Lastik sorunsalı düşman başına gelmesin

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
kendi görüşüm konfor eşittir michelin. ama continental hem konforlu hemde daha dayanıklı. optimal olarak conti ye oyum
sc5'in kullanıcı yorumları re50a'ya çok yakındı biraz konforlu olsun istedim. balon yapma riski daha fazla olacak ama biraz konfora değer. zaten yol tutuş iyi puan almış. bakalım adam beni lastik gelince arayacaktı. bir aksilik olmaz ise haftasonu hankook'u taktırıyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: tesla

tesla

Profesör
3 Şub 2017
358
453
1,095
sc5'in kullanıcı yorumları re50a'ya çok yakındı biraz konforlu olsun istedim. balon yapma riski daha fazla olacak ama biraz konfora değer. zaten yol tutuş iyi puan almış. bakalım adam beni lastik gelince arayacaktı. bir aksilik olmaz ise haftasonu hankook'u taktırıyorum
güle güle eskitin tekeriniz hep düz bassın. lastik görüşlerinizi f/p oranını da ilerde paylaşmayı unutmayın
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
dün akşam iş çıkışı lastikleri taktırdım. lastik 1. sınıf olarak adlandırdığımız goodyear,michelin,pirelli klasmanında olmamasına rağmen değişim muzzam. tabi bunun başlı sebepleri var. Öncesinde;
1.araba zaten sert
2.yalıtımı kötü
3.spor yay da var
4.lastikler sert
5.lastiklerin eskimesi

bunların hepsi bir araya geldiğinde içeride gümleme patlama çatlama sesleri eksik olmuyor, trim sesleri tetikleniyordu. dün itibarıyla daha yumuşak hamura sahip 215 40R 17 hankook ventus v12 evo2'lere geçtim.50km bozuk yollarda ve tem'de kullandım.ilk izlenimlerim; gece ile gündüz farkı kadar bir değişiklik oldu. araba yumuşacık(kendine göre) oldu. lastiğe bağlı olarak yaşanan direksiyondaki yüzme ve boşluk hissi sıfıra indi. yol sesi neredeyse bitti. araba direksiyon hareketlerime çok daha net tepkiler vermeye başladı, yola tutunduğumu hissediyorum. patinaj 8 derece havaya ve iğrenç tozlu asfaltımıza rağmen şuan yok. e tabi lastik yeni ve tutununca patinaj da olmuyor. bu asfalt şartlarında 10000km sonra yine sarar ama pontenzalardaki kadar sarmayacak,belli etti. okuduğum tüm izlenimlere göre lastiğin ortalama ömrü 30000-35000km. balon yapma riski de yüksek. çok daha dikkatli sürmem gerekecek. bridgestone bu arabada bir daha asla! allah birlikteliğimize nazar değdirmesin hankook :)
 
Son düzenleme:

OzcanSAHAN

Taklacı Güvercin
11 Ocak 2017
47
37
295
dün akşam iş çıkışı lastikleri taktırdım. lastik 1. sınıf olarak adlandırdığımız goodyear,michelin,pirelli klasmanında olmamasına rağmen değişim muzzam. tabi bunun başlı sebepleri var. Öncesinde;
1.araba zaten sert
2.yalıtımı kötü
3.spor yay da var
4.lastikler sert
5.lastiklerin eskimesi

bunların hepsi bir araya geldiğinde içeride gümleme patlama çatlama sesleri eksik olmuyor, trim sesleri tetikleniyordu. dün itibarıyla daha yumuşak hamura sahip 215 40R 17 hankook ventus v12 evo2'lere geçtim.50km bozuk yollarda ve tem'de kullandım.ilk izlenimlerim; gece ile gündüz farkı kadar bir değişiklik oldu. araba yumuşacık(kendine göre) oldu. lastiğe bağlı olarak yaşanan direksiyondaki yüzme ve boşluk hissi sıfıra indi. yol sesi neredeyse bitti. araba direksiyon hareketlerime çok daha net tepkiler vermeye başladı, yola tutunduğumu hissediyorum. patinaj 8 derece havaya ve iğrenç tozlu asfaltımıza rağmen şuan yok. e tabi lastik yeni ve tutununca patinaj da olmuyor. bu asfalt şartlarında 10000km sonra yine sarar ama pontenzalardaki kadar sarmayacak,belli etti. okuduğum tüm izlenimlere göre lastiğin ortalama ömrü 30000-35000km. balon yapma riski de yüksek. çok daha dikkatli sürmem gerekecek. bridgestone bu arabada bir daha asla! allah birlikteliğimize nazar değdirmesin hankook :)

Hayırlı olsun, kazasız belasız günlerde kullanman dileğiyle...
Hankook 1. sınıf premium lastik grubundadır: Michelin, Continental, Pirelli, Goodyear-Dunlop, Brigestone-Nokian, Toyo Tires, Hankook,...
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve Renard

tesla

Profesör
3 Şub 2017
358
453
1,095
bridgestone dış etmenlere daha dayanıklı ama gerçekten hem çok sert hemde acayip kafa ütülüyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
1-2 aya kadar benim de yazlık lastik almam gerekiyor. Conti Türkiye beni acayip hayalkırıklığına uğrattı, distribütörlerin hepsi çakal olmuş. Aracımın özelliklerine en uygun lastiği seçmem gerekecek. Bakalım, lastiğin hayırlı olsun hocam. İnşaallah tadını çıkara çıkara kullanmak nasip olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
1-2 aya kadar benim de yazlık lastik almam gerekiyor. Conti Türkiye beni acayip hayalkırıklığına uğrattı, distribütörlerin hepsi çakal olmuş. Aracımın özelliklerine en uygun lastiği seçmem gerekecek. Bakalım, lastiğin hayırlı olsun hocam. İnşaallah tadını çıkara çıkara kullanmak nasip olur.
vallahi çok zor iş. senin ebat biraz daha makul bir şeydir. En azından bol bol seçeneğin olur.Teşekkür ederim, inşallah pistlerde dağ yollarından bitirmek nasip olsun:D çukurlarda tümseklerde değil
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
vallahi çok zor iş. senin ebat biraz daha makul bir şeydir. En azından bol bol seçeneğin olur.Teşekkür ederim, inşallah pistlerde dağ yollarından bitirmek nasip olsun:D çukurlarda tümseklerde değil
Tabii benim ebatta çeşitlilik biraz daha fazla ama beklediğim modeli alamıyorum maalesef. Başka seçeneklere yöneleceğim. Senin araç hothatch neticede inşaallah pistlerde bitirmek nasip olur, bizimki dizel ancak uzun yolda şehir içinde bozuk yollarda :D Kısmet bakalım :)
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Hız endeksi düşük alsaydın keşke, hız endeksi düşük lastikler daha çabuk ısınıyor. Bendeki Assy3 ler Y hız endeksinde, çok zor ısınıyor lastik, bir türlü ısınamadığı için de yüzme olaylarını sık sık yaşıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

OzcanSAHAN

Taklacı Güvercin
11 Ocak 2017
47
37
295
Dün
Hız endeksi düşük alsaydın keşke, hız endeksi düşük lastikler daha çabuk ısınıyor. Bendeki Assy3 ler Y hız endeksinde, çok zor ısınıyor lastik, bir türlü ısınamadığı için de yüzme olaylarını sık sık yaşıyorum.

Lastiğin karkas yapısında merkez kaç kuvvetiyle savrulmasını (deformasyon) minimize etmek için yanak yapısında yapılan desteklerin oranı hız endeksini belirler. Siz F endeksli bir lastkle saate 100km/H giderseniz, lastikte ilk deformasyon (fizik kurallarına dayanamadığı için) yanakta olacaktır ! Yüksek hızlarda gidebilmek için geometrisi deformasyona uğramayacak şekilde tasarlanmış lastik almak gereklidir...
Sizin bahsettiğiniz gibi ısıyla alakalı değildir. Daha önceden bu forumda söylediğim gibi "lastik lastiktir"; 2 araç; aynı asfaltta, aynı hızda, aynı hava sıcaklığında birisi H olsun diğeri Y olsun saatte 100 km/H 2 saat yol alın ısı derecesi aynı olacaktır. Sürtünme katsayısı artıkça (ısı da artar) lastiğin her biri hız endeksine ulaşana kadar verimliğini koruyacaktır.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
@OzcanSAHAN siz yalnız kontrol değişkeni olarak "zaman" kavramını atlıyorsunuz, Y etiketine sahip lastik 100 km/h hızla 30 saniye gidip 50 derece oluyorsa H etiketine sahip lastik 100 km/h aynı hızla aynı sürede atıyorum 55 derece olacaktır. Şahsen gündelik olarak 8 km'de ideal ısısına ulaşmış lastik işime yarar, 150 km/h üstü hızlara yılda toplasanız 3-4 kere anca çıkıyorumdur, o yüzden yüksek hız endeksinin bana hiç bir yararı yok, aksine zararı var. Tabikide hız endeksleri ısınmaya göre belirleniyor, lastikteki her türlü değişikliğin ana sebebi "sıcaklık", çok yüksek sıcaklığa çıkan lastik basınç arttığı için patlayacaktır. Hız endeksleride lastiğin dayanabildiği sıcaklık kavramına göre ve ayrıca o sıcaklığa ulaştığı süreye göre belirleniyor. Elbette yükte çok önemli etmen. H(max 190 km/h) hız endeksli bir lastik ile 250 km/h hız ile 10 dakika lastik patlamadan devam edebilirken, V(max 240 km/h) hız endeksli bir lastikle 250 km/h ile 20 dakika lastik patlamadan devam edebilirsiniz.
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
@Ozgur Gunes Hız indeksinde sıcaklığın rolü aksine düşük. Lastiğin yüksek hızlardaki deformasyonu asıl önemli olan. Yol lastikleri çok kolay ısınıp çok kolay soğuyabilen lastikler ve en sıcak ile en soğuk arasındaki fark normal yolda gayet düşük. O farkı ancak pistteki asfaltta anlarsın.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
@fksarall dediklerine katılmak ile birlikte bazı şeyleri netleştirmek gerektiğine inanıyorum. Öncelikle 2 farklı profilde sürücümüz var. İlk sürücümüz bir günde tek seferde 10 km yol yapmakta. İkinci sürücümüz ise tek seferde 30 km yol yapmakta ve ayrıca bu sürücü bol bol uzun yol yapmaktadır, yüksek hızları şu an görmezden geliyorum. Sıcaklık ve süre değişkenlerini değerlendirdiğimiz zaman ilk profildeki sürücü için düşük hız endeksli lastik daha yararlı olacaktır çünkü hız endeksi ne kafar önemsiz gibi gözüksede bu kullanıcı kısa mesafeler kat ettiği için çabuk ısınan lastiğe ihtiyaç duyacaktır. Bu kullanıcı benim mesela, kısa mesafe giderken yaz lastiğimde sürekli bir yüzme efekti var(Y etiketine sahip), oysaki ideal ısısına çabuk ulaşabilse bu durumu yaşamam, aynı yolu H endeksine sahip başka bir araç ile gittiğimde yolun yarısına gelmeden lastik ısındığı için yüzme efekti kayboluyor. Şimdi gelelim 2 numaralı profile, 2 numaralı profil için ideal ve hatta yüksek hız endeksi daha yararlı olacaktır. Öncelikle lastik uzun yolda düşük hız endeksli lastiğe göre daha az ısınacağı için yıpranmalar aza inecektir. Sizler hız endeksinin ısınmaya etkisini küçük olarak görsenizde her gün farklı endeksteki araçlar kullandığım için bunu rahatlıkla yaşayarak deneyimleyebiliyorum. Keşke bu konuyu sizler veya ben makale,vb... konularla destekleyebilsek, araştırdım ama bir bilgi bulamadım, ben o yüzden bu konuyu deneyimlerim ile yazdım, eğer sizlerin destekli bir argümanı varsa o zaman haklısınızdır.
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
@Ozgur Gunes Hız indeksinin ısınmaya etkisinden bahsetmedim ben, ısınmanın hız indeksine etkisinden bahsettim. Elbette uzun yol yapılmadığı veya çoğunlukla şehiriçi kullanımda hız indeksinin bir önemi yok, düşük hız indeksli lastik almak daha mantıklı o yüzden.

Yalnız şöyle bir durum da var, her gün 50+ km yol yapan biri olarak söylüyorum, hem kullanım hem ölçüme göre (tabi arabanın ölçümü ne kadar doğru bilmiyorum ama) ısınmada ahım şahım bir fark oluşmuyor, bahsetmeye çalıştığım bu. Neyse, tartışmaya dahil olduğum konu hız indeksini deformasyonun belirliyor olmasıydı zaten :)
 
Son düzenleme:

OzcanSAHAN

Taklacı Güvercin
11 Ocak 2017
47
37
295
Özgür Bey, lastiğiniz hava ve yol koşuluna göre kısa bir sürede adapte olur merak etmeyin. Sizin Y lastiğiniz anlamı şudur saate 300Km hıza kadar çıkabilme olanağını sunmaktadır. Bu lastik, özellikle yanak ve karkas yapısı, diğer lastiklere göre biraz daha güçlendirilmiştir, yanak bir alt hız endeksine göre serttir. Geç ısınması gibi bir şey yok! Formulaya çıkmıyoruz alt tarafı A noktasından B noktanı gidiyoruz :)

@Ozgur Gunes Hız indeksinde sıcaklığın rolü aksine düşük. Lastiğin yüksek hızlardaki deformasyonu asıl önemli olan. Yol lastikleri çok kolay ısınıp çok kolay soğuyabilen lastikler ve en sıcak ile en soğuk arasındaki fark normal yolda gayet düşük. O farkı ancak pistteki asfaltta anlarsın.

@Ozgur Gunes Hız indeksinde sıcaklığın rolü aksine düşük. Lastiğin yüksek hızlardaki deformasyonu asıl önemli olan. Yol lastikleri çok kolay ısınıp çok kolay soğuyabilen lastikler ve en sıcak ile en soğuk arasındaki fark normal yolda gayet düşük. O farkı ancak pistteki asfaltta anlarsın.

Deformasyon ısıyla da alakalıdır, ısı arttıkça deformasyon sürecini hızlandırır...
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall ve Renard
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım