Bilinçli olan her sürücü arabasının lastik basınçlarını üreticinin verdiği değerlerde ayarlar. Bu konu hakkında çözemediğim bir sürü husus var elbette:
1. Lastik basınçları soğukken ayarlanmalı, ulen -5 derecede soğuk 20 derecede o zaman, ha ne kadar etkiliyor bilemem. Neticede cold starttan sonra maks 1-2 km içinde lastik basıncımı benzinlikte ayarlarım. Basınç ayarlarımı restlerim yol bilgisayarından.
2. Şimdi biz arabaları sert veya yumuşak olmasında lastik basıncına dikkat ederiz. Fabrikanın verdiği değerlere göre anlarız. Şimdi mesela bende golf varken ön-arka 29, bmw varken 29-32(rft takılı değil), bu iki arabamda uçan halıydı, yani aşırı konforlu, mesela mercedes var şimdi, ön-arka 36 bas demiş fabrika, rft leri de söktüm, araba taş gibi doğal olarak. Adamlar yumuşak süspansiyonda koysa bu basınçla sert olur araba. Bu fabrikalar neye göre belirliyor bu basınç değerlerini, fikri olan var mı acaba? Hesabı kitabı neye göre yapıyolar?
1. Lastik basınçları soğukken ayarlanmalı, ulen -5 derecede soğuk 20 derecede o zaman, ha ne kadar etkiliyor bilemem. Neticede cold starttan sonra maks 1-2 km içinde lastik basıncımı benzinlikte ayarlarım. Basınç ayarlarımı restlerim yol bilgisayarından.
2. Şimdi biz arabaları sert veya yumuşak olmasında lastik basıncına dikkat ederiz. Fabrikanın verdiği değerlere göre anlarız. Şimdi mesela bende golf varken ön-arka 29, bmw varken 29-32(rft takılı değil), bu iki arabamda uçan halıydı, yani aşırı konforlu, mesela mercedes var şimdi, ön-arka 36 bas demiş fabrika, rft leri de söktüm, araba taş gibi doğal olarak. Adamlar yumuşak süspansiyonda koysa bu basınçla sert olur araba. Bu fabrikalar neye göre belirliyor bu basınç değerlerini, fikri olan var mı acaba? Hesabı kitabı neye göre yapıyolar?