Her Fransız otomobili hayranının bilmesi gereken 10 araç, gerekirse eklenir.
1-Citröen DS-İlk Hidropnömatik Süspansiyona sahip aşırı konforlu DS'e günümüz standartlarındaki Premium E segmentlerinin dahi ulaşması mümkün değil.
2-Citröen 2CV-Japonlar Hiroşima'nın kalıntılarının altında iken, minimal ve ucuz araç fikri aslında Fransızların 2CV ile yola çıkmıştı.
3-Citröen Traction Avant-1939'da şu an bir çok aracın kullandığı önden çeker önden motor düzenini ilk kullanan devrimsel teknoloji yine Fransız mühendislerinden çıkma bir fikir.
4-Renault 8 Gordini-Gordini'nin kurcaladığı R8 bir dönem Rallilerde rakipsizdi.R12'inin öncülü olan bu araç, o zaman genellikle kullanılan arkadan motor arkadan itiş düzenine sahipti.O da Renault Dauphine ve Renault 4CV alınmadır.
5-Alpine A110-Porsche için 911 neyse Fransızlar için de A 110 odur, arasındaki asıl fark ise Fransızların zaferi daha erken tatmış olmaları 1970 lerde WRC de Lancia Stratos ile birlikte arkadan itiş arkadan motor düzeniyle Rallilerde şampiyonlukları olan bir modeldir, ayrıca homologe ve sınırlı sayıda olan bu model benim favori araçlarımdan birisi.Porsche 356 fuarlarda sergilenirken A110 Ralli koşuyordu.
6-Renault Clio V6-Listeye buraya kadar okuduğunuza göre Fransızların otomobil üretiminde çılgın davrandıklarını artık biliyorsunuz işte bu da onlardan biri R5 Turbo'dan sonra ikinci Widowmaker.
7-Renault 5 Turbo 2-Fransızlardan başka kim 1980 model bir B segmentinin k.çına 162 bg lik Turbolu bir R9 motoru yerleştirmeyi düşünürdü ki, yol tutuş anlamında gerçekten de şöfor seçen bu araç WRC Group B de yarışmış bir canavar.
8-Renault Espace-Neden bu listede sizce evet söyleyeyim, MPV segmentinin de kurucusu aslında 1984 de çıkan Espace'e dayanıyor, bu kadar çok farklı araç çıkarmış Fransızlar durur mu?Tabii ki de hayır...
9-Peugeot 205 T16-Evet bir diğer Group B çılgını, R5 den farklı olarak AWD sistemi B segmenti bir 205'e yapıştırmış poposuna da yine 200 küsür beygirlik canavar takmışlar, çılgınlığın mekanı yine aynı ...
10-Peugeot 205 1.9 GTI-Çoğu petrolhead'in hothacht lerin kurucusu sayılan MK1 Golf GTI bile geride bırakan, pocketrocket lerin en güçlü temsilcisi, o dönemler kısa yoldan bu kadar gücü vermek hatta dönemin spor araçları ile aşık atabilmeniz için gerekli olan tek malzeme buydu.
Fransız otomobilleri-üreticileri-mühendisleri her zaman saygıyı hak etmişlerdir, öncelikle özgün araçlar yaparlar çoğu zaman uçuk fikirler onların elinden geçer, otomobil dünyasının çatlak profesörleridir denilebilir fakat ne yazık ki günümüzde o özelliklerinden bir hayli uzaklar umarım en yakın zamanda ayağa kalkarlar
Viva La France.
1-Citröen DS-İlk Hidropnömatik Süspansiyona sahip aşırı konforlu DS'e günümüz standartlarındaki Premium E segmentlerinin dahi ulaşması mümkün değil.
2-Citröen 2CV-Japonlar Hiroşima'nın kalıntılarının altında iken, minimal ve ucuz araç fikri aslında Fransızların 2CV ile yola çıkmıştı.
3-Citröen Traction Avant-1939'da şu an bir çok aracın kullandığı önden çeker önden motor düzenini ilk kullanan devrimsel teknoloji yine Fransız mühendislerinden çıkma bir fikir.
4-Renault 8 Gordini-Gordini'nin kurcaladığı R8 bir dönem Rallilerde rakipsizdi.R12'inin öncülü olan bu araç, o zaman genellikle kullanılan arkadan motor arkadan itiş düzenine sahipti.O da Renault Dauphine ve Renault 4CV alınmadır.
5-Alpine A110-Porsche için 911 neyse Fransızlar için de A 110 odur, arasındaki asıl fark ise Fransızların zaferi daha erken tatmış olmaları 1970 lerde WRC de Lancia Stratos ile birlikte arkadan itiş arkadan motor düzeniyle Rallilerde şampiyonlukları olan bir modeldir, ayrıca homologe ve sınırlı sayıda olan bu model benim favori araçlarımdan birisi.Porsche 356 fuarlarda sergilenirken A110 Ralli koşuyordu.
6-Renault Clio V6-Listeye buraya kadar okuduğunuza göre Fransızların otomobil üretiminde çılgın davrandıklarını artık biliyorsunuz işte bu da onlardan biri R5 Turbo'dan sonra ikinci Widowmaker.
7-Renault 5 Turbo 2-Fransızlardan başka kim 1980 model bir B segmentinin k.çına 162 bg lik Turbolu bir R9 motoru yerleştirmeyi düşünürdü ki, yol tutuş anlamında gerçekten de şöfor seçen bu araç WRC Group B de yarışmış bir canavar.
8-Renault Espace-Neden bu listede sizce evet söyleyeyim, MPV segmentinin de kurucusu aslında 1984 de çıkan Espace'e dayanıyor, bu kadar çok farklı araç çıkarmış Fransızlar durur mu?Tabii ki de hayır...
9-Peugeot 205 T16-Evet bir diğer Group B çılgını, R5 den farklı olarak AWD sistemi B segmenti bir 205'e yapıştırmış poposuna da yine 200 küsür beygirlik canavar takmışlar, çılgınlığın mekanı yine aynı ...
10-Peugeot 205 1.9 GTI-Çoğu petrolhead'in hothacht lerin kurucusu sayılan MK1 Golf GTI bile geride bırakan, pocketrocket lerin en güçlü temsilcisi, o dönemler kısa yoldan bu kadar gücü vermek hatta dönemin spor araçları ile aşık atabilmeniz için gerekli olan tek malzeme buydu.
Fransız otomobilleri-üreticileri-mühendisleri her zaman saygıyı hak etmişlerdir, öncelikle özgün araçlar yaparlar çoğu zaman uçuk fikirler onların elinden geçer, otomobil dünyasının çatlak profesörleridir denilebilir fakat ne yazık ki günümüzde o özelliklerinden bir hayli uzaklar umarım en yakın zamanda ayağa kalkarlar
Viva La France.
Son düzenleme: