SweentLy

Profesör
Katılım
22 Eki 2016
Mesajlar
73
Beğeni puanı
79
Puanları
1,010
Merhaba arkadaşlar fotoğrafta gözüken yer diken gibi bir cisim girmesi sonucu delinmiş sanayide yama yaptırdım delik yanağa yakın olduğu için bir sorun olur mu acaba ?
 

Ekli dosyalar

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,830
Beğeni puanı
16,048
Puanları
5,020
Konum
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Normalde omuz ve yanak kısmından alınan hasarlarda yama tavsiye edilmez. Ama artık yaptırmışsınız. Ben olsam yaptırmazdım.
 
Son düzenleme:

SweentLy

Profesör
Katılım
22 Eki 2016
Mesajlar
73
Beğeni puanı
79
Puanları
1,010
Normalde sırt ve yanak kısmından alınan hasarlarda yama tavsiye edilmez. Ama artık yaptırmışsınız. Ben olsam yaptırmazdım.
Lastik yeni daha 2000 km falan oldu alalı o yüzden değiştirmedim ama tehlikeli bir durumsa değiştirebilirim
 

by

Reis
Katılım
17 Kas 2016
Mesajlar
3,742
Beğeni puanı
7,360
Puanları
5,020
Konum
İstanbul
Marka
Audi
Yamayı hiçbir koşulda tavsiye etmem. Yalnız cismin girdiği yer tam olarak yanak sayılmaz. Katmanlara zarar vermeden düzgün bir şekilde yapıldıysa, lastiği çok fazla zorlamadığınız takdirde iş görür.
Bir de henüz 2000 km geçmiş bir lastikten bahsediyoruz. Aynısı başıma gelse istemeyerek de olsa yama yaptırırdım
 
Son düzenleme:

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
9,203
Beğeni puanı
23,093
Puanları
5,320
Konum
İzmir
Marka
Toyota
Şöyle ayda bir kontrolle eğer yamanan delikte yırtık yürüyorsa lastiği değiştirin.Yolda gümler falan çamurluğa zarar verir.Lastik basınç göstergesi belki jant bile zarar görür.Ancak yürüme yoksa gerek yok bence
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,830
Beğeni puanı
16,048
Puanları
5,020
Konum
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Yamayı hiçbir koşulda tavsiye etmem. Yalnız cismin girdiği yer tam olarak yanak sayılmaz. Katmanlara zarar vermeden düzgün bir şekilde yapıldıysa, lastiği çok fazla zorlamadığınız takdirde iş görür.
Bir de henüz 2000 km geçmiş bir lastikten bahsediyoruz. Aynısı başıma gelse istemeyerek de olsa yama yaptırırdım
Aslında 2000 km deki lastikte olması daha iyi. Bir lastik alırsın ve onu arkaya koyarsın olur biter. Lastiğin omuz kısmına ve yanağa yama yapılmayı üreticiler tavsiye etmiyor. Eğer sırt kısmında olsaydı yamanın herhangi bir sakıncası olmazdı. Maddi durum varsa değişmek daha mantıklı bence.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
1,428
Beğeni puanı
2,442
Puanları
2,570
Konum
Ankara
Marka
BMW
Benimde başıma gelmişti eski kış lastiklerimde.

TS850'leri alalı henüz 1 hafta olmuştu. Sol arka lastiğe inşaat çivisi gibi çivi (yamulmuş vaziyette) omuz - yanak birleşimin olduğu noktadan girmişti.

Tutmayacağını bile bile yama yaptırdım. Yamadan sonraki 2. günün sabahı işe giderken lastik basınç uyarısı aldım, işe gitmeden doğruca Continental'e gittim ve sıfır TS850 alıp o lastiği değiştirmiştim.

Ben olsam bende yama yaptırmazdım. 2.000 km önemli bir sayı değil. Riske girmenin de anlamı yok. Bir adet sıfırından alın ve taktırın.
 
Son düzenleme:

babayimben

Enes
Profesör
Katılım
4 Eki 2018
Mesajlar
699
Beğeni puanı
1,458
Puanları
2,220
Yaş
44
Konum
İstanbul
Marka
Mercedes
2000km'de olması sizin için bir avantaj. Diğer lastikler de çok aşınmadan tek lastik alıp taksanız uyum sağlayacaktır. Durumu geciktirirseniz bir problem yaşayınca değiştireyim derseniz, en az 2 lastik almanız gerekebilir ki bu durumda kar değil zarar edersiniz bence.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,983
Beğeni puanı
44,984
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Hakikaten tam sınırda bir her. Yama yapılabilir olsa bile lastikçinin iyi bir işçilik göstermesi gerekir. Yenileyin diyeceğim ama lastiğiniz pahalı bir ürün farkındayım, insanın içi elvermez. =)
@DouglasAdams ın dediği gibi birkaç gün gözlem yapın, takipte kalın. Sıkıntı yaşanmıyorsa şöyle bir önlem alabilirsiniz: Eğer lastiğin deseninde inside/outside kısıtı yoksa, yamalı kısmı lastiğin içine gelecek şekilde taktırabilirsiniz. (Yönlü lastikse diğer taraftakiyle değiştirebilirsiniz) Virajlarda yük her zaman lastiğin dış yanağına biner. Bir de lastiği öndeyse arka aksa alırsanız yükü biraz daha azaltmış olursunuz.
 

SweentLy

Profesör
Katılım
22 Eki 2016
Mesajlar
73
Beğeni puanı
79
Puanları
1,010
Hakikaten tam sınırda bir her. Yama yapılabilir olsa bile lastikçinin iyi bir işçilik göstermesi gerekir. Yenileyin diyeceğim ama lastiğiniz pahalı bir ürün farkındayım, insanın içi elvermez. =)
@DouglasAdams ın dediği gibi birkaç gün gözlem yapın, takipte kalın. Sıkıntı yaşanmıyorsa şöyle bir önlem alabilirsiniz: Eğer lastiğin deseninde inside/outside kısıtı yoksa, yamalı kısmı lastiğin içine gelecek şekilde taktırabilirsiniz. (Yönlü lastikse diğer taraftakiyle değiştirebilirsiniz) Virajlarda yük her zaman lastiğin dış yanağına biner. Bir de lastiği öndeyse arka aksa alırsanız yükü biraz daha azaltmış olursunuz.
1600km yol yapacağım için değiştirdim yardımlar için sağolun
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım