SweentLy

Profesör
73
Merhaba arkadaşlar fotoğrafta gözüken yer diken gibi bir cisim girmesi sonucu delinmiş sanayide yama yaptırdım delik yanağa yakın olduğu için bir sorun olur mu acaba ?
 

Ekli dosyalar

  • BC69C73D-6F8A-4318-9E54-D3EBAF425DA9.jpeg
    BC69C73D-6F8A-4318-9E54-D3EBAF425DA9.jpeg
    880.6 KB · Görüntüleme: 87
Normalde omuz ve yanak kısmından alınan hasarlarda yama tavsiye edilmez. Ama artık yaptırmışsınız. Ben olsam yaptırmazdım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: SweentLy
Yamayı hiçbir koşulda tavsiye etmem. Yalnız cismin girdiği yer tam olarak yanak sayılmaz. Katmanlara zarar vermeden düzgün bir şekilde yapıldıysa, lastiği çok fazla zorlamadığınız takdirde iş görür.
Bir de henüz 2000 km geçmiş bir lastikten bahsediyoruz. Aynısı başıma gelse istemeyerek de olsa yama yaptırırdım
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: SweentLy
Şöyle ayda bir kontrolle eğer yamanan delikte yırtık yürüyorsa lastiği değiştirin.Yolda gümler falan çamurluğa zarar verir.Lastik basınç göstergesi belki jant bile zarar görür.Ancak yürüme yoksa gerek yok bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt, SweentLy ve by
Yamayı hiçbir koşulda tavsiye etmem. Yalnız cismin girdiği yer tam olarak yanak sayılmaz. Katmanlara zarar vermeden düzgün bir şekilde yapıldıysa, lastiği çok fazla zorlamadığınız takdirde iş görür.
Bir de henüz 2000 km geçmiş bir lastikten bahsediyoruz. Aynısı başıma gelse istemeyerek de olsa yama yaptırırdım

Aslında 2000 km deki lastikte olması daha iyi. Bir lastik alırsın ve onu arkaya koyarsın olur biter. Lastiğin omuz kısmına ve yanağa yama yapılmayı üreticiler tavsiye etmiyor. Eğer sırt kısmında olsaydı yamanın herhangi bir sakıncası olmazdı. Maddi durum varsa değişmek daha mantıklı bence.
115941a01d1e028b7917a2cec806a50e.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt, by ve SweentLy
Benimde başıma gelmişti eski kış lastiklerimde.

TS850'leri alalı henüz 1 hafta olmuştu. Sol arka lastiğe inşaat çivisi gibi çivi (yamulmuş vaziyette) omuz - yanak birleşimin olduğu noktadan girmişti.

Tutmayacağını bile bile yama yaptırdım. Yamadan sonraki 2. günün sabahı işe giderken lastik basınç uyarısı aldım, işe gitmeden doğruca Continental'e gittim ve sıfır TS850 alıp o lastiği değiştirmiştim.

Ben olsam bende yama yaptırmazdım. 2.000 km önemli bir sayı değil. Riske girmenin de anlamı yok. Bir adet sıfırından alın ve taktırın.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
2000km'de olması sizin için bir avantaj. Diğer lastikler de çok aşınmadan tek lastik alıp taksanız uyum sağlayacaktır. Durumu geciktirirseniz bir problem yaşayınca değiştireyim derseniz, en az 2 lastik almanız gerekebilir ki bu durumda kar değil zarar edersiniz bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: SweentLy
Hakikaten tam sınırda bir her. Yama yapılabilir olsa bile lastikçinin iyi bir işçilik göstermesi gerekir. Yenileyin diyeceğim ama lastiğiniz pahalı bir ürün farkındayım, insanın içi elvermez. =)
@DouglasAdams ın dediği gibi birkaç gün gözlem yapın, takipte kalın. Sıkıntı yaşanmıyorsa şöyle bir önlem alabilirsiniz: Eğer lastiğin deseninde inside/outside kısıtı yoksa, yamalı kısmı lastiğin içine gelecek şekilde taktırabilirsiniz. (Yönlü lastikse diğer taraftakiyle değiştirebilirsiniz) Virajlarda yük her zaman lastiğin dış yanağına biner. Bir de lastiği öndeyse arka aksa alırsanız yükü biraz daha azaltmış olursunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: SweentLy
Hakikaten tam sınırda bir her. Yama yapılabilir olsa bile lastikçinin iyi bir işçilik göstermesi gerekir. Yenileyin diyeceğim ama lastiğiniz pahalı bir ürün farkındayım, insanın içi elvermez. =)
@DouglasAdams ın dediği gibi birkaç gün gözlem yapın, takipte kalın. Sıkıntı yaşanmıyorsa şöyle bir önlem alabilirsiniz: Eğer lastiğin deseninde inside/outside kısıtı yoksa, yamalı kısmı lastiğin içine gelecek şekilde taktırabilirsiniz. (Yönlü lastikse diğer taraftakiyle değiştirebilirsiniz) Virajlarda yük her zaman lastiğin dış yanağına biner. Bir de lastiği öndeyse arka aksa alırsanız yükü biraz daha azaltmış olursunuz.
1600km yol yapacağım için değiştirdim yardımlar için sağolun
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?