Küçük S: Yeni nesil W206 Mercedes-Benz C Serisi tanıtıldı!

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
aMerakla beklenen Mercedes-Benz C Serisi tamamen yenilendi. Premium D segmentine iddialı şekilde dönen Alman otomobil üreticisi, W206 kasa kodlu yeni C Serisi ile karşımızda!
Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz, 1982’den bu yana 10 milyondan fazla C Serisi satmayı başarmıştı. 4.5 milyondan fazla satan 5. nesil C Serisini tamamen yenileyen marka, şimdi ise modelin 6. jenerasyonuyla karşımıza çıkıyor. Sedan ve Station Wagon gövde tipleri ile gelen C Serisi’nin detayları yazımızda!

Sırasıyla W206 (sedan) ve S206 (T-Modell ya da Estate) isimleriyle anılan yeni Mercedes-Benz C-Serisi ailesinin tasarımına baktığımızda ilginç detaylar dikkat çekiyor. Mercedes’e göre, tamamen yenilenen aracın tasarımı dururken bile hareket hâlindeymiş hissi sağlıyor. Yeni C Serisi, genel tasarım tarafında da yeni S ve E Serisi’ne benzer bir tasarıma kavuşmuş.


mercedes-c-klasse-limousine-2021-5.jpg
...

Okumaya devam et...
 
Son düzenleme:
Bence bayağı başarılı olmuş. İlk sızan fotoğraflardan bayağı daha iyi. Özellikle de iç mekanda. Büyümüş biraz. Bu iç mekana yansır. Motorlar da artık 170beygirden başlayacak. En üzücü olansa artık hiçbir versiyonda yıldız olmayacak kaputta.
 
En son w205 faciasından sonra ders alırlar umarım, bu arada w212 makyajlı kasa e serisinin içini değiştirip satsalar keşke. 🙂
 
  • Beğeni
Tepkiler: ardzngn
Bir makyajlı w204 etmese de aracın genel tasarımını beğendim. Yalnız son yıllarda sedan kültürünün getirdiği bagaj çıktısı uzunluğu ve tasarımı git gide E ve üstü segmentlere kaymaya başladı. D segmentler safkan sedandır. Halbuki yeni C serisinin arkasına bakıldığında bildiğin HB karoserin sedana zorlanmaya çalışıldığı, safkan sedanların olmadığı arkası kısa C segment otomobillere benziyor. A serisinin sedanının arka kısmı, ben A HB karosere aitim. Beni HB'den bozup sedan yaptılar diye bağırıyor. Yeni C serisi de tıpkı böyle. Oysa E ve S serisinde arka çamurluğun uzunluğu, bagaj kapağının uzunluğu gibi ayrıntılara bakıldığında safkan sedan oldukları çok net anlaşılıyor. Açıkçası HB'den bozma sedan görüntülü arka tasarımı D segmente yakıştıramıyorum.

A sedan
A-Serisi-Sedan-2.jpg


C sedan
2021-mercedes-c-serisi-2-2.jpg


Safkan sedan E ve S serisi
21-mercedes-benz-e-class-2020-tracking-side.jpg

20200902024204.jpg
 
Son düzenleme:
Tasarımı bir makyajlı w204 etmese de aracın genel tasarımını beğendim. Yalnız son yıllarda sedan kültürünün getirdiği bagaj çıktısı uzunluğu ve tasarımı git gide E ve üstü segmentlere kaymaya başladı. D segmentler safkan sedandır. Halbuki yeni C serisinin arkasına bakıldığında bildiğin HB karoserin sedana zorlanmaya çalışıldığı, safkan sedanların olmadığı arkası kısa C segment otomobillere benziyor. A serisinin sedanının arka kısmı, ben A HB karosere aitim. Beni HB'den bozup sedan yaptılar diye bağırıyor. Yeni C serisi de tıpkı böyle. Oysa E ve S serisine bakıldığında arka kısımdan safkan sedan oldukları çok net anlaşılıyor. Açıkçası HB'den bozma sedan görüntülü arka tasarımı D segmente yakıştıramıyorum.

A sedan
Ekli dosyayı görüntüle 33686

C sedan
Ekli dosyayı görüntüle 33687

Safkan sedan E ve S serisi
Ekli dosyayı görüntüle 33688
Ekli dosyayı görüntüle 33689
Hocam avrupalılar sever böyle şeyleri, onlarda bizdeki gibi sedan kültürü yok diyebilirim. Hatta premium markalar dışında sokakta sedan araba görmeniz çok zor, onun dışında bmw markasının seri sonlarında gt yazısı yer alan modelleri de dışarıdan çok gıcık duruyor. Ayrıca daha eski sedan araç modellerinin arka stop lambaları bile ben sedan aracım diye bağırıyordu, şimdi ise audi`nin a3 sedanı vesaire gibi yeni nesil otomobiller dışarıdan bahsettiğiniz gibi duruyor. 🙂
 
Son düzenleme:
Hocam avrupalılar sever böyle şeyleri, onlarda bizdeki gibi sedan kültürü yok diyebilirim. Hatta premium markalar dışında sokakta sedan araba görmeniz çok zor, onun dışında bmw markasının seri sonlarında gt yazısı yer alan modelleri de dışarıdan çok gıcık duruyor. Ayrıca daha eski sedan araç modellerinin arka stop lambaları bile ben sedan aracım diye bağırıyordu, şimdi ise audi`nin a3 sedanı vesaire gibi yeni nesil otomobiller dışarıdan bahsettiğiniz gibi duruyor. 🙂
İlk karoseri, yani orijinali HB olan araçları sedana çevirdiğinde çoğunlukla sırıtır. Özellikle boyutlar kısaysa daha çok belli olur. Ama D segment öyle değildir. Avrupa'da sedan pek tercih edilmez ama D segmentin üretimi zaten temelde sedandır. Çeşitli varyasyonları da liftback, SW şeklindedir. Yani D segmentinin HB karoseri yok ki sedanı uyduramadılar diyelim. Ama şimdi yeni nesil D segmentlerin bazıları, C serisi de dahil, aslen sedan değil de HB üzerine sedanmış gibi bir tasarımla geliyor. En azından bana öyle geliyor ve pek hoşuma gitmiyor bu durum. Çoğunda sedan araba ağırlığı yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Awacs
İlk karoseri, yani orijinali HB olan araçları sedana çevirdiğinde çoğunlukla sırıtır. Özellikle boyutlar kısaysa daha çok belli olur. Ama D segment öyle değildir. Avrupa'da sedan pek tercih edilmez ama D segmentin üretimi zaten temelde sedandır. Çeşitli varyasyonları da liftback, SW şeklindedir. Yani D segmentinin HB karoseri yok ki sedanı uyduramadılar diyelim. Ama şimdi yeni nesil D segmentlerin bazıları, C serisi de dahil, aslen sedan değil de HB üzerine sedanmış gibi bir tasarımla geliyor. En azından bana öyle geliyor ve pek hoşuma gitmiyor bu durum. Çoğunda sedan araba ağırlığı yok.
Belki de maliyet odaklı düşünüyorlardır, tıpkı otomobil üreticilerinin hemen hemen her şeyde yaptıkları gibi.🙂
 
Belki de maliyet odaklı düşünüyorlardır, tıpkı otomobil üreticilerinin hemen hemen her şeyde yaptıkları gibi.🙂
Maliyetten ziyade aerodinamik endişelerden dolayı rüzgar direnci düşsün diye araçların genel tasarımları daha oval hale geliyor. Göze hoş gelmesi açısından sportif detaylar katma hevesi de ekleniyor. Bu durum köşeli hatları ortadan kaldırdığından sedan tasarım dilini de sekteye uğratıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Awacs
Maliyetten ziyade aerodinamik endişelerden dolayı rüzgar direnci düşsün diye araçların genel tasarımları daha oval hale geliyor. Göze hoş gelmesi açısından sportif detaylar katma hevesi de ekleniyor. Bu durum köşeli hatları ortadan kaldırdığından sedan tasarım dilini de sekteye uğratıyor.
Evet, aerodinamik gelişmeler otomobillerde pek çok sevdiğimiz özelliği kaybetmemize sebep oldu, azalan arka görüş vs. buna en büyük örneklerden diyebilirim.
 
Makyajsız W205 kadar hatalar barındıracağını zannetmiyorum. Gayet güzel. Hayırlı olsun. Anca bakarız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb ve Awacs
Makyajsız W205 kadar hatalar barındıracağını zannetmiyorum. Gayet güzel. Hayırlı olsun. Anca bakarız.

İlk seriler hangi ürün olursa olsun hep sıkıntılı olabiliyor. O nedenle 1-2 yıl bekleyip almak en güzeli. W205 ilk çıktığında hemen herkes tarafından çok beğenilmişti, zaten sınıfında en çok satan oldu bu nedenle. Ancak tabii ki çokça hataları, eksikleri de ortaya çıktı. W206 da aynı şekilde şimdiden herkes tarafından beğenilmiş gibi duruyor. Bana kalırsa rakiplerine göre çok ileride görünüyor en azından dizayn olarak. Bu sınıfta normalde farklar çok az olduğu için bu kadar iddialı bir model psikolojik olarak elini güçlendiriyor Mercedes’in. Ne gibi sorunları olduğunu ürünler piyasaya çıkınca görürüz. Ancak ilk intibalar çok olumlu. Bu arada ilk kez Estate versiyonu da aynı anda tanıttılar. Bence GLB ve GLC’ye göre ciddi iyi bir alternatif. Yazdan itibaren satışlar gelecek. Bakalım nasıl olacak. E 2.0 litre motor altında ne karbon salınımı olarak ne güç olarak kurtarmadığı ve 2.0L seçeneği de 1.3 küsür milyondan başladığı için bu şartlarda E’den C’ye de bayağı bir kayış olmuştu bile. Bu nedenle satışlar iyi olur tahminimce.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Berkin