Leon 1.6 TDI DSG Kavrama Kaçırması

embedded

İbrahim Ç.
Asfalt Kurutucu
87
Marka
Seat
Evet gün geçmiyor ki dertsiz belasız bir gün geçirmeyelim..
Video
Videoda görüldüğü üzere kavrama kaçırmaya başladı. Ne kadar ömrü kaldığı konusunda (ne zaman yolda bırakır :D) fikri olan var mı? Ya da bu durum şanzıman yağının azalmasından vs. olabilir mi? Yakın zamanda kavrama tüp yağ değişim yapan varsa tecrübelerini aktarırsa sevinirim...
 
  • Üzgün
Tepkiler: Onatygt
Evet gün geçmiyor ki dertsiz belasız bir gün geçirmeyelim..
Video
Videoda görüldüğü üzere kavrama kaçırmaya başladı. Ne kadar ömrü kaldığı konusunda (ne zaman yolda bırakır :D) fikri olan var mı? Ya da bu durum şanzıman yağının azalmasından vs. olabilir mi? Yakın zamanda kavrama tüp yağ değişim yapan varsa tecrübelerini aktarırsa sevinirim...
yolda kalmak istemiyorsanız en kısa zamanda kavrama değişimi yapılmalı. Dur-kalk hızlarında aracı araba kullanmayı yeni öğrenen biri gibi sarsıyor mu bide (debriyajı ayarlayamama gibi)?
 
TDI+Golf 6 DSG'ye göre iyi gitmiş.

Kavrama her türlü değişecek, 2 kavrama var.. Ucuza kaçmak için daha kötü olan değiştirilebilir, diğeri tekrar kombinasyon yapılarak devam edilebilir. 1'de sorun yok, 2'de varsa diğer kavrama değişecek. 1-3-5-7/2-4-6 gibi..

Yağ konusunu hiç bilmiyorum, bende B9 A4 var, 150.000'lerde. Eski yağı yarısına kadar boşaltıp yeni yağ eklemeyi düşünüyorum.

Artık iPhone 6 gibi oldu bu şanzıman. Çok acayip bir maaliyet çıkmadan, sağda solda yaptırabiliyorsunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
yolda kalmak istemiyorsanız en kısa zamanda kavrama değişimi yapılmalı. Dur-kalk hızlarında aracı araba kullanmayı yeni öğrenen biri gibi sarsıyor mu bide (debriyajı ayarlayamama gibi)?
Nadiren kalkarken bir kere silkeliyor. Onun dışında vites geçişleri vs normal. Her viteste de böyle sıyırmıyor.
Çok dikkat ederek kullanmaya çalışıyorum. Arabaya para harcamaktan imanım gevredi :D En azından bi 3 5k kilometre dayanması lazım... Bir süre dipgaz yapmadan trafiğe kalmadan idare ettirmeye çalışcam bakalım sonuç ne olacak...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
TDI+Golf 6 DSG'ye göre iyi gitmiş.

Kavrama her türlü değişecek, 2 kavrama var.. Ucuza kaçmak için daha kötü olan değiştirilebilir, diğeri tekrar kombinasyon yapılarak devam edilebilir. 1'de sorun yok, 2'de varsa diğer kavrama değişecek. 1-3-5-7/2-4-6 gibi..

Yağ konusunu hiç bilmiyorum, bende B9 A4 var, 150.000'lerde. Eski yağı yarısına kadar boşaltıp yeni yağ eklemeyi düşünüyorum.

Artık iPhone 6 gibi oldu bu şanzıman. Çok acayip bir maaliyet çıkmadan, sağda solda yaptırabiliyorsunuz.
Girmişken hepsini bir yaparız muhtemelen tekrar tekrar işçilik vermektense. Benim tek sayı viteslere bakan kavramada sorun var muhtemelen. Çift sayılarda sıkıntı yok şuanlık.
Güncel maliyeti kavrama + volant sadece malzeme 33 bin TL. Yağ, basınç tüpü, mekatronik bakımı işin içine girince işçilikle beraber 50 60 binli sayılara geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
Rampalı dur kalk yapılmak zorunda kalınan bir gün bırakır. Ya da ansızın direkt bırakabilir. Kavrama kaçırırken kullanmak, volan yüzeyini bozuyor. Zaten değişecekse okay. Fakat çift kütleli volanda yüzey işlemek mümkün olmadığı için yüzey bozulursa her türlü volan da değişecek.
 
Rampalı dur kalk yapılmak zorunda kalınan bir gün bırakır. Ya da ansızın direkt bırakabilir. Kavrama kaçırırken kullanmak, volan yüzeyini bozuyor. Zaten değişecekse okay. Fakat çift kütleli volanda yüzey işlemek mümkün olmadığı için yüzey bozulursa her türlü volan da değişecek.
Volan da değişecek. Tuhaftır ki videoyu çektiğimin ertesi günü denediğimde böyle olmadı. Ama yine de muhtemelen sonuna geldik trafikte kalmamaya çalışıyorum :D Dayan DSG dayan param bitti :D :D
 
Volan da değişecek. Tuhaftır ki videoyu çektiğimin ertesi günü denediğimde böyle olmadı. Ama yine de muhtemelen sonuna geldik trafikte kalmamaya çalışıyorum :D Dayan DSG dayan param bitti :D :D
Bende de benzeri oldu manuel insignia'da. Dörtte basınca kaçırıyordu. Sakin kullandım bir gün. Sonra arkadaşa göstermek için bastım bastım bana mısın demedi. Ertesi gün işe giderken daha beter kaçırmaya başladı. Bir söktük, balata tiftik tiftik olmuş, kovanın her yeri toz.
 
  • Wow
Tepkiler: embedded
Bende de benzeri oldu manuel insignia'da. Dörtte basınca kaçırıyordu. Sakin kullandım bir gün. Sonra arkadaşa göstermek için bastım bastım bana mısın demedi. Ertesi gün işe giderken daha beter kaçırmaya başladı. Bir söktük, balata tiftik tiftik olmuş, kovanın her yeri toz.
O aşamaya geldiğinde herhalde çok geç olmuş olacak, şuan mecburi durum hariç binmiyorum. Yarın hastane için Karamürsel-Derince yapacağım bakalım başımıza iş gelecek mi...
 
Sizin araçta yazılım da var diye hatırlıyorum. Bir ara custom bronz kavrama yapan yerler vardı. Bir araştırın isterseniz. Çok daha uzun ömürlü olur. Keşke tr şartları el verse de dönemin 2.0 motorlarının kullandığı dq250 yağlı tip 6 ileri swap yapılsa.
 
  • Beğeni
Tepkiler: embedded
Sizin araçta yazılım da var diye hatırlıyorum. Bir ara custom bronz kavrama yapan yerler vardı. Bir araştırın isterseniz. Çok daha uzun ömürlü olur. Keşke tr şartları el verse de dönemin 2.0 motorlarının kullandığı dq250 yağlı tip 6 ileri swap yapılsa.
Evet yazılım var, kevlar kavrama yapan bir yerle görüştüm de sadece baskı 40 bin liraya yakın tutuyor. Orijinal kavramayla daha üst setuplarda kullanan tanıdıklarım var. Dikkatli kullanılırsa (0'dan kalkmadan, alt devirde basmadan) 80 100 bin km kullanan var. Tabi güçlendirilmiş baskı balatayla daha sağlıklı olur ama 2 kat fiyatına değmez diye düşünüyorum.
DQ250 swap yapan da var Kocaeli'nde tanıyorum da kendilerini. O da yine çok maliyetli oluyor 150-200 bin TL civarı tutuyor. Ama yapılabiliyor sonuç olarak.