Klasik Araçlar ve Sıradışı Özellikleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Sirius
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Tucker-48.jpg

2. Dünya savaşından sonra Preston Tucker tarafından kurulan Tucker eğer başarılı olsaydı belki de otomobil sektörü şuan bambaşka bir noktada olurdu diyebileceğimiz otomobil markalarından biri. 1946-48 yılları arasında toplamda 51 adet üretilen Tucker 48'e yakından bakalım. *Avrupada yalnızca 1 adet bulunmaktaymış.
Tucker-48-3.jpg

Üretim versiyonunun bazı özellikleri; 5.4lt 167hp flat-6 silindir su soğumalı, arkadan motor ve arkadan çekiş. 4 ileri manuel şanzıman.
Tucker-48-4.jpg

0.30 cd sürtünme katsayısı, güvenlik için rollbar'lı gövde ve karakteristik direksiyon yönüne göre hareket eden ortadaki 3. far 'Cyclops'.
Tucker-48-7.jpg

Vites koluna dikkat.
Tucker-48-2.jpg


Ancak Tucker'in esas önemli olan kısmı imkansızlıklardan dolayı terk edilmiş özellikleri;
-9.65lt flat-6 HEMI motor
-hidrolik sübaplar
-yakıt enjeksiyon sistemi
-disk frenler
-tubeless lastik
-magnezyum jantlar
-şanzıman yerine çekişin olduğu 2 tekerleğe bağlı direct-drive tork konvertör sistemi

Torpedo.jpg
 
Son düzenleme:
İlk Turboşarjlı otomobil: Oldsmobile Jetfire

oldsmobile_jetfire.jpg


1905 yılında ortaya çıkan turboşarj çıktığı dönem itibariyle kendini ilk kez askeri araçlarda, uçaklarda gösterdi. Çoğumuz Amerikan araçlarını yüksek hacimli V8'leri ile bilsekte 1955-1970 arası zirve yapan Amerikan otomotiv sektörü bu dönemde oldukça fazla teknolojik girişimlerde bulunmuştu ve bunlardan biri turboşarjın bir seri üretim otomobilde kullanılması 1962 yılında Amerika'da gerçekleşti.

oldsmobile-jetfire-ad.jpg


General Motors mühendisleri ellerindeki 3.5lt hacimli V8 motorlarının gücünü 155hp'dan 215'e yükseltmeyi başarmışlardı. Yeni pistonlar kullanılmış, ateşleme bobini geliştirilmiş, ve daha büyük bir radyatör takılmıştı. Artan tork nedeniyle şanzıman güçlendirilmişti. Sıkıştırma oranları ise 10.25:1 olarak kalmıştı.

engine-of-1962-oldsmobile-f-85-jetfire.jpg


Turbo oldukça başarılı bir şekilde 1000 devirden itibaren devreye giriyor ve motor 3200 devirde maksimum 406nm tork verebiliyordu. Soğutma için ise Water/Methanol injection çözümü bulunmuştu. Ancak her şey beklendiği gibi gitmedi. Pek çok kullanıcı depoya su/metanol karışımı yerine sadece su koyuyordu ve bu nedenle soğutma konusunda sıkıntılar oluşuyordu.

1962-oldsmobile-f-85-jetfire.jpg


F85/Cutlass Jetfire ile birlikte platform kardeşi hava soğutmalı 6 silindirli motorlara sahip Chevy Corvair'de de turbo besleme kullanıldı. 1962-64 (2.4lt 80hp -->150hp) 1965-66 (2.7lt 98hp-->180hp)
TURBO2-superJumbo.jpg
 
Ekli dosyayı görüntüle 14812
2. Dünya savaşından sonra Preston Tucker tarafından kurulan Tucker eğer başarılı olsaydı belki de otomobil sektörü şuan bambaşka bir noktada olurdu diyebileceğimiz otomobil markalarından biri. 1946-48 yılları arasında toplamda 51 adet üretilen Tucker 48'e yakından bakalım. *Avrupada yalnızca 1 adet bulunmaktaymış.
Ekli dosyayı görüntüle 14811
Üretim versiyonunun bazı özellikleri; 5.4lt 167hp flat-6 silindir su soğumalı, arkadan motor ve arkadan çekiş. 4 ileri manuel şanzıman.
Ekli dosyayı görüntüle 14815
0.30 cd sürtünme katsayısı, güvenlik için rollbar'lı gövde ve karakteristik direksiyon yönüne göre hareket eden ortadaki 3. far 'Cyclops'.
Ekli dosyayı görüntüle 14817
Vites koluna dikkat.
Ekli dosyayı görüntüle 14813

Ancak Tucker'in esas önemli olan kısmı imkansızlıklardan dolayı terk edilmiş özellikleri;
-9.65lt flat-6 HEMI motor
-hidrolik sübaplar
-yakıt enjeksiyon sistemi
-disk frenler
-tubeless lastik
-magnezyum jantlar
-şanzıman yerine çekişin olduğu 2 tekerleğe bağlı direct-drive tork konvertör sistemi

Ekli dosyayı görüntüle 14818
Çok etkileyici bir hikayesi de var bu arabanın. Filmi dahi var ''Tucker bir adam ve rüyası'', izlenilmesini tavsiye ederim filmi çok sevmiştim.
Özellikler olarak da emniyet kemerini aslında bulmuş olan firma ve o dönem Ford dalgaya bile almaya çalışmış, arabasına güvenen emniyet kemeri kullanmaz tarzında. (Filmden hatırladığım bu, yıllar oldu izleyeli yanlış hatırlıyorsam bilen düzeltsin ve hatam affola)
Elektrikli vites gecisi, surucu istedigi vitese onceden geciriyor ve sonradan debriyaja basip birakinca vites kendiliginden istenen vitese geciyormuş, enteresan bir özellik.
Gibi gibi aklıma gelmiyor şu an bakmaya da üşendim açıkçası ama otomotiv tarihindeki en önemliler listesindeki ilk 3'de bulunan arabalardan bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius
Yine tam konunun tam hakkı değil ama idare edin :D. Mercedes'in S Serilerinde kullanılan 12 silindirli M120 motor, aynı zamanda pek çok alternatifiyle Pagani Zonda'larda kullanılmıştır. V 140 S 600'lerde Pagani benzeri ses çıkarmak mümkündür.
 
Yine tam konunun tam hakkı değil ama idare edin :D. Mercedes'in S Serilerinde kullanılan 12 silindirli M120 motor, aynı zamanda pek çok alternatifiyle Pagani Zonda'larda kullanılmıştır. V 140 S 600'lerde Pagani benzeri ses çıkarmak mümkündür.
Ya zaten bildiğim bir şeydi bu ama sadece egsozla bu sesi almak mümkün müymüş ya :D
 
1986 Porsche 911 Turbo Mirage by Gemballa
1.JPG

2.jpg

3.jpg

Gemballa
tarafından gövdesi modifiye edilmiş ve RUF tarafından yapılmış motora sahip bu 911 Turbo saatte 320 km/s hıza ulaşabiliyordu. Ancak asıl önemli nokta yan aynalar yerine geri görüş kamerasına ve gösterge panelinde bir televizyona sahipti.
 
Ben de ilginç bir araba ekleyeyim,Amphicar Model 770
Ekli dosyayı görüntüle 14533
1960-65 arasında üretilen bu minik araç alman üretimi,askeri amaçla üretilmiş olan Volkswagen Schwimmwagen in soyundan geliyor,onun soyundan gelmesinin nedeni görünüşü değil tıpkı o araç gibi yüzebilmesi.

Ekli dosyayı görüntüle 14535
Bu minik araç 4 silindirli 1147 cc Triumph motoru kullanıyor,suda 7 knot karada iste 110 km/h saat hıza çıkabiliyor.4 ileri şanzımana sahip.

Ekli dosyayı görüntüle 14538 Ekli dosyayı görüntüle 14537 Ekli dosyayı görüntüle 14539
Türkiye de bir kaç adet var hatta 1 tanesi müzede yanılmıyorsam,Hülya Koçyiğit de bu araca sahip döneminde bu araçla boğazı gezip denize girmiş ve gazetelere haber olmuş.Döneminin imkanlarına göre fazla yenilikçi hatta konsept ötesi bir araç,kesinlikle denemek isterdim :D
http://www.turknostalji.com/hulya-kocyigitin-yuzen-arabasi.html
 
1.jpg

2.jpg

3.jpg

Lancia Flavia Sport Zagato
Çift egzantrikli 4 silindir 1.8l 148hp alüminyum blok boxer motora sahip, önden çekişli, standarttan 220 kg daha hafif olan 'Prototipo' modeli saatte 200 km/s hıza ulaşabiliyordu. Ve 1964 Targa Florio yarışında da yer aldı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
İlk nesil Honda City, bagajında opsiyonel olarak ''Motocompo'' isimli bir motosiklet ile alınabiliyordu.
1984_honda_city_turbo_ii__motocompo_1576021621dff9f98764danipponimports_city-80.jpg

motocompo.jpg

Ayrıca; ''Hypershift'' isimli manuel şanzımanı dört ileri gibi dursa da aslında 4+3 vitesli idi. Yani bildiğimiz kamyon şanzımanı gibi.