Revo serisinden sonra Lassa firmasının yeni üretmiş olduğu bu lastik hakkında internette çok fazla kullanıcı deneyimi yok.
Aklında olan, ama kararsız olanlara bir nebze yardımcı olabilmek adına yaklaşık 2 aydır 225/40/18 ebatındaki Lassa Phonema'larımdan edindiğin tecrübelerimi dilimiz döndüğünce anlatayım.
Öncelikle, bugüne kadar kullandığım Yokohama V105 Advan Sport, Michelin Sport Pilot 3 Goodyear Asymerik 2 ve Petlas Pt 741 Velox Sport serisinden sonra oldukça sert bir lastik. Baştan söyliyeyim konfor bekleyen arkadaşlarımız yazının devamını bile okumasın. İnanılmaz sert bir yapıya sahip, öyleki jantlarınızdaki hataları tolere edemeyip, hava kaçırma olasılığı yüksek ben iki lastiğimde yaşadım. Buna bağlı olarak beton zeminde avm otoparklarında kolaylıkla ıslak kuru farketmeksizin 15-20km/h ile giderken abs modülünüzün çalışıp çalışmadığını kolaylıkla test edebilirsiniz.
Bu kadar sert bir lastik olmasına rağmen entresan şekilde yol gürültüsü o seri lastiğe göre rahatsız edici boyutta değil. Ama diğer kullandığım serilere göre biraz daha desibeli rahatsız etmeyecek kadar sesli..
Gelelim kuru ıslak zemin yol tutuşuna fren performansına ve ıslak/kuru-kuru/ıslak geçişlerine, ben bu kadar iyi bir tutunma hiçbir lastikte görmedim. İnanılmaz bir kuru ıslak zemin bir tutuşa sahip, öyleki her viraj sonrası her sert fren sonrası yüzünüzde tebessüm yaratacak kadar, kendinize özgüven yaratacak kadar muthiş bir lastik. 330nm/tork bir araçta 2. Vites tam maximum torku gösterdiğinde sarmayacak bir lastik olacağını düşünmüyordum bu lastiği kullanana kadar. Kuru/ıslak performansı bu konuda okadar iyi ki patinaj neredeyse sıfıra yakın.
Genel olarak konfor önemli değil yol tutuşum olsun yere sağlam basayım derseniz. Sağlamsa Lassa diyebilirsiniz.
Yok sakinimdir, arada bir sıkarım konforu iyi olsun derseniz uzak durun.
Aklında olan, ama kararsız olanlara bir nebze yardımcı olabilmek adına yaklaşık 2 aydır 225/40/18 ebatındaki Lassa Phonema'larımdan edindiğin tecrübelerimi dilimiz döndüğünce anlatayım.
Öncelikle, bugüne kadar kullandığım Yokohama V105 Advan Sport, Michelin Sport Pilot 3 Goodyear Asymerik 2 ve Petlas Pt 741 Velox Sport serisinden sonra oldukça sert bir lastik. Baştan söyliyeyim konfor bekleyen arkadaşlarımız yazının devamını bile okumasın. İnanılmaz sert bir yapıya sahip, öyleki jantlarınızdaki hataları tolere edemeyip, hava kaçırma olasılığı yüksek ben iki lastiğimde yaşadım. Buna bağlı olarak beton zeminde avm otoparklarında kolaylıkla ıslak kuru farketmeksizin 15-20km/h ile giderken abs modülünüzün çalışıp çalışmadığını kolaylıkla test edebilirsiniz.
Bu kadar sert bir lastik olmasına rağmen entresan şekilde yol gürültüsü o seri lastiğe göre rahatsız edici boyutta değil. Ama diğer kullandığım serilere göre biraz daha desibeli rahatsız etmeyecek kadar sesli..
Gelelim kuru ıslak zemin yol tutuşuna fren performansına ve ıslak/kuru-kuru/ıslak geçişlerine, ben bu kadar iyi bir tutunma hiçbir lastikte görmedim. İnanılmaz bir kuru ıslak zemin bir tutuşa sahip, öyleki her viraj sonrası her sert fren sonrası yüzünüzde tebessüm yaratacak kadar, kendinize özgüven yaratacak kadar muthiş bir lastik. 330nm/tork bir araçta 2. Vites tam maximum torku gösterdiğinde sarmayacak bir lastik olacağını düşünmüyordum bu lastiği kullanana kadar. Kuru/ıslak performansı bu konuda okadar iyi ki patinaj neredeyse sıfıra yakın.
Genel olarak konfor önemli değil yol tutuşum olsun yere sağlam basayım derseniz. Sağlamsa Lassa diyebilirsiniz.
Yok sakinimdir, arada bir sıkarım konforu iyi olsun derseniz uzak durun.