçtiğinde 2. milin debriyajı aktif hale gelirken, 1. mil pasif hale gelir. Böylece kesintisiz geçişlerle kısa zamanda gerçekleşerek yakıt tasarrufu sağlamakta.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Demek kullanım karakterini tassarufa uygun ayarladıkları için bana garip geliyormuş.
 

beytuhan

Asfalt Kurutucu
Katılım
19 Eki 2016
Mesajlar
44
Beğeni puanı
28
6 ay kadar 1.5 110hp edc fluence kullandım(aracı hergün sürmedim).Şu ana kadar kullandığın en rezalet şanzımandı abartmıyorum.Gaza bastığınız sürece şanzıman hayran kalıyorsunuz vites geçişlerinde sıfır hissiyat falan ama iş şehir içi mesela mahalle aralarında çok çıldırtıyodu beni 2 alıyo bayılıyo sonra vazgeçiyo 1 e geçiyo böyle saçma sapan karar veremediği durumla çok karşılaşmıştım ve cidden sabrımı çok sınadığı olmuştu.Sattığımız gün hafif rampa yukarı bir yere park edip alacak kişinin gelmesini bekliyecektik biraz sert manevralarla yanaştım R den D ye aldığımda frenden ayağımı çektiğim gibi ciddi bir şekilde kaydırdı ve arkadaki araca tıklattım bayağıda ses çıktı çünkü ciddi anlamda kaydırdı inip baktım hatta bi şey oldumu diye falan allahtan bir şey olmamıştı . Bir diğer eksiğide otobanda yüksek hızlarda giderken sollamaya çıkınca tapa gaz yapınca araba 4.000rpm civarına kadar düşürüyordu vitesi ama hızlanma tepkisi sıfır abartısız 2 sn falan aynı hızda kalıyodu ve inatla 4.500 e kadar falan çeviriyo 'lan çevirme işte tork yok ne kasıyon' diyordum vites yükseltince anca hızlanıyordu aslında burda şanzımanında pek bi suçu yok ama.Üşenmeden yazdım çünkü bu zamana kadar iyi kötü otomatik şanzıman kullandım içlerinde beni en nefret ettiren bu araba olmuştu bilmiyorum belki sonraki modellerde yazılımına değişiklik yaparak düzeltmiş olabilirler.
 

mgdedeoglu

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,819
Beğeni puanı
8,598
Yaş
32
Konum
İstanbul
Bizim araçtaki iki sorundan bahsedeyim (Clio). Sorun da değil ama EDC'nin özelliği. Yokuş aşağı giderken bazen inatla 2. vitese atmıyor, motor freni yaptırarak aşağı inmeye çalışıyor. Gaza çok hafif yüklenince 2'ye atıyor. Bir de dik yokuşlarda gereksiz yere vites büyütüyor. Bu durumda da vitesi manuele alıyorum ve vites değiştirmesini engelliyorum. Onun haricinde en ufak bir sıkıntısını görmedim.
 

ibougur

Reis
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,257
Beğeni puanı
4,552
Yaş
25
Konum
İstanbul
Bizim araçtaki iki sorundan bahsedeyim (Clio). Sorun da değil ama EDC'nin özelliği. Yokuş aşağı giderken bazen inatla 2. vitese atmıyor, motor freni yaptırarak aşağı inmeye çalışıyor. Gaza çok hafif yüklenince 2'ye atıyor. Bir de dik yokuşlarda gereksiz yere vites büyütüyor. Bu durumda da vitesi manuele alıyorum ve vites değiştirmesini engelliyorum. Onun haricinde en ufak bir sıkıntısını görmedim.
Yokuş aşağı zf'de yapıyor 5.000d indim bi kere yokuşu araba o an yaktı tüketmediğinden vites atıp tekrar yakıt harcamak istemiyor o yüzden gaza basınca vites atıyor
 

beytuhan

Asfalt Kurutucu
Katılım
19 Eki 2016
Mesajlar
44
Beğeni puanı
28
Bizim araçtaki iki sorundan bahsedeyim (Clio). Sorun da değil ama EDC'nin özelliği. Yokuş aşağı giderken bazen inatla 2. vitese atmıyor, motor freni yaptırarak aşağı inmeye çalışıyor. Gaza çok hafif yüklenince 2'ye atıyor. Bir de dik yokuşlarda gereksiz yere vites büyütüyor. Bu durumda da vitesi manuele alıyorum ve vites değiştirmesini engelliyorum. Onun haricinde en ufak bir sıkıntısını görmedim.
Arkadaşım almıştı Clio4 90hp edc araba ağır hasarlıydı airbag falan açmış toplamışlar arabayı neyse bu dediğim sorunları söyledim 'Valla 1 aydır bende araba dediklerinin hiçbirisiyle karşılaşmadım' demişti mesela Talisman testinde falanda bayağı beğenmişlerdi edc yi bilmiyorum belki fluence ye koydukları şanzıman kodu farklıdır yazılımı farklıdır vs. İlk zamanlar çok beğeniyordum şanzımanı soranlara mükemmel falan diyordum ama sürdükçe böyle kararsız kalıp saçma hareketler yapmaları istediklerimi yapamam vs durumlarını görünce cidden kötü. Fiyat seviyesini göz ardı ederek yapıyorum tabi bu yorumu.
 
Son düzenleme:

Mehmet

Profesör
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
5,852
Beğeni puanı
12,568
Hic bir konuda insanlar olarak ortak noktayi bulamiyoruz ne yazik ki:(
 

TSIDSG

Panpa
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,399
Beğeni puanı
9,614
Konum
İstanbul
sinan bey merhaba. bir şey sormak istiyorum. mesele sorunsuzluksa eğer asıl eski arabalar sürekli sorun çıkarmıyor muydu. eskiden yolda kalan bir sürü araç görüyorduk fakat artık neredeyse 0
Hocam eski araçlar motor/şanzıman ve alt yapı olarak yenilerinden daha sağlamlar, siz Tofaş taksileri kullanan adamlara Golf DSG verin 2 günde leşi çıkar arabanın, dur-kalk dur-kalk mahvolur araç.
Yeni araçlar daha hassas ve elektronik işin içine girdiği için daha çözülemez oluyorlar ve maliyetleri de oldukça yüksek, daha bugün Ümraniye sanayide arkadaşımın 98 Hyundai Sonata otomatik şanzımanı için şanzımancıya gittik konuşuyoruz usta diyor ki bu arabanın şanzımanı 210 bin iyi gitmiş liftte 80 binde e250 var dedi...
Sizin trafikte hararet yapıp bekleyen olarak nitelendirdiğiniz eski araçlar genelde bakımsızlık ve LPG den ötürü yolda kalıyorlar.
neredeyse 0 dediğiniz siz ne iş yapıyorsunuz bilmiyorum ama motor/mekanikçiyim emin olun çok yolda kalan yeni araç görüyorum.
 

Porsche

GALERİCİ
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
11,128
Beğeni puanı
23,286
Konum
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
hangi araçlar vardı sizde yav unuttum şimdi, motorları ile birlikte sorun olmazsa söyler msini
Söylerim tabi sorun olmaz. İlk olarak kullandığımızlardan başlıyım sonra şu anda kullandıklarımızı söyliyim.
1.4 TSI 160hp 7 ileri DSG Passat 65k km hiç dikkat etmeden ve sorun olmadı ve hardcore istanbul trafiğinde kullanıldı.
1.6 TDI Jetta 7 ileri DSG 22k km kullandık anne kullanımı ve özensiz hiçbir sıkıntı yine olmadı.
1.6 TDI Jetta 7 ileri DSG 80 küsür bin km kullanıldı havuz aracıydı ve dsg tık demedi.
1.2 TSI 105hp GOLF 7 ileri DSG 18k km kullandık anne kullanımı ve tık demedi.
1.4 TSI 150hp Passat 7 ileri DSG 16k km kullandık ve günlük 70 ile 100km arası yol yapıyordu DSG tık demedi.
1.4 TSI 140hp Tiguan 7 ileri DSG 11k km kullandık anneanne kullanımı ve tık demedi.
1.6 TDI 2012 Caddy havuz aracıydı 45k km kullanıldı tık demedi DSG
1.2 TSI İbiza FR 24k km kullanıldı DSG tık demedi ayrıca bol performanslı kullanıldı.
1.2 TSI Bettle 30 kusur k km kullanıldı DSG tık demedi.
1.4 Atmosferik Polo 35k km kullanıldı teyze kullanımiydı DSG tık demedi.
1.8 TSI CC 125k km dir aktif olarak kullanıyoruz DSG tık demedi.
1.4 TSI 150hp Tiguan 1300 km dir kullanıyoruz daha dsg tık demedi.
1.4 TSI 150hp Passat 18k km dir kullanıyoruz her gün 70 ile 100km arası yol yapıyor yoğun trafikte hala DSG tık demedi.
1.4 TSI 150hp Q3 800 küsur km dir kullanılıyor DSG bi zahmet tık demesin.
Kısacası hemen her DSG kombinasyonlu araç ailemizin elinden geçti geçiyor (tanidıkları sayarsam burdan ankaraya yol olur. Ve onlardan da dsg arizası yasayan yok) bu saydigim araçlar ne dsg bilen nede araçlarla ilgili olan kisilerin sahip oldigi araclar yani bunlar ozenle de kullanilmadi. Ya bizim sahip oldugumuz kullandigimiz araclar özel uretim yada genelleme yapmamak gerek.
 
Üst